[podcast] Stvořitelna

Povídání o hrách na hrdiny a věcech s nimi spojených. Mnoho Countových otázek, které určitě napadly nejednoho hráče či Vypravěče. A na každou otázku se pokusí spolu s Jersonem najít uspokojivou odpověď.

Stvořitelna na Anchoru
Stvořitelna na Spotify
Stvořitelna na Google podcasts
Stvořitelna na Youtube

Seznam dílů:

Stvořitelna 1 - Setting (1. díl) na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 2 - Setting (2. díl) na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 3 - Svět (1. díl) na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 4 - Svět (2. díl) na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 5 - Countova příprava na hru na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 6 - Jersonova příprava na hru na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 7 - Příprava hry se scénářem na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 8 - Deset věcí, které mě na mně serou jako PJ na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 9 - Jak Count vede hru na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 10 - Jak vede hru Jerson na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 11 - Reakce našich hráčů na vedení hry na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 12 - Převod postav z DrD do JaD (I. díl) na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 13 - Převod postav z DrD do JaD (II. díl) na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 14 - Převod postav z DrD do JaD (III. díl) na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 15 - Zpětná vazba na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 16 - Co hráčům vadí na Vypravěčích na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 17 - Smrt postav na Anchoru, na Youtube
Stvořitelna 18 - Figurky versus popisy na Anchoru, na Youtube
Napsal: Jerson
16.5.2022 11:01 - Corny
Ono asi jde vyslovit nějaké kvalitativní závěry, ale rozhodně ne na zelené louce, bez kontextu k té dané hře a skupině (určitě bych řekl, že jsou hry, u nichž je přehnaně podrobná mapa kontraproduktivní a naopak hry, které tratí na absenci map).
16.5.2022 11:11 - Aegnor
A i v rámci her záleží na konkrétní skupině/situaci. V JaD one shotu pro 4 lidi jedu čistě Theatre of mind, ale v té kampani kde mám 6 hráčů prostě používám mapy, protože je to pak menší chaos.

Ale jinak teda obecně preferuju Theatre of mind, protože mi přijde kontraproduktivní počítat přesné vzdálenosti a rychlosti a fungovat extrémně takticky.
16.5.2022 11:14 - Šaman
Používám hlavně popisy. Mapky spíš na úrovni náčrtu zón ve Fate.

Ale i když jsme na začátku hráli starý dračák, tak se mapa začala kreslit až když došlo na bojový, či průzkumný režim. Většina dobrodružství se odehrála v popisech a fantazii. Tenhle trend se s příchodem Fate jen prohloubil, protože odpadla pravidla pro rychlost pohybu a když se to vezme matematicky, tak vlastně stačí diagram zón a přechodů mezi nimi.


Teda, vlastně - trochu kecám. Zapomněl jsem na to (pro mě) skoro nejdůležitější: mapu světa. Mapy světa vznikaly od začátku hraní, postupně se vylepšují, je snaha aby byly hezké. Někdy se dokreslují podle odehraného příběhu, jindy z nich GM bere inspiraci. Ale bez mapy pro mě není svět, takže tahle mapa je u nás stěžejní.
16.5.2022 11:18 - LokiB
Mapky už nepoužívám úplně primárně pro "taktický pohyb" ... aka posouvání po hexech z DrD. Ale pro to, abychom měli s hráči "stejnou představu" o situaci. Stávalo se nám, že i když dal GM (ať už já nebo jiní, když jsme se střídali) podrobný slovní popis, tak si ho každý představil natolik jinak, že pak se snažil o jiné postupy, odpovídající té jeho konkrétní představě, ale ne moc odpovídající představě jiného. To se nám u mapek nestává.
30.5.2022 23:06 - LokiB
Smrt postav jsem zatím nedal celou ... nemá to moc jasnou strukturu při poslouchání a těžko se mi na to soustředí.
Zatím jsem tam nenarazil na spoustu systémů, které mají "smrt postav" pořešenou systémově. je to hodně DnD-DrD-Omego centrické.

Třeba namátkou:
Savage Worlds - mají přímo Setting rule "Heroes Never Die", který upravuje podmínky pro smrt postav (ale i důležitých nepřátel) (systémově vylučuje náhodné smrti na blbý hod, umožňuje po dohodě Gm a hráče v epických momentech)
Cryptomancer (1) - zabudovaná "smrt družiny" ve stále obtížnějši odolatelné spirále

Systémy, kde smrt vůbec není a postavy jsou maximálně "přemoženy" ... narozdíl od Countova přesvědčení, ani i Fireball v některých systémech může způsobit pouze vyřazení a ne jen jasnou smrt, jak uvádí v podcastu ... a je na GM a hráčích, aby vymysleli, co dané přemožení ve fikci bude mít za následky.

Atd.
7.6.2022 20:47 - Jerson
Stvořitelna 18 - Figurky versus popisy na Anchoru, na Youtube

Někdo rád holky, jiný zase vdolky. A někdo herní desky, další třesky plesky. Ať už preferujete tahy figurek, nebo si o činech svých hrdinů povídáte, my se v dnešním díle pustili do debaty nad výhodami a nevýhodami obou metod a třeba vás přimějí zkusit nevyzkoušené, dát tomu druhou šanci, nebo věci umně zkombinovat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16886281967163 secREMOTE_IP: 3.235.228.219