sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
10.10.2020 20:30 - LokiB
A kuše: Hand crossbow je podle mě standardně "rukou natahovaná kuše" (tedy ne windlass; bez napínáku, bez vrátku, atd). Používá tedy obě ruce, jak k natahování, tak při střelbě.

"jednoruční kuše" klasicky pistol crossbow
10.10.2020 20:35 - Log 1=0
No, já si skoro říkám, že s DrD II, Lone Wolfem, Zapovězenými zeměmi, Dračí hlídkou a podobnými low-level serapatičkami není epic-magic pověst spíše výhoda (Proč hrát zrovna tohle? Protože tohle je konečně pořádná FANTASY a ne pseudohistorická šušeň!). Ale jasně, dobře, že jsi to tam dal, nemusíme ty hoaxy o DnD (a těch ostatních systémech) podporovat.
10.10.2020 20:42 - sirien
"Crossbow, hand" je vojenská střelná zbraň (Martial Ranged Weapon).

Dává 1d6 bodný (piercing) (lehká kuše dává 1d8, těžká 1d10)

Její váha je 3 libry (lehká kuše váží 5 liber, těžká kuše 18 liber)

Má dostřel 30/120 (lehká 80/320, těžká 100/400)

Má tagy Lehká (Light = malá a snadno ovladatelná, vhodná pro dual-wielding), nabíjecí (loading - max 1 výstřel na akci) a střelná (ammunition - musíš mít šipky). NEMÁ štítek obouruční (který má jinak jak lehká, tak těžká kuše)

Podle vygooglených obrázků jde v podstatě o kuš-pistoli.


Tzn. bez ohledu na název se zjevně bavíme o malé kuši z níž lze střílet pouze jednou rukou.
10.10.2020 21:52 - LokiB
Ok, pak jsem si v terminologii DnD spletl light a hand, a hnad je skutečně pistol
13.10.2020 15:03 - Log 1=0
Dotaz, to že se u zranění zbraní v kapitole 2.3. uvádí "2k6" místo "2k6 + Oprava síly" má nějaký důvod?

Jo, a bojovník na dálku s obouručákem mi taky přijde divný.
13.10.2020 15:33 - sirien
Log: krátkost zápisu a to že mě fakt nebaví všude opakovat +Síla, když je jasně uvedeno, že ke kostce zranění zbraně přičítáš sílu - tak uvádím všude jen kostku zbraně. Jestli máš chuť projít celou kapitolu a všude připsat příslušné +Oprava síly nebo +Oprava odolnosti... tak Ti bránit nebudu, ale... IMO to nebude moc přehlednější ten text potom.

Ohledně bojovníka s obouručákem - viz vlákno diskuse v dokumnetu.

(jinak sorry, tenhle tejden sem se slíbil věnovat Zapovězeným Zemím pro ShadoWWWův stream, tak u JaD nejsem moc aktivní - nicméně pocestě vytvářím a sepisuju pravidla pro cestování)
15.10.2020 13:09 - sirien
Log: poslyš... vzpomínáš, jak sem Ti k půlčíkům připsal tu možnost, že by mohli tvořit kastovní společnost kde některé skupiny mají odlišný jídelníček za účelem odlišné role ve společnosti? Jak si mi napsal, že se Ti to nelíbí, protože to nedává smysl a že to k tomu přirozeně nijak neinklinuje? Well, tak v Zapovězených zemích... :D
15.10.2020 13:23 - Log 1=0
Teď nevím na co narážíš. Tedy, vím jakou diskusi máš na mysli, ale nevím, co s tím má co dělat Krkavcovo prokletí uvalené na Eorin lid.
15.10.2020 14:44 - sirien
To, že i někdo jinej měl zjevně ideu různých půlčíků, z nichž někteří žijí v poklidných vesničkách, zatímco jiní tyto v noci střeží z okolních lesů. Implementace se samozřejmě značně liší, protože neměli Tvojí ideu jídla, zato tam jsou nějací setting specific bohové... ale představ si, že by ten rozdíl byl implikovaný tím, co jsme vepsali do kapitoly 3 k půlčíkům a všimni si, jak krásně to zapadá :)
15.10.2020 15:06 - Log 1=0
sirien píše:
všimni si, jak krásně to zapadá :)

To jo.
A já u té myšlenky říkal, že nevyplývá z dříve řešeného, ne že se to nemůže stát, nebo to nemůže být cool.
17.10.2020 00:39 - sirien
Poznámka na zítra:

Boj:
- rámeček o možnosti házení na obranu.
- návodný text ohledně jiných akcí v boji a o tvorbě dynamické scény
- rámeček s hacky pro dynamiku boje?
- nadesignovat systém pro duely? Kompatibilní s běžným soubojem? (DnD total fail na šedé pláni je fakt opruz)

...pravidla pro skutečná zranění a vysvětlení proč je není dobré moc hrotit

...pravidla pro skupiny, protože srsly jak to že je DnD nemá.
17.10.2020 01:24 - Log 1=0
sirien píše:
...pravidla pro skupiny, protože srsly jak to že je DnD nemá.

A jak to hodláš pojmout?
17.10.2020 08:01 - sirien
Tak zrovna skupiny jsou dost triviální (navíc v d20 nejsou ani nic novýho, měla je už SWSE).

Spíš mě trápí ty duely - vždycky jsem měl pocit že by DnD něco takovýho mít mělo, ale z patra mě nenapadá žádná jednoduchá varianta (= očividná nebo už vymyšlená někým jiným a vhodná k vykradení).

