Produkty

Shako
2.6.2014 17:02
Končina
Končina je další české rpg. Na oficiální webu jsou ke stažení všechny tři základní knihy (Svět, Pravidla, Dovednosti). Základní přiručky by měli být zdarma, včetně aktualizací. Za další materiály ke hře by se měli platit drobné částky.
5.4.2018 16:04 - York
Můžete třeba říct, že má sice Sílu stejnou jako ork, ale jelikož je mnohem těžší, má výhodu při přetlačování, vyrážení dveří a podobných činnostech.
5.4.2018 16:16 - ShadoWWW
Píše:
DnD 5e, jestli se nepletu, neoperuje s mínusovými opravami k vlastnostem...

Pár nestvůrných ras ve Volovi je má, ale nesklidily moc velký úspěch.

Píše:
chceme mít stále tu featuru, že si může nechat zkamenit ruku

Zkamenělá ruka. Na jednu minutu můžeš nechat zkamenět svou ruku jako bonusovou akci. Zkamenělá ruka je přírodní zbraní a můžeš ji použít k úderu beze zbraně. Pokud zasáhneš, způsobíš drtivé zranění 1k8 + oprava Síly místo drtivého zranění, které obvykle způsobuje úder beze zbraně. Jakmile použiješ tuto schopnost, nemůžeš ji použít znovu, dokud si krátce či důkladně neodpočineš.

Píše:
nebo tělo (bonus asi hádám k AC, či na chvíli resistence na sečné a bodné zranění?).

Přirozená zbroj. Na jednu hodinu můžeš nechat zkamenět svou pokožku jako akci. To ti poskytne ochranu, ale je těžší se s ní pohybovat; tvoje základní OČ bude 17 (tvá oprava Obratnosti nemá vliv na toto číslo). S kamennou kůží nemáš žádný užitek z nošení zbroje, ale bonus štítu si můžeš započítat jako obvykle. Jakmile použiješ tuto schopnost, nemůžeš ji použít znovu, dokud si krátce či důkladně neodpočineš.
5.4.2018 16:40 - LKarpianus
York píše:
Můžete třeba říct, že má sice Sílu stejnou jako ork, ale jelikož je mnohem těžší, má výhodu při přetlačování, vyrážení dveří a podobných činnostech.

Jasné, tl není vůbec špatný nápad, Yorku! :-D

ShadoWWW píše:
Zkamenělá ruka. Na jednu minutu můžeš nechat zkamenět svou ruku jako bonusovou akci. Zkamenělá ruka je přírodní zbraní a můžeš ji použít k úderu beze zbraně. Pokud zasáhneš, způsobíš drtivé zranění 1k8 + oprava Síly místo drtivého zranění, které obvykle způsobuje úder beze zbraně. Jakmile použiješ tuto schopnost, nemůžeš ji použít znovu, dokud si krátce či důkladně neodpočineš.


Wau! Monk obr rulez! :-D

ShadoWWW píše:
ale je těžší se s ní pohybovat
ta featura se mi líbí, ale pravidla nikde neodrážejí to citované, ne? Třeba menší pohyb o dva sáhy?
5.4.2018 16:50 - ShadoWWW
Myslel jsem to tak, že je tam irelevantní ta obratnost (nezapočítává se oprava).
5.4.2018 16:57 - Nachtrose
Když už tolik stavíte na DnD5e:

https://www.dndbeyond.com/characters/races píše:


Goliath
Elemental Evil Player's Companion
Strong and reclusive, every day brings a new challenge to a goliath.

Racial Traits
+2 Strength, +1 Constitution, Natural Athlete, Stone's Endurance, Powerful Build, Mountain Born

Half-Orc
Basic Rules
Half-orcs’ grayish pigmentation, sloping foreheads, jutting jaws, prominent teeth, and towering builds make their orcish heritage plain for all to see.

