Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
Autorská citace #61
5.6.2014 14:58 - sirien
Quentin: shledávám brutální rozdíl mezi literárním settingem a settingem pro RPG, vždycky jsem tvrdil (dobře, ne vždycky jsem to explicitně napsal) že jakýkoliv literární nebo seriálový / filmový setting je pro RPG prakticky vždycky nutno doupravit a nikdy jsem se netajil tím, že mnoho literárních settingů mi přijde pro RPG často až dost nevhodných.

Třeba Středozem Pána prstenů je můj oblíbený příklad settingu který je k RPG dost nanic.
SoIF mimochodem pro potřeby "běžných" her taky.

Stejně tak existují věci, které mají... zvláštní příchuť tradice. Třeba svět Hyborian age je prostě kultovní záležitost, ale popravdě, to nosné téma mi tam taky chybí a kdybych v tom světě měl hrát, tak si tam nějaké dotvořim. Ostatně zrovna Conanovský svět těch možností nabízí dost, nástřely tam jsou, stačilo by je dotáhnout.

Zaklínač na druhou stranu těch témat má dost. V historii by to bylo přežití civilizace po invazi jiné dimenze, později vyrovnávání se lidí s tím co přišlo a usadilo se, v době povídek a románů pak zánik minulosti a to co se stane s těmi, co ji symbolizovali pod tlakem nové éry (poslední zaklínač, čarodějové sestřelovaní z mocenských pozic běžnými politiky, elfové zatlačovaní do ústranní...)
Autorská citace #62
5.6.2014 14:58 - Colombo
Merlin: Typické.
Autorská citace #63
5.6.2014 15:11 - pipux
Vyjádření k tomu, jestli jsem teda opravdu takový pokrytec (vodu kázající, víno pijící):
Merlin píše:
Pipux: no..podíval jsem se na "tvůj svět" icaenel...to, že vymyslíš dvě prazvláštní rasy a pak je rozdělíš na xy subras je fakt obrovský rozdíl od 13 ras Končiny :D lol

Pokud vím, tak uvádím pouze dvě rasy; jednu z nich pak dělím na dvě subrasy. Celkem "dvě a půl rasy", bych tedy řekl. Takhle.

Ty "dvě a půl rasy" jsem vymyslel roku 2010, či tak. Kdybych dnes vymýšlel nový RPG svět, asi bych zakládal jen jednu rasu; tady se se mnou ale veze setrvačnost starých designů. A když mi teď na stránkách visí nedopsaný, neuveřejněný mýtus, který tu existenci dvou ras ospravedlňuje (jedna z ras pochází původně z měsíce, který okolo planety obíhal, až prasknul), tak to taky bude pěkný designérský oříšek.

Gurney píše:
Icaenel je v tomhle podobný - mohla by to být brilantní epická sword&planet, namísto toho je to pedantská encyklopedie mimozemské biologie/sociologie přičemž zpracování silně evokuje dojem středoškolské učebnice (i když ty měly aspoň víc obrázků).

Jsem si vědom. Schází příběhy, inspirace, a obrázky. Stránky by potřebovaly pořádný redesign (responsivní web, uživatelský příjemnější prostředí), redakční systém by potřeboval přepsat do OOP. Jenže jeden zmatený člověk, s kterým nikdo nehraje, a který se topí v zodpovědnostech dospělosti, ten to sám asi jen tak nedá.

Že bych mohl bokem založit Icaenel Art Blog, a tam publikovat nezávazné, obrázkové pokusy o designy tamních podivností (rostliny, zvířata, oblečení, architektury, krajiny), to je asi to jediné, co mi touto dobou připadá možné.

Gurney píše:
Končina by mohla být fakt skvělý mix fantasy a steampunku, ale není, protože steampunkové rasy jsou od těch fantasy oddělených geograficky i společensky a vůbec jsou to dva nepřátelské bloky. Dokonce se nedoporučuje (aspoň pro nezkušené hráče) hrát partu složenou z techno-lidí a fantas-lidí.

Tož, z invaze, proměny prostředí, sváru magie a technologie, nutnosti koexistovat, z případných přeběhlíků na druhou stranu, z korupce, z nových objevů, a tak dále, by se dalo vytáhnout ještě hodně.

