Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry:
Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Urban fantasy Western
Systémy:
AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D 5e D20 systém Fate GUMSHOE Jiné RPG Shadowrun Univerzální White Wolf hry
Různé:
Dotazy Inspirace Kontroverze Materiály ke stažení Novinky Polemika Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Světy:
Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Určení:
jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • OGL a CC: DnD licence a práva

    Následující text se věnuje výhradně věcnému popisu DnD licencí a licencování. Historii OGL včetně všech Wizardích podrazů a pokusů o ně (ano, bylo jich http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/ogl-dnd-licence-a-prava.html
  • Význam kouzel a dopad magie

    Význam kouzel Originál, únor 2016 Trochu jsem se flákal Twitterem a došlo mi, že bych chtěl rozvést pár věcí o kouzlech. Nejspíš z toho budou dva posty, http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/vyznam-kouzel-a-dopad-magie.html
  • [Překlad] Velekrálovy síně

    Dobrodružství pro druhou edici D&D Velekrálovy síně (Halls of the High King) se odehrává na Měsíčninách, souostroví v Mečovém moři západně od Mečového http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/5268.html
  • Stvoření světů

    Stvoření al-Qadim Al-Qadim vznikl ve stejné době jako herní prostředí pro Dark Sun na konci roku 1990 a začátku roku 1991. Hlavními designery http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/5102.html
  • [mapování] Mystikův mlýn - mapa kouzelníkovy věže se zvratem

    Chtěl jsem zmapovat kouzelníkovu věž se zvratem – něco, kde by se mohl ukrývat a experimentovat mág s mírným sklonem k steampunku. Co by takový mág http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5098.html
  • Boj jako sport versus Boj jako válka – klíčový rozdíl v herních stylech

    Na jednom fóru jsme se s fanoušky různých edic Dungeons & Dragons neustále motali v kruzích kolem odlišných herních stylů a nakolik je různé edice http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4983.html
  • Morálka podle Morálních pilířů v RPG

    Západní vs. Východní morálka Kdokoli, kdo cestoval, nebo měl možnost blíže se seznámit s lidmi z jiných kultur, si zajisté všiml, že dotyční často http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/moralka-podle-moralnich-piliru.html
  • Nekontrolovatelný růst: Ekologie trolla

    Trollové jsou zrůdní obři hnaní neutuchajícím hladem někde na půli cesty mezi zvířecími dravci a zbytkem obrů. Tyto bestie s gumovou kůží si cení síly http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/4956.html
  • Dějmistrování: Vdechněte vzkříšení nový život

    Říká se, že jedinou jistou věcí v životě jsou smrt a daně. V mnoha fantasy prostředích je však místní výběrčí daní obávanější daleko víc než Zubatá. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/4923.html
  • Zamoření: Ekologie krysodlaka

    Dosud nikdo nepřežil divoké útoky, byť jeden postarší muž, Donnal, instruktor lukostřelby sil Jejího Veličenstva ve výslužbě, žil dost dlouho na to, http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/4911.html
  • Mezi mrchožrouty: Ekologie ghúla

    Sám ve své studovně za noci si Pelagast Mladší všiml zprávy, která hořela v ohřívacím koši, u něhož si chladil své stárnoucí kosti. Ten kousek http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/4920.html
  • Ekologie nymfy

    Uspokojen plnou pozornosti svých kolegů Dreelix pokračoval. "Dnes nám Zantoullios poreferuje o výsledcích naší malé lesní výpravy. Grindle oznámí stav http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/4910.html
  • Ekologie strigy

    Pro osadníky z Albanneru to měl být čas oslav. Vlahý teplý vánek jara odvál přetrvávající zimní chlad. Domy a chalupy Albanneru se nyní otevřely dokořán, http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/4904.html
  • Je fixlování jen jiným způsobem vedení hry?

    Napsal Ravencrowkig (http://www.blogger.com/profile/09315630554847698555) Tvrdím že ne. Dle mého názoru je rozdíl ve způsobu vedení hry jen kosmetickou http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4914.html
  • Průvodce tvorbou dobrodružství

    Napsal Jim Raggi Jedním z projektů na kterém jsem pracoval přes léto byla příručka k psaní dobrodružství. A i když je dokončení už rozjetých projektů, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/pruvodce-tvorbou-dobrodruzstvi.html
  • Drow, aneb temný elf (shrnuté dohady a povědomí)

    Pojďme si nejprve ujasnit pojmy - Co je to takový drow a odkud pochází? Typický drow, neboli temný elf, je fotografickým a povahovým negativem typického http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/4831.html
  • Svět Malazského Impéria a RPG

