Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry: Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Western
Systémy: AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D Next D20 systém GUMSHOE jiné RPG Shadowrun White Wolf hry
Světy: Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Různé: Dotazy Flame/Polemika Inspirace/Novinky Materiály ke stažení Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Určení: jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • [Překlad] Mimořádná kniha jmen Garyho Gygaxe

    Mimořádná kniha jmen Garyho Gygaxe - Gary Gygax's Extraordinary Book of Names Autoři: Malcolm Bowers, Gary Gygax Rok vydání: 2004 206 http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/5205.html
  • [Fate] Částečné úspěchy a hody bez selhání ve Fate

    Článek byl napsán 2 roky před publikací Fate Core. Dřívější edice místy (pro některé vybrané hody) používaly mechaniku zvanou "spin" - v podstatě šlo http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/castecne-uspechy-a-hody-bez-selhani-ve-fate.html
  • Nyambe: Africká dobrodružství

    Přijde chvíle, kdy člověka znudí „západoevropské“ herní prostředí a začne hledat něco originálního. Pod originalitu lze schovat mnohé, od změny žánru po http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/5153.html
  • Stvoření světů

    Stvoření al-Qadim Al-Qadim vznikl ve stejné době jako herní prostředí pro Dark Sun na konci roku 1990 a začátku roku 1991. Hlavními designery http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/5102.html
  • Umění rekapitulace

    Rekapitulace jako součást hry Rekapitulace předchozího děje je důležitou součástí struktury herního sezení. Je na vás, abyste ji dělali dobře. Proč http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/umeni-rekapitulace.html
  • Historická města 6 - Vojenství

    Hradební privilegium patřilo mezi natolik významná, že si právo ho udělovat ponechal v ruce panovník. Hradby se navíc staly jedním z nejcharakterističtějších http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-6-vojenstvi.html
  • Šachy nejsou RPG: Iluze herní rovnováhy

    Originál, září 2014 Ahoj. Jmenuju se John a vymýšlím hry. Spoustu her. Za dvacet let jsem navrhl přes dvacet roleplayingových her. Mám svůj podíl i http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/sachy-nejsou-rpg-iluze-herni-rovnovahy.html
  • [Překlad] Fate System Toolkit

    [Překlad] Fate 4e Core System Stav: 100% STAHUJTE ZDE Použitý překladový klíč, průběžně vznikal v http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/preklad-fate-systemove-nastroje.html
  • Co znamenají atributy, dovednosti, přístupy...?

    Pozn. 1: Snažil jsem se překládat uhlazeněji; abych ušetřil čas, tak jsem se místy méně soustředil na přesnost obratu a překládal jsem spíše významově. Pozn. http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/co-znamenaji-atributy-dovednosti-pristupy.html
  • Historická města 14 - Exkurz: Řemesla a Obchod

    Exkurz: Řemesla a obchod Téma řemesel a obchodu je rozsáhlé a občas je mnohem lepší než obecné teoretizování uvést pár příkladů umožňujících obrázku http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-14-exkurz-remesla-a-obchod.html
  • [Fate] Kombinování přístupů ve FAE

    Úvodní poznámka: překlad není příliš zahlazený (nemyslím, že by to bylo důležité). Výtah z diskusí je obecně krácený (chtěl jsem odtamtud vytahat hlavně http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/fate-kombinovani-pristupu-ve-fae.html
  • Chyťte svůj dech

    Chyťte svůj dech! Originál, 5. října 2012 Včera při večeři má dcera stále mluvila o tom, jak má "více dechu" než její malý bratříček. Ta myšlenka http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/chytte-svuj-dech.html
  • Ravenloft v novém provedení

      Ravenloft v novém provedení Zabočili jsme za roh a tam byl upír. Zaúpěl jsem a obrátil oči v sloup. Byl rok 1978 a já jsem hrál jedno http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/5104.html
  • Historická města 13 - Exkurz: Romans

    Romans je jihofrancouzské město v Dauphiné, ležící na řece Isére, přítoku Rhôny. Není v podstatě ničím zajímavé, vyjma dvou skutečností: v letech 1579-1580 http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-13-exkurz-romans.html
  • [Fate] Posílení - co, jak, proč

    Tento článek má poněkud nezvyklou stavbu: Na začátku naleznete TLDR vysvětlení k posílením Následně uvádím nějaké rady z praxe k tomu, jak s posíleními http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/fate-posileni-co-jak-proc.html
  • Úctyhodný neúspěch

