sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #21
18.10.2019 22:40 - sirien
BARD

...na pohled lepší, ve skutečnosti mi přijde že je v podobném stavu co Barbar, jen trochu jinak.


Kolej bolesti mi přijde... taková divná a trochu lámaná přes koleno a rozervaná mezi kombatní a stylizační obor - kombatní věci tam sou takový divný (ala "jak udělat dalšího combat barda vedle koleje odvahy") a ty stylizační nejsou moc povedený.

V Xyelově duchu bych si dokázal představit nějakou "Kolej Tragédie" která se bude zaměřovat na smutek a katarzi, ale tady to moc necítim.


Kolej Dramatu - mám trochu problém se jejíma mechanikama a tím jak potkávají její stylizaci. To používání nástrojů jako zbraní je dobrej gag, ale bojím se, že spíš pro jednu postavu - dělat standardizovanej obor co mlátí nepřátele houslema a bodá je smyčcem je takový ujetý. Stranou toho, že mi to přijde systémově slabý. A pořád nějak nemůžu přijít na chuť té schopnosti Dramatického závěru, která mi připadá prostě jako huge damage dealing napasovanej do stylizace než jako něco co by bylo té stylizaci vlastní.

Čim víc sem nad tím přemejšlel, tím víc mi unikal ten koncept dramatu, kterej se ten obor snaží podchytit - přijde mi že tady by s žánrem mělo jít trochu ruku v ruce i publikum a já si nějak tohodle barda nezvládám představit :/


Kolej Romance je naopak hezká - ten archetyp veselého barda co se objevuje nejspíš v nějaké lepší společnosti, ať už měšťanské nebo šlechtické, hýří charismatem, flirtuje s dívkami, žertuje s chlapama okolo... ale přitom je něco víc a skrytě nebezpečnější, než kdejakej podobnej floutek, má něco do sebe.

Přijde mi, že tam sou trochu hrubý mechaniky místy, ale nic, co by nešlo dozahladit.


Kolej písní světských a Trubadůr mi přijdou, že jsou... obě chytají půlku konceptu a archetypu poutavého lidového zpěváka, kterou dobře vystihujou, ale protože jim chybí ta druhá půlka tak to dopatlávaj divnostma. Jestli chápete, co tim myslim.

Kdyby se tyhle dvě ořezaly o tu půlku balastu a daly se dohromady, tak z nich bude myslim fakt hezká classa se zaměřenim na léčení a iluze.

Asi bych vzal od Trubadůra (3) CHA bonus ke skillu, (6) boost na iluzorní DCčka, od Světáka (3) inspiraci na léčení) nebo tak něco a podíval bych se, co z toho vznikne.



Celkově mi přijde že tu sou tak nějak rozdělaný dva slibný obory:
- Romance
- Trubadůr+Světské písně

...a ješět by to chtělo ten třetí. Buď nějak udělat tu Tragédii nebo nějak dojet to Drama nějak jinak...

...popř. by šlo vzít ty schopnosti co tam sou nahozené a přeskládat to ještě jinak a vzít očarování a iluze a dát tomu trochu ostřejší nádech po vzoru Krysaře. Pak mě ale teď úplně nenapadá jak seskládat ty další dva.
Autorská citace #22
18.10.2019 22:47 - sirien
Xyel píše:
1) Žlutá, dodělat, znamená "doformulovat schopnosti do publikovatelné formy"? Jenom abychom si rozumněli

záleží - žlutá prostě znamená "tohle má potenciál a vypadá to dobře", ale "buď to není dotažené a je potřeba to hodně zahladit" nebo "tam je něco křivě a je potřeba to zarovnat".

Publikovatelnou podobu teď neřešim, sepsat to čtivě mi přijde jako ten poslední problém, v téhle fázi fakt řešim jen koncept, schopnosti a to jak se tyto dvě věci vzájemně potkávají. Umělecky se s tim psát můžeme kdykoliv pozdějc :D


Xyel píše:
Momentálně tedy Dítě Hvězd je focused na dmg kouzla

Je to tam dost cítit a na můj vkus to je hrozně přímočarý. Takový jakože - nic ve zlym - neni nic moc zajímavýho napsat někam že umí dávat hromadu kostek dmg a nějak to zaobalit.

