sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
29.1.2022 13:52 - sirien
Celý příští týden budu na dovolené. Zkusím se tam zamyslet nad dobrodružstvími abysme se do nich mohli rovnou vrhnout pak naplno. Bestiáře budu řešit naplno po návratu.
11.2.2022 18:22 - sirien
Nějací dobrovolníci na:
- pozdní křest
- přednášku
- diskusi / besedu
...o JaD na GameConu?

Já tam budu a něco z toho asi i stihnu, ale moje organizační vytížení na GC je tak velké že to nemůžu úplně garantovat, takže kdyby se přihlásil někdo další, tak to fakt ocenim.
11.2.2022 19:50 - Log 1=0
Já věřím, že by to šlo.
11.2.2022 20:54 - sirien
super.

Nicméně čím víc lidí, tím líp :)
12.2.2022 05:40 - Naoki
Ne že bych plánoval cestu do Evropy (natožpak do Čech), ale kdyby náhodou - kdy že GC má být?
12.2.2022 11:00 - Dukolm
21. - 24. 7. 2022
12.2.2022 17:27 - sirien
Na autorský Discord sem hodil draft obrázku Zástěny. Kdo má zájem na to prosím mrkněte ASAP
12.2.2022 19:08 - LokiB
sirien: kde najdu autorský discord? nějak jsem missnul link, jestli tu byl
12.2.2022 19:18 - Aegnor
Discord Mytaga, musíš mít roli "JaD-tym".
12.2.2022 19:21 - sirien
...ale musíš říct pod jakym tam si ID :)
12.2.2022 19:27 - LokiB
Aegnor: tu právě nevidím :)

sirien: Zippis#5758
18.2.2022 13:39 - sirien
Tarfill: ohledně těch předpřipravených příběhů... musím přiznat, že moje dovolená, resp. zejména moje druhá následná pseudo-dovolená lítání po rodinách, mě dost vyhodila z tempa - zaprvé mi narostl gigantický ToDo, který sice průběžně odbavuju, ale stejně mě presuje, zadruhé sem ze spousty věcí "mentálně" vypadnul a musim se od nich vracet, výsledkem obojího je, že moje multi-tasking kapacita je dost rozbitá :/

Aktuálně zpracovávám Zástěnu.

Do toho se chystám dodělat aspoň dva ty bestiáře na ukázku (zkouknul sem to co jste mezitím vytvořili a ano, je to super obsah, ale bohužel jeho zpracování jde mimo to co bych rád a co považuju za nejvíc přidanou herní hodnotu). Tohle má prioritu, protože tady bych rád roztlačil věci určitým směrem a pak od nich dal ruce pryč s tím že se dál povalí vlastní setrvačností.

...v mezičase mrknu na ty karty.

...a pak až se asi budu schopnej dostat k těm příběhům.

Ta otázka cos mi položil ohledně toho rozsahu těch dobrodružství a možnosti udělat je delší je určitě validní, ale teď jí nezvládám moc zodpovědět - je to otázka celého toho konceptu a vůbec toho jak se ten produkt pojme. Aktuálně vidím pro i proti pro obě možnosti - jak pro krátké one-shot formáty tak pro delší formáty několika sezení. A přemýšlím i o tom že by to možná šlo udělat jako volitelné rozšíření. Ale budu si na to muset sednout a rozmyslet si to v klidu.
18.2.2022 14:17 - Tarfill
Díky, v pořádku, tak já si počkám... ;-)
4.4.2022 19:33 - Chyba
Mohl by mě někdo nasměrovat na diskuzi o Bestiáři, chtěl jsem se tam na něco mrknout, a nemůžu ji najít.
4.4.2022 19:52 - Aegnor
Nahoře, v druhém menu (hlavní - diskuze - články - materiály ... ) klikni na diskuze a objeví se ti všechny diskuze v této skupině.
Nebo si můžeš otevřít svoji stránku (kliknutím na svůj avatar) a tam bys měl mít autorskou diskuzi.
20.6.2022 23:06 - sirien
Ok, nahodil jsem nějaké poznámky k Úsvitu objevů a Noci goblinů, zejména co do možností jejich scale-up ze 4h her na 8 (až 12... ale zase bych zbytečně netlačil na pilu) hodinovky.

Výhledově bych na tom rád začal pracovat (ano, po věčnosti mám čas se zase vrátit k JaD tvorbě... ano, i na Bestiáře se brzo dostane).
28.8.2022 22:55 - sirien
dobře... po létě šíleného cestování sem a tam jsem se vrátil domů a dneškem skončil čas co sem si dal na aklimatizaci a popříjezdový šílenství a návrat do normálu a od zítřka už fakt začnu fungovat.