    Úctyhodný neúspěch Originál, 23. listopadu 2015 Tohle je další z těch myšlenek, u nichž si nekladete žádný nárok na originalitu, ale rád bych http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/uctyhodny-neuspech.html
  • Historická města 2 - Obyvatelé

    Město, to je především hromada lidí žijících nebo se alespoň mačkajících na jednom místě, chudých i bohatých, mluvících jazykem srozumitelným i cizím http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-2-obyvatele.html
  • Historická města 11 - Literatura

    Člověk českého středověku; Nodl, Martin a Šmahel, František (editoři) Kompilace o různých „typech“ českého středověkého člověka od řady známých http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-11-literatura.html
  • Drama, návaznost a výsledky scén

    Drama, návaznost a výsledky scén originál, 10. října 2014 Tohle je jedna z těch záležitostí, které ukazují, kde spolu příběh a hra tančí zvláštním http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/drama-navaznost-a-vysledky-scen.html
  • Historická města 1 - Co je to město

    Když se řekne město, tak si všichni něco představíme. Problémem je, když má dojít na přesnější vymezení, co to je „město“, zvlášť když má odpovídat realitě. http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta-1-co-je-to-mesto.html
  • Historická města

    Počtení a pokoukání to sice bývá hezké a užitečné, ale… části konzumentů po jisté době začne něco chybět. A to dokonce i tam, kde by chybět nemělo (Cityscape, http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/historicka-mesta.html
  • Středověký člověk a jeho les

    Tajemné a děsivé místo, prostor k odpočinku a rozjímání, skrýš před nebezpečím, nástroj obživy, to vše a ještě mnohem více znamal a znamená pro lidskou http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/4990.html
  • Morálka podle Morálních pilířů v RPG

    Západní vs. Východní morálka Kdokoli, kdo cestoval, nebo měl možnost blíže se seznámit s lidmi z jiných kultur, si zajisté všiml, že dotyční často http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/moralka-podle-moralnich-piliru.html
  • Sociální dovednosti a hráčské postavy

    Měla by být dovednost Klamání použitelná proti hráčským postavám? Hypotetická situace v hypotetické hře: Billy nedůvěřuje Sue. Hráč Billyho postavy http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4980.html
  • Úpadek a rozdělení římské říše

    Rok 476 dnes rozeznáváme jako zásadní milník, dobu, kdy se antický svět definitivně přerodil do světa nového, středověkého. Nepříliš překvapivě http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/upadek-a-rozdeleni-rimske-rise.html
  • Městská správa

    Teoretikové považovali město za směs aristotelského politického systému aristokracie a demokracie, a na tomto „směsném“ charakteru se shodli všichni http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/mestska-sprava.html
  • Omezení a zdroje magických systémů

    Než se dostanu k samotnému tématu, je potřeba se alespoň letmo zmínit o samotném základu: Nebudu zde na tomto místě nic moc dokazovat, prostě zkuste http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/omezeni-a-zdroje-magickych-systemu.html
  • Upoutávka na GenCon!

    Tento týden členové týmu R&D míří do Indianapolis v Indianě, aby se zúčastnili GenConu, největšího veletrhu s deskovými hrami v Severní Americe. http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4916.html
  • Je fixlování jen jiným způsobem vedení hry?

    Napsal Ravencrowkig (http://www.blogger.com/profile/09315630554847698555) Tvrdím že ne. Dle mého názoru je rozdíl ve způsobu vedení hry jen kosmetickou http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4914.html
  • [Výzkum] Trocha čísel... podíl d20 na trhu

    1Q/2013 Pathfinder (Paizo) Dungeons & Dragons (WotC) Star Wars (FFG) Iron Kingdoms (Privateer Press) Dark Heresy/Rogue http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2794.html
  • Fate 3e Core preview

    Po dokončení překladu Fate Core mi bylo autorem hry velmi vtipně sděleno, že celá cz scéna žije tři roky v omylu - nejedná se o třetí, ale o čtvrtou edici http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/fate-3e-core-preview.html
  • Tento jde do... desáté

    Jak jsem už zmínil několikrát během posledních týdnů, jsme připraveni vydat v pozdních hodinách dnešního dne testovací balík pro 1. až 10. úroveň. Takže, http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4869.html
  • Svět Malazského Impéria a RPG

