sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #61
21.10.2019 16:57 - Xyel
V čem ti příjde, že se tak kryje vyšetřovatel s inquisitive? Jediný překryv, co vidím, je na lvl3 kde mám u vyšetřovatele expertise na investigation + insight, což jsou skilly referované inquisitivem. Jinak ale ostatní schopnosti jsou tématicky zcela odlišné.
Autorská citace #62
21.10.2019 17:35 - sirien
ALCHYMISTA

...sem ho prošel ještě jednou a je pořád super. Na pár místech sem okomentoval nějaké věci k možnému zabroušení, ale sou to fakt spíš detaily.



Xyel: hm, sem se možná nechal zblbnout feelingem, teď koukám, že ty schopnosti sou fakt jiný. I když určitá podobnost tam je - vyšetřovatel má Výslech, Inquisitive má schopnost proti lhaní, oba mají schopnosti k pátrání a odhalování stop... mě to prostě trošku připadá že to je skoro stejnej archetyp postavy udělanej jinak. Což mi nepřijde šťastný.
Autorská citace #63
21.10.2019 23:15 - sirien
ok, tak abych to tak nějak shrnul:


BARBAR
post link

...sou tam 4 obory, který se nepoužijou - nicméně sešel se v nich "mechanickej" materiál tak na dva a půl oboru, kterejm je potřeba dodat fluff a nějak na nich ty schopnosti zahladit. Jeden další obor je přitom rozpracovanej a druhej nastřelenej. Tzn. žádnej zázrak, ale je to tu na docela dobrý cestě podle všeho.

Chybí tu 2 obory, ale přesto řekněme že tu sme tak v půlce.


BARD
post link

Bolest a Trubadůr sou nanic. Podle všeho jdeme se 3 Xyelovejma školama žánrů: Drama, Romanci a Rock'n'roll (srsly, "písně lidové" nezní úplně cool&trendy a já jako vim, že bysme měli bejt žánroví, ale...)

Tyhle tři sou teď myslim už ve fázi dobrušování a blížej se finalizaci, takže tady sme asi dobrý.


BOJOVNÍK
post link

Tady je Vojevůdce kterej potřebuje dobrousit a Chodec kterej je taky takřka dotaženej. Pak tu je Veterán (dřív Pěšák), kterej by asi potřeboval ještě dost dopracovat. Obecně tady klidně můžeme užít i 4 obory, ale v současnosti je problém vůbec najít ten třetí (Veterán... tak nějak. Diskuse je o šermíři kde já tvrdim, že má hroznej překryv s taktikem, Log tvrdí, že ne.)

Chybí tu 0-1 obor a celkově tady sme myslim taky tak v půlce.


ČARODĚJ
post link

Tady sem z různejch důvodů zaříz 4 koncepty, ale kupodivu tam pořád 3 dost hezký zbyly :D - Logův Živlovej čaroděj (momentálně ve fázi dobrušování), Xyelův Sférickej čaroděj (taky za půlkou) a původní S+G koncept Fantazie (kterou teď překopávám a je to cca v půlce).

Takže tady máme obory všechny sme taky bezpečně za půlkou.


ČERNOKNĚŽNÍK
post link

Tady Log naházel 5 životaschopnejch konceptů. 2 sem zaříz s tim, že se stylizačně hoděj spíš do rozšíření než do hlavní knížky - tím nám zbyly pořád 3 co potřebujeme. Zapovězené nauky (taky potřebuje nějaký víc cool méno btw.) je prakticky hotovej, dračí černokněžník v podstatě taky, u Oblačného obra probíhá ještě nějaká disuse ohledně toho jestli to je nebo neni underpowered, ale koncepčně a rámcově mechanicky to už je taky skoro hotový.

Tady máme už taky všechny 3 a sme podobně daleko co u Barda a už jen dobrušujem.


DRUID
post link

Tady sem zaříz jeden původní koncept a ty tři co zbývají na tom už tak dobře nejsou :/ . Městskej druid je dobrej koncept, ale potřebuje mechanicky očistit o repetice a obohatit novejma mechanikama se širší paletou témat. Roční období sou opět dobrej koncept, ale mechanicky příliš kopírujou Zemi, což je o ničem a bylo by lepší to vyhodit a předělat. Hvězdy sou hodně zajímavej "mystickej" koncept, ale bohužel v současnosti mechanicky mystiku moc nevystihujou.

Tady sme obávám se u všeho teprve někde před půlkou. Ale aspoň máme ty koncepty.


