Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka.
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
10.2.2022 09:26 - Gergon
Já jsem teda DND kovanej Gamemaster, ale taky jsem teda při Lokiho popisech nedokázal pochopit proč by to tak někdo dělal. Přece není v silách žádného Gm vytvořit každé prostředí tak dokonale aby to zahrnovalo každý výklenek, stůl, poličku, hrnek kterým se dá hodit atd... Takže je zcela přirozenou součástí hry a to i DnD, že si hráči sami doplní do popisu co by tam logicky mohlo a mělo být a mohou to používat. Klidně v polovině scény jak popisuje Sirien. Já sice nejsem zastánce Fate-like systémů, ale naprosto tady souhlasím se Sirienem a používám to běžně v DnD.
10.2.2022 10:34 - malkav
Je mi jasné, že je mezi těmi postavami značný velikostní rozdíl, ale i tak mi takové opakování této akce připadá dost zvláštní. Jsem zastánce toho, že pravidla dávají mantinely a v rámci nich je pak na dohodě hráčů, jak je hra baví, takže no problem, pokud to někdo hraje způsobem, který je tu popisován ...

ALE ...

Je vůbec možné se schovat za kolegu, který se nepředvídatelně hýbe? A je vůbec možné zpoza něj s jistotou vystřelit? Ta figurka na situačním plánku sice stojí v rámci jednoho hexu/čverečku/kdovíčeho, ale postava jako taková při bojovém střetnutí rozhodně ne. Nevím, jak moc to má oporu v pravidlech, ale tu výhodu za sneak atack podle mě maže nevýhoda za zbraní mávající a pohybující se překážku ve střelbě. Jen myšlenka ...
10.2.2022 10:40 - Chyba
Opora v pravidlech je taková, že kolega by mohl poskytovat nepříteli kryt, dle jejich velikostí +2 nebo +5 k Obrannému číslu, ale je to jen variantní pravidlo.
10.2.2022 11:14 - Corny
malkav píše:
Je vůbec možné se schovat za kolegu, který se nepředvídatelně hýbe? A je vůbec možné zpoza něj s jistotou vystřelit?

Ze zrovna tomuhle docela blízké praxe ti klidně povím, že ano, možné to je, ani tak náročné to není, i když spolu třeba soustavně nekomunikujete a nejste sehraní (čemuž teda asi taky nic nebrání).
10.2.2022 11:14 - Šaman
Reálně by to myslím možné bylo, ale
- ti dva by měli být sehraní / secvičení
- není to skrytí ve smyslu "nejsem vidět", ale spíš "nemůžeš na mě před většího kámoše" a "nemůžeš jednoduše sledovat kam vystřelím"

Když odignoruji bod dvě, tak bych třeba ve Fate neměl problém kdyby si oba vzali trik "sehraní šermíři", který jim dá bonus pokud bojují bok po boku. (Dejme tomu každému jednou za kolo, ať už si ten bonus vyberou na jakoukoliv bojovou akci.)

DnD "sneak attack" chápu spíš jako útok ze zálohy, tedy připravené přepadení s možností pečlivě zamířit nejzranitelnější místo… což (v mém chápání fikce) schování za kolegu nesplňuje. Ale když se používá nějaký plánek bojiště, tak samotná pozice za válečníkem dává zlodějovi slušnou bezpečnost (nikdo na něj nemůže zaútočit nablízko, aniž by se otevřel valečníkovi).

Ohledně použít válečníka jako kryt - jako ok, ale když kryt zafunguje, tak to koupí ten válečník. Válečník není palisáda…
10.2.2022 11:25 - Aegnor
Jako to skrývání za orkem pro spuštění Sneak Attacku není potřeba. Stále si nejsem úplně jistej co přesně tím skrýváním daný hráč sledoval.
10.2.2022 11:43 - LokiB
Šaman píše:
DnD "sneak attack" chápu spíš jako útok ze zálohy, tedy připravené přepadení s možností pečlivě zamířit nejzranitelnější místo


Takhle to bývalo kdysi, i v DrD ... kdy sneak attack byl spíše výjimečný a dával šanci tulákovi vyniknout ve specifické situaci.
DND 5E ale už touhle cestou tolik nejde, mi přijde, a sneak attack, i jak tu psal ShadoWWW počítá s tím, že ho "nějak" tulák má skoro každé kolo boje. tedy už není považovaný za něco vyjímečného, používaného max 1x za boj.
10.2.2022 12:03 - cyrasil
Aegnor píše:
Jako to skrývání za orkem pro spuštění Sneak Attacku není potřeba. Stále si nejsem úplně jistej co přesně tím skrýváním daný hráč sledoval.


Na coz poukazuji uz od prispevku #175 a #185 a stale jsem se nedozvedel, proc vubec tohle "combo" stoji za to rozebirat 2 stranky...
10.2.2022 12:08 - sirien
Aegnor: nemožnost útoku na něj v mezičase popř alespoň získání Krytu. Za mě legitimní možnost.

Když nad tím přemýšlím víc tak v mojí hře by mě to narušilo - já se snažím mít boj rozhýbaný, s protivníky všude možně okolo a v pohybu (oproti řadovce nebo prostě postávání a mlácení), takže tahle taktika by u mě ani nebyla nijak ultimátní.

Šaman: nic ve zlym, ale v tématu s dotazy nováčků k systému to jak něco "chápeš" když to jak to chápeš moc nepotkává tu reálnou mechaniku nemá moc hodnotu. "Zákeřný útok" je tradiční název schopnosti, ale v 5e nejde o nic výjimečného - je to spíš zrádný útok nebo špinavý útok nebo tak něco - nevychází "ze zálohy" nebo překvapení, ale ze schopnosti využít jakoukoliv okamžitou převahu a nejde o nic výjimečného.
10.2.2022 12:36 - Šaman
LokiB, sirien: Ok, ok. Viděl jsem v nadpisu DnD a vzpomněl jsem si na hraní 3.5e…

"Myslím, že mají všichni pravdu, teda kromě mě. Takže zapomeňte, že jsem něco řekl."

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12707304954529 secREMOTE_IP: 34.231.247.88