Lion Rampant: 1987-1990
Nakladatelství Lion Rampant bylo založeno roku 1987 Markem Rein*Hagenem a Jonathanem Tweetem, pozdějším spoluautorem D&D 3e. V centru našeho zájmu však bude spíše Mark Rein*Hagen. Oba zakladatelé společnosti byli v té době studenty St. Olaf's College v Northfieldu v Minesotě. I logo jejich nové společnosti, znak Lion Rampant (tedy lev ve skoku) převzali z heraldického symbolu této školy.
Původním a hlavním cílem Lion Rampant bylo vytvořit hru, kde by byli čarodějové udělaní "správně", ale na to bylo ještě brzy. A tak se na GenConu 1987 uvedli s
Whimsy Cards - jednoduchým nápadem balíčku 43 karet, kde každá představovala odlišný příběhový prvek, jako "náhlá změna událostí", "bizarní souvislosti" a podobně. Tyto karty se zamíchaly a rozdaly hráčům na začátku hry. Hráči mohli později zahrát jednu z karet a popsat jakým způsobem ovlivňuje příběh. Pokud to gamemasterovi vyhovovalo, mohl efekt karty zakomponovat do příběhu, jinak vetovat. Vydáním Whimsy Cards se Lion Rampant uvedl jako vydavatel inovativních RPG produktů.

Hra o čarodějích, onen původně zamýšlený cíl firmy, vznikla krátce na to pod jménem
Ars Magica. Mark Rein*Hagen dával k lepšímu divoké vynalézavé nápady, zatímco Jonathan Tweet připojoval pečlivě vypilované mechaniky. Po několika odkladech stihli vydání až na samém sklonku roku 1987. Ars Magica byla inovativní hrou hned z několika důvodů. Jednak to byl magický systém, který se i s odstupem dvaceti let jeví jako jeden z nejoriginálnějších, nejinovativnějších a zároveň nejvolnějších existujících magických systémů. Magie v něm je založena na pěti technikách a deseti formách. Kombinací těchto prvků může čaroděj vytvořit jakékoliv představitelné kouzlo.
Ars Magica udělala také krok stranou od Tolkienovské fantasy a představila skutečné středověké prostředí středověké Země, kde legendy a tradice skutečně ožívají. Třetí inovací Ars Magica byl velký důraz na domov postav - pakt - včetně pravidel pro jeho mechanické definování. Hra ale věnovala značnou pozornost i mechanikám a zavedla jinou z výrazných inovací - jednoduché dovednostní hody (typu kostka + bonus), které do té doby nebyly zdaleka tak běžné jako dnes.
Hlavní problém ale nebyl v tom, napsat inovativní hru, ale prodat ji. Zvýšený zájem o hru nastal až poté, kdy Lisa Stevens vydala v Polyhedronu krátkou povídku "Night of the Wolf" o své postavě z Ars Magica, což přitáhlo pozornost členů RPGA a vyústilo i v cenu za nejlepší novou RPG hru v roce 1989.
I skromný časopis White Wolf Magazine si hry Ars Magica všiml a jeho šéfredaktor Stewart Wieck o ní napsal pochvalnou recenzi. Tamtéž posléze vyšel i článek o "troupe style role-playing", což, pokud by se tento styl ujal, by byla největší změna v RPG od doby, kdy Gygax zavedl individualizované fantasy postavy. Troupe style roleplaying navrhuje způsob hry, v němž si hráči různě střídají postavy které v daném tažení hrají. Někdy se chopí role mocného mága, jindy pokorného válečníka. "Troupe style roleplaying" také navrhuje, aby se více ve vedení příběhu střídalo více gamemasterů, přičemž každý z nich by měl vládu nad nějakou z částí herního světa.
Zmiňovaný článek je zřejmě nejlepším vysvětlením troupe style hraní, a byť byl do značné míry zakomponován i do druhé edice Ars Magica (1989), nebyla v něm tato problematika vysvětlena již tak detailně. I po dvaceti letech žádná další hra tento nápad nerozvinula. Každá další edice Ars Magiky včetně té poslední, páté edice, stále věnuje tomuto nápadu pár stran, a to je tak asi všechno, co se o tomto nápadu dnes dozvíte.
I přes originalitu a inovativnost se však světlé zítřky Lion Rampant začaly chýlit ke konci. V roce 1989 odešel Jonathan Tweet, aby si našel "serióznější" zaměstnání. Dlouho mu to nevydrželo. V roce 1990 začal pracovat jako designér na volné noze a v roce 1994 se stal členem RPG divize Wizards of the Coast. Další lidé z Lion Rampant založili Atlas Games. A ekonomická situace Lion Rampant nebyla po sérii neuvážených kroků nikterak příznivá. Naštěstí mě kolektiv Lion Rampant přátele mezi lidmi ekonomicky úspěšnějšího White Wolf Magazine a tak se obě společnosti rozhodly sloučit.
White Wolf Magazine: 1986-1990

Spousta herních společností se dříve nebo později pokusí vydávat herní časopis. Firma White Wolf Stewarta Wiecka s tím rovnou začala. Časopis zprvu zvaný Arcanum vyšel v nákladu pouhých třiceti výtisků v červnu 1986. Odezva byla dobrá, ale protože byla Unearthed Arcana od TSR příliš podobná názvem, přejmenovali časopis na White Wolf podle fantasy hrdiny Elrica z Melniboné.
Nový časopis White Wolf začal vycházet v srpnu 1986. Původně šlo o fotokopiemi šířený fanzin, ale jak náklad ale jak náklad a zájem čtenářů stoupal, mohli si postupně dovolit barevný tisk na křídový papír. Také zaměření časopisu se začalo měnit od prvotních článků o AD&D k novým hrám jako RuneQuest nebo Ars Magica. V prosinci 1990 pak došlo k nečekanému oznámení. White Wolf se sloučil s Lion Rampant, vydavateli hry Ars Magica. Stewart Wieck a Mark Rein*Hagen se stali spoluvlastníky nové společnosti - White Wolf Game Studio.