sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
20.12.2021 16:02 - LokiB
ještě sedím v praze v officu ... takže dřív než v půl sedmý tam efektivně být nemůžu :(
20.12.2021 16:48 - sirien
Půl sedmé taky ok :)
20.12.2021 16:57 - Naoki
má někdo v plánu tam být od 5ti? ať tam netrnu sám :D
20.12.2021 17:00 - sirien
Já jsem asi tři zastávky šalinou daleko :)
20.12.2021 17:39 - Tarfill
Užijte si sraz, připiju si z domova na Vaše zdraví, za tu úžasnou knihu, kterou máte na svědomí... :-)
20.12.2021 20:23 - Demonica
Škoda, že jsi Tarfille nemohl. Doufám, že někdy příště :)
20.12.2021 23:21 - Elfaxik
Bylo to fajn setkání, doufám, že budou i další příležitosti něco zapít. :D
21.12.2021 00:11 - LokiB
Jako v pul paty z Prahy a v deset zase zpatky ... Celkem vejlet :)
21.12.2021 08:55 - Pan Bača
LokiB píše:
Jako v pul paty z Prahy a v deset zase zpatky ... Celkem vejlet :)


Tomu se říká být srdcař.

Rád jsem vás poznal osobně... a ráno cestou do práce dokontroloval pasti v Xanatharovi, tak ještě ta jména a pomalu se to může kompletovat.
10.1.2022 22:57 - sirien
NEW TIER, NEW CAMPAIGN

Dneska jsem měl příjemný call se Skavenem. JaD jsou venku - cesta teprve začíná :)

First things first.

Shari, Pan Bača, Loki: bod jedna. Nakonec jsme se se Skavenem dohodli na tom že za JaD dostanou autoři autorský honorář. Protože jsme to řešili last moment během finalizace všeho, tak jsem nedával tolik pozor kolik jsem měl - a korektoři mi vypadli :( Je mi to fakt blbý, protože jste na tom udělali taky svoje, tak se vám tenhle týden ozvu a domluvíme se a srovnám to ze svýho podílu - nejsou to zázraky, ale hezkou flašku nebo dvě tři to hodí :) . Do budoucna tohle ošéfuju líp, slibuju.


Anyway, všechno nadále bude hodnocené jako placená autorská práce (podíl z maloobchodní ceny atd.) Ideálně tentorkát aspoň rámcově dohodnuté předem a ne post-mortem jako u knížky. Tj. nadále to je fun job... ale je to job :) Doufám, že to dlouhodobě povede k rozumě stabilní podpoře i tvorbě. S tím souvisí to že nemám nic proti menším autorským příspěvkům, ale pokud máte na JaD omezený čas, tak radši uvidím pokud ho zkoncentrujete na jednu věc, abyste z toho měli rozumější podíl. Ale je to na vás, tlačit nic nebudu.

Tak a teď co nás čeká:


Merch a supplementy

Skaven zamýšlí nějaký merch a tak. Většina jde mimo nás s výjimkou dvou věcí:

DM Screen - obrázek na front se už poptává, produkce prý není problém. Co jde za námi je výběr položek na zadní stranu (a její sazba - udělám nejspíš já). Tohle má u mě hodně prioritu, protože to hráči poptávají.

kartičky kouzel - bez obrázků, po vzoru těch Wizardích, jen hezčí. Trik je v tom zpracovat kouzla do požadovaného formátu a hlavně případně osekat jejich znění tak, aby se na kartičku vešlo. Tohle je narovinu vcelku mundane job, ale vyžaduje autorský vstup (smysluplné krácení zápisu). Nemusíte na to být úplně "autoři", stačí, když rozumíte DnD, poznáte co z toho kouzla je to co se na kartičku hodí a zvládnete to adekvátně seškrtat. Rád bych tohle rozdělil mezi rozumě malý počet lidí (ideálně třeba dva? Tohle je bojim se trochu práce kde by o sebe víc lidí zakopávalo)

Formát by ideálně byl textový dokument kdy "hlavička" bude udělaná jedním stylem odstavce a rozentrovaná (co políčko na kartě, to enter). Sazbu klidně udělám. Teoreticky lze trochu počkat - Arled zpracovává JaD SRD, z .md to možná půjde částečně vytahat strojově (Naoki? :) ).


Publikace

Trojice úvodních dobrodružství - pane učiteli, už je čas! Se Skavenem jsme si řekli že uděláme změnu formátu:
- jedna publikace, hardcover, ~120 stran, 3 v 1. Spojení využijeme abysme:
- spojili různé nápovědní a průvodní texty, bude to elegantnější a ušetříme místo na:
- ...z toho zkusili udělat true demo, hratelné i bez hlavní knížky (yup, aim high...)

Tohle má teď prioritu, protože to je obsah slíbený v knížce. Ale je to dost práce:

Noc goblinů je napsaná... ale ne vhodně. Bude jí potřeba přepsat (nejen pro JaD, ale i některé její texty stylově a tak plus nějaká reflexe playtestů... a ideálně nějaké playtesty navíc.)