U skupin existuje x jednoduchých možností jak to udělat a stačí si vybrat. U duelů se bojím že je nemalá šance že se to nepodaří a tu myšlenku budu muset pustit :(
17.10.2020 18:15 - sirien
Kapitola 6 VYBAVENÍ

Zatímco mi dneska hlavou běžely game design myšlenky k tvorbě systému pro cestování a případně pro duely (nejsem na špatné cestě... myslím), tak sem zbytek hlavy zaměstnal projitím celého Vybavení.

A jako...

...zkorekturoval sem tam toho mrtě, asi je potřeba aby to udělal někdo další. A mám tam HODNĚ poznámek a otázek a postřehů které by se mnou asi měl někdo prodiskutovat zpátky (pár věcí cíleně na Loga k věcem co dělal on k Nosnosti a Alchymistovi, ale i obecně).

Kdokoliv kdo se orientuje v DnD je velmi vítán aby si kapitolu otevřel a zapojil se.
17.10.2020 20:37 - Log 1=0
Obecná otázka, kterou bych v dokumentu řešil v pěti různých komentářích, tak to napíšu sem:
Ve vybavení jsou několikrát zmíněna ověření vlastnosti bez uvedení dovednosti. Jsem si skoro jistý, že by záměr Wizardů to pod dovednosti nemá spadat, a zdatnost k tomu získáš jen skrze pomůcky. Nejzásadnější je háčkování zámků, které určitě nemá spadat pod čachry.

A já nemůžu říct, že bych byl z tohoto přístupu nadšený. Jsem za, aby se hráčům občas připomnělo, že dovednosti nekryjí vše (a ony ani nemají), což zvýší trochu cenu pomůcek. Ale zase u některých těch věcí se ty dovednosti nabízí a hráč si to na PJovi snadno vyhádá. Co se týče zlodějského náčiní, tak tam by mi dublování s čachrami trochu zasáhlo do kompetence tuláka, ale zase takhle je ZN OP oproti ostatním pomůckám.
Názory?
17.10.2020 21:02 - Aegnor
(Dotaz naprosto nesouvisející s tím, co píše Log.)

Kde v JaD jsou popisy vlastností a co pod ně spadá? Opravdu je to "až" v kapitole 8?
17.10.2020 21:15 - sirien
Aegnor: 2.3 / Povolání a Schopnosti / Schopnosti postavy a povolání / Vlastnosti / Rámeček (EDIT: ano, osobně to považuju na úvod za dostatečné, ty názvy vlastností jsou poměrně sebevysvětlující.../EDIT)


Log: jakože... mě se třeba to vydělení ZN z Čachrů docela líbí - je to takové rozdělení mezi obecnými triky a specifickým hard skillem, přičemž to relativně kopíruje volné pravidlo že záběr každé věci by měl odpovídat ostatním věcem (které teda ostatní Pomůcky moc nedodržují - ZN je v podstatě jinak kategorizovaná dovednost).

Mě jako asi nevadí, pokud je něco uvedené bez dovednosti, nicméně vzhledem k tomu že default dial je hraní s dovednostmi tak by bylo fajn aby to tam bylo popsané nějak jinak než absencí popisu - pokud tam je dovednost, tak jí napsat, pokud ne, tak říct že se to váže k pomůckám nebo prostě že to žádná ze standardních dovedností nepokrývá (...protože fakt nevim, jestli by třeba Atletika měla pomáhat roztrhnout řetěz - je asi legit nechat to jen na Síle - na druhou stranu nechat to tam naprosto nepopsaný spíš sucks)
17.10.2020 21:21 - Aegnor
sirien: jo, dobrý, já to jenom při rychlém skenování nedokázal najít, tak jsem se ujistil, že to tam je a že jsem to jenom přehlídnul.
17.10.2020 23:12 - Maelik
K JaD je plánována sada několika úvodních dobrodružství, na různá témata. Jedno z nich má být na téma explorace. Plus, má se vejít do jednoho sezení, čili 4-5 hodin hry, což znamená stejný počet konfliktů (souboje, hádanky, atd.). A přirozeně, má být beginner friendly.

Víc hlav, víc ví, a proto sepíšu s čím jsem zatím přišel:

- zasazení je ostrov. Jednak to umožňuje limitovat velikost mapy, a jednak je to skvělá příležitost k nějaké ukázce toho jak dělat dobrodružství, které není v prastarém chrámu, podzemí hradu, nebo tak něco.
- strukturu bych nechal ala Noc Goblinů, tedy první úvodní lokace, pak 3-4 encountery, a finální dungeon. S tím rozdílem, že ty 3-4 encountery nevolí PJ. Jsou namapované na jednotlivé hexy, a hráči potkají ty, které leží na trase, kterou zvolí.
- na cestě mezi A a B tedy leží zhruba 3-4 rozcestí (např. půjdeme přes les, nebo oklikou po staré silnici?)

Přirozeně, je třeba přijít s příběhem (napadlo mě vzít třeba za základ Tomb Rider z roku 2014), a těma encounterama jako takovýma.
17.10.2020 23:34 - Aegnor
Maelik: a kolik těch encounterů má celkem být? (Ne kolik jich odehrají hráči během sezení, ale kolik jich má být v dobrodružství.)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082816123962402 secREMOTE_IP: 18.188.3.43