Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
5.4.2024 16:11 - strucky
Modří vědí, že slova vyváženost a DnD5e se nepoužívají ve stejné větě. :-)
5.4.2024 16:39 - LokiB
A hnědí už vědí, že se modří jako obvykle mýlí :)
Jestli ta motivace je nebo není správná/smysluplná/vodně implementovaná/... nehraje roli.

Mít v každé družině (mimo ČR, kde 5E nehrají žádní powerplayeři) goliáše, kterej by dával významně větší zranění než jeho více roleplayově zaměření parťáci, i když za cenu jiných omezení, by byla přeci nuda ;)
5.4.2024 18:01 - Chyba
sirien píše:
sorry, měl sem namysli že neexistuje pravidlo spojující tvory s větší velikostí s možnostmi zbraní popř. pravidlo co by nějak obecně řešilo zbraně pro velké tvory.

DMG píše:
Velké nestvůry obvykle nosí nadměrně velké zbraně, které při zásahu způsobují dodatečné kostky zranění. Zdvojnásob kostky zbraně, je-li tvor Velký, ztrojnásob kostky zbraně, je-li tvor Obrovský a zčtyřnásob kostky zbraně, je-li tvor Gigantický. Například Obrovský obr držící příslušně velkou obouruční sekeru způsobuje sečné zranění 3k12 (plus jeho bonus Síly), místo normálního 1k12.

Je třeba sjet trochu níž, v případě PDF str.278
5.4.2024 19:15 - LokiB
A specificky toto pravidlo nechces pouzivat pro PC
5.4.2024 19:37 - Chyba
Ano, není to plánovaný pro hráčské postavy, ale poměrně jasně se tu bavilo i o NPC.
5.4.2024 22:25 - sirien
Chyba: huh... ok, fair enough. (Čestně přiznávám že DMG nemám moc načtené, po prvním střetu jsem ho vyhodnotil jako značně useless bordeloidní a už sem se k němu nikdy pořádně nevrátil.)

Nicméně tohle je vcelku zjevně měkkej návod pro DMa k tvorbě monster a protivníků, neni to pravidlo o fungování/vztahu zbraní a velikostí v obecné/tvrdé rovině. (Což je skoro až škoda - konzistentně použité i pro PCčkové velikosti by to vytvořilo zajímavé věci např. u hobitích obouručáků :D ...a mohlo by to mít nějaký další dopad např. na fungování tagu jedenapůlruční atp. - cca jako zobecnění JaD Odbornosti "Gigant"; ale jo no, na default 5e to je až moc crunchy.)
6.4.2024 12:26 - LokiB
Chyba: tak já jsem stále byl v zajetí toho úvodního příspěvku k tématu:

Loddfafni píše:
Pokud je moje postava Goliáš, má schopnost Mohutná stavba.


Jestli se přeslo na NPC, pak máš pravdu, nevšiml jsem si.

sirien píše:
Nicméně tohle je vcelku zjevně měkkej návod pro DMa k tvorbě monster a protivníků, neni to pravidlo o fungování/vztahu zbraní a velikostí v obecné/tvrdé rovině. (Což je skoro až škoda


Aniž bych se chtěl navážet do 5E, tak z mojí (nevelké) zkušenosti jsem měl pocit, že není stavěné na univerzálnější pravidla. Že ta potřeba specifických platností mnoha pravidel je v podstatě zadrátovaná do podstaty 5E, a kdyby jsi ji odstranil, tak by to bylo úplně jiné DND ... a možná by to ani DND nebylo (řečeno s klasiky) ;)
8.4.2024 07:47 - Naoki
Píše:
...což když nad tim tak přemejšlim je docela divnej design deficit, protože tu máme všechny ty obry a konstrukty a demigody, démony... ale asi to je smáznutý pro jednoduchost s tím že u monster se to pořeší specifickejma statama a pro hráče stačí zjednodušení pro to že malí tvorové nemůžou používat těžký zbraně.

To bejvavalo v 3.5 kde se kostka zraneni zbrane zmenila podle toho jestli byla pro malou, stredni, velkou ci jinou postavu. Proc od toho opustili nevim
8.4.2024 11:19 - sirien
Tipuju blbej cost benefit složitosti proti zábavnosti pro hráče, efektivně ne moc v DnD žánru a otravnost pro držení rovnováhy mezi rasama.
8.4.2024 11:49 - LokiB
Mi to přijde logické - stejná zbraň, stejné kostky poranění. Co se liší, je síla postavy. Upravovat podle toho ještě kostky zbraně je nesystémové.
Větší postavy/nestvůry nemusí používat "stejné zbraně". Obr ať nepoužívá "dýku", ale třeba "obouručák" jako dýku.
3.5.2024 08:35 - Broly
Zdravíčko
Pri hre sa nám stala taká vec, že na jednu postavu boli naraz vyčarované kúzla Spomalenie a aj Rýchlosť. Konkrétne tá Rýchlosť prišla o jeden ťah skôr. Vyriešil som to nakoniec tak, že sa efekty oboch kúziel navzájom zrušili, podobne ako Výhoda a Nevýhoda. Ako riešiť podobne situácie, keď postava dostane nejaký bonus a zároveň podobný postih?