Racial Traits
+2 Strength, +1 Constitution, Darkvision, Menacing, Relentless Endurance, Savage Attacks
15.5.2018 12:00 - LKarpianus
Přidali jsme ke stažení Hlas Iskry, ptopagandistický plátek, který má víceméně jen dokreslovat atmosféru Končiny. Oproti tomu Talmonský žurnál, na kterém pracujeme, by měl být zdrojem mnoha různých questů, informací a rozhovorů, které dokáže šikovný Strůjce rozpracovat do různých dobrodružství. Co na to říkáte?

https://koncina.cz/blog/20
15.5.2018 12:36 - ShadoWWW
Zrovna včera jsem si vzpomněl na Končinu, když vyšla testovací verze kentaura a minotaura jako hráčských ras v UA.
15.5.2018 12:39 - LKarpianus
Hehe, taky jsem se na to díval... :-D Mně vždycky u UA fascinuje hádat, o čem bude další jejich kniha...
18.6.2018 17:54 - LKarpianus
Zveřejnili jsme úvodní povídku do plánované knihy. Kdybyste měli chuť a náladu - budeme rádi za jakoukoliv zpětnou vazbu.
Zde: https://koncina.cz/blog/21
22.6.2018 11:24 - Jerson
Své připomínky jsem napsal na RPG fórum, ale nevím, zda za ně budete rádi, protože je jich opravdu moc a povídka se mi vůbec nelíbí.
22.6.2018 11:39 - Čindi
Ahoj hrubky nepůsobí dobře:
jasným býlím světlem
------------
navazuje první strana na druhou?
22.6.2018 11:43 - Čindi
Tětiva nad enerovou hlavou zakvýlela , to je fakt smutný
22.6.2018 11:58 - LokiB
Jerson: co jsem viděl tvé připomínky, tak mě k nim napadlo pár komentářů :)

* to, že je něco "osvětlené" (třeba náměstí), neznamená tak úplně, že to samo svítí.

* "Jak se kámen uštípnutý střelou může vymrštit prakticky ve směru, odkud střela přilétla?" ... no, celkem snadno. třeba buzarem o zeď ... schválně se zeptej těch, co někdy stříleli do dřevěného terče a tříska z toho terče jim skončila v oku.

* to, že někde svítí reflektory, neznamené, že se nic nemůže zakutálet do tmy.

Většina tvých poznámek má hlavu a patu, jen ten svatý zápal to někdy přikryje a sklouzne to až k přehnanému puntičkářství. To, že si některý čtenář neumí z povídky něco představit (třeba zvukovou situaci, popsanou při boji) , nemusí být vždy jen chyba povídky (na druhou stranu to není ani vždy chyba čtenáře :))

Ve skutečnosti podle mě většina čtenářů s povídkou problém mít nebude, protože si scény bude představovat a domýšlet a ne rozebírat a kreslit :)
Takže to závěrečné doporučení je spíše přehnané. Některým částem by pomohlo uhlazení a úpravy, ale jinak to taková katastrofa není.

Úvod povídky mi tedy přišel, jako bych četl překlad ... tedy, že původně to bylo v angličtině a někdo, kdo umí anglicky, ale není úplně kovaný ve vlastním psaní, to překládá do češtiny.
22.6.2018 12:19 - Čindi
Jako úvodní povídka mi to nepřijde dobrý. Vyznění je takové, že skupinka hráčů by měla hrát jednu svini větší než druhou.
22.6.2018 13:08 - Jerson
Loki, když se řekne "osvětlená drezína", co si představíš? že se na drezínu svítí, nebo že svítí světla na drezíně?

Třísky ze zasaženého terče bych bral. Ale kámen? Při střelbě do skály bych se bál odražené střely, ale ne úlomku kamene. Nehledě na to, že tam není žádný čas na reakci.

A pokud sis tu povídku přečetl, tak tam není ani slovo o tom, že by v jeskyni byla tma, nebo že by se s převrácením lokomotivy světlo nějak měnilo.
U zvuků se moje výhrady týkaly "kvýlení tětivy" - i když pominu hrubku, tak jsem tohle spojení nikdy nečetl. A hlavně si myslím, že po výstřelu z děla v jeskyni nebude nikdo slyšet vůbec nic.