    Za ta léta autogramiád, turné a rozhovorů se mě častokrát ptali, jak se to má s původem románů ze světa Malazu v hraní RPG. Mé odpovědi byly vágní i http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/4830.html
  • Dysfunkční a spoluzávislí

    Smutným prvkem RPG průmyslu je sebedestruktivní vztah spoluzávislosti mezi hráči D&D a vydavatelem hry, ať už tím je TSR nebo Wizards http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4825.html
  • Výpisky: Církev

    Abatyše Představená kláštera (opatství) některých ženských klášterů (např. benediktinek, cisterciaček či klarisek) a ústavů římsko-katolické církve. http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/4822.html
  • Výpisky: Heraldika a šlechta

    Altesse Francouzsky Výsost. a) Altesse Impeériale (císařská Výsost) – arcivévodové rakouští, ruská velkoknížata, členové císařských domů v Německu http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/4821.html
  • Galerie pokusů o vysvětlení, co je to RPG

    V této galerii se budu snažit vysbírat z internetu rozličné pokusy o vysvětlení, co je RPG. Cokoli najdu, bude sem přidáno jako odkaz. Odkazy budou http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/4808.html
  • Úvod k DramaSystému

    Je na čase zase rozšířit hranice her na životní příběhy. (Tato věta je zkušebním projektem Aliance Commonwealthu proti jeho zapomnění. Tato nevládní http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/4773.html
  • Střípky Mezoameriky: Zbraně a zbroje

    Úvod Máme tu další článek o Mesoamerice. Tento článek měl původně být jen jedno z rozšíření k článku Válka a válečníci, ale jak se to stává, po http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/Mesoweapons.html
  • Tolkienův jazyk

    V jednom místě sklouzla debata v rámci spisovatelů k Tolkienovi; optimisticky jsem poznamenal, že vyndám ze skladů nějaký starší článek, a pár lidí řeklo, http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/tolkienuv-jazyk.html
  • Křižácké námořnictví

    Počátky námořnictví Středověká námořní síla a její vzestup se zrodila z několika zdrojů. Zpočátku by bylo přehnané mluvit vůbec o nějaké organizované http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/4721.html
  • Státy a státečky

    Tento článek je stručným výpisem zajímavých koncepcí států (či jiných mocenských skupin), které by se mohly hodit pro návrh a obohacení fantasy prostředí. http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/staty-a-statecky.html
  • Akce a srazy d20

    Uskutečněné akce 2007 2007, n.6./n.7: Sraz v hospodě u Náměstí míru článek s účastí a fotogalerií 2008 2008, 15.6.: DnD Day - představení http://www.sun.d20.cz/skupina/5/clanky/akce-a-srazy-d20.html
  • The Esoterrorists: Operační manuál

    [page name="Úvod"] Úvod - nástin herního prostředí Tento článek má posloužit jako operační manuál a vůbec hlubší pohled do Ordo Veritatis http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/4685.html
  • [Teorie] SEB-Sirienova dynamická teorie

    Úvod Obrázek nahoře si dobře prohlédněte - bude totiž součástí, ne-li alfou a omegou, celého výkladu v tomto článku. (kliknutím jej zvětšíte http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/dynamicka-teorie.html
  • Střípky Mezoameriky: Válka a válečníci

    Vzestup a pád Válka je dvojsečná zbraň. Dokáže lidi vybičovat k novým převratným myšlenkám, státy přimět k velkolepým stavbám a projektům, ale může http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/4404.html
  • Teorie: Stavební kameny vyprávění

    Co je to takt? Jedním z nejjemnějších prvků, na něž lze smysluplně členit vyprávění jsou takty. Nabízím vám přehled současných teoretických úvah o tomto http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/pribehove-takty.html
  • O černém zlatě a jiných pokladech

    Zdrojem bohatství nemusí být jen kovy či drahé kameny. Těžit a obchodovat se dá s mnoha dalšími věcmi, na první pohled obyčejnými, tradičně podceňovanými http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/4561.html
  • Hrdina na řecký způsob

    Slovo „hrdina“ se v okolních textech objevuje docela často. Sami asi máte nějaké povědomí o tom, co to znamená být hrdinou. Zkusme si nyní toto slovíčko http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/hrdina-na-recky-zpusob.html
  • [Úvaha] D&D, přihrádky a vy

    Hlavní cílem ne-li přímo cílem všech cílů 4. edice D&D je vnést do bojových sekvencí rovnováhu. Poslední verze této mateřské lodi RPG hledá rovnováhu http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4495.html
  • Normanští rytíři

