sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #41
19.10.2019 21:32 - Log 1=0
No, v tom případě... předělal jsem živlového čaroděje (pokud je ten název matoucí-odkazuje na sféru, ve které se míchají živly ze svých sfér-není problém změnit, ale zatím jsem to neudělal, ať není zbytečně zmatek).
Autorská citace #42
19.10.2019 22:00 - Xyel
ShadoWWW píše:
Shakespeare! Ehm, vlastně Kopítřas, ať jsme DnD! :)




No, uprimne receno, Vilema Treskopi jsem si schovaval na uvod k oboru jako zakladateke tradice.
Autorská citace #43
19.10.2019 22:13 - sirien
Log 1=0 píše:
No, v tom případě... předělal jsem živlového čaroděje

Hm. Blbý je že sem si teď k čarodějovi prošel Xanathara (viz tabulka...) a hádej co :(

Ale tak jak si to předělal to působí dost jinak a docela cool :) Asi to stačí zahladit a sme doma.

Plus dobrousit tu Fantazii a máme trio čarodějů hotový... něco sem tam už nahodil do komentářů.
Autorská citace #44
19.10.2019 23:12 - Log 1=0
Zapracovány Sirienovy připomínky.
S+G subclassy budou dodělávat jejich otcové, nebo je musí někdo adoptovat?
Autorská citace #45
19.10.2019 23:16 - sirien
S+G sou na nás jako společná tvorba, ShadoWWW s Gurneym sou co do tvorby mimo, s trochou štěstí sou poruce případně na konzultace.

mimochodem doufám že dneska ještě stihnu projít černokněžníky...
Autorská citace #46
20.10.2019 13:31 - Tarfill
Ten aktuální živlovej čaroděj je fakt povedenej, Logu!
Autorská citace #47
20.10.2019 14:08 - Tarfill
sirien píše:
Bojovník - tady sme na tom líp (2 ze 3...), ale problém je, že fakt moc nevim kde hledat ten 3. obor.


Máš ještě nějakou jinou představu bojovníka, co by Ti vyhovoval?
Unarmed typy jsi zavrhnul. Má smysl vymýšlet nějakou náhradu jako rytíře za pomyslného paladina? Nebo nějakého střelecky zaměřeného bojovníka? Nebo jen předělat původní koncept "pěšáka"?
"Válečníka co se a) umí orientovat v bitevní vřavě a chaosu a b) umí takovou vřavou projít živej" může teoreticky zastat kdokoliv z bojovníků či barbarů...
Autorská citace #48
20.10.2019 15:06 - sirien
Včera spadla půlka CZ webu zjevně než sem stih napsat reakci k černokněžníkům.


ČERNOKNĚŽNÍK

opět sem do tabulky přidal i Xanathara pro srovnání... a asi to budu vesele dělat dál, protože ho beztak chci z JaD odkázat a jeho překlad je in progress...


Nicota je za mě slepá vývojová větev. Neni to špatnej nápad, ale koncepčně to je "až příliš temnej" a antagonistickej obor - zatimco si kdekdo umí představit ne-úplně-zlýho týpka co uzavře smlouvu s Ďáblem (Běs...), tak nihilismus v pozitivnější rovině by lidi IMO uchopit nezvládli (pokud k JaD nechceme rovnou přikládat Nietzscheho, což by bylo sice awesome, ale...)

POKUD by si Log (někdo) našel čas vychytat ty technikálie, tak to je za mě docela vzorová ukázka jednoho typu obsahu pro Kobky (JaD verzi UA, resp. "rozšířené online materiály"), ať už pro DMa pro NPC, pro nějakou evil kampaň nebo pro experimentálnější hráče.


Čarodějný idol - zaprvé to méno je možná zmatečný (můj první dojem byl že to je warlock nějakýho epic level Sorcerera, ale možná to je jen mnou). Zadruhé mi to zase přijde spíš jako materiál pro Kobky - tentokrát hlavně protože mi to přijde že to je nejen trošičku "NPCčkové", ale taky takové setting-specific.

Asi by to šlo dopilovat do warlocka ježibabího stylu i pro PC. Pokud bysme se rozhodli mít slovansky stylizovaný classy, tak by to byla první volba. Jinak mi ty ostatní přijdou pro hlavní příručku tak nějak vhodnější / DnDčkovatější.


