Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka.
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
9.9.2022 20:09 - Log 1=0
Mě to naopúak přijde natolik odrazující, že být Admin, tak posledních šest postů oddělím nebo smažu.
9.9.2022 20:45 - Gergon
Jop. Pokud někomu přijde odrazující, že po něm někdo chce aby v životě víc přemýšlel a méně spoléhal na to, že za něj problémy vyřeší jiní, tak to klidně smaž =)
9.9.2022 22:02 - Lethrendis
Pro jednou naprosto souhlasím se Sirienem. Sry, naprostý off-topic.
16.9.2022 15:37 - Azaghalus
Hezký den všem,
měl bych další dotazy k JaD, předem díky za odpovědi!
1) Kouzlo Elementá erupce (s. 369), Cíl si háže na Záchranu, znamená to že nelze kouzlem zasáhnout předměty? Cíl popisuje pravidlo s. 354 "Popis kouzla říká, jestli kouzlo Cílí na tvory, předměty, nebo Výchozí bod oblasti účinku". Z absence předmětu v popisu a hodu na Záchranu tedy usuzuju, že na předmět útočit nelze, je to tak? Jak se vlastně kouzlo projeví? Cíl viditelně vzplane, obalí se kyselinou atd.? Může od něj např vzplanout okolí?
2) Tulák, schopnost Kvalifikace (s. 190) - platí to i pro pasivní vyhodnocení? Tj. i tam se Zdatnostní bonus započítá dvakrát?
3) Alchymista - Tvůrce mocných předmětů (s. 102) SO všech Záchranných hodů tvých Předměty se zvýší na tvůj SO Záchrany schopností., předpokládám typo, má být Předmětů?
4) Kouzlo Drtivé úponky - nevím, jestli to nezapadlo do předchozí plodné debaty, na http://kartoteky.d20.cz/dnd/kouzla myslím stále chybí.
16.9.2022 16:22 - RoVan
Azaghalus:

1) Kouzlo říká jeden Cíl a nespecifikuje jestli to musí být osoba, já bych si z toho nedělal těžkou hlavu a klidně to cílil i na předmět, který pak nehází záchranu. (Osobně mi to tak přijde i zajímavější). Popis efektu kouzla bych nechal na hráči, ale spíš než vzplanutí bych čekal ožehnutí, nebo že se na cíli zkondenzují kapičky kyseliny atp.

2) Ano viz pasivní ověření, když je to třeba nenápadnost, tak se prostě pohybuje jako kočka instinktivně.

3) Patrně ano, koukal jsem a je to i v PDF, ale nejsem si jistý, jestli mám staženou nejnovější verzi.
16.9.2022 16:42 - sirien
1a) Cíl může být klidně předmět. Uvažuj, že předmět v ZH automaticky selže a řiď se pravidly pro Výdrž předmětů z konce 12. kapitoly, zejména pak touhle pasáží:

Píše:
Předměty a stavby jsou Imunní vůči Jedovým a Psychickým útokům a přirozeně i proti valné většině Stavů. Ani předmět, který může být povalen, nemusí být povalen každou schopností, která způsobuje Stav Ležící − při rozhodování se řiďte logikou situace. PH může rozhodnout, že z podstaty svého materiálu nebo konstrukce může být předmět Odolný nebo Zranitelný vůči určitým Typům zásahů.


1b) každý soudruh si asi může popsat podle své chuti - já si to vždycky předtavoval že Čaroděj povolá element a vrhne ho na Cíl, ale stejně tak může dávat smysl že se element prostě zhmotní přímo na Cíli a udeří na něj zpříma... to je v podstatě jen popisný flavor, pravidlové podmínky jsou vzdálenost a fakt, že Sesilatel Cíl vidí.

1c) Elementární erupce nezpůsobuje vzplanutí ani jiný přetrvávající elementární efekt - jde o jednorázový prudký úder živlem, který je příliš krátký, než aby podobný důsledek vyvolal.

Pravidla obecně neřeší zda a jak od hořícího cíle vzplane něco jiného, jen v některých přpadech řeší že nějaký efekt (zpravidla kouzlo) může zapálit hořlavé věci v dosahu. (..."které nikdo nedrží ani nenese", což je taková pravidlově defenzivně-zjednodušující formulace, o jejíž smysluplnosti se mezi hráči i designery vedou značné a z většiny skeptické diskuse...)

3) ano, díky

4) jj, chybí i v SRD a Kartotéky berou obsah z SRD - nicméně SRD i Kartotéky jsou samostatné projekty, info o absenci Drtivých úponků sem zachytil, ale asi sem ho pak vypustil a zapadlo v procesu... zkusim si na to vzpomenout a doplnit to do obojího.
26.9.2022 11:57 - Broly
Zdravíčko. Zase pár otázok k JaD.

1. Černoknaznik a jeho tabuľky pre rozšírený zoznam kúziel pri všetkých troch patrónoch. Nikde v texte nie je napísané, ako sa má s tými tabuľkami pracovať. Klerik a čarodej majú podobné tabuľky, ale tam je jasne napísané, ako tie tabuľky fungujú. Rozšírený zoznam kúziel u černokňažníka funguje rovnako a teda sa ich černokňažník automaticky naučí, alebo sú to kúzla, ktoré iba rozširujú zoznam černokňažníckych kúziel a môže si aj z nich vyberať pri postupe na vyššiu úroveň?

2. U černokňažníckych patrónov pradávny drak a stratený majster je v tabuľkách rozšíreného zoznamu kúziel, uvedené kúzlo 5.stupňa s názvom Magická ruka. Kúzlo s takýmto názvom však v popisoch kúziel nie je, ale je tam kúzlo s názvom Mystická ruka. Je to preklep v tabuľkách černokňažníka?