    Za ta léta autogramiád, turné a rozhovorů se mě častokrát ptali, jak se to má s původem románů ze světa Malazu v hraní RPG. Mé odpovědi byly vágní i http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/4830.html
  • Genialita D&D

    Psal jsem na toto téma už v úvahách na jiném místě, takže někteří z vás budou muset být se mnou shovívaví. Myslím si, že Gygax a Arneson jsou géniové http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/genialita-dnd.html
  • Rary Zrádce

    Sem s představením! „Vítejte poutníci na skromném představení dnešního večera! Bohužel mám znepokojivou novinu: náš soubor tanečníků se trochu zdržel. http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/rary-zradce.html
  • Kas a Vecna

    Nezvaný host „Á, vidím, že dorazil nezvaný host, přesně jak jsem očekávala. Ano, vím, že sis užíval můj tanec dnešního večera. Nejsi první giorgio, http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/kas-a-vecna.html
  • Pravidla, pravidla, pravidla

    Jsem Monte Cook, herní vývojář, který pracuje se hrou na hrdiny Dungeons & Dragons. Vítejte v Legendách a znalostech, článku, ve kterém vám přednáším http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4782.html
  • Konverze moderních zbraní do ADnD

    Do hry potřebuje zakomponovat stávající moderní výzbroj.   U palných zbraní jsem se rozhodl pro dělení podle užité ráže v kategoriích: <=9mm http://www.sun.d20.cz/skupina/143/clanky/4700.html
  • Hra - Ostrovní království

    Ještě jednou sem umístím úvodní zápis z Gorkova deníku, který našli postavy na Hrubé skále při zahájení hry. Je za námi jarní rovnodennost. Je tomu http://www.sun.d20.cz/skupina/143/clanky/4512.html
  • Herní intro - Ostrovní království

    Ostrovní království - ve staré místní řeči Halhmhotan Hra se odehrává na ostrovech uprostřed relativně teplého moře. Hlavní ostrov není zrovna drobeček. http://www.sun.d20.cz/skupina/143/clanky/4511.html
  • Vůdci o stoupencích

    ŤUK, ŤUK, ŤUK. ATHAKIN (MODERÁTOR, ČARODĚJ PATNÁCTI SFÉR): Je tahle věc zapnutá? ŤUK, ŤUK, ŤUK. ATHAKIN: Slyšíte mne všichni? Je ten mikrofon zapnutý? ŤUK, http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/4493.html
  • Amaunator

    Nejen sluneční bůh Amaunator, prastarý Nethereský bůh řádu a slunce, zastává patronát i nad doménami práva a času. Soudy, které vynáší, mohou být tvrdé, http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/amaunatentononc.html
  • Deset nejžhavějších koček DnD

    10) Dixie V komixu "What's New?" na stránkách časopisu Dragon se představil nejen jeho autor Phil Foglio, ale i jeho zaoblená spoluhostitelka a přítelkyně http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/deset-dnd-kocek.html
  • Nejhloupější nestvůry D&D 2

    A jsem tu zase. Pokud jste nečetli první článek, který vysvětluje jméno hry, kterou budete hrát, tak klikněte sem. Abych to shrnul, v případě že jste líní http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/4296.html
  • Nejhloupější nestvůry D&D

    Za ta léta jsem recenzoval mnohé. Od hrozných komixů po příšerné filmy. A všechny měly jedno společné, co vypovídá něco o mně. Ano, mám rád nestvůry. Když http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/4282.html
  • 30 nejlepších dobrodružství všech dob

    30 nejlepších dobrodružství všech dob Jednoduše řečeno celé D&D stojí a padá na dobrodružstvích. Samotná pravidla jsou důležitá, stejně http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/4247.html
  • The Complete Book of Villains

    The Complete Book of Villains Série AD&D Dungeon Master’s Books Autor: Kirk Botula Počet stran: 127 Vyšlo: 1994 (TSR)Málokterá kampaň se ob http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/3934.html
  • Cyklus CLOAKMASTER

    Než začnu psát o knížkách ze série Cloakmaster, dovolím si tady citovat Jeffa Grubba z jeho předmluvy k „vlajkové lodi“ SPELLJAMMERu, knize Lorebook of http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/2836.html
  • Magické předměty (ADnD 2e)

    Amulety (Amulets) Amulety jsou magická zařízení, která jsou obvykle nošena na řetízku okolo krku. Typ řetízku, se kterým je amulet nošen, zvyšuje jeho http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/3781.html
  • Hókýho gambit

