York píše:
Ostatně u toho DnD 4e bych se klidně vsadil, že to tak taky bylo, jen o té původní verzi nevíš.
Ve 4E se ta aplikace dělala "in da house" a Wizardi si na tom pořádně vylámali zuby. Zaměstnali tenkrát programátorku z Microsoftu, co v MS dělala na XBoxových hrách a byla machr ve svém oboru (jmenovala se Melissa Batten), a nazvali to projekt Gleemax. Ten projekt vyvíjeli tenkrát od nuly.* Vypadalo to velmi slibně. Ale bohužel ji zabil její manžel a zbytek týmu to už nikdy nedokázal dotáhnout do konce. Pak to ořezali a přejmenovali na DDI.
York píše:
Mnohem pravděpodobnější je to obráceně. Tj. že nějaký fanda si tu aplikaci udělá a velké studio ji pak od něj přebere
Přesně tak to bylo u 5E. Start-upisti z Trapdoor Technologies si vyvinuli appku Project Morningstar a v určité fázi vývoje ji nabídli Wizardům. Ti se toho (bohužel) chytli a projekt přejmenovali na DungeonScape. Naštěstí poučeni z krachu Gleemaxu sepsali smlouvu tak, že TT dostanou jen licenci a budou to dál vyvíjet a programovat sami a Wizardi zaplatí až za hotové dílo. Mělo to být multiplatformní DDI pro 5E. Bohužel borci z TT toho víc nakecali než naprogramovali a projekt skončil totálním fiaskem a rozkolem s WotC. TT uvedlo, že projekt vyvíjelo a testovalo na menší skupině a nedokázali si představit tak masivní projekt pro tak velkou cílovku v praxi.
Pak přišli s tím, že projekt, opět přejmenovaný jako Projekt Morningstar, nabídli přes KickStarter, ale nezískali dostatek peněz. I lidi už byli poučení a obezřetní.
Za pár měsíců přišli s tím, že projekt upravili pro Pathfinder a podepsali licenci s Paizem. A měl to být zas ještě megalomanštější projekt než DungeonScape. O pár měsíců později Trapdoor Technologies vyhlásilo bankrot a krach.
Wizardi mezitím licencovali 5E pro Roll20 a Fantasy Grounds a mnoho z těch funkcí, o kterých tu sníte, jsou už ve FG plně integrované. Ale u stolu to prostě není úplně ono.
Nedávno Wizardi přišli s licencovaným produktem D&D Beyond, což by měl být takový vylepšený DDI. Ale to pro ně vyvíjí
Curse, a to není žádný fanda programující doma na koleni.
--------------
* Celá pravidla 4E byla napsaná tak, aby se dala lehce zpracovat jako systém pro MMORPG. To je taky jeden z důvodů, proč se v 4E nedá dlouhodobě létat, ale všechna létání (kouzlo i magické předměty) dávali létání vždy jen "do konce tvého příštího tahu".