sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
5.11.2020 22:21 - Log 1=0
sirien píše:
v pořádku, není problém - k pyroforovi se napíše, že v případě že jsou ve hře moderní zbraně, tak dostane revolver nebo výbušnou munici nebo tak něco - když se posouvá technologická úroveň, tak se zázraky technologů posouvají spolu s ní.

Kolik Zásahu dává soudek prachu? A roh?
5.11.2020 22:37 - sirien
3d6
6.11.2020 05:50 - sirien
...sepsal sem Hýření dle Logova zadání a Panství. Zbývají Následovníci+Učedníci a Sítě a Mezidobí bude komplet.
7.11.2020 10:41 - Log 1=0
Já bych nominoval 121, potřebujeme 100. Ale abych nevypadal jako měkouš, tak dodám, že jsem pár Sirienových favoritů označil za nepoužitelné. A vice versa.

Btw, Siriene, všiml sis, že tsantsa tam je třikrát a pokaždé má od tebe jiné hodnocení?
7.11.2020 15:05 - sirien
Problém je že některé Tvé nominace tvoří duplicity - např jsi nominoval obě dýmky - ono každá je popsaná jinak, ale stejně pořád to je obojí dýmka.

Ale jako to nevadí, jen komentuju ten počet.

(Btw v té tabulce není úplně všechno co někdo někde navrhl - věci co byly očividné nesmysly, pokusy o humory popř nepochopení toho co je cetka a tudíž věci s příliš očividnou užitečností nebo snadno využitelným magickým efektem jsem vyhodil rovnou - tankových mohlo být dohromady tak padesát až sto.)
7.11.2020 15:49 - Naoki
já jsem očividně nepochpil co cetak je, tak raději hlasovat nebudu :)
7.11.2020 17:29 - sirien
dvě nějaký Tvoje položky sem vynechal, ale ty zbylý tři sou náhodou dobrý :)
9.11.2020 04:50 - sirien
Dokončili jsme komplet kapitoly:
8.0 - Používání vlastností
8.1 - Pohyb a rizika prostředí
8.2 - Mezidobí

je toho hodně. Ale je to důležité. Je tam hodně nových nebo upravených věcí. Kdokoliv, kdo bude mít manu si to přečíst, je vítán.
10.11.2020 17:08 - sirien
Akce Sprint je hnusná. Co takhle Akce Běh?
10.11.2020 17:22 - Log 1=0
Nevím, co ti na to řeknou překladatelé, protože už jsme ten výraz jednou měnili.
Ale Běh je lepší, to souhlas.
10.11.2020 17:32 - sirien
jakože tohle je korekce která se nemusí dělat v překladu, kompatibilita mezi "Sprint" a "Běh" je dobrá, zejména s ohledem na to že tam neni žádnej jinej sousední termín - prostě buď se pohybuješ normálně nebo běžíš, nic víc se nikde neřeší.
12.11.2020 11:34 - Maelik
Mě tam osobně sedí víc ten sprint, protože ta akce znázorňuje nějaké malé, ale zato rychlé, popoběhnutí. Běh bych spíš dal jako cestovní rychlost..
20.11.2020 03:24 - sirien
Takže dneska jsem nějak zahladil i Boj a Log po mě minule systémově překontroloval Zranění a dneska Poskoky a Skupiny, takže zbývá už jen nějaký lite-text o tom jak odehrávat bitvy a celá kapitola 8 bude kompletně hotová.

Pak bude zbývat už jen dozahladit magii a projít a zarovnat texty kouzel (v podstatě převážně terminologii... nějaký dobrovolník?), napsat Vedení hry a přepsat Povolání.

...a možná ty blbý příklady a motexty, někdy, taky.


Každopádně pokud by si kdokoliv našel čas checknout ty dokumenty z kapitoly 8, tak to bude super.
20.11.2020 17:02 - LokiB
sirien: četl jsem teď Boj do kapitoly Manévr ... dal jsem tam pár ne moc relevantních komentářů
nemůžu si pomoc, ale originál DnD, když jsem si ho otevřel vedle toho, mi tady přijde strukturou, uchopením té kapitoly, i stylem a formou psaní přehlednější a na čtení přívětivější :(
20.11.2020 17:09 - sirien
Loki: mě naopak kapitola Boj v DnD přijde děsně zmatečná a chaotická. Třeba jen fakt že Akce Útok, pravidla pro Útok ("Zaútočení") a pro vyhodnocení související pravidla pro Kryt jsou roztahaný na 3 různý podkapitoly, podkapitola "Boj v sedle" vlastně vůbec nemluví o boji v sedle, ale o pravidlech pro jízdu na zvířatech bez vztahu k boji, na začátek mě to bez nějakého úvodu o tom jak věci fungují začne říkat něco o překvapení, pak mi to řekne že můžu dělat nějaké akce - ale než se k nim dostaneme tak to najednou skočí k tomu vysvětlovat pravida pro pohyb...