    Hókýho GambitVěřím, že všichni řešíte situace, kdy se družina ocitne v herně. Ať už jako DM nebo jako hráč, určitě si to všichni chceme užít. Ale mnohdy http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/3530.html
  • [Osobnosti] Tvůrci D&D

    E. Gary Gygax: otec RPGErnest Gary Gygax se narodil 27. července 1938 jako syn švýcarského přistěhovalce a americké matky. Od roku 1987 ženat s Gail Carpenterovou http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/1866.html
  • Svět nad hlavou

    Úvodní upoutávka „Krvi Paladinea!“ zaklel Teldin, když z něj vyprchalo ohromení a zjistil, že se jeho konec blíží. Instinktivně před sebe vyrazil http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/spelljammer.html
  • Průlety sférami

    0. část: Sféry Sféry, sféry, sféry... kde tenhle pojem vlastně vznikl a jak to vlastně funguje v kontextu příruček pro herní světy? Pravdou je, http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/2774.html
  • Fonty 2e

    Některé fonty používané v ADnD, české verze: Zaph Calligraphic (text nerevidovaných základních příruček) Friz Quadrata (nadpisy nerevidovaných základních http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/4056.html
  • Zásadní neúspěch při útoku zbraní

    ZÁSADNÍ NEÚSPĚCH PŘI ÚTOKU ZBRANÍ --- Volitelné pravidlo pro souboje v AD&D --- Čas od času se prostě stane, že dojde k absolutně neúspěšnému útoku. http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2902.html
  • Dnd romanticky

    [page name="Příběh"]Rej barev se rozpadl na jednotlivé tanečníky. Mládenci v kroužku byli jeden jako druhý, štíhlí, v bílých košilích a tmavých kalhotách. http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/romanticky.html
  • A Little Knowledge

    A Little Knowledge Typ publikace:Povídka Autor: Jerry Oltion Vydavatel:TSR, Inc. Jazyk:A http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/2879.html
  • Soumrak nad Kantirem

    Kolem místa, kde jsem vyhlížela z poklopu, byly rozestavěny v kruhu svíce a na hranici pomyslné světelné bariéry stál muž chabého postoje se zářící lebkou http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/2816.html
  • Oficiálně vydané příběhy

    [page name="Přehled"] Romány Chronicles of Athas kniha 5. Rise and Fall of a Dragon King, The (1996) kniha 4. Cinnabar Shadows (1995) http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/2573.html
  • Herní prvky (A)DnD

    Při delším hraní stejného typu postavy, nebo při delším hraní stejných hráčů v herní skupině DnD, chtě nechtě časem dochází k určitým stereotypům hraní. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/2734.html
  • Oficiální herní doplňky

    [page name="Přehled"] Oficiální herní doplňky Název publikace Defilers and Preservers: The Wizards of Athas 1996 2 http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/2758.html
  • [Historie] Literární zdroje D&D

    [page name="Zdroje D&D"] ... Jako hlavní zdroje inspirace uvedl Gary Gygax v první edici DMG autory de Campa a Pratta, Roberta E. Howarda, Fritze Leibera, http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2709.html
  • Oficiální dobrodružství

    [page name="Přehled"] Oficiální dobrodružství Název publikace Mind Lords of the Last Sea 1996 2nd Edition http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/2750.html
  • Hlášky, kterých se hráči nejvíce obávají

    Sbírka hlášek, kterých se hráči nejvíce obávají: 1. „Počkej, najdu si tabulku kritických zásahů.“ 2. „Cože to bylo za meč?“ 3. „Kdo http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/2698.html
  • Oficiální pravidla

    [page name="Přehled"] Oficiální pravidla Název publikace Dark Sun Campaign Setting, Expanded and Revised 1995 2nd Edition http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/2749.html
  • [Historie] O odkoupení TSR

    V zimě 1997 jsem jel do Lake Geneva ve Wisconsinu na tajnou misi. Koncem podzimu se začaly šířit zprávy o tom, že hrozící krach TSR vytvořil odvážnou možnost http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/2605.html
  • [Překlad] Ravenloft

    [page name="Ravenloft"] Domains of Dread - Domény děsu autor: William W. Connors & Steve Miller rok vydání: 1997Máte zde ke stažení překlad pravidel http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/2592.html
  • Zbraně I.

