Moc díky za reference ShadoWWWovi a PetroviH... Tal Dorei znám, čtu, už jenom kvůli Critical Role, na který sem tam čumím u večeře... :-D AIME jsem si teď prošel a vypadá to skvěle, minimálně co se atmošky týče. My jsme se se Skavenem právě bavili o tom, že atmosféra je to, co se z Končiny dá vyšťavit víc a v předchozích verzích to dost zásadně chybí. Hodláme tam tedy přidat beletristické kousky, různé dokumenty, kousky novin, co ve světě existují pro obě frakce a podobně. A tomu zkusit taky přizpůsobit pravidla. Ale opatrně, po předchozích zkušenostech... :-D
Co se týče Sirienova příspěvku. Trochu pořád nevím, co se v rozhovoru se Score jeho nebo vaší komunity tak dotklo. Uznávám, že některé termíny, hlavně co se týče stolní RPG scény, byly možná nešťastně formulované. Neměl jsem mířit na zahraniční, spíš na tu českou. Jasný, o prodeji Dračíhou doupěte 2 vím, jen jsem měl a stále mám názor, že komunita u nás v porovnání s dobou, kdy ještě nebylo tolik počítačových her k mání, je mnohem menší. Možná trpím jen nostalgií z dětství, kdy "všechno bylo lepší", ale mám prostě pocit, že stolní RPG, za které všichni dýcháme, by chtělo opět ukázat nové generaci, která spíš víc dřepí třeba u Zaklínače 3ky. Tím chci říct, že podstata sdělení měla být "chci, aby víc lidí hrálo stolní RPG hry". Určitě jsem se v rozhovoru nikoho nechtěl dotknout, vlastně mě to u něj upřímně ani nenapadlo... :-D
Ještě zpět ke Končině - řešíme se Skavenem zatím opravdu zásadní změny. Jak co se týče ras, historie, tak i celkového nastavení světa. Skaven je spíš pro to udělat Končinu z pohledu jedné frakce. Hráči můžou hrát řekněme třeba za arbořany a tenebřani jsou vlastně background, se kterým hráči pracují. Spolčují se, hrajou proti nim atd. Abych byl upřímný, tohle je zatím jediná věc, ve které nejsme úplně zajedno. Mám pocit, že by tím najednou Končina spadla do klasického světa, byť s nějakou steampunk postapo atmosférou, kde se postavy setkají a pak jednají za větší dobro (nebo se chovaj jak hovada, whatever). Já bych se té možnosti dvou frakcí nerad vzdával. Přijde mi to stále jako velice atraktivní součást Končiny. Ano, je s tím víc práce, muselo by se vymyslet, jak strukturovat díky tomu celou knihu. A jak případně připravovat dobrodružství. Ale ten dvojí pohled, ta možnost hrát za arbořany, tenebřany nebo nějakou smíšenou skupinku, mi přijde super... Co si o tom myslíte vy?