Podpora strikingu je u čaroděje vepsaná už do metamagie a Dragon sorcerer to dál rozvádí (má různé CHA bonusy k dmg atp.)

Mě by se asi víc líbilo - a tohle může bejt čistě moje preference, tak mě klidně ubijte - aby ty obory vystihovaly mnohem víc mýtickej / literární archetyp spíš než gamistickej koncept. Za tim Dítětem Sfér je cítit DnD koncept, kterej hezky ladí s těma controlling schopnostma. U těch zbylejch dvou tohle moc neni.

Dítě Světa je IMO implementačně úplně chybnej koncept - jestli je točení oboru jen kolem familiara chyba si nejsem jistej (myslim, že jo, ale jistej si nejsem), ale točit obor kolem jednoho kouzla je chyba určitě.


EDIT: sorry :D

Píše:
5) Chápu to správně, že je potřeba vymyslet subclassy k barbarovi?:D


yup, ale jak píšu, je tam už nastřádanejch pár hezkejch a použitelnejch mechanik i konceptů, tak snad to stačí pospojovat a dotáhnout :)


Píše:
Path of the Ancestral Guardian z Xanathara

$%&$#^%*& !!!
Víš, co mi Xanathar může? :(
Du se na něj mrknout...
Autorská citace #23
18.10.2019 22:53 - Xyel
sirien píše:
Mě by se asi víc líbilo - a tohle může bejt čistě moje preference, tak mě klidně ubijte - aby ty obory vystihovaly mnohem víc mýtickej / literární archetyp spíš než gamistickej koncept.

Okay, rozumím.

sirien píše:
Je to tam dost cítit a na můj vkus to je hrozně přímočarý. Takový jakože - nic ve zlym - neni nic moc zajímavýho napsat někam že umí dávat hromadu kostek dmg a nějak to zaobalit.

No, přímočaré to je, elegantní to není, ale je po tom poptávka - dost lidí chce hrát čaroděje na to, že prostě budou dávat hodně dmg kouzlama. A je designová otázka, jak se k těmto hráčům postavit - jde říct "okay, tady na to máte subclass" nebo "nasrat, žádnou podporu k tomuhle nedostanete" a nebo zkusit nějak lavírovat mezi tím. Ale ty subclassy se nějak k tomuhle postavit musí...


sirien píše:
ale točit obor kolem jednoho kouzla je chyba určitě.

To je ale čistě formulační věc - z efektů mágovy zbroje jsem to přepsal na pasivky, jak se čarodějovi zlepšuje tělo jeho sžitím se světem.
Autorská citace #24
18.10.2019 22:59 - sirien
Ok, Ancestral guardian velmi elegantně vybil koncept ochránce předků, máš pravdu.

Nicméně nevybil ten koncept barbara nezničitelnýho tanka, pro kterýho máme nastřelený nějaký zajímavý použitelný mechaniky - takový ten koncept válečníka který prostě ustojí cokoliv. Barbarská verze Bud Spencera...

snižování obdržené damage, +CON k damage při rage... zkusim to nahrubo nastřelit v tabulce.
Autorská citace #25
18.10.2019 23:08 - Log 1=0
Budou vysvětlující komenty k bojovníkovi a čarodějovi?
Autorská citace #26
18.10.2019 23:13 - sirien
Ano, ale nestíhám psát, odpovídat, dohledávat a ještě tu sem tam dělat něco dalšího :D
Autorská citace #27
18.10.2019 23:22 - Xyel
sirien píše:
se zaměřenim na léčení a iluze.