Bod jedna je že se vrhnu na ten pitomej Bestiář a dodělám minimálně ten městskej, aby byla aspoň nějaká šablona - možná pak ještě jeden, uvidim jak mi to pude od ruky - a pak mrknu pořádně na to co je k tomu vytvořené od vás. Počítám, že to zabere tak do půlky nebo přinejhoršim konce září.

Bod dva je, že nahodim co je potřeba ideálně společně vytvořit pro Úsvit objevů. Už mám prakticky hotovou úvodní kapitolu pro ta společná dobrodružství (dobře... ze 60%... ale not bad) a mám v hlavě co udělat s Nocí goblinů aby byla víc variabilní co do délky hry. Soumrak v mlhách... well, popravdě mi přijde že kolaborativní snaha o tvorbu základu dobrodružství až tak moc nefachá :/ - nejspíš zkusim nastřelit nějakej proof of concept one-shot stejně jako u Úsvitu objevů a pak bych kolaborativní tvorbu rozjel z osnovy co mi z toho vypadne.

Nemám v hlavě moc timetable, což je spíš shit - ty bestiáře doufám že až ustanovíme formu by mohly mít nějakou rozumnou podobu do konce roku. Ta dobrodružství... koncem října, nejhůř v listopadu by bylo super mít hotové drafty (což není unreal, Noc goblinů z Kovářovy dcery jsme tvořili asi tak měsíc?) abych moh se Skavenem začít řešit věci jako ilustrace, tisk... a s trochou štěstí plnou verzi komiksu (což je sranda drahá jak sviň, ale snad se do rozpočtu vejdeme).


Co se dá dělat jinak in the meantime.

Zaprvé - další dobrodružství, tentokrát "normálnější" bez tak moc heavy důrazu na nováčky a intro produkt. Dají se vzít nějaká co máte a prohnat to kolektivním peer-review... chtělo by to asi najít nějakou společnou formu zápisu. Shariina přehrada je myslim, pokud Shari svolí, dobrej starting point. Bylo by super udělat nějaké takové one-shotovky pro různé levely, dá se to pak vydat samostatně nebo v nějakym omnibusu.

Zadruhé - pokud se na to někdo cítíte... bylo by super rozjet diverzifikovanější tvorbu dalších materiálů, kde každá věc bude mít víc svého (hlavního) autora než aby to byla (vcelku pomalá a náročná) kolaborativní tvorba. Já sem si chtěl udělat příručku světů, s Logem sem o tom mluvil minulej tejden a chtěl by zkusit kosmologičtější popisy rovin Pekla a Nebeských sfér... pokud někdo máte nějaké zajímavé téma co byste chtěli zpracovat, tak se k tomu přihlašte a zkuste se do toho pustit. Cílem je aby tu vznikla individualizovanější autorská tvorba - jak kvůli kvantitě materiálů co by vycházely, tak ale i kvůli růstu jednotlivých autorů, jak designově, tak textově. Nemusí to být nic šíleně velkého na stovky stránek - desítky nebo třeba stopade stránek je úplně ok, jako vždy kvalita nad kvantitu.


Anyway, léto prakticky končí, takže snad toho zase začneme zvládat víc :)
30.8.2022 11:24 - shari
Jo, Přehradu klidně použít můžeš. Stačí ti v PDF, jak je, nebo ji mám přehodit do Google docs?
Zatím přepisuju ty Bažiny z GC, které taky dám k dispozici.
30.8.2022 12:26 - Pan Bača
Jsem domluvený na překladech krátkých dobrodružství pro pátou edici s terminologií JaD.

Budeme to všechno nechávat tady na Kostce jako fan překlady, nebo bychom tomu chtěli dát oficiálnější formu, aby se to dalo třeba odkazovat na imagu?
31.8.2022 20:02 - shari
Tak "V bažinách smrti a magie" je sepsané a přidané do složky Dobrodružství. Vytvořila jsem pro ně samostatnou složku, protože k němu patří i obrázky... a ještě nějaké přidám, až je nakreslím. Texty budu asi ještě upravovat, ale klidně komentujte. Třeba nevím, jestli mám popisy a staty NPC dávat tam, kde se objeví poprvé, nebo do extra sekce na konci. A to samé s kouzelnými (a jinými) předměty.
Pokud někoho napadne, jak přeložit "Feuerschwanz" tak, aby to znělo jako epické jméno pro hrozivého nemrtvého draka, přidejte komentář.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075021982192993 secREMOTE_IP: 3.140.185.123