    Historické pozadíHlavním cílem vikingských nájezdů v 9.-10. století byly Britské ostrovy a severozápadní Francie. Zde byl roku 911 donucen západofranský http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/normansti-rytiri.html
  • Protivníci a motivace: Jak dodat zlosynovi hloubku

    Je to nádherný, veselý, nervydrásající okamžik. Zlosyni tohle nemají dělat. Mají čelit hrdinům ve vzrušujících duelech, kde se výhoda přelévat z jedné http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/protivnici-motivace.html
  • [Úvaha] Žánr, struktura a volba

    Žánr příběhu je sada daných očekávání. Bez ohledu na to, o jaké se jedná médium, užívají vypravěči příběhu žánr, aby přitáhli publikum. Když čerpáte z http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4494.html
  • Mrtví v antice a ve středověku

    Mrtví antického světaZemřelí antického starověku byli pohřbíváni výhradně mimo města. Pohřbít zemřelého uvnitř města se příčilo tehdejšímu přesvědčení http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/role-mrtvych.html
  • Slovníček pojmů

    Článek bude živelně aktualizován dle žádostí a vývoje věcí. Prosím neváhejte napsat do diskuse pokud něco nebude jasné nebo bude chybět, díky Tento http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/slovnicek-pojmu.html
  • [Teorie] Úvod do game designu

    V posledních měsících se nám objevilo několik nových RPG projektů z naší vlastní scény. Ať už jde o věci ze sousedního fóra nebo o projekty představené http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/uvod-do-game-designu.html
  • Desatero pravého lukostřelce

    Následující rady a postřehy jsou určeny pro hru v "realistickém" prostředí. Čím více magie a nadlidských schopností ve hře chcete, tím míň se nechte svazovat http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/desatero-praveho-lukostrelce.html
  • Tvorba postav: Osobnost

    Nášup psychožvástů (!) a jejich přínosnost pro násProbereme si teorii osobnosti a ukážeme, jak se dá psychologie osobnosti vztáhnout na tvorbu postav. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/tvorba-postav-osobnost.html
  • Hrdinové jako sociální třída

    Přiznejme si to - v reálném světě moc hrdinů nebylo. Natož hrdinských družin. Takové, jací se nachází v našich příbězích, nacházíme jen v legendách, beletrii http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/hrdinove-jako-socialni-trida.html
  • Principy hororu

    Principy hraní hororové hryZa dobu, kdy jsem vedl hry v hororovém prostředí, jsem si mnohokrát ověřil kudy cesta nevede a postupně jsem dospěl k několika http://www.sun.d20.cz/clanky/_ravenloft_/204/principy-hororu.html
  • Mužské archetypy postav

    ÚvodJak postupujete, když vytváříte postavu pro novou hru? Ptám se, protože vytvořit postavu z ničeho není vůbec jednoduché. Můžete použít něco, co dobře http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/muzske-archetypy.html
  • Ženské archetypy postav

    ÚvodJak postupujete, když vytváříte postavu pro novou hru? Ptám se, protože vytvořit postavu z ničeho není vůbec jednoduché. Můžete použít něco, co dobře http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/zenske-archetypy.html
  • Náboženství: do třetice...

    Říká se, že dobrá práce ze společenských věd se nejlépe pozná podle toho, že vyvolává reakce. Tak například na Marxe (materialismus) zareagoval Weber (původ http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/4025.html
  • Základní kameny pro systém magie

    Osobně vidím celkem výrazný rozdíl mezi herními "kouzelnickými" systémy magickými a mystickými, natož alchymickými. Dlouho jsem hledal nějaký koncept, http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/zakladni-kameny-systemu-magie.html
  • Mytologie a náboženství

    I. Podstata náboženství„...měli oproti nám, zhýčkancům 21. století, tu nevýhodu, že neznali odpovědi na děje přírody, opakující se okolo nich, zásadně http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/mytologie-a-nabozenstvi.html
  • Braunstein: Kořeny RPG

    Věděl jsem, co Braunstein byl (svým způsobem), a tak jsem tam celou svou skupinku vlekl do velmi, velmi vzdálených výsp conu na seminář v jedné tiché místnosti http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/braunstein.html
  • Pět prvků komerční přitažlivosti v RPG designu