A ještě než půjdu spát, tak něco k tomuhle - příjde mi to jako chtít jít najednou do leva a do prava. Iluze jsou tématicky něco zhlého, podlého, co subtextově špatný člověk/postava dělá ostatním, aby jim uškodila. Oproti tomu léčení něco, co subtextově dělá dobrý člověk/postava, aby ostatním pomohl. Takže zaměření na obojí mi příjde, že by se děsně řezalo na tématické rovině.
A když už rýpu do trubadůra, tak posilování vlastního kouzla z hlediska savu je sorcererův píseček (empowered spell), takže to se mi k bardovi fakt nelíbí :D
Autorská citace #28
18.10.2019 23:32 - sirien
BOJOVNÍK

tady sme na tom líp (2 ze 3...), ale problém je, že fakt moc nevim kde hledat ten 3. obor.

Šampion (ze základu) sebral přímočarého efektivního válečníka co jede hrubou sílu (bojovej styl navíc, rozšířený krity atd.) a Taktik tam vybral elegantního dovednostního válečníka (viz dále).


Chodec byl on-demand a myslim, že se po troše broušení fakt poved - přijde mi, že fakt hezky vystihuje jak literární tak koncepčně i oDrD předlohu. Možná tam bude potřeba někde dozahladit něco u těch krajin, ale jinak mi to přijde, že to je prakticky hotovej obor co se dá použít.


Vojevůdce je za mě taky takřka dotaženej - efektivně protiklad taktika a obdoba DnD 4e Warlorda (nebo jak se ta classa co supportovala ostatní velenim menovala). Teď co sem si ho prošel podrobně tam bude potřeba trochu zahladit ty jednotlivé rozkazy, co tam má k dispozici, protože sou tam naházený trochu bordeloidně, ale jinak to je taky v podstatě hotový.


Šermíř mi bohužel přijde, že nefunguje. Efektivně ta classa stojí na konceptu fint - jenže finty hrozně kopírujou taktikovy manévry a ta odlišnost co jim je daná tak a) neni dost velká, takže tu sou dvě velmi podobný mechaniky co fungujou jen trošičku jinak, než za mě neni dobrej přístup a b) ve skutečnosti to ty finty činí slabší, než manévry (je jich míň, prozačátek, ale i dělají podobné věci slabějc). (Srovnání fint a menévrů viz tabulka, tab "Bojovník" dole pod přehledem oborů)

Já se bojim, že na ten koncept šermíře bude potřeba asi rezignovat a smířit se s tim, že je uzavřenej v nelicencovaný základní classe, kterou můžeme jen referovat.


Pěšák mi přijde jako taková relativně divná classa. Zaprvé se mi fakt nelíbí název a to co navozuje, ale budiž, dá se to nazvat Veterán nebo tak něco. Zadruhé pokud neni poruce nic lepšího tak by to asi šlo vzít, ale popravdě půlka schopností tam mi přijde zralá na hodně tvrdý předělání. Držel bych se archetypu zocelenýho válečníka co se a) umí orientovat v bitevní vřavě a chaosu a b) umí takovou vřavou projít živej.
Autorská citace #29
18.10.2019 23:44 - sirien
Xyel píše:
příjde mi to jako chtít jít najednou do leva a do prava

Ne nutně. Já sem měl před očima takového toho týpka co chodí spíš mezi normálními lidmi a:
- má dar vyprávění, takže má posílené iluze - jeho písně a příběhy lidem doslova ožívají před očima. Takový skutečně "immersive storytelling" ve fantasy podání.
- léčení navazuje na to že a) ty příběhy samy přináší odpočinek od normálního světa a dodávají novou sílu do života a b) mezi těmi běžnými lidmi se holt naučil i trochu léčit.

Ale jak píšu, ono se to dá rozložit různě. Můžeš dát k sobě iluze a enchantment a vytvořit toho Krysaře a tím dostaneš i takového toho temnějšího barda.

Xyel píše:
posilování vlastního kouzla z hlediska savu je sorcererův píseček

true, point, to mi uniklo.

Xyel píše:
je po tom poptávka - dost lidí chce hrát čaroděje na to, že prostě budou dávat hodně dmg kouzlama

áno.
A podle mě je blbý nápad vyjít jim (tak moc) vstříc.