Ako funguje mentálny štít u psychického mága? Ako bonusovú akciu môže udeliť Výhodu k záchrannému hodu na Intel, mudr a char. Do kedy trvá tá výhoda? Môže to nahádzať na jednu postavu, na všetky postavy, 3krát? Že budú mať všetci Výhodu na záchranné hody zároveň na všetky tri vlastnosti?
3.5.2024 09:07 - RoVan
Broly: K tomu prvnímu dotazu - já myslím že jsi to vyřešil dobře i když ne RAW (nebo spíš právě proto.) Pravidla ti v tomhle moc nepomůžou - RAW by ses dostal k tomu, že budeš srovnávat efekty těch kouzel řádek po řádku a zjišťoval, že má postava +2 k Oč a -2 k Oč, má akci navíc, ale vlastně může udělat jen jednu akci nebo reakci atd. a efektivně zasekal hru.
Jediné omezení je, že kouzla stejného jména se nevrství, ale víc efektů jiných kouzel může být najednou aktivních. Potom po opravdu normálně vrší na sebe a něco ti může dát nějaký bonus a něco jiného ho může vyrušit/umenšit*. Zrovna Haste a Slow jsou extrémy a intuitivně bych je taky nechal vyrušit, maximálně bych možná chtěl nějaký hod, jako u rozptyl magii.

* např. pokud mám Mágovu zbroj (OČ 13+OBR) a sešlou na mě Zpomalení (mj. OČ -2), tak moje OČ bude 11 + OBR
6.5.2024 17:00 - Lethrendis
Ahoj. Dost možná budu muset pro jednoho ze svých hráčů vytvořit Lovce netvorů ve Foundry. Vím, že jste ho převzali z eng originálu, v automatizovaných premadech jsou většinou udělané i schopnosti, ale mám dotaz: jak moc jste ho převzali? Můžu bez obav kopírovat, nebo budu dávat pozor, co se kde liší?
6.5.2024 17:34 - sirien
Zahladili jsme zápis a myslím že jsme dodělali pár patronů u half caster oboru, ale jinak to je myslím věrná variace s odlišnou stylizací (jiné fluff texty)

EDIT: jo dodělali jsme pár rituálů čepele pro úplnost.
6.5.2024 21:51 - Lethrendis
Takže jen věci navíc, ne změny ani zkrácení? Super, dík za info, to pomůže.
7.5.2024 05:51 - Naoki
Je to prevzaty od puvodniho lovce netvoru co stvoril a publikoval Matt Mercer. Kdyz ale lovec netvoru sel do DnD Beyond tak zjevne udelali nejaky balancing nebo errata protoze se nektere schopnosti zmenily.
Napr. u JaD lovec netvoru Rad bestie dava +1 k OC v promene pokud nenosis zbroj ale varianta na DnD Beyond dava +1 k OC pokud nenosis TEZKOU zbroj
Je mozne ze tam jsou dalsi zmeny, ale nesel jsem bod po bodu
7.5.2024 10:43 - sirien
To je weird, měl sem za to že se Beyond checkovalo - buď to je pozdější změna nebo to je chyba na naší straně na errata.
7.5.2024 14:35 - Chyba
Naoki píše:
Je to prevzaty od puvodniho lovce netvoru co stvoril a publikoval Matt Mercer

Původní byl Witch hunter (ten byl znatelně odlišný). Blood hunter, podle kterého je Lovec netvorů, šel rovnou na Beyond, takže buď to změnily později, nebo naše opomenutí.
10.6.2024 10:13 - KaRei
Zdravím a omlouvám se za stupidní dotaz, ale může Alchymista z JaD pro Alchymistovu zbraň během jednoho Dlouhého odpočinku upravit zbraň a zároveň i připravit tinktury pro ni, nebo jenom jednu z těchto aktivit (tedy první odpočinek věnuje úpravě zbraně, a druhý odpočinek se věnuje přípravě tinktur)?
Logicky jsem usoudil, že by stihl za odpočinek asi jen jednu z nich - celý večer si bude vyřezávat drážky do čepele, a pokud se chce ještě trochu vyspat, tak mu na tinktury čas nezbyde. Leda že by obětoval spánek a za cenu Únavy by si ty Tinktury mohl vyrobit tu samou noc.
Bylo to takto skutečně zamýšleno, nebo jsem na Alchymistu moc tvrdý?
10.6.2024 10:52 - Log 1=0
Ne, tak to nebylo zamýšleno.
JaD jsou epická hra, a postavy jsou už od začátku velcí frajeři a frajerky. Alchymista to zvládne. Protože je frajer.

Trochu hlubší rozbor: Alchymistova zbraň je koncipována jako něco, co používá on. Ne co dává kamarádům. Ty věci, na které odkazuješ, jsou tam od toho, aby použití AZ někým jiným byla nouzovka, která má svou cenu. Ale nemá omezovat v používání zbraně samotného alchymistu. Právě protože to je jeho osobní schopnost, kterou má prakticky neomezeně. Kouzelník, čaroděj atd. můžou sesílat mocná kouzla, a když jim dojdou, můžou alespoň používat triky. Bojovník, barbar atd. mají své akční vlny a zuřivosti, a když jim dojdou, tak mají alespoň vícenásobný útok. Alchymista může vyrábět mocné tinktury, a když mu dojdou, tak má alespoň kůl zbraň, co hoří/mrazí/leptá/cokoli. Jde proti záměru této schopnosti, aby ji nemohl používat (krom specifických situací v příběhu, typu všichni jsou zajati a odzbrojeni, samozřejmě).

Samozřejmě, cokoliv co funguje konkrétní skupině, je pro tuto skupinu dobré. Ať už je autorský záměr jakýkoliv, a pokud se to vaší grupě tak líbí, tak si to tak klidně hrajte. Pinkertony na vás nepošleme. Já osobně bych to ale takhle hrát nechtěl a vnímal to jako šikanu hráče.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076399087905884 secREMOTE_IP: 44.220.44.148