    Zde je destilované převyprávění toho, co jsem napsal před patnácti lety v dopise Loydu Blankenshipovi a souvisejících nesmyslů, které jsem deklamoval na http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/komercni-pritazlivost.html
  • OTE: The Literary Edge

    Hry na životní příběhy se navždy změnily v okamžiku, kdy první hráč řekl, "Vím, že to je nejlepší možná strategie, ale moje postava by to neudělala." Znenadání http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/literary-edge.html
  • Mezisvět (Neil Gaiman&Michael Reaves)

    Vítejte v Alterverzu. Neplést s Muliversem - Alterversum je jen jednou z výsečí Multiversa, tou, ve kterém se ze všech možných existujících světů nachází http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/mezisvet.html
  • D20 Modern: Critical Locations

    D20 Modern: Critical LocationsEric Cagle, Owen K.C. Stephens a Christopher WestWizards of the Coast, 2006První dojmy Útlá kn http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/3561.html
  • Protagonizace jako možná míra vlivu postavy a hráče na příběh

    [page name="Souvislost rozhodujících autorit s protagonizací postavy"] Souvislost rozhodujících autorit s protagonizací postavy První věc, u které bych http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/3519.html
  • Hraní a eskapismus

    Mnozí z nás si už určitě pokládali otázku, proč lidé vlastně hrají RPG hry, pokoušeli se na ni odpovědět nebo o tomto tématu četli nějaké články. Má odpověď http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/hrani.html
  • Zeměplocha Terryho Pratchetta: Samostatné knihy

    [page name="úvod do Zeměplochy"] AutorZeměplocha, svět a zrcadlo světů. Je to svébytné literární prostředí, stejně jako to je sakrastický odraz našeho http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/zemeplocha-samostatne.html
  • Zeměplocha Terryho Pratchetta: Hlídka

    [page name="úvod do Zeměplochy"] AutorZeměplocha, svět a zrcadlo světů. Je to svébytné literární prostředí, stejně jako to je sakrastický odraz našeho http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/zemeplocha-hlidka.html
  • Zeměplocha Terryho Pratchetta: Smrť

    [page name="úvod do Zeměplochy"] AutorZeměplocha, svět a zrcadlo světů. Je to svébytné literární prostředí, stejně jako to je sakrastický odraz našeho http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/zemeplocha-smrt.html
  • [Osobnosti] Tvůrci D&D

    E. Gary Gygax: otec RPGErnest Gary Gygax se narodil 27. července 1938 jako syn švýcarského přistěhovalce a americké matky. Od roku 1987 ženat s Gail Carpenterovou http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/1866.html
  • Zeměplocha Terryho Pratchetta: Čarodějky

    [page name="úvod do Zeměplochy"] AutorZeměplocha, svět a zrcadlo světů. Je to svébytné literární prostředí, stejně jako to je sakrastický odraz našeho http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/zemeplocha-carodejky.html
  • [Osobnost] RPG Pundit: Kontroverzní kritik

    [page name="Úvod"]Neúnavný reportér Imagonemu - Gilber Kraag - cestuje Jižní Amerikou. Možná hledá inspiraci pro jednu ze svých teorií transdencentálního http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/3412.html
  • Puppetland a Powerkill

    Puppetland a PowerkillJohn TynesHogshead Publishing, 1999Johna Tynese můžete znát jako spoluautora Call of Cthulhu d20 (nebo doplňku http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/3384.html
  • Zeměplocha Terryho Pratchetta: Mrakoplaš

    [page name="úvod do Zeměplochy"] AutorZeměplocha, svět a zrcadlo světů. Je to svébytné literární prostředí, stejně jako to je sakrastický odraz našeho http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/zemeplocha-mrakoplas.html
  • Pantheon a jiná RPG

    Pantheon and other gamesRobin D. LawsHogshead Publishing, 2000Pantheon and other Roleplaying game je jedna z řady her ze série "New St http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/pantheon.html
  • Cesta do pekla...

    Začnu od lesa a zeptám se, možná trochu podivně, proč si vlastně hrajeme na hraní rolí. Zní to divně? Tak tedy proč hrajeme role. Co nás vede k tomu, abychom http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/cesta-do-pekla.html
  • Seznámení s RPG pohledem psychologie

    Předem se omlouvám za případné gramatické chyby, které v této práci ještě zbyly, ale mám dojem, že by jich tam už moc být nemělo, ty první ze mě učitelka http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/seznameni-s-rpg.html
  • Historie společnosti White Wolf

    [page name="Lion Rampant a White Wolf magazine"] Lion Rampant: 1987-1990 Nakladatelství Lion Rampant bylo založeno roku 1987 Markem Rein*Hagenem a Jonathanem http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2894.html
  • Speciální postava hráče?