Tohle je klasická powerplay+butt-kicking preference. Bez ohledu kolik těmhle hráčům dáš (damage dealingu), oni budou chtít vždycky víc (víc, VÍC!). Problém je, že tohle je spirála smrti (na kterou dojely už i dřívější edice DnDčka a nejen DnDčka). Plus to není šťastné designově, protože v tu chvíli ta classa přestane bejt zajímavá pro kohokoliv jinýho - a to jak na vlastní hraní tak z hlediska toho jak zajímavé je, když takovou postavu hraje spoluhráč power-buttkicker.

Pro tyhle hráče co toužej po sorcce jako combat damage dealerovy Wizardi vytvořili draconic sorcerera (a dokonce ho dali jako licencovanej default - přitom wild magic je v tomhle archetypálnější...) - a tam je za mě zároveň hranice kterou bych asi nerad dál překračoval a zadruhý ukázka jak to udělat dobře. Našli fluff, kterej umožňuje udělat damage deling sorcku (posílit mu damage, udělat ho odolnějšího, aby v boji něco i ustál...), ale zároveň namixovali různé schopnosti dohromady - ty schopnosti se vzájemně podporujou, ale každá je o něčem jinym (neni to jen +dmg, +dmg...) - tim je ta postava zajímavá i pro hráče co nejsou power-butt-kickeři a když si jí vezme power-butt-kicker, tak ta postava je pro ostatní i něco víc než jen magickej rotačák.

To se pak týká i toho Dítěte světa - jedna věc je udělat sorcku co je hrozně odolná, ale přijde mi že jen rvát víc a víc +AC a rezistů neni úplně šťastná cesta. (Stranou toho že trochu pochybuju jak lákavej koncept to vůbec je - přijde mi, že draconic s +HP a 13AC tohle pokrejvá dostatečně...)
Autorská citace #30
19.10.2019 00:02 - Log 1=0
Ad Šermíř: Jsem samozřejmě neobjektivní, protože jsem autor, ale fakt se mi to nezdá.
Finty se manévrům vůbec nepodobají mechanicky: Manévry jsou věc za dodatečný zdroj, co dává dodatečný demage+efekt.
Finty jsou nové možnosti reakce, co původně ani nestály zdroj (přidal jsem to tam, protože Xyel tvrdil, že to je OP, jestli mají být "slabé" zas to vyhodím), a projevují se jinak než dodatečným DMG.
Mají i podle mě odlišný feeling.
Taktik je někdo, kdo nad bojem přemýšlí, snaží se mít kontrolu.
Šermíř prostě umí šermovat, takže má na všechno odpověď. Ale moc netaktizuje, naopak reaguje na to, co udělají jiní.
A vedle schváleného vojevůdce, který je mechanická copypasta taktika, včetně některých jednotlivých manévrů (jen s dodatečnou podmínkou a použitím na spojence) mi to přijde skoro až legrační.
Autorská citace #31
19.10.2019 00:31 - sirien
Log: já chápu, co myslíš, ale bojím se, že tam fakt hraje roli autorská slepota - ten rozdíl který tam vidíš je příliš jemná nuance a většině lidí splyne.

Zároveň bez omezení by ty finty skutečně byly nejspíš OP, na druhou stranu CHA-krát za odpočinek je prostě míň (přinejlepším stejně, ale spíš ne) než 4x (5x, 6x).

Když se na taktikovy manévry podíváš, tak zjistíš, že tam sou:
- 6x +d dmg a efekt (pohyb, odzbrojení, sražení, adv na další, dmg 2. cíli, odtlačení)
- 2x dodatečný efekt na hit (bez zvýšení dmg) (navázání na sebe, zastrašení)
- dosah +1
- snížení vlastního dmg o d+DEX
- posílení odvety po minutí soupeře
- 2x posílení přístího útoku (adv a +d proti AC)
- předání útoku spojenci
- +d k AC dokud se nepřestane hýbat
- dočasné HP pro spojence

Ty máš u šermíře 5 fint:
- ústup přidá +kostku zranění k AC
- pokud se soupeč pohne, pohneš se s ním
- příležitostnej útok vyvolává vícenásobnej útok
- reakcí udělí dis na další útok
- obdržené zranění (svoje, spojence) se sníží o kostku zranění

Já jako nevim, ale mezi těma 16 předchozíma a těma 5 dalšíma necítim až tak moc rozdíl. Co do taktizování hned ty 2 první finty umožňujou taktizovat hodně (zejména, pokud budeme hrát na battlegridu). Co do mechaniky obojí funguje tak, že mi to umožňuje udělat nějakou speciální akci proti soupeři (nebo v můj prospěch proti akci soupeře).