    [page name="Úvod"] Úvod do zbraní Od gladiátora se očekává, že bude ovládat všechny zbraně; bez schopnosti vmžiku improvizovat s novou zbraní je odzbrojený http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/zbrane.html
  • [Překlad] Forgotten Realms v AD&D 2e

    [page name="Forgotten Realms"] Forgotten Realms: Volo's Guide to the Dalelands Autor: Ed Greenwood Rok vydání: 1996 Volo's Guide http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/2525.html
  • Jak by vypadal reálný život podle D&D

    Rodina každé vlivné osoby by byla brutálně zavražděna, naživu by zůstalo jen dítě prahnoucí po odplatě. Hudebníci by se dokázali vykecat nejen z bitky, http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/1994.html
  • [Historie] Vývoj D&D

    [page name="Historie D&D, část první"] Všechno to vlastně začalo tak, že Gary Gygax měl problém. Jeho malá podskupinka v rámci Mezinárodní Federace http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/1772.html
  • [Výzkum] D&D jako terapeutický nástroj

    Wayne D. Blackmon (1994). Dungeons and Dragons: The Use of a Fantasy Game in the Psychotherapeutic Treatment of a Young Adult. American Journal of Psychotherapy, http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/1564.html
  • Hrdinové týdne - Ostyr a Maroman

    Na tuhle dvojku trpošů narazíte všude, kde se něco děje; tedy všude tam, kde se chystá něco většího, jako třeba válka. Ostyr a Maroman jsou bratranci a http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/1727.html
  • [Překlad] Planescape

    Planescape: Prostředí pro tažení autor: David "Zeb" Cookrok vydání: 1994Planescape Camping Setting je sestava celkem čtyř příruček a map. Zde vám zatím http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/1723.html
  • [Překlad] Dark Sun: Prostředí pro tažení

    [page name="Darksun"] Dark Sun: Prostředí pro tažení, rozšířené autor: Bill Slavicsek rok vydání: 1995 Dark Sun Campaign Setting Expanded and Revised obsahuje http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/1724.html
  • Index TSR produktů

    Proč to?S touhle myšlenkou jsem původně přišel na RPG Fóru, ovšem po nějaké době jsem uznal, že bude lepší zveřejnit to na d20, kde se k tomu dá přeci http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/1640.html
  • Obould Mnoho Šípov

    Vzostup Citadely Mnohých šípovNa povrchu ležiaci Felbar bol pôvodne jednou z trpasličích citadel Delzounu, ktorého kráľovstvo v Temných ríšach sa rozpadlo http://www.sun.d20.cz/clanky/pribehy/1600.html
  • Postava se zlým přesvědčením (evil alignment)

    Laurana: "Jestli jsi tak chytrý a mocný, jak říkáš, proč jdeš s Tanisem i ty?" Raistlinovi oči jako přesýpací hodiny zůstaly temné a neprůhledné. "Já a http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/1590.html
  • Doplňky

    Seznam kouzel Kouzla - samostatně vypsaná, první verze je v MS Word, druhá pdf - ta dokonce vypadá úplnější! :)2eKouzla - 237 kb2eKouzla PDF - 1,13 MB http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/1508.html
  • [Překlad] Greyhawk

    [page name="Greyhawk"] Gazetteer autoři: Gary Holian, Erik Mona, Sean Reynolds, Frederic Weining rok vydání: 2000 Gazetteer je útlý, 32 stránkový sešítek. http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/1493.html
  • [Překlad] Advanced Dungeons & Dragons

    Příručka hráče - Players's Handbookautor: N/Arok vydání: 1989Player's Handbook je 256 stránková základní příručka pro hráče se vším potřebným pro hraní http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/1499.html
  • Hereze v D&D

    Kacířství. Důvod, pro který byli lidé mučeni a upalováni, pro který se vedly dokonce i války. Můžete ale něco takového zavést i do vašeho D&D, kde http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/1461.html
  • Stručný přehled D&D světů

    Flexibilita pravidel Dungeons & Dragons umožňuje vytvářet svá vlastní fantazijní prostředí, ve kterých se mohou odehrávat dobrodružství. Nicméně vydavatel http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/1386.html
  • [Historie] Dungeons & Dragons

    Zrození her na hrdiny: Před rokem 1974 žádné hry na hrdiny neexistovaly. Lidé, kteří se chtěli účastnit imaginárních bitev, zpravidla hráli tzv. válečné http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/historie-dnd.html
  • Test přesvědčení

    Vaše postava má jedinečný náhled na svět, na to, co je dobré a co špatné, na spravedlnost a přirozená práva. Následující sekce vás seznámí s tím, jak určovat, http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/test-presvedceni.html
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1139760017395 secREMOTE_IP: 3.236.207.90