sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
1.4.2020 19:38 - ShadoWWW
My s Gurneym přišli na to samé, co teď sirien, velmi záhy. Shodli jsme se na tom, že do JaD ty zázemí dáme, jen s jinými popisnými texty. Tím dodržíme OGL i SRD.
1.4.2020 19:49 - sirien
ShadoWWW píše:
Viz zde

ano, to sem si našel, přečet a můj dojem z věci je uvedený výše - přijde mi to jako naprosto nesystematickej bordel. Zejména při pohledu na konkrétní výčty u různých zázemí a to i v samotném PHB.

Log 1=0 píše:
Skutečně?

hej na mě to působí tak nějak hrozně... přízemně. Jakože tak trochu vesnicko-fantasy-DrD-dvojkově. Jakože nejdu hrát DnDčko, abych hrál právníka nebo řemeslníka.

Jako jasně, můžu mít postavu černkněžníka co se ke svému paktu dostal z čirého profesního nadšení co je členem magické gildy a tak náhodou funguje v gildě i jako právník, proč ne (btw. to by byla tak bož- démonická postava, že si jí skoro toužim zahrát :D ). Ale to, že si vezmu zázemí Právník by mě do toho nemělo nutit. Možná sem syn právníka, do kterýho vtloukali od mala vzdělání, ale on se na to pak vyflák a utek (a stal se z něj tulák) nebo prohlásil že na právničinu jebe a dal se otci navztek na magickou univerzitu (a je z něj kouzelník).

Zároveň to je otázka stylu. Pokud budeme odehrávat kroniku co se bude točit kolem nějaké lokace kde budou mít postavy zázemí (např. nějaká hradní družina...) a tak, tak ano, dává smysl, že se mimo dobrodružnění věnují nějaké běžnější profesi. Na druhou stranu pokud rozjedeme adventuring tomb-trip (jakože tomb-rider / road-trip, chápeš...), tak to už moc smyslu nedává.

Což mě tak napadá se že pak trošku tluče i s tou ideou společných backgroundů. Pokud např. řeknu, že jsou všichni členy nějakého řádu, tak ano, pro některá zázemí bude dávat smysl, že to postavy dělají dál i v mezičase, ale pro jiná ne a tohle by se mezi sebou tlouct nemělo.


O 20. level bych se nestaral. To zázemí popisuje nějaký stav na 1. (-3.) levelu. Co bude dál je otázka hraného příběhu. Pokud se k tomu hráč bude vracet, ok, klidně může právničit i na 20. levelu (to bude hustokrutopřísnej warlock-lawyer, s takovou gildou bych do soudního sporu teda jako fakt nešel...) Pokud se na to vyflákne, tak to zůstane zakomponované jako nějaký relikt mládí který postavě zůstal občasným užíváním - nebo ty vlastnosti zmizí s tím, jak to hráč beztak bude během postupu napříč levely nahrazovat jinými věcmi.
1.4.2020 19:50 - sirien
ShadoWWW píše:
My s Gurneym přišli na to samé, co teď sirien, velmi záhy. Shodli jsme se na tom, že do JaD ty zázemí dáme, jen s jinými popisnými texty. Tím dodržíme OGL i SRD.

To mě popravdě nenapadlo. Ale jako uznávám, že to zatraceně svádí, minimálně pro pár těch hodně ikonických.

Na druhou stranu - část těch zázemí v tom dokumentu jsou fakt kvalitní a rád bych je zachoval jako přidanou hodnotu JaD. Ten právník třeba je IMO naprosto boží :D
1.4.2020 20:01 - Aegnor
sirien píše:
Jako jasně, můžu mít postavu černkněžníka co se ke svému paktu dostal z čirého profesního nadšení co je členem magické gildy a tak náhodou funguje v gildě i jako právník, proč ne (btw. to by byla tak bož- démonická postava, že si jí skoro toužim zahrát :D ).

Připomíná mi to Cornyho larpovou postavu, kdy hrál právníka, který věděl, že půjde do pekla, tak si předem udělal pár výhodných smluv, v pekle si docela v pohodě hověl a je nasranej, že ho z toho pekla někdo vytáhnul. :-)
1.4.2020 20:31 - Log 1=0
sirien píše:
hej na mě to působí tak nějak hrozně... přízemně. Jakože tak trochu vesnicko-fantasy-DrD-dvojkově. Jakože nejdu hrát DnDčko, abych hrál právníka nebo řemeslníka.

Však zázemí je takový doplněk, to hlavní je povolání.
sirien píše:
le on se na to pak vyflák a utek (a stal se z něj tulák)

Tohle je spíš uličník.
sirien píše:
o prohlásil že na právničinu jebe a dal se otci navztek na magickou univerzitu (a je z něj kouzelník)

Učenec?
sirien píše:
Na druhou stranu pokud rozjedeme adventuring tomb-trip (jakože tomb-rider / road-trip, chápeš...), tak to už moc smyslu nedává.

No, v takové hře se zázemí moc do hry nepříjde, ať bude pojaté jakkoli.
sirien píše:
Což mě tak napadá se že pak trošku tluče i s tou ideou společných backgroundů

Ale tady je to docela point.
I když i tak bych to nerad viděl odmáznuté jako "minulost". Asi se na to podívám.