V podstatě jde o to, že když vezmu taktika, šermíře a vojevůdce, tak vojevůdce používá svoje akce (triggerované hodem kostky nebo zásahem) k tomu, aby dával akce nebo prospěchy (strašný slovo, btw.) svým spojencům. Taktik a šermíř používají svoje manévry na to, aby posílili vlastní akce/reakce/obrany.

Ale jako klidně ať se k tomu vyjádří i někdo další.
Autorská citace #32
19.10.2019 01:16 - sirien
ČARODĚJ

Tak. Ohledně čaroděje, kterej spolu s bardem a černokněžníkem lítá ve vzduchu jak žonglovací míček a čeká se který z těch tří zůstanou ve hře a který spadnou na zem...

Combat / damage dealing Draconic sorcka je licencovanej základ, k tomu je Feywild čaroděj (divoká magie, PHB), Shadowfell čaroděj (Xanathar) a Divine caroděj (Xanathar).

V podstatě sorcerer je pro mě classa která skrze nějakej typ vrozené magie (1. element oboru) vystihuje nějakej mýtickej archetyp (2. element oboru).


Ocel a kov sou dva obory na stejné téma od různých autorů. Efektivně jeden se víc kloní ke zbraním a druhej k boji beze zbraně, ale jinak to je dost nastejno. Popravdě, obojí mi přijde trochu lámané přes koleno a tluče se to mechanicky trochu s draconic sorckou (zvýšený HPčka, natural ACčka - pak se to liší, ale v podstatě jeden jede bonusy do dmg zbraně a končí stunovánim okolí za metabody (další zrcadlo draconica) a druhej jede unarmed damage a končí bonusama k obraně s pasivnim zraňovánim) - a u obojího bohužel nějak nechytám ten mýtickej archetyp, kterej by to mělo zobrazovat.


Dítě hvězd: tenhle obor se mi osobně nelíbí, proč sem vysvětloval výše - stranou toho že mi ten vzorovej archetyp úplně nesedí do fantasy DnD to je single-minded +dmg +dmg +dmg design.


Dítě světa se mi nelíbí z podobného důvodu, jen opačného - je to kolečko +rezist +AC +rezist +save... opět zaprvé nevidim archetyp, kterej by to mělo zachycovat a zadruhé mi to nepřijde ani designově zajíamvý (a zatimco u předchozího si umim představit hráče, který bude toužit po oboru co mu nahází co nejvíc damage - byť bych mu ho osobně nedal - tak si nejsem jistej jak lákavý je hrát obor co se topí v pasivních obranách).



Chaos živlů je teoreticky zajímavej koncept (živlovej čaroděj, proč ne), ale mechanicky mi to přijde hrozně slabý a to hned v několika směrech (zaprvé fakticky slabý, zadruhý mi to nepřijde moc vystihovat příslib toho archetypu, zatřetí některý ty schopnosti ani nejsou moc zajímavý a začtvrtý se mi tam nelíbí ta hiarchičnost)

Je otázka, jestli to zpracovat jinak nebo to pustit. Kdyby se to mělo zpracovat tak pod tímhle názvem si představím že to bude plnit archetyp nějakého živlového strikera - z pop-kulturních postav bych tu viděl vzor třeba v X-men Storm, teoreticky v Avatarovi (takové ty pokročilé bendingy jako lava, lightning... - schopnost zaměňovat živlové typy zranění atp.) Koncepčně to je zajímavé a nejspíš by to šlo dotáhnout.


Fantazie je taky další zajímavej koncept (jeden z mála těch "původních" oborů co se mi líbí) - následuje to takovej ten archetyp čarodějnejch dětí s přílišnou představivostí, s magií vyvěrající z fantazie, kreativity a vlastní víry v iluzorní světy.