KLERIK
post link

Jeden původní obor sem zaříz pro přílišnou podobnost s PHB oborem (a ten Tarfillův v podstatě taky - sorry). Plus sem tu udělal rozhodnutí že místo utilitárních domén půjdeme podle církevních funkcí - na to konto padli další 2 obory. Máme Logova inkvizitora, kterej je prakticky hotovej a máme Naokiho Kazatele, kterej má silnej koncept, ale mechanicky je tak... před půlkou. Další by mohl bejt nějakej mnich nebo poustevník nebo možná Kardinál (resp. nějakej fakt byrokratickej hodnostář...), ale to jen tak nahazuju.

Jeden obor nám tu chybí. Obecně tu sme někde kolem půlky, trošku před půlkou.


KOUZELNÍK
post link

Jednoho sem zamít (podobnost, koncept...) a jeden je takovej divnej (=spíš do rozšíření než do základní knížky). Tím nám zůstala škola Svitků (prakticky hotová) a Logův mág (u kterého řešíme nějaké tvůrčí rozdílné pohledy, sme cca v půlce?). Třetí koncept chybí, pokud by někoho napadnul nějakej "adventuring" (ne "combat") kouzelník, tak bych ho preferoval.

Tj. jeden obor nám chybí (resp. je jen téma), take sme tak v půlce?


TULÁK
post link

Tady je to... complicated. Sou tam 2 obory, který mi osobně neseděj, ale Xyel vypadá že minimálně jeden z nich obhajuje. Pak tu je Loupežník, kterej by možná šel, ale trochu mi přijde taky spíš do Kobek než do základní knihy (ten je cca za půlkou práce). Dva funkční koncepty tu sou Kejklíř, kterej potřebuje dobrousit a Sicco, kterej potřebuje mechanicky hodně doladit (a přejmenovat). Přemejšlim, že bych tady zahrnul i Zloděje z PHB, protože přecijen - jenže Tulák určitě (podobně jako Bojovník) užije i 4 obory, takže to nás ani jinak moc neposune.

Teoreticky tu je místo pro 1 obor, čímž tu sme taky... v půlce, možná trochu za ní.


ALCHYMISTA

Je od začátku hotovej i se 3 oborama.


LOVEC NETVORŮ

Ten je hotovej, jen ho budeme muset celýho nějak chytře obšlehnout.



Celkově sme momentálně jestli sčítám dobře zhruba za půlkou celé tvorby oborů. Což je docela awesome (zvlášť s přihlédnutím k faktu, že sem doufal, že se nás tu sejde tak dvakrát tolik...)
Autorská citace #64
22.10.2019 02:58 - sirien
Protože Log toho barbara urval trochu někam jinam, než sem si já původně představoval (což neni špatně, jen prostě to je jinej barbar - naopak vlastně tim máme o obor víc, takže super...), tak sem zkusil nastřelit ten obor tak jak sem si ho původně představoval já.

Kmenový hrdina (čistě pracovní název).

S Logovým Kmenovým válečníkem se to potkává následovně:

Fluff: KmV je zjevně stavěný jako člen kmene, který v rámci toho kmene funguje (nebo fungov/al...) a má tak schopnosti které fungují v synergii s jinými bojovníky. Tj. je to v podstatě týpek, co vede svůj kmen (nebo jeho část) do bitvy a jeho schopnosti vychází z toho co se u toho kmene naučí. Popravdě si tam už nejsem moc jistej vhodností toho bojovýho stylu v tomhle kontextu.

KmH je stavěný víc jako solitér - měl sem vizi fakt toho Conana (filmovýho, ale i povídkovýho) - barbara co z nějakého důvodu odešel od svého kmene, ať už protože byl ten kmen pobitej nebo protože byl od něj v mládí unesenej nebo protože je třeba na nějaké výpravě, ať už osobní (objevit tajemství oceli) nebo pro kmen (najít legendární meč kmenového praotce). Jeho schopnosti sou mix jeho povahy a toho, co se naučil od světa a těch které potkával na svých cestách.


Game: KmV Log postavil tak že je v synergii s družinou - jeho zuřivost dává ostatním dočasné životy a pozdějc je "nakažlivá".

KmH funguje na sebe a družině pomáhá spíš svojí efektivitou (zejména pobíjenim minionů atp.) - jeho zuřivost mu dává možnost se léčit za pochodu a útočit na víc cílů naráz.


Bohužel mě zatim moc nenapadla schopnost pro 14. level - chtěl bych něco fakt v tom stylu "tajemství oceli" nebo tak něco. Ideálně nic se zuřivostí (už tam mám 2 zuřivostní schopnosti).