EDIT:
Přepsal jsem to do něčeho, co působí víc jako minulost.
2.4.2020 05:01 - Naoki
Píše:

O 20. level bych se nestaral. To zázemí popisuje nějaký stav na 1. (-3.) levelu. Co bude dál je otázka hraného příběhu. Pokud se k tomu hráč bude vracet, ok, klidně může právničit i na 20. levelu (to bude hustokrutopřísnej warlock-lawyer, s takovou gildou bych do soudního sporu teda jako fakt nešel...) Pokud se na to vyflákne, tak to zůstane zakomponované jako nějaký relikt mládí který postavě zůstal občasným užíváním - nebo ty vlastnosti zmizí s tím, jak to hráč beztak bude během postupu napříč levely nahrazovat jinými věcmi.

To si skoro říká o vymýšlení (optional) progressu pro backgroundy :D
4.4.2020 22:42 - Log 1=0
Není něco smysluplného, co bych mohl psát, než začnu psát westernovou vykrádačku zaklínače, nebo podobnou volovinu, která stěží kdy opustí můj šuplík?
9.4.2020 20:59 - Log 1=0
Je nějaká šance, že se během těch čtyř dnů někam posuneme?
9.4.2020 21:43 - sirien
Ano. S největší pravděpodobností zítra / v sobotu.


Musim říct, že to jak si teď nejsem schopnej najít delší čas v kuse abych se mohl JaD věnovat v klidu celistvě a vyřešit tyhle "větší" věci co si vyžadujou soustředění a nejsem schopnej je dělat paralelně k jiným věcem nebo roztrhaně po kratších časovejch úsecích mě dost sere - že mi je jasný jak to je frustrující pro ostatní o to víc :/ Ale snad se teď blýskne na lepší časy, protože sem dodělal nějaký věci co mě doteď strašily a otravovaly, tak snad už budu schopnej s tím začít hýbat nějak pořádně.
11.4.2020 20:36 - sirien
...sice sem sem zatim nic nenapsal, ale mám tu na stole dost papírů s poznámkama a náčrtkama (plus hromadu dalších zmuchlanejch na zemi); nevim, jestli to zvládnu nějak dorazit dneska nebo až zejtra, ale jako aby nebyl dojem že sem to missnul dneska...
13.4.2020 09:10 - Log 1=0
Taky všichni hoříte zvědavostí, co má Sirien v těch papírech na stole?
13.4.2020 09:34 - Tarfill
Rád si to přečtu... :-)
25.4.2020 12:25 - ShadoWWW
Mám teď aktuálně dva týdny víc času a mohu vypomoct s JaD. Otázka zní: S čím mohu aktuálně pomoci?
25.4.2020 12:52 - Naoki
nejurgentnější bude asi přečíst Logové kapitoly a dát mu k tomu feedback :)
25.4.2020 12:53 - sirien
ShadoWWW: záleží hlavně co bys byl ochtný udělat. Dlouhodobě nám visí ve vzduchu otázka dotvoření dalších kouzel, například. Popř. by se hodily nějaké featy. Momentálně jinak pracujeme na 2. kapitole, Log teď jede kolektivní zázemí, já tenhle víkend chci dodělat ty normální. (Rozhodli sme se že PHB hodně přeuspořádáme a pozměníme - kapitola 2 by měla obsahovat všechno pro vytvoření postavy na 1. úrovni)
25.4.2020 12:54 - sirien
Naoki: crap, koukám, že sme tu nedali vědět. Sme si s Logem dali call cca týden zpátky a nějak sme si většinu aktuálních věcí k jeho textům ujasnili, teď by měly jít do další verze.
25.4.2020 13:41 - Log 1=0
sirien píše:
Log teď jede kolektivní zázemí

Vidím, že jsem taky nedal echo... Ty obecné úvahy z toho callu jsem podle svého svědomí zapracoval. Ne všude to šlo dokonale, ale to je spíš na ty konkrétní body.
A jedu 1. level povolání.
25.4.2020 18:30 - Tarfill
Co se týče odborností, napadla mě teď jedna myšlenka, tak jí schválně zkusim nahodit, jestli v tom někdo vidí potenciál:
Co takhle odbornost, která podporuje multiclass? Která ruší podmínky pro další povolání (např minimalni sílu apod) a přidává další, aby to hráče motivovalo a zvyhodnilo, pokud by chtěl multiclass?
25.4.2020 18:41 - Log 1=0
Milticlass není něco, co bych chtěl nějak zvlášť podporovat. Někdy to dává smysl, ale většinou to jen vyrábí komba (což moc nemusím). A ty omezení dávají docela smysl (ta vlastnost se fakt hodí).
Jak by sis takovou odbornost vlastně představoval.
25.4.2020 18:51 - Tarfill
Mě vyloženě nepřipadá, že multiclass jen vyrábí komba. Spíš mi připadá, že hráči všeobecně multiclassujou poměrně málo a já osobně v tom vidím nevyužitý potenciál. Tou odborností bylo tedy myšleno všeobecně podpořit chuť multiclassovat. Co dál by v tý odbornosti mělo bejt, ještě nevim. Prostě jsem jen nadhodil myšlenku...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076807022094727 secREMOTE_IP: 52.15.208.206