Bohužel, mechanicky to... skřípe. V podstatě jediné schopnosti co hladce zapadají sou 1th level. 6th level co dává možnost opakovat savy - budiž, možná, pokud nenapadne nikoho lepší, tak to asi stačí zabrousit. 14th level randomized damage type je sice zajímavej, ale dost nudnej. A popravdě ta náhodnost tam mi přijde až moc velká a víc než fantazií to zavání divokou magií. A 18th level schopnost neni nic jinýho než čistej powerplaying bullshit co ten archetyp potkává asi jako hranatej kolíček kulatou dirku.


Dítě sfér je zajímavej koncept kterej hezky doplňuje Wild magic (Feywild zdroj magie, changeling archetyp) a Shadow sorcerera (Shadowfell zdroj magie, necromantic archetyp) o Sférickýho sorcerera (Plannární zdroj magie, archetyp cestovatele nebo potomka bytosti z cizích sfér - ano, mám rád Planescape, ale k DnD to multiverzum patří).

Má i hezky stylizovaný schopnosti. Místy sou trochu hrubý (ten rezist na 1th level to chce asi poladit a je tam asi pár dalších detailů k zabroušení), ale jinak to vypadá použitelně.



Tzn. tady to vidim asi tak, že máme tři zajímavé koncepty s nimiž by šlo dobře pracovat, z toho jeden je v základu hotovej a jen se zabrušuje, druhej je tak na půl cesty a bylo by ho potřeba dodělat a jeden je koncepčně zajímavej, ale bylo by ho potřeba mechanicky vymyslet od základu znovu.




...tak, a tohle mi trvalo dneska sakra dlouho, takže pokračování až zejtra :D
Autorská citace #33
19.10.2019 02:13 - Naoki
Píše:
V podstatě jediné schopnosti co hladce zapadají sou 1th level

Autorská citace #34
19.10.2019 09:31 - Xyel
Update za mě:

okay, syny hvězd a světa házím do šuplíku a soustředím se na vypilování těch ostatních.

Čaroděj - syn planárních sfér - předělána první schopnost. Zároveň jsem si uvědomil, že sorc pointy dostane až od lvl2, takže tyto schopnosti nemohou být od lvl1

Bard - Škola romance - nastřelil jsem alternative lvl14 schopnost, která je míň convoluted a víc mi sedí do tématu

Bard - Škola Dramatu - u té se mi fakt líbí, jak se hodí vedle ostatních škol, takže bojové housle/smyčec šly ven for being too weird (byla to čistě fluff schopnost protože to v podstatě dávalo jen jinak stylizovaný dualwield rapier + dýka, který bard v základu umí); tragický závěr jsem přepracoval na fatální slabinu, která je výrazně interaktivnější a 14tkovou schopnost jsem přepsal na Nečekaný zvrat, který je opět interaktivnější a pracuje s publikem.

Bard - škola písní světských - to hell s iluzemi, protože přes ty se pojede romance bard, ale nastřelil jsem alternative lvl 6 schopnost vtahující melodie, která sice jako iluze bude prakticky fungovat, ale iluze to není :D Také jsem lehce upravil lvl14 dovednost, aby seděla více do tématu
Autorská citace #35
19.10.2019 12:55 - Log 1=0
sirien píše:
ten rozdíl který tam vidíš je příliš jemná nuance a většině lidí splyne.

Jako chápu, kam míříš, ale to samé si myslím já o Vojevůdci.

Všichni tři (šermíř, taktik, vojevůdce) jsou klasičtí Aténští bojovníci, takže určitě existuje určitá "společná část".

Asi by to opravdu chtělo i víc, než 2 pohledy-na obě dvě ty subclassy (trigger Hej lidi!).
Autorská citace #36
19.10.2019 17:14 - sirien
Log 1=0 píše:
Jako chápu, kam míříš, ale to samé si myslím já o Vojevůdci.