3. Ručná kuša je ľahká zbraň. Znamená to, že môžem mať v každej ruke jednu ručnú kušu a vzťahuje sa na to aj bojový štýl "boj dvomi zbraňami"?

4. Palné zbrane a vlastnosť "nabíjecí".
Bojovník - Strelec - 3.-Zběhlá strelba.
V pravidlách sa u tejto vlastnosti píše: "...a  navíc ignoruješ vlastnost Nabíjecí (popř. u Palných zbraní snížíš její hodnotu o 1)."
Keď môžem vo svojom ťahu zaútočiť viackrát a útočím/strieľam z ťažkej kuše, ktorá je "nabíjecí", tak jednoducho ignorujem vlastnosť "nabíjecí" a vystrelím viackrát. Keď ale strieľam z muškety, ktorá je "nabíjecí (1)", tak to funguje ako? Znížim hodnotu o 1, ale aj tak nemôžem vystreliť viackrát, lebo je stále "nabíjecí"?
26.9.2022 12:37 - Log 1=0
1. To tam není? To je blbé. Ta kouzla si může vybírat v rámci svého standartního počtu.
2. Ano, bohužel.
3. Ano, minimálně v prvním kole, a pak je to spíš o tom, jestli vám v partě přijde uvěřitelné, že je stíháš nabíjet (možná je k tomu někde nějaké vyjádření, ale nehrotil bych to).
4. To asi musí zodpovědět Sirien.
26.9.2022 12:53 - Aegnor
Ad 3: Ano, můžeš na to aplikovat boj dvěma zbraněmi. Ovšem Ruční kuše má vlastnost střelná, která říká:
JaD, vlastnost Střelná píše:
Vytažení střely z Toulce, Pouzdra či jiného zásobníku je součástí Útoku (pro nabití Jednoruční střelné zbraně potřebuješ volnou i druhou ruku).

Čistě dle pravidel tedy můžeš jednou vystřelit ze dvou ručních kuší, ale pak už potřebuješ volné ruce na to, abys ty kuše zase nabil.
Já osobně bych se řídil tím, co skupině přijde víc cool. Až tolik se toho zase nerozbije.
26.9.2022 14:24 - RoVan
ad 3:
Jen pro pořádek - protože jsme tohle potkali když jsme hráli CoS - Tady se JaD a D&D5e trochu liší (aspoň ve vydání PHB co mám doma, FAQ jsem nedohledával).

V D&D RAW můžeš útočit za bonusovku druhou lehkou braní na blízko, jen když jsi ve své akci zaútočil jinou lehkou zbraní na blízko. Střelbu ti umožní až odbornost Expert na kuše, pak můžeš za bonusovku střílet z lehké kuše. Tzn. podle D&D nejde střílet ze dvou ručních kuší. Neptej se mě proč, je to divný, nedává to smysl. Uvádím to jen kdyby to někdo, kdo má 5e nahrané, znal jinak, ať nedojde k nedorozumění.
26.9.2022 15:18 - sirien
1+2 jak píše Log (a ty Černokněžnický tabulky mi už lezou krkem, zjenvě sme v nich zvorali co sme mohli :/ )

3 viz Aegnor. Dva výstřely místo jednoho sou slušnej boost... osobně bych to jako PH po tom prvnim kole nedovolil, ale později bych hráči přihodil nějaká gnómí udělátka za opasek, o která jde ruční kuši nabít a natáhnout :) (nebo tak něco, prostě nakonec bych to dovolil, ale jako nějakou cool speciálku, ne jen tak).

4... ano, přesně tak. Technicky vzato, základní parametr "Nabíjecí" u těžké kuše je s přihlédnutím k palným zbraním de facto "Nabíjecí (0)" (pokud Ti to teď vaří mozek, tak použij programátorskou, nikoliv matematickou logiku :D ), tzn. u Muškety se sice zbavíš kola prodlevy kdy jí musíš jen nabíjet, ale stále nemůžeš střílet vícekrát za kolo.

K tomu dvě poznámky. Zaprvé, ta prodleva s nabíjením není určená k tomu, aby hráči vystřelili a pak se kolo nudili a nic nedělali, ale má motivovat k tomu, aby hráči vystřelili a pak se na nepřítele vrhli se šavlí v ruce (nebo aby zbraň teatrálně zahodili a vytáhli další) - ta pravidla pro palné zbraně jsou už specificky žánrová (tj. nejsou jen o prostředí, ale i o stylu a estetice) a tohle prostě následuje logiku pirátských filmů, mušketýrů atp.

Zadruhé, teď mi došlo, že to tam je zmíněné, ale ne dokonale do detailu popsané - Vícenásobné útoky lze případně použít na nabíjení zbraně a snížit tak počet kol prodlevy mezi výstřely (viz Palné zbraně 4. odstavec) - nicméně z 1 takové zbraně nelze vystřelit více, než 1 za Kolo, bez ohledu na počet Útoků (tj. víc Útoků prostě vyžaduje víc zbraní... nebo nějaké cool trpasličí vícehlavňovky, gnómí opakovačky nebo co já vim).
26.9.2022 15:20 - sirien
RoVan: hm. To je nejspíš opomenutí na naší straně... ne že bych ten DnD výklad nějak podporoval, ale rozhodně jsme tady nedělali záměrnou změnu. Možná se někdy dostanu k tomu to opravit :D
26.9.2022 21:33 - Broly
Ďakujem za odpovede :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13324403762817 secREMOTE_IP: 3.238.199.4