Úsvit objevů a Soumrak v mlhách bude potřeba vytvořit, zatím jsou jen základní koncepty a zamýšlený mechanický obsah. A pak je bude potřeba krutě playtestovat.

...a do toho bude potřeba sepsat to demo :D

Zájemci o kteroukoliv z těchto částí vítáni :)

Bestiář - pojedeme sběratelský styl, tak jak jsem ho popsal na srazu. Skaven vyrobí šanon (dost možná víc verzí, vč. kožené...) Obsah bude tvořený po tematických balíčcích. Do začátku jich bude potřeba aspoň deset, dobrá zpráva je, že jich už mám vymyšlených asi dvanáct a klidně můžete přidávat další návrhy :) (jejich rozdělení/spojení na prodejní produkty se bude řešit až pak, to teď není podstatné).

Jednotlivé balíčky budou svou strukturou / typem obsahu trochu unifikované. Někam sepíšu svojí představu a velmi rád bych nejdřív udělal pořádně aspoň cca tři ve kterých se chci podílet hodně (podílet... matematiku těch hnusek a jejich schopností spíš nedám...), aby vznikl nějaký mustr mojí představy o věci (bude tam samozřejmě nějaká vůle, protože různá témata budou potřebovat různé poměry věcí atp.). Pak tam mám nějaké které mě moc nelákají ale vím že některé z vás ano nebo které by mohly být poptávané - s radostí je pak přenechám a budu případně jen konzultovat (...a nejspíš sázet).

Obecná idea (pak někde rozepíšu víc, jen pro základní představu) je následující:
- 10-30 monster / stránek (cca) na jeden balíček (mohou vznikat i navazující další balíčky na stejné téma, pokud by materiálu bylo hodně)
- každý balíček bude mít mix CRek - od nějakých až tabulkových minionů přes nějaká střední CR (3-7? Whatever, se v tom nevyznám :D ) zajímavých potvor až po 2-4 bosse.
- každé monstrum bude mít stručnou inspirativní ekologii a pak náměty na použití ve hře

Chtěl bych aby tam byl Volo-ish feeling balíčku - nedostávám jen monstra, dostávám kus světa spolu s feelingem, inspirací, světem těch potvor, jejich pohledem na svět.

Úvodem Bestiáře bude obdoba úvodu kapitoly Protivníci s rozepsanějšími postupy, zejm. na tvorbu vlastních monster, ráce s nimi atp. Plánujeme se Skavenem udělat i věci jako prázdné karty + vyplňovací PDFka aby si lidi mohli tiskárnou prohnat vlastní tvorbu.


Budoucí tvorba

Mám náměty i na další věci, ale step-by-step. Nicméně...

...pokud byste někdo fakt chtěl udělat nějakou specifickou příručku, dejte vědět. Rád pomůžu - z většiny nebo celkově to klidně může být vaše vlastní autorská práce, pokud se na to cítíte. Cost/benefit byste měli být schopní odhadnout z podílů co sem vám rozeslal za JaD - berte to fakt tak že to je fan věc, ale zároveň už i profi tvorba, jak s tím že se od toho něco očekává (což myslím většina z vás zvládne splnit - hned nebo brzo...), tak s tím, že se do toho ten čas "vyplatí" investovat.

Also - nemírněte ambice. Nemám touhu být nekonečně v čele JaD (sám) - není to zdravé pro JaD a dlouhodobě asi ani pro mě. Pokud stojíte o to mít aspoň malý side-job v game designu, tohle je ta příležitost, co se vám nabízí :) Nezmizí hned - ale taky tu nemusí být věčně. Můžou být jiné příručky, které jako vedoucího projektu a vedoucího autora budou mít někoho jiného, než mě - a byl bych rád, kdyby na to aspoň do pár let fakt došlo.



So. Anyway. Zájemci o cokoliv výše uvedeného se můžou vesele hlásit :) Koncem měsíce už bych na tom rád měl rozjetou práci :)
10.1.2022 23:11 - sirien
Jo a ještě jedna věc...

...nic proti ničemu aby se zapojili i další autoři (pokud máte nějaké kamarády atp.) - nicméně alespoň nějakou dobu to budu chtít filtrovat. Přijde den, kdy si JaD budou moct dovolit i průměrnější content, ale první roky a produkty chci aby to bylo high-class aby si to dál posílilo už tak dobré jméno.

Lidi co mají zájem tvořit nemusí být excelentní hned od začátku - pointa širšího týmu je i a zejména v tom, že se lidi můžou učit a růst. Co ale od všech budu chtít vcelku bez podmínečně je vlastní aktivita a proaktivní zapojení - mám nula zájem kohokoliv uhánět nebo do něj šťouchat.