Tim nám u barbara chybí 1 obor. Teoreticky sem měl ještě jednu představu (a zbejvaj tam na ní schopnosti vybrakovaný z těch zavrženejch oborů) a to takovýho toho barbarskýho obra co škrtí bejky a zvedá a hází balvany a vydrží hrozný věci... gamisticky taková barbarská obdoba Šampiona - nic moc složitýho, jednoduchej bijec. Ale jestli má někdo ještě nějakej jinaj nápad...

Jinak tady zase deme stranou DnD logiky - PHB/XAN barbaři sou definovaný spíš tim odkud čerpaj sílu, tyhle naši spíš tim kym sou v kmeni a ve světě. Nemůžu si pomoct, ale ten náš přístup mi přijde zajímavější :D
Autorská citace #65
22.10.2019 08:58 - Tarfill
Jako pánové,
musim uznat, že Vaše návrhy jsou všeobecně zajímavé a leckdy jsem se podivil, odkud berete tu kreativitu. Já třeba nejsem žádný "game-designér" takže jsem od sebe mnoho nečekal, ale jde vidět, že potenciál tu je.. ;-)
Autorská citace #66
22.10.2019 09:41 - Log 1=0
Nahrán Misionář (Klerik) a Střelec (Bojovník).
(A počteloval jsem černokněžníky).
Autorská citace #67
22.10.2019 15:39 - sirien
Log 1=0 píše:
Střelec (Bojovník)

Fakt hezkej. A líbí se mi že se Ti z většiny i podařilo vyhnout se Ostrostřelci z UAčka.

Ostrostřelec je takovej... Legolasovitej, prostě se vrhá do boje a střílí všude okolo atd.

Tahle classa působí tak nějak "konzervativnějc", což hezky zapadá. Ale možná bych to ještě trošku víc dozahladil, zejména vyhozením jedné té UA schopnosti, doplněním alternativní a trochu přeskládáním po levelech.

...a asi budeme muset doklepnout toho Veterána, abysme tam měli aspoň jednoho "tradičního". Du se na něj mrknout.


Log 1=0 píše:
Misionář (Klerik)

Taky hezkej. To Bysme pomalu měli kleriky, ještě dotáhnout toho Naokiho (zkuste na to mrknout, psal tam že na určitý levely nemá nápady, tak tam můžeme něco zkusit nahodit).


Btw. na těch dolních záložkách měnim color coding aby nevystihoval žádanost classy ale "hotovost" classy. červená (nic), oranžová (nic moc), žlutá (cca na půlce), modrá (dobružování), zelená (prakticky hotovo)
Autorská citace #68
22.10.2019 15:44 - Log 1=0
sirien píše:
A líbí se mi že se Ti z většiny i podařilo vyhnout se Ostrostřelci z UAčka.

Eh, o tom ani nevím, že existuje.
Autorská citace #69
22.10.2019 15:47 - LokiB
A takového klasického "řádového rytíře", což mi přijde jako celkem populární koncept, tam máte? A spíš jako bojovník nebo jako klerik?
Autorská citace #70
22.10.2019 16:55 - sirien
Loki: nemáme, najdeš ho v Xanatharovi jako Kavalíra (cz překlad Bohatýr) a jako všechny classy z PHB a Xanathara bude jeho existence (a nalezitelnost na Kostce - doufám, že tou dobou už bude Xanathar dokončenej a i hozenej do SRD...) odkázána z rámečku u daného povolání.

Jestli se na něj chceš podívat, tak viz tabulka s přehledem povolání, záložka "Boj", sloupec s Kavalírem, na druhém řádku je odkaz na přehledovou DnD 5e wiki s popisem jeho schopností.


Log: vytáh sem Ti ho do tabulky přehledově i s odkazem na tu DnD wiki. Přemejšlim že bych u něj udělal výjimku a odkázal sem ho z JaD i když to je "jen" UAčkovej materiál - aby tam ten Střelec jakože nebyl jediná verze střelce.