Jinak hlavní myšlenka mi přijde zcela nesmyslná - třicet let nepoužívaná trať skrz jeskyni, na kterou se vydá ruční drezína se dvěma(?) půlelfy, bez vybavení. A když se jeden z nich vrátí bez kousky ruky, vydá se tam útočná lokomotiva, ve které jede konstruktér, ta půlelfka, náhodně vybraný cizák, skřítek, a úředník, který vystoupí před jeskyní a čeká? Přičemž ta lokomotiva má dvě děla, ale jako obsluhu jednoho gnóma?
Jestli sis dovedl ty scény představit, budiž ti přáno, mně se to nepodařilo ani trochu.
22.6.2018 13:24 - Aegnor
Jerson píše:
Loki, když se řekne "osvětlená drezína", co si představíš? že se na drezínu svítí, nebo že svítí světla na drezíně?

Nevím co Loki, ale já si představím, že je na drezínu svíceno.

Jerson píše:
Třísky ze zasaženého terče bych bral. Ale kámen? Při střelbě do skály bych se bál odražené střely, ale ne úlomku kamene.

A co když je ta skála popraskaná, křehká a tak? Stále z té skály nemůžou odletět odštěpky?

Jerson píše:
A pokud sis tu povídku přečetl, tak tam není ani slovo o tom, že by v jeskyni byla tma, nebo že by se s převrácením lokomotivy světlo nějak měnilo.

V jeskyni je tma tak nějak ... automaticky. Dobře, dodáš dva silné reflektory, ale ty ti stejně nikdy neosvětlí celou jeskyni. Terénní nerovnosti, kameny, krápníky, ostrej přechod toho, kam svítí reflektory a kam už ne ... míst, kam se může zakutálet náboj je spousta.
22.6.2018 13:45 - LokiB
Jerson píše:
Loki, když se řekne "osvětlená drezína", co si představíš? že se na drezínu svítí, nebo že svítí světla na drezíně?


Při čtení povídky jsem si představil drezínu, na kterou svítí Ježek.

Píše:
Třísky ze zasaženého terče bych bral. Ale kámen? Při střelbě do skály bych se bál odražené střely, ale ne úlomku kamene. Nehledě na to, že tam není žádný čas na reakci.


Přijde mi, že tady se (narozdíl od jiných oborů lidské činnosti), dostáváš na půdu, které nerozumíš. Resp. si ji představuješ pro nedostatek praxe po svém, leč chybně.
Při střelbě třeba do vápencové skály bych se létajícíh odštěpků přeci jen obával. A s tím, že tam není čas na reakci, nemáš zdaleko pravdu. Ten úlomek nepoletí rychlostí střely, ale desítek metrů za sekundu. To je pro člověka, který nestojí jen pár metrů od zdi, dost času na to, aby "nějak zareagoval". Lidské reakce jsou pozoruhodně rychlé. A ty podvědomé, kdy mozek na základě nervového podnětu zareaguje, aniž by vědomí dokázalo v tu chvíli už vůbec informace zpracovat, jsou opravdu rychlé. Viz třeba jak rychle automaticky přivřeš/zavřeš oči, když se do nich něco blíží, aniž bys na to musel pomyslet.

Píše:
A pokud sis tu povídku přečetl, tak tam není ani slovo o tom, že by v jeskyni byla tma, nebo že by se s převrácením lokomotivy světlo nějak měnilo.


A-ha.

Píše:
U zvuků se moje výhrady týkaly "kvýlení tětivy"


No, týkalu se toho, že se ti nezdá, že by to bylo možné. Mně ta výtka připadá ... nadnesená.