Bouřný obr: Koncepčně velmi hezké a schopnosti ladí, ale hrozně underpowered. Prakticky všechny ty schopnosti potřebují vyladit (povšechně nahoru), lvl 10 schopnost možná i vyměnit (typově je slabá a silnější spíš nebude). (btw. kdykoliv dávám poznámky o tom že je něco UP / OP, tak to neberte jako definitivní věc a kontrolujte to po mě - já se v DnD fakt nevyznám tak moc, tohle sou moje dojmy a velmi snadno se můžu seknout tim že něco přehlídnu)


Zapovězené nauky: tohle je krásně DnD-style koncept (a jak píšu, představa že má člověk za patrona Raistlina je fakt hezká :D ) - a popravdě se mi to líbí i z gaming/design stránky, kdy tenhle warlock v podstatě dělá protiváhu Xyelově Planární sorcce (Warlock / Sorcka metamagici). Mám trochu pochybnosti o 6th level schopnosti, jinak to myslim vypadá dobře.


Prastarý drak: Tohle je... koncepčně hrozně hezký, ale bohužel to zpracováním naráží na designový problém vyjádřený otázkou: Co s draky? Tento problém má dvě roviny:

- Draci jakožto monstra z MM co vím nejsou součást základní licence. Tzn. použití DnD draků jak jsou v DnD by znamenalo tohle nějak složitě opisovat nebo to jen referovat (což se mi popravdě u oboru co chceme nabídnout jako základní moc nechce).
- Draky sem chtěl v JaD nabídnout v odlišném konceptu

Jako řešení vidím udělat to míň "kategorizované" a víc "tvárné". Můžeme kdyžtak hodit někde chat a dořešit to víc real-time, mám nějakou představu jak by to šlo udělat, ale vypisovat jí tu by bylo asi složitý...

...jo a lvl 10 schopnost mi přijde divná.



Tj. celkově Warlock je myslim docela dobrej - sou tu 3 obory k dotažení (2 skoro hotový) a 2 který sice nejsou asi vhodný do příručky, ale daj se dát jako rozšiřující materiál.

Jen teda ještě bude potřeba dovymyslet nějaký ty tajemný vzývání...
Autorská citace #49
20.10.2019 16:13 - sirien
Tarfill píše:
Máš ještě nějakou jinou představu bojovníka, co by Ti vyhovoval?

Dost netriviální :/

Problém je, že je potřeba se vyhnout jak PHB tak Xanatharovi. V těch už jsou (název a následně archetypy které tím vidim pokrytý):

- Šampion: raw power bijec, gladiátor (?)
- Taktik: trénovanej fighter, žoldák, šermíř
- Kavalír: jezdec, rytíř, strážce
- Samurai: "sofistikovanej" válečník
- Čaroknecht: (MG) swordmage
- Arcane archer: (MG) střelec

k tomu máme:

- Vojevůdce: stratég, vůdce, "commander", "supporter"
- Chodec (MG): ...

Popravdě zrovna u válečníka bych klidně rád udělal výjimku a dal bych mu 4 obory místo "jen" 3, ale fakt moc nevidim co by v té paletě nějak chybělo. Jediný co tam nějak vidim je:

- Veterán: "survivor", rváč, bitkař.

Teoreticky by mohl být zajímavej nějakej válečník orientovanej na boj na dálku, ale nemagickej. Pokud někoho napadne co mu dát za schopnosti aby to nebylo moc "úzký" a zároveň se to nebilo s Arcane Archerem... EDIT: a samozřejmě tu je UA Sharpshooter :/ /EDIT


Tarfill píše:
"Válečníka co se a) umí orientovat v bitevní vřavě a chaosu a b) umí takovou vřavou projít živej" může teoreticky zastat kdokoliv z bojovníků či barbarů...

...ale ne každej k tomu má bonus schopnosti.

Zároveň oproti barbarovi tam je dost jinej feeling. Jak popisoval Mike - Barbar je v podstatě něco jako "rage priest", classa co zosobňuje hrdiny kteří těží z drsného původu a prostředí a mýtu který kolem toho je - jsou to ochránci kmenů, svatyní, divočiny atp.