...jakože jestli Ti tohle přijde přehlednější, tak si nemůžu pomoct a přijde mi že to je fakt jen zvykem. Jakože možná neni, ale můj dojem je prostě přesně opačnej - primární důvod tu kapitolu přepsat bylo hlavně protože to jak byla napsaná mi přišlo hrozně nepřehledný.


EDIT: jinak minimálně některé ty komnetáře mi docela relevantní přijdou, takže díky za ně
20.11.2020 17:19 - LokiB
chápu asi, proč ti to tak přijde. a je možné, že je to zvykem.
to, jak "hovoří" ta pravidla ke čtenáři je mi v originále asi bližší, než styl, který pro to máš ty (jakkoli ten mi třeba seděl u překladu AW, tak tady mi to k DnD nesedí ... to bude ten zvyk)

třeba v té části Stručného souhrnu mi přijde, že jdeš až moc do detailů, pak to ztrácí tu stručnost. veškeré popisy jak přesně se co resolvuje, jak přesně co probíhá, bych z toho stručného vyndal až do popisů těch jednotlivých akcí, manévrů atd.
aby to bylo fakt stručné. tam bych čekal (když to zjednoduším ad absurdum):
"boj probíhá v kolech, kola jsou v tazích, v tahu můžeš udělat to a to a to. Útok provedeš hodem na útok, některá kouzla se vyhodnocují jako útok, kouzlí se v boji takhle, manévr znamená tohle."

a všechny ty vysvětlení a upřesnění pěkně až u útoku, kouzla atd. just saying.

kouknu o víkendu i na další část a něco případně okomentuji
20.11.2020 17:32 - sirien
Ohledně stylu - ten se dá vcelku snadno upravit, takže bych ho kdyžtak diskutoval odděleně od otázky struktury (řazení obsahu, seskupení obsahu...) Osobně si za tim stylem nijak nestojim a klidně ho změnim.

Ohledně stručného souhrnu - osobně mě hrozně irituje, když se v pravidlech (jakýchkoliv, to teď není nic k DnD specificky) o nějaké mechanice mluví na 3 místech, ale nějaká klíčová informace je zmíněná jen na jednom / některých z nich. Typicky že Příležitostný útok stojí Reakci, například - záměrně jsem se proto i za cenu opakování informace snažil všude uvádět plnou informaci o daném pravidle, aby bylo jedno, kde si ho zrovna pak v průběhu hry nalistuješ ale vždycky si tam našel totéž.

Jak moc to má smysl dodržet i v tom úvodním průletu pravidly - jakože ten úvod zase není úplně ze zelené louky, něco bylo už předesláno v kapitole 1 a naznačeno v kapitole 2, tak mi přišlo že si tady můžu dovolit jít trošku do detailu už z kraje (a dát tak čtenáři trochu hlubší přehled pro orientaci když pak čte postupně ta pravidla v detailu)

Ale samozřejmě pokud bude mít víc lidí dojem co Ty tak to klidně jde sesekat - ten úvod je ostatně hlavně pro orientaci (aby doplnil ten úvodní přehled, co mi v DnD naopak zoufale chybí).
22.11.2020 19:28 - sirien
YES!

...dopsal sem i pravidla pro Bitvy. Tím je kapitola 8 skutečně kompletní (konečně, se zpožděním jak kráva... s hromadou dodatečného obsahu navíc :/ ).
22.11.2020 23:28 - Log 1=0
Bitvy jsou podle mě OK, ale ten popis mi přijde, že moc často odkazuje stylem "použijte upravená pravidla pro XY" což je legit postup, věřím, že to čtenář s trochou snahy zvládne i bez zkušeností, ale prostě na mne působí blbě, když jsou návody ve stylu "a to si dodělej sám" a je na těch pár stránkách několikrát.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.062828063964844 secREMOTE_IP: 18.188.120.159