Za minulé dva roky se mi ozvalo X lidí že se chtějí na JaD podílet - ti co tohle splnili to tu čtou v podstatě všichni. Ti co ne... zapadli v zapomění, protože pokud někdo není ochotný se zapojovat sám byť i jen kvůli ostychu, tak je reálně víc přítěž než co jinýho. Klidně to případným zájemcům takhle prezentujte, ať vědí co čekat - a že se se zapojením nemají případně ostýchat jen "protože sou noví" nebo nějakej jinej bullshit.


EDIT: to se případně týká i (klidně začínajících, pokud jsou talentovaní...) ilustrátorů popř. tvůrců merche atp.

Se Skavenem jsme si udělali nějaký plán na postupné vytvoření fan-tvůrčí komunity, ze které snad nějací autoři postupně vzejdou taky, ale pokud o někom víte už teď, tak nemá smysl čekat - doporučení je vždy silná karta :)
10.1.2022 23:36 - LokiB
Tak je dobře, že to vypadá na zajímavé časy, co se tvroby týče. To mám nefalšovanou radost! Dobrá práce.
10.1.2022 23:44 - Aegnor
Předpokládám, že forma a styl Bestiáře je stále takové drobné tajemství, že?
10.1.2022 23:47 - sirien
Aegnor: yup, pšššššt! :)
11.1.2022 00:26 - Aegnor
No, a DM Screen je teda lehce priorita, tak já rovnou nakopnu diskuzi (Sirien ji pak kdyžtak přesune do nějaké sólo diskuze, až bude existovat).

Co by na DM screenu mělo být?
Osobně bych nešel cestou hromady tabulek (zbraně a zbroje, různé mechanické chujoviny a tak ...), ale spíš směrem k radám a konceptům, jak vést dobrou hru, které neuškodí když bude mít PH vždycky před sebou.
Třeba popis toho, co vyjadřují BV a jak se s nima pracuje.
Nebo principy typu "říkej Ano, ale ..." a "házej jenom pokud tě napadá zajímavý neúspěch" a podobně. Vaše názory?

A mám takový nápad k podobě celého DM screenu, který netuším jak moc je šílený. Řekněme, že celý screen budou 4 +-A4 na šířku, spojené přes kratší hranu. Co kdyby jedna z těch krajních A4 umožňovala jednoduché vložení vlastního papíru? Aby si tam mohl každý PH vložit to, co se zrovna jemu nejvíc hodí. Samozřejmě by tam byl nějaký default pro lidi, co si tam nic nedají. Opinions?
11.1.2022 00:50 - LokiB
Bude těch dobrých rad, které stojí mít za to naustále na očích, dostatečný počet, aby to zaplnilo ... A4ku? Mechnické chujoviny jsou používané, protože je používají i GMovi a pomáhá jim to :)
Možnost vložit si do DM screenu co chci, je velmi užitečné a mám to rád. Je to ale obtížnější a dražší na výrobu.
11.1.2022 02:10 - sirien
ne-DM screen Roba Donoghua pro budoucí inspiraci
11.1.2022 04:03 - Naoki
kartička kouzel:
pokud pro to bude někdo schopný vymyslet template, tak bych mohl opět napsat skript který by s timto pomohl

(Fake edit - lol, vidím to :D jo, jak píšu, helfnu)

dobrodružství:
Určitě pomůžu s playtestem, rád se nabídnu i na high-level discussion a help s matematikou encounterů, a nechám si otevřené dveře pro další možné způsoby přispivání (pokud projekt níže nerozjedu tak v tomto bych rád nejvíce přispěl)

bestiář:

helfnu s matikou
trochu se obávám že pokud to budeš chtít mít opravdu jako sběratelské a navíc každé mostrum musí mít nějaký a-la-Volo kus fluffu (proporční raritě monstra) tak je 10 tématických balíčků do začátku strašně moc

budoucí tvorba:
Jak jsi na jednom hovoru říkal že ti strašně irituje fantasy středověk setting, tak jsem si řekl jestli nezkusit setting samurajského japonska (...rádoby - monstra by byla inspirovaná místní mytologii, ale hlavním tahounem settingu by měl být konflikt tradice vs modernity: sociologicky, technologicky a magicky). Zatím je to vše velice high-level ale říkám si jestli to není taky moc tuctový a proto zbytečný se do toho pouštět...



technická: budeš zakládat různé autorské diskuze pro každý projekt, nebo to všechno poběží v tuté?
11.1.2022 07:07 - Pan Bača
sirien píše:
- ...z toho zkusili udělat true demo, hratelné i bez hlavní knížky (yup, aim high...)


tzn. že tam bude i popis mechanik, bestiář použitých nepřátel a kouzla? Nebo co si představit pod tím "hratelné bez hlavní knížky?"
11.1.2022 07:09 - Pan Bača
Aegnor píše:
celý screen budou 4 +-A4 na šířku, spojené přes kratší hranu.


to je reálně metr šířky, když to trošku zahneš.. není to dost?
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.092391014099121 secREMOTE_IP: 18.222.118.14