Oproti tomu Veterán je prostě týpek co "v tom umí chodit", protože toho prostě hodně prožil a přežil.
Autorská citace #50
20.10.2019 17:53 - sirien
DRUID


Slunce se mi nelíbí - ani schopnostma ani uchopenim toho tématu, který neni moc dobrý.


Roční období je asi použitelnej koncept a ve skutečnosti i docela dobrej "default" druid. Co se mi tam nezdá je fakt, že to je v podstatě trochu přebarvenej kruh Země - kdyby se zahodil ten boost toho kouzlení a místo toho se tam vytvořilo něco co by mnohem víc řvalo PANORAMIX, tak budu mnohem šťastnější.


Kruh hvězd je hezkej koncept, ale ty schopnosti mi přijdou že ten koncept moc nevystihují a ani mi popravdě nepřijdou moc herně zajímavý.


Kruh města je trochu podobnej problém v jiné podobě - jako sem předtim psal u některejch čarodějů, tady se všechno pořád hrozně točí kolem proměny v lidi - na to bych se vykašlal, nechal bych tam jednu proměnu v člověka a zbytek schopností bych použil k vystižení jinejch konceptů a prvků města jako živýho prostředí.


Obecně tu sou asi 3 použitelný koncepty, ale jejich jednotlivý zpracování se mi nelíběj a každej by to chtělo asi dost předělat a dát tam schopnosti co ten koncept vystihnou líp.
Autorská citace #51
20.10.2019 22:19 - Tarfill
sirien píše:
- Veterán: "survivor", rváč, bitkař.

V tomhle mám asi trochu problém v názvosloví samotném.
Páč pokud bych si chtěl vystavět povolání s názvem jako je veterán tak si ihned pomyslím, že vlastně není důvod začínat od první úrovně, ale rovnou třeba od desáté. Protože prostě veterán už má toho dost prožito a tudíž je u něj hloupé začínat od první... ;-)

Rváč / bitkař mi zase evokuje povolání málo využívající zbraně, užitečný hlavně proti humanoidům ve městě a ne v nějaké jeskyni proti nejrůznějším stvůrám. Prioritně bych ho stavěl unarmed, ale to se neuchytilo u barbara, takže počítám, že i v případě bojovníka by měly zbraně dominovat. I tak ale popřemýšlím.

Nad nemagickým bojovníkem přes střelné zbraně by se dalo něco vymyslet, zvláště pokud v základu nebudou odbornosti...
Autorská citace #52
20.10.2019 23:29 - Log 1=0
sirien píše:
- Draci jakožto monstra z MM co vím nejsou součást základní licence. Tzn. použití DnD draků jak jsou v DnD by znamenalo tohle nějak složitě opisovat nebo to jen referovat (což se mi popravdě u oboru co chceme nabídnout jako základní moc nechce).
- Draky sem chtěl v JaD nabídnout v odlišném konceptu

Pozor, tohle je hrozně důležité.
1. Já jsem vycházel z tohohle dokumentu: https://media.wizards.com/2016/downloads/DND/SRD-OGL_V5.1.pdf
jestli je to špatný/starý zdroj, tak prosím o link na relevantnější, protože jsem nic nenašel.
2. Asi těžko můžu podchytit nějaký koncept, když ho neznám. Na Dálavě jsi mi popisoval nějaké představy co do charakteru a přesvědčení draků, ale to se nějak nebilo s vzhledem, schopnostmi a prostředím, ze kterých jsem primárně vycházel.
Autorská citace #53
20.10.2019 23:33 - sirien
Tarfill: Odbornosti je potřeba uvažovat jakože sou i pokud by se do JaD samotných nedostaly. Tu plnou kompatibilita s DnD 5e základem tam fakt chci udržet.

Veterán může bejt klidně i mladej týpek, kterej toho ještě hodně prožije :) Jen prostě už má i ve svém mládí něco za sebou - nějakou tu delší bitvu nebo pár šarvátek, život ve městě kde na ulici běží válka gangů... jasně, nedělá to z něj zabijáka, ale taky je teprve na prvnim - sorry, třetim - levelu. A profiluje se jako týpek co bude růst ne skrz nějakej high-class trénink (taktik, kavalír...) nebo talent (šampion...), ale skrz to, čim projde.