Jenom to promýšlení souvislostí, to dá hodně zabrat. Chceš netypické motivy, chceš je funkční (bez WTF momentů); a pak třeba budeš chtít na tyto motivy stavět ještě další motivy, pak si dávej pozor - aby se ti to celé nerozsypalo jako domeček z karet.
Autorská citace #64
5.6.2014 15:20 - Ebon Hand
Merlin píše:
Jsem taky vykradač :)

Já taky! :-)
Vlastně pro mě vůbec není podstatné, jak se ten který svět jmenuje. Důležité je aby mě bavil a dokázal jsem si ho nějak rozumně představit. Což u "zakaždou cenu" originálních nemám. Já už vlastně herní svět ani nijak složitě nepřipravuji.. :-)
A originální světy nemám rád také z důvodu, že nesnáším scény, kdy někdo z hráčů začne tvrdit, že tak to být nemá, protože v orginál světě je tam to a to... Tohle se mi naštěstí stalo jen na slezinovém hraní..
Vše ostatní hrajeme v "našem" světě, který stejně každou kampaní měníme jak se nám zrovna líbí.. Je to vlastně kus plastelíny kde probíhají různé legandární příběhy a stopy po nich erodují, mizí a pak je zase překryjí jiné příběhy a mezitím zůstávají body, které to vše spojují a říkají, ano před těmi tisíci lety se to skutečně stalo. To nám úplně stačí.
Autorská citace #65
5.6.2014 15:36 - pipux
@Ebon, Merlin: myslím, že zas takoví ďábelští, mazaní vykradači nebudete. Jen někde rozumně, na půli cesty ...

Předpokládám, že třeba japonské školačky v krátkých sukních, s katanama, do vašich světů nedáváte. Jako skupina se shodnete po vkusu, některé prvky ponecháváte pevné, jiné volné (ty, na kterým vám dle vašeho vkusu zas tolik nezáleží).

Třeba 13th age to tuším má tak, že vám připraví podklady na velkém a středním měřítku (říše a kraje, hlavní města); na malém měřítku tu už nechá na vás - tu přidat vesnici či něco, podle vaší nálady.

Hráč bouřící se, že "v tomto světě takhle toto nejde" je takový negativní příklad nalajnovanějšího světa a metaherní nedomluvy, že. Pozitivnějším příkladem může být ten pocit z vytváření okolí, imerze, vzpomínání a znovupotkávání známých postav, a tak ...
Autorská citace #66
5.6.2014 16:26 - Quentin
sirien píše:
mnoho literárních settingů mi přijde pro RPG často až dost nevhodných.

To jsem se snažil říct, když jsi mi doporučoval vzít něco z béčkovýho románu.

Ebon píše:
Vše ostatní hrajeme v "našem" světě, který stejně každou kampaní měníme jak se nám zrovna líbí.. Je to vlastně kus plastelíny kde probíhají různé legandární příběhy a stopy po nich erodují, mizí a pak je zase překryjí jiné příběhy a mezitím zůstávají body, které to vše spojují a říkají, ano před těmi tisíci lety se to skutečně stalo. To nám úplně stačí.

Hej, přesně v tomhle stavu je náš domácí setting od prvního sezení v drd1.6 :)
Autorská citace #67
5.6.2014 16:56 - sirien
QuentinW píše:
To jsem se snažil říct, když jsi mi doporučoval vzít něco z béčkovýho románu.

Jo tak. No já to myslel tak že vezmeš béčkový román, vezmeš to co tam o tom světě je a jen si to překroutíš pro svoje potřeby (značně snazší než sám něco přímo vytvářet a béčková fantasy má obvykle hromadu prvků se kterou se dá různě pracovat... výsledek nebude geniální, ale pokud jsem Tě pochopil správně tak Ty o nic "geniálního" ani cíleně nestojíš, takže...)
Autorská citace #68
5.6.2014 17:03 - Sosáček
Sparkle tu u piva vzkazuje Forgotten Realms a Golarion jako priklad nosneho tematu.
Autorská citace #69
5.6.2014 22:08 - Vojtěch
Forgotten realms mají nosné téma? Golarion jako takový taky nemá, ale narozdíl od Realmsů mají téma určené jednotlivé části. Jako společné téma mající bych spíš nadhodil Ravenloft.
Autorská citace #70
5.6.2014 22:21 - sirien
Ne, to Sosáček jen četl nebo provokativně naschvál špatně tlumočil to co sem napsal, načež Sparkle sarkasticky komentovala Forgotten realmsama a Galarionem právě na demonstraci toho, že tyto (v komunitě dobře uchycené) světy žádné nosné téma nemají a přitom jim to očividně neškodí.
Autorská citace #71
5.6.2014 22:40 - Vojtěch
Golarion mááá. V každé části jedno, ale má a poctivě napsané za každým nadpisem.