Schopnosti které ovlivňují moje vlastní akce a schopnosti (byť jinak mechanikou i efektem stejné) které ovlivňují akce ostatních popř. ostatní různě "aktivují" jsou hodně odlišnej herní styl i feeling. To je něco, za čim si fakt stojim, viděl sem to X-krát jinde (od RPG systémů - 4e-čko... až po deskovky) a má to i silnou oporu v teorii (podpora vlastních akcí jde po preferenční ose power-play a butt-kicking/shining, zatimco podpora akcí ostatních jde po ose tactical a team coop).

Z tohodle hlediska šermíř a tactician fungují na úplně stejné preferenční ose (power / butt-kick / shining) s obdobnou mechanikou (výběr menších power které ovlivňují jejich akce), která čerpá z takřka identickejch zdrojů. (I 10th level Provokace je obdoba jednoho z taktikových manévrů (hecující útok)).


Xyel píše:
Bard - Škola romance

Jo, ta už vypadá docela dobře.

Jen mi přijde poněkud underpowered. Rozšířil sem list Barda v přehledový tabulce o obory z Xanathara, čistě pro porovnání, možná na to mrkni (odkaz sem hodil i do záhlaví tady tý diskuse pro jednoduchost) a srovnej sám.

(jako samozřejmě zas nechceme rozjet zbrojní spirálu a neni nutný mít ty obory úplně dokonale vyvážený a můžou bejt klidně o něco málo slabší nebo maličko silnější (byť bych preferoval menší toleranci nahoru než dolu), ale tady je to už myslim fakt cítit hodně)

Xyel píše:
Bard - Škola Dramatu

Hej takhle upravená už vypadá líp.

Možná by mi ještě trochu pomohlo kdybys mi zvlád přiblížit co to vlastně má bejt za barda. U té romance si to umim představit dobře (jak sem psal, týpek s loutnou co proniká do dívčích srdcí - hradů, zámků, pevností, banketů... - je vcelku archetypální záležitost, ale tady? Má to bejt týpek co pěje hrdinský balady (jak by naznačovaly ty hrátky se zranitelností a posílení kouzel a odvety atp.) nebo to míjim?

Xyel píše:
Bard - škola písní světských

Jo, taky vypadá dobře... asi bych vzal alternativu pro 6th level a pak bych to trochu zabrousil (na 3rd level si to řiká o nějakou menší bojovou abilitu a ty ostatní to chce možná přibrousit trochu - viz poznámky)
Autorská citace #37
19.10.2019 17:29 - Xyel
sirien píše:
Jo, ta už vypadá docela dobře.

Jen mi přijde poněkud underpowered. Rozšířil sem list Barda v přehledový tabulce o obory z Xanathara, čistě pro porovnání, možná na to mrkni (odkaz sem hodil i do záhlaví tady tý diskuse pro jednoduchost) a srovnej sám.

(jako samozřejmě zas nechceme rozjet zbrojní spirálu a neni nutný mít ty obory úplně dokonale vyvážený a můžou bejt klidně o něco málo slabší nebo maličko silnější (byť bych preferoval menší toleranci nahoru než dolu), ale tady je to už myslim fakt cítit hodně)

Hmm, zamyslím se ještě nad tím - o co jde - na lvl3 ta schopnost magický úsměv, tedy dát -insp kostku jednomu cíli k savu proti kouzlu (obdoba cutting words u lore barda) brutálně scaluje s tím, jak bard dostává nová kouzla (fear + hypnotic pattern na lvl5, a pod). K tomu se mi nechtěla na lvl6 dávat bojová abilita, protože mi to přišlo too strong.
A lvl14 abilita se dá lehce posílit vynecháním immunity klauzule - oni sice ostatní bardi tam mají často silnější efekty, ale mají je jednou za short rest, zatímco tohle je pořád (což mi sedí ke stylizace, protože romantic bard je okouzlující neustále, ne jenom jednu minutu denně)

sirien píše:
Hej takhle upravená už vypadá líp.