Log: yup. Jak řikám, to je spíš někam na chat. Když sem nad tim teď technicky přemejšlel víc tak se asi dá použít i ten DnD model a pak to doladit.
Autorská citace #54
20.10.2019 23:47 - sirien
KLERICI

PHB a Xanathar koukám vybili bazilion domén podle tematického / utilitárního rozdělení. Mě se tady popravdě líbí ta představa jít trochu jinou cestou a podobně jako u barda který se pro JaD profiluje že bude podle "žánrů", tak tady jít spíš podle "církevní funkce".


Poznání se mi nelíbí, nevidim tam moc rozdíl oproti PHB doméně Znalostí.

Bojový léčitel není špatný koncept obecně, ale podobně jako Poznání tam vidim možná trochu moc překryv oproti doméně Života a mechanicky mi přijde že to neni moc uhlazený pojetí.

Poslední soud je zajímavej koncept a asi by šel použít, ale nějak mi nezapadá do toho výše zmíněného pojetí funkčních rolí.

Smrt obdobně jde tou cestou "utilitárních" domén.



Inkvizitor je v podstatě hotovej. Tak jak je je za mě asi i použitelnej.

Kazatel ho dobře doplňuje - ten archetyp týpka co stojí před davem a buď ho k něčemu hecuje nebo ho kárá za hříchy je prostě klasika. Bohužel je mechanicky nedopracovanej a je potřeba ho dotáhnout.

Nějakej nápad na něco třetího?
Řádový bratr? Misionář?
Autorská citace #55
20.10.2019 23:48 - Log 1=0
A máš nějaký takový kontakt? Nemyslím teď, ale uvědomil jsem si, že co se týká rychlé komunikace, tak co se nás dvou týká je na tom asi nejlíp tahle diskuse.
Autorská citace #56
21.10.2019 00:48 - sirien
Google Hangouts (sirien.neiris), Jabber (sirien jabber.org), Discord (sirien #2387), koukám že mi tu svítí i archaický ICQ (208 980 071)... Signal. Přinejhoršim i Skype, i když ho zapínám ne moc rád. Jestli používáš něco jinýho, tak dej vědět, klidně si to pořídim taky.
Autorská citace #57
21.10.2019 09:06 - Tarfill
sirien píše:
tam vidim možná trochu moc překryv oproti doméně Života

Aha, tak tady jsme se zřejmě naprosto minuli v prvotní představě. Na začátku jsi tam totiž označil modře defaultní obory (berserkr, šampion, léčitel apod) a napsal jsi k nim "ideálně nahradit" tudíž jsem myslel, že chceš vymyslet nějaké povolání, které by nahrazovalo typické archetypy pro základní povolání. Tudíž jsem navrhnul bojového léčitele a teď čtu: "...možná trochu moc překryv oproti doméně Života..."
Tak nic no... :-)
Autorská citace #58
21.10.2019 11:48 - sirien
Tarfill: aha, sorry, moje chyba asi.

Ty výchozí obory z PHB jde použít a původní představa (než sem k tomu přišel já) byla, že se použijí a udělá se k nim 1-2 další.

Mě se to až tak moc nelíbilo a z různých důvodů sem se rozhod že bych chtěl ideálně 3 nové obory pro každé povolání - jen sem z kraje netušil jak to je reálné. Tzn ty původní PHB obory sem označil modře jakože přinejhorším je možné je využít, ale lepší když se vytvoří jiný obor do trojice.

Takhle "nahradit". Tvořit obory co překrývají (archetypem / systémově) už existující naopak nechci.
Autorská citace #59
21.10.2019 15:31 - sirien
KOUZELNÍK

Tak sem prošel i kouzelníky (a snad se blížim ke konci všeho pročítání...) Musim říct, že ač sem Wizarda v DnD hrál, tak sem ty obory neměl až tak moc nastudovaný a teď co sem si je prošel (PHB, Xanathara a UA) sem přehodnotil dost dřívějších názorů.

Učenec meče mi přijde dost přestřelenej. Plus tematicky (/herně) se dost kreje s Válečnym mágem (Xanathar) a i Bladesingerem (UAčko, nicméně dost ikonická věc). Tuhle ideu bych asi možná spíš pustil a vykašlal se na ní (byť vim, že sem původně zmiňoval, že by to šlo :/ )


Krvavej mág - téma dobrý, zpracování pokulhává. Plus si nejsem jistej jak moc to je tematicky materiál do základní příručky a jak moc spíš do Kobek. Zatim to nechávám bokem spíš pro případ že by to bylo potřeba, spíš než že by mi to přišlo vhodný.