Galt - Eternal Revolution
Autorská citace #72
5.6.2014 22:42 - Gurney
Však Forgotteny taky, jedno na každý čtvereční kilometr :)
Autorská citace #73
6.6.2014 08:20 - Merlin
:) jak píše Ebon, vybírám si a plácám do plastelíny co se zrovna hodí (samozřejmě se snahou, aby to nebylo jak s dortem Kočičky a pejska). Třeba teď efekt Divoké magie a Spellscare z FR a Dragonmarky a mechaňáky z Eberronu.
Autorská citace #74
9.6.2014 17:28 - crowen
Letmo som si prebehol pravidla konciny, a neviem, ci sa mam smiat, alebo plakat. Graficke spracovanie je celkom pekne, prehladne, obrazky ujdu, ale obsah, na to sa budem musiet autocenzurovat.

Vyska Vlastnosti urci, co postava automaticky dokaze, to je haluz (-1 obratnost je automaticka jazda na koni, +1 vozataj ci ako to bolo, nechce sa mi to hladat....). Nadanie je magicke, alebo technologicke, podla kultury, z ktorej postava pochadza. Ak ma Nadanie +1, dokaze spievat/tancovat. WTF?

Politicky korektne vybalancovane opravy vlastnosti podla rasy (DrD!!!) - clovek na vsetko 0, ostatne rasy v rozptyle +-2, ale v sucte 0.

Koncina je imho velmi lahko upravene DrD, respektive system velmi DrD inspirovany (az sa natiska slovo okopirovany).
Autorská citace #75
9.6.2014 17:36 - Arten CZ
crowen píše:
Vyska Vlastnosti urci, co postava automaticky dokaze, to je haluz

Já jsem tedy pravidla Končiny ještě nečetl, takže nevím, jak mají konkrétní aplikaci, ale obecně tento princip není špatný. Líbilo se mi, jak ho použil York v Dakaře - když máš o dva víc, nemusíš házet (ale zde má moc pěkně popsány stupně dovedností) - a podobně je použit i v D&D - nechceš házet, vem si 10. A řekl bych, že více či méně tento princip používáme každý (na to si neházej, to dáš). Ale jak říkám, konkrétní aplikaci jsem ještě neviděl.
Autorská citace #76
9.6.2014 17:36 - sirien
crowen píše:
Politicky korektne vybalancovane opravy vlastnosti podla rasy (DrD!!!) - clovek na vsetko 0, ostatne rasy v rozptyle +-2, ale v sucte 0.

?
(co je na tom politicky korektního? Vzít člověka jako default vůči němu vztahuješ ostatní mi přijde relativně smysluplný - někam ten base line umístit musíš a kam jinam než k tomu co všichni znají nejvíc intuitivně...)

(jinak jsi právě vzbudil mou pozornost, když to Ty hodnotíš tak zle, tak to rozhodně musí stát za to :D )
Autorská citace #77
9.6.2014 17:41 - crowen
Arten - mozno som to zle napisal - je to asi tak, ze cim vyssiu mas Vlastnost, tym viac mas automatickych Dovednosti bez ucenia.

Sirien - nulovy clovek ako zaklad je OK, ta politicka korektnost je vo tom, ze nejaka ina rasa je o 1 silnejsia, ale zaroven o 1 hlupejsia. Nie su tam ziadne rasy, ktore by boli v sucte oprav lepsie alebo horsie ako clovek. Proste mas sady typu +1, +1, 0, -1, -1, 0, ale nie napriklad +3, +2, +2, +1, -1, 0.

Skoro mam chut napisat, ze Void v porovnani s Koncinou nie je az take zle RPGcko :-)
Autorská citace #78
9.6.2014 17:59 - OnGe
Void - univerzální kladivo na nová RPGčka :)

Kdyby ty rasy v součtu vyrovnané nebyly, nebylo by to tak trochu, no... nevyvážené?
Autorská citace #79
9.6.2014 18:00 - York
Ono to klidně může být nevyvážené, i když to v součtu vyrovnané bude. Samé nuly u člověka jsou například v DrD příčinou, proč se na nic pořádně nehodí.
Autorská citace #80
9.6.2014 18:01 - crowen
Preco by mali byt vyvazene? Teda okrem toho, aby si hraci prvoplanovo nebrali rasy, ktore su v sucte lepsie ako ludia?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24825000762939 secREMOTE_IP: 3.214.184.223