Píše:
Jinak hlavní myšlenka mi přijde zcela nesmyslná


A tak. Já v některých ohledech sdílím tvůj příklon k realističnosti, ale zrovna u nějaké povídky, abych se vozil potom, že je přeci blbost, aby zrovna tihle hrdinové, dělali tuhle věc a nikdo jiný ... to se prostě snažíš sestřelit obvyklé klišé naprosté většiny her na hrdiny, kdy danou věc dělají právě ti, kdo ji dělají, protože ta hra je právě o nich.
Ano, střetli jsme se nad irskou cikánkou z cirkusu ve službách FBI ... máš prostě jiné nároky na tento druh zábavy než já (a troufám si říc, že než naprostá většina cílového publika :))

přijde mi, že ty to čteš, jako kdyby to byl Pacifik v Plamenech od Hubáčka, a irituje tě, že přeci ti dobře zakopaní Japonci by minimálně první tři vlny útočníků rozsekali na maděru a ne že by hned ta první, bez letecké podpory a dělostřelby, dokázala prorazit ...
Jenže tohle není dokument, to je fikce ... taková, která ma vytvořit představu, atmosféru. Aby si potenciální hráč řekl "aha, takové dobrodružství bych také mohl při hře zažít, to by mě možná bavilo".

A přitom zcela respektuji to, že tebe by teda nebavilo, protože ti nedává smysl.
22.6.2018 13:45 - Jerson
Aegnor: Přečetl jsi tu povídku celou, a mé námitky celé? Já nepotřebuju vysvětlit, jak to vypadá v jeskyni. Mě šlo o to, že celou dobu je v jeskyni operováno s jasným světlem prakticky ve všech směrech. Nejsou tam popsané vůbec žádné stíny, které by vrhaly postavy, natož povrch jeskyně - který tvoří jednou hladká skála, podruhé vrstva prachu.

Pokud jde o skálu, tak mě jde o to, že ty kamenné úlomky letí prakticky ve směru, odkud je stříleno, přesněji několik málo metrů vedle, při střelbě na několik desítek metrů vzdálenou skálu. Pravda, zkušenosti s tím nemám, protože jsem velkorážní zbraní do skály nikdy nestřílel.

Loki: Rychlost reakce se netýká uhnutí, nebo zavření očí - jde o to, že napřed dělo vystřelí a kule narazí do skály. Odštípnou se kameny. Následně se ener snaží strhnout půlelfku do krytu, ona se ale drží pevně, ener se ukrývá sám, a půlelfce okolo hlavy proletí kámen. To je věc, která mi nesedí na tak rychlý děj.

Jinak pokud je obvyklé klišé, že se potenciální hráč v povídce dočte, že se parta neznámých jedinců sejde, dojede na dobrodružství, ve kterém nejspíše všichni chcípnou a přežije jen CPčko (nebo velmi laxní postava), tak mi to přijde ještě horší nápad.
22.6.2018 13:59 - LokiB
Ano, četl jsem obojí celé ještě před tím, než jsem prvně reagoval.

Jerson píše:
Jinak pokud je obvyklé klišé, že se potenciální hráč v povídce dočte, že se parta neznámých jedinců sejde, dojede na dobrodružství, ve kterém nejspíše všichni chcípnou a přežije jen CPčko (nebo velmi laxní postava), tak mi to přijde ještě horší nápad.


No vidíš a přesto hráči hrají i hry, kde většina hrdinů během hry zemře :)
22.6.2018 14:12 - Aegnor
Jerson píše:
Mě šlo o to, že celou dobu je v jeskyni operováno s jasným světlem prakticky ve všech směrech. Nejsou tam popsané vůbec žádné stíny, které by vrhaly postavy, natož povrch jeskyně - který tvoří jednou hladká skála, podruhé vrstva prachu.

Prosím, kde přesně se tam operuje s jasným světlem prakticky ve všech směrech? To, že nepopisují každej stín ještě neznamená, že tam nejsou. Naopak třeba tahle část říká, že tam tma je:
Píše:
Po necelé hodině sestupu se úzký tunel začal zvolna rozšiřovat do velké jeskyně, jejíž stěny lemovala malá i větší ústí do labyrintu postranních
chodeb. Po pár minutách se i ty postupně nořily do tmy, jak jeskyně stále více rostla.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.33982706069946 secREMOTE_IP: 3.214.184.223