Svitky na druhou stranu ve skutečnosti vypadají velice dobře a velice hezky myslím vystihují onen archetyp akademického čaroděje, ať už takového co je zahrabaný ve své věži v knihovně nebo nějakého dvorního mága na dvoře vyššího šlechtice atp. Ty schopnosti mi přijdou vcelku vyvážený a i mi přijde že sou herně zajímavý (je tam pár možností přesahovat běžné limity, ale se slušným omezením, což se k tomu akademikovi hodí, a zároveň tam je možnost supportovat zbytek skupiny) Tzn. tenhle obor bych nakonec fakt zahrnul a navíc vypadá i dost hotově.


Mág je dobrá idea, ale tak jak je je to hodně work-in-progress. Bohužel nějaké věci co sem k tomu psal v minulosti byly mimo (zaprvé tím že sem trochu přecenil sílu kouzelnickejch oborů - wizard má zjevně silové těžiště v classe, ne v oborech - a zadruhé sem tam z blbosti motal věci co patří spíš k černokněžníkovi) a Log se jimi asi trochu nešťastně řídil.

Ta classa je teď v důsledku toho trochu overpowered plus mi přijde že je zbytečně složitá a má toho moc. Chtělo by to ty myšlenky co tam sou zjednodušit a trochu stáhnout dolu (plus asi rozdělit trochu víc mezi očarovávání a iluze).



Tzn. je tu teď jedna hotová classa a jedna rozpracovaná. Nějak moc nevim co bych dal jako třetí - možná nějakej adventuring wizard? Ne bojovej ale fakt dobrodružnej - nějaké věci jako savy nebo bonusy na skilly nebo mystická vědění atp. ?
Autorská citace #60
21.10.2019 16:50 - sirien
TULÁK

Docela mi leze krkem ten zloděj co je v základním PHBčku...


Vyšetřovatel se hrozně tluče s Inquisitive (Xanathar) - feelingem i schopnostma. Inquisitive je sice takovej Sherlockovskej, zatimco tohle je takový "policejnější", takže nějaká odlišnost tam je, ale nějak se to stejně překrejvá až moc.


Vyjednavač mi v důsledku nepřijde až tak zajímavej - na druhou stranu nějaké jeho mechaniky maj dobrej nápad a šlo by je vykrást pro dotvoření sicca (viz níže)


Loupežník jako takovej válečnickej tulák je docela zajímavej námět. Moc si nejsem jistej tim názvem a hlavně dost schopnostma - určitě to je něco co by stálo za to poslat do světa, jen nevim jestli v základní knížce.


Kejklíř se mi docela líbí, byť některé jeho schopnosti by asi chtěli zabrousit. Ale je to hezká ukázka takového "civilnějšího" hrdiny, která myslim docela zapadne.


Sicco se fakt musí nějak přejmenovat... nicméně mě docela těší, že tam je cítit dost rozdíl oproti Xanathařímu Mastermindovi - Mastermind je fakt takovej Moriartiovskej (asi záměrně v protikladu k Sherlockovskému Inquisitive), zatimco tahle classa se víc profiluje do takového sociálního loutkaře.

Bohužel ty schopnosti mi přijdou dost neucelený a rozházený. Některejch bych se zbavil (těch smrtících s navyšovánim dmg prozačátek, a pak i tý falešný identity, která je beztak vzatá od vraha) a spíš bych rozvinul ty ostatní - Sítě by si zasloužily boostnout, to vyzjišťovávání tajemství se dá hodit o level dolu. Z Vyjednavače by mohl jít vybrakovat ten Mistr dialogu (a možná by to šo hodit na 3. level, kdyby se třeba snížila doba trvání?)



Obecně tu jsou 2 obory co je potřeba dotáhnout. 1 který by šel použít po dopracování, ale nevim jak moc se hodí do základní příručky. A samozřejmě tu je opruz se Zlodějem, kterýmu mám chuť dát výjimku a i když je z PHB tak ho dát i do JaD (na druhou stranu klidně Tulákovi stejně jako Válečníkovi bych jakožto nemagikům klidně byl ochotnej dát 4 obory místo 3 co maj ostatní...)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091827154159546 secREMOTE_IP: 3.145.8.42