Možná by mi ještě trochu pomohlo kdybys mi zvlád přiblížit co to vlastně má bejt za barda. U té romance si to umim představit dobře (jak sem psal, týpek s loutnou co proniká do dívčích srdcí - hradů, zámků, pevností, banketů... - je vcelku archetypální záležitost, ale tady? Má to bejt týpek co pěje hrdinský balady (jak by naznačovaly ty hrátky se zranitelností a posílení kouzel a odvety atp.) nebo to míjim?

Bard, co se snaží napsat dramatický epos, a proto se vrhá do dobrodružství/jiných konfliktů, kde nabírá zkušenosti, na základě kterých ten epos složí.

Ke světákovi - dokomentoval jsem, asi stěžejní je ten, že dávat nepříteli postih na hit už bard má skrze college of lore, takže dát parallelu na to jinému bardovi mi příjde okay.
Autorská citace #38
19.10.2019 17:50 - ShadoWWW
Xyel píše:
Bard, co se snaží napsat dramatický epos, a proto se vrhá do dobrodružství/jiných konfliktů,

Shakespeare! Ehm, vlastně Kopítřas, ať jsme DnD! :)
Autorská citace #39
19.10.2019 19:27 - Log 1=0
Nahozena alfa 0 Kmenového válečníka

A z jiného soudku...
sirien píše:
Tak. Ohledně čaroděje, kterej spolu s bardem a černokněžníkem lítá ve vzduchu jak žonglovací míček a čeká se který z těch tří zůstanou ve hře a který spadnou na zem...

Tenhle stav mi už začíná dost vadit. Jednak nevím, jakou prioritu a energii mám věnovat jejich subclassám, jednak mám, možná zbytečně vztahovačný, pocit, že soupeřím s Xyelem, což se mi nelíbí. Celkem mi to i bere chuť do práce.
Vyhozením černokněžníka bychom přišli o mechanicky unikátní a příběhově zajímavé povolání, a celkově ten krok nedává smysl. Vyhozením čaroděje přijdeme o povolání se silným stylizačním potenciálem, což je dost škoda. A vyhozením barda o povolání se silnou tradicí. Jako jasně, poměř 1:3 je hrozně moc pro sesilatele, ale poměr 1:1,5 už není tak hrozný. Pokud získáme LČ (jak to s ním (ne)vybadá, btw?), tak bude 11, pořád to bude méně než v originále, a pokud ne, tak dodržíme desítku. Já bych je nechal.
Autorská citace #40
19.10.2019 21:17 - sirien
Log 1=0 píše:
Tenhle stav mi už začíná dost vadit.

Naprosto Tě chápu. Věř mi, že tenhle chaos se kterym si věci sedaj a kterej je danej tim jakym způsobem ke mě tenhle projekt doputoval mě těší nejspíš ještě míň, než kohokoliv jinýho :/

Ve skutečnosti mám dojem, že z těhle tří class nakonec necháme prostě každou, ke který dokážeme dát dohromady tři hezký a funkční obory. Může to bejt žádná nebo i všechny tři.

Ohledně Lovce čarodějnic - špatná zpráva je, že sám o sobě je tenhle obor totálně zazděnej. Zaprvé k Mattovi se nedá dostat, zkusil sem všechny kanály okolo včetně nějakejch v pozadí a ten člověk je prostě nedostupnej. Zadruhý to dal na DMs Guild / DnD Beyond čímž se podle toho shitu kterýmu v US řikaj právo efektivně vzdal veškerejch práv ve prospěch... někoho. Čimž se to pro nás stalo nedostupný.

Dobrá zpráva je, že ten samej shit kterýmu se v US řiká právo (a kterej je efektivně jedinej, kterej nás zajímá, protože žádnýho amíka vživotě nenapadne, že by jinde mohly věci fungovat jinak a šlo by se jich dovolat) je stejně dementní, jako děravej jak řešeto. Existuje precedent, kterej řiká, že nelze vlastnit mechaniku, pouze její doslovné znění (což, funny, překlad neni - i když zas bysme nemuseli bejt úplně vulgárně nápadný...), takže pokud se vyhneme termínům (a asi i hlavním názvům - tady si nejsem moc jistej), tak by mělo jít napsat v podstatě adekvátní classu i s obory.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083241939544678 secREMOTE_IP: 3.145.65.134