    Pravidla Dnd sice hovoří jasnou řečí, ale co si budeme povídat - všechna pravidla jsou vždy hlavně od toho, aby se porušovala. A když je to v zájmu věci, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/specialni-postava-hrace.html
  • [GC] Vypravěčův deník: Hráčské preference

    [page name="Univerzální preference"] Proč hráčské preference? Jistě když něčemu věnujete přednášku (nebo článek), mělo by to být něco, na čem záleží. A http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/2776.html
  • [GC 2007] RPG a věda

    Výzkum RPG je téměř tak starý jako RPG samo a táhne se až dodnes. Vždy byl oblíbeným námětem studentských prací, ale i odborných studií na nejrůznější http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2768.html
  • [Teorie] Křupková filosofie

    [page name="Předmluva"] Hrajeme kvůli něčemu malému k snědku. A také kvůli kostkám. A ze všeho nejvíc, prostě proto, abychom byli s přáteli a vyprávěli http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2713.html
  • [Historie] Literární zdroje D&D

    [page name="Zdroje D&D"] ... Jako hlavní zdroje inspirace uvedl Gary Gygax v první edici DMG autory de Campa a Pratta, Roberta E. Howarda, Fritze Leibera, http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2709.html
  • Andělé a Démoni - vysvětlení

    Inspirací k tomuto vysvětlení mi byl Alnag, který správně podotknul, že jsem všechny zmátl, když jsem napsal článek nadepsaný „Andělé na d20 v kostce“ http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/2703.html
  • [Historie] O odkoupení TSR

    V zimě 1997 jsem jel do Lake Geneva ve Wisconsinu na tajnou misi. Koncem podzimu se začaly šířit zprávy o tom, že hrozící krach TSR vytvořil odvážnou možnost http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2605.html
  • D&D a reálný svět

    [page name="Vyrážení dveří"] Řada lidí si řekne, že to je dost odvážné tvrzení. Nemusíte být nijak zvlášt zainteresovanými hráči, abyste věděli, že D&D http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2583.html
  • [Výzkum] Preference povolání v D&D 3E

    Tento výzkum nesplňuje přísné parametry kladené na klasické výzkumy, nicméně má poměrně solidní rozsah (více jak 6000 lidí) z hráčů přispívající na fóra http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2494.html
  • Vypravěčův deník: Struktura dobrodružství

    Podíváte-li se na nějaký film v televizi nebo na nějaký díl lepšího seriálu, zjistíte, že mají v zásadě totožnou strukturu. A tato struktura je až na drobné http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/2289.html
  • [Teorie] Spoluřízení hry

    Co znamenají všechny tyto další pravomoci? Jsou to role moderátora, sudího, interpreta hry a režiséra.Moderátor (Chairman) Moderátor je odpovědný za pořádek http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2262.html
  • [Osobnost] Robin D. Laws: Netradiční inovátor

    [page name="Robin D. Laws"] A to je asi tak zhruba vše, co se dá o Robinu Lawsovi vypátrat, pokud si nenajmete detektivní kancelář. O svém soukromí moc http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2252.html
  • [Teorie] Vývojová teorie RPG (v5)

    Co je to generace Generace odlišuje od sebe rodiče a potomka. Znamená zásadní průlom v technologii nebo přístupu. Generační dělení lze samozřejmě napadnout http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/1768.html
  • [Osobnost] Dalcor: Já a Fantomprint

    Já vím, to už není vtipné, takže jsem jako správně vychovaný podřízený souhlasil, aniž bych u toho měl příliš keců.Dopředu upozorňuji, že z těchto řádek http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2179.html
  • Deep Immersion

    [page name="Co je Deep Immersion?"]Deep immersion jsou slova, které je v kontextu nejlépe přeložit jako Hluboké vnoření a označují vrchol herního stylu http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/deep-immersion.html
  • Uvěřitelné světy: Polyteismus

    Vyjděme z několika předpokladů - v první řadě si dovolím předpokládat, že jste srozuměni s moc pěkným článkem Alnaga o Náboženství obecně, dále že máme http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/2007.html
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22820401191711 secREMOTE_IP: 54.91.38.173