Historie společnosti White Wolf

Obsah článku:

Za hranicemi World of Darkness: 2000-2006

White Wolf byl zase zpátky tam, kde byl v polovině 90. let. Vydával jen World of Darkness a potřeboval něco víc - a jak se ukázalo, "něco víc" právě přicházelo na trh. d20 licence. V září 2000 oznámil White Wolf svou expanzi do říše d20.
Sword & Sorcery Studio malované navenek jako oddělené vydavatelství, pro nějž dělá White Wolf distribuci, bylo ve skutečnosti divizí White Wolfu, kde jeho lidé pracovali na d20 produktech, jako například linie Scarred Lands.
Ke Sword & Sorcery Studio se přidali další vydavatelé, zejména Malhavoc Press a Necromancer Games, některé publikace Guardians of Order nebo ArtHaus - kupříkladu Ravenloft 3e a Gamma World - šly také přes ně, stejně jako RPG verze původně MMORPG EverQuest a World of Warcraft a d20 verze řady Trinity.
Mimo d20 podnik Sword & Sorcery vydal White Wolf v této době novou fantasy řadu: Exalted (2001). Podobně jako jiné hry od White Wolfa, je i Exalted založené na Storyteller systému, který je základem pro superhrdinskou fantasy a sleduje některé z trendů třetí edice D&D. Původně měl mít Exalted i slabou vazbu na World of Darkness a být čímsi jako prehistorií s nějakými společnými jmény. Nicméně další změny WoD, o nichž si povíme záhy, toto rychle zpřetrhaly. Protože hra byla vcelku úspěšná, vyšla druhá edice Exalted v roce 2005.
V současné době se White Wolf pustil do vydávání trojdílné série RPG Scion, kde jsou hráči smrtelnými potomky bohů v současnosti. Hra používá stejný systém jako nová verze Exalted, tedy upravený Storyteller.
ArtHaus mezitím odkoupil některé z aktiv Guardians of Order, kteří se v roce 2006 dostali do úpadku. Vydal od té doby třetí edici anime hry Big Eyes Small Mouth (2007) a má práva také na Silver Age Sentinels a Hong Kong Action Theater.

Nový Svět Temnoty: 2003 a dál

White Wolf se začal připravovat na totální změnu World of Darkness. Z jistého úhlu pohledu šla současná linie ke dnu již řadu let. Rozhodnutí vydávat rok co rok novou hru, které vypadalo tak dobře v roce 1991, selhalo po vydání Mage. Metaplot vytvářel mezi mnoha hráči nesvár a byl jedním z důvodů postupného úpadku herních linií.
To vedlo k rozhodnutí podniknout velkou změnu, a tak byl v roce 2003 vyhlášen Time of Judgement (Čas zúčtování) - poslední velká událost původního World of Darkness. Reakce byla zpočátku nedůvěřivá, ostatně řada společností provedla velké události k překlenutí edic, ale i přesto se knížky Time of Judgement prodávaly velmi dobře.
Nový svět Temnoty přišel s novým herním systémem "Storytelling", oproti starému "Storytelleru". Je poměrně podobný, místy zjednodušený. Co je však důležitější, pravidla pro celý svět jsou nyní shrnuta do základní příručky The World of Dakrness (2004). Nový Svět Temnoty obsahuje řadu prvků ze světa původního, ale ty nejsou nutně poskládány dohromady stejným způsobem.
Každý z herních prostředí k této hře má nyní základní knihu obsahující toliko specifická pravidla pro tyto jedince. Základními prostředími jsou původní tři linie World of Darkness z let 1991-1993, nyní zvané Vampire: The Requiem (2004), Werewolf: The Forsaken (2005) a Mage: The Awakening (2005). Nový Svět Temnoty zapadá dohromady o něco lépe než ten původní a řeší některé problémy přenášení nadpřirozených bytostí z jedné hry do druhé.
White Wolf usiluje o to vydávat každý rok novou hru, ale rozhodl se následovat model ozkoušený s Orpheem. Každý rok vydají novou hru, podpoří jí šesti doplňky vydanými během jednoho roku a pak linii ukončí. První z těchto "čtvrtých krátkých linií" je Promethean: The Created (2006) pokrývající Frankensteinovské nestvůry a golemy. Nedávno vyšel Changeling: The Lost (2007) a soudě dle zakódované zprávy na konci Changelingů bude v roce 2008 další na řadě Hunter.
V roce 2007 také poněkud překvapivě vydal White Wolf atypickou d20 verzi WoD pod názvem Monte Cook's World of Darkness, která představuje mix apokalypsy a hororu s trochu větší důrazem na dobrodružnou povahu hru.
V roce 2006 byla firma White Wolf koupena CCP Games, islandským vydavatelem MMORPG hry EVE Online. Tato událost bude mít zřejmě v budoucnu dopad na produkci White Wolfu; šušká se cosi o online hře inspirované Světem Temnoty nebo naopak papírové verzi hry EVE. Uvidíme...
< Nové tisíciletí, nové hry >
Změna ubírání White Wolfu
Volně čerpáno zejména z rpg.net článku o RPG.
Napsal Alnag 08.10.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 57 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13624906539917 secREMOTE_IP: 3.141.41.187