Btw. přemejšlim, jestli by to nechtělo vymyslet k bojovejm stylům i nějakej další střeleckej nebo pro-střeleckej. Tu současnou střelbu třeba přejmenovat na "Přesná střelba" (dává +2 proti AC) a přidat tam "razantní střelbu" (obdobu Boje s obouruční zbraní, reroll na damage). Takhle když chci hrát střelce to je hrozně přímočará volba.
Autorská citace #71
22.10.2019 17:41 - ShadoWWW
To je spíš na featy, podobně jako třeba zlepšený boj s obouruční zbraní nebo i dvěma zbraněmi. A ono to tam už dokonce je jako Ostrostřelec.
Autorská citace #72
22.10.2019 18:08 - sirien
Jako ono upřímně combat styles nejsou nic moc jinýho než featy co má válečník a co formálně nejsou featy. A osobně bych asi nějakou takovouhle věc ocenil, protože mít tam jen jeden combat style na střelbu když máme střeleckej obor je takový nanic.

Btw. feat Ostrostřelec je vyhlášeně broken-OP. ...a ani nedělá to co sem teď psal, ale něco vcelku jinýho.
Autorská citace #73
22.10.2019 18:26 - ShadoWWW
Že he to OP se říká snad o všech featech, ale ve výsledku je bonus do vlastnosti často lepší.

S tím střelcem je to těžký. Bojovník i hraničář, kteří Bojový styl mají, jsou schválně dělaní tak, aby byli jak na boj na blízko, tak na dálku, a jejich obory zrovna tak. Když uděláš obor, který je zaměřen jen na jedno, tak tím to základní paradigma bouráš, stejně jako flexibilitu Bojového stylu (který má bojovník navíc hned 2x).

Proto jsme s Gurnym nedělali žádného šermíře ani lučištníka jako obor bojovníka.
Autorská citace #74
22.10.2019 18:54 - sirien
ShadoWWW: tak třeba Cavalier je očividně close combatní. A půlku ostatních sice můžeš hrát střelecky, ale běžnýho hráče to úplně nenapadne. A toho střelce nic neomezuje v tom mít kromě luku/kuše u pasu zleva obouručák a zprava palcát. Já v tomhle moc problém nevidim.

btw. válečník má bojovej styl jen jednou (na 1. úrovni). 2. bojovej styl dostane jen šampion (na 10. úrovni) a zrovna Bojovej styl teda "flexibilní" fakt neni.
Autorská citace #75
23.10.2019 04:07 - Naoki
dodelana schopnost kazateli, cimz je de facto pryc z WIP.
Nejsem si jist target DC (chtel jsem neco kde postavy na vyssim lvlu maji vetsi sanci odolat, aniz by to bylo porovnani insight hodu) a chybi mi jedno kouzlo 7me urovne (coz se asi vyresi az budem mit pohromade non OGL kouzla)
Autorská citace #76
23.10.2019 16:38 - Log 1=0
Průzkumník - můj pokud o dobrodružného kouzelníka - je nahrán.
Autorská citace #77
23.10.2019 18:05 - sirien
Hej... ten je fakt dobrej :) Jen ho trochu silově poštelovat možná a je to.

Plus ten mág takhle zjednodušenej vypadá taky o hodně líp.
Autorská citace #78
23.10.2019 18:26 - Xyel
Porychtoval jsem vyšetřovatele, aby se nekryl s inquisitive.
Autorská citace #79
23.10.2019 18:40 - sirien
Jakože aby se to míň krylo s oborem kterej je dělanej podle Sherlocka, tak mu dáš schopnost nazvanou Palác mysli? :)

Jinak ten překryv tam pořád cítim. Ne mechanicky, ale fluffově, pořád u toho mám takovej pocit jako kdyby to byla snaha zachytit tentýž archetyp mechanicky jinak. (Stranou toho že schopnosti lvl 9 a 17 mi do toho konceptu nějak moc nezapadaj.)
Autorská citace #80
23.10.2019 19:32 - Log 1=0
Nevím, kam jinam to dát:
Mentální úder
Očarovací trik
Vyvolání: 1 akce
Dosah: 12 sáhů
Složky: P
Trvání: Ihned
Povolání: Kouzelník, čaroděj (bard-? černokněžník - ?, klerik - ?)
Upřeš svůj pohled a pozornost na jednoho tvora, kterého vidíš v dosahu a udeříš svou myslí do jeho. Cíl musí uspět v záchranném hodu na Inteligenci, nebo utrpí 1k6 psychyckého zranění. Pokud je cíl kýmoli vystrašen nebo zmámen, zranění se zvýší na 1k10.
Zranění tohoto kouzla se zvýší o jednu kostku, když dosáhneš 5. úrovně (2k6 nebo 2k10), 11. úrovně (3k6 nebo 3k10) a 17. úrovně (4k6 nebo 4k10).
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091636180877686 secREMOTE_IP: 3.136.97.64