ShadoWWW píše:
Viz zde
ano, to sem si našel, přečet a můj dojem z věci je uvedený výše - přijde mi to jako naprosto nesystematickej bordel. Zejména při pohledu na konkrétní výčty u různých zázemí a to i v samotném PHB.
Log 1=0 píše:
Skutečně?
hej na mě to působí tak nějak hrozně... přízemně. Jakože tak trochu vesnicko-fantasy-DrD-dvojkově. Jakože nejdu hrát DnDčko, abych hrál právníka nebo řemeslníka.
Jako jasně, můžu mít postavu černkněžníka co se ke svému paktu dostal z čirého profesního nadšení co je členem magické gildy a tak náhodou funguje v gildě i jako právník, proč ne (btw. to by byla tak bož- démonická postava, že si jí skoro toužim zahrát :D ). Ale to, že si vezmu zázemí Právník by mě do toho nemělo nutit. Možná sem syn právníka, do kterýho vtloukali od mala vzdělání, ale on se na to pak vyflák a utek (a stal se z něj tulák) nebo prohlásil že na právničinu jebe a dal se otci navztek na magickou univerzitu (a je z něj kouzelník).
Zároveň to je otázka stylu. Pokud budeme odehrávat kroniku co se bude točit kolem nějaké lokace kde budou mít postavy zázemí (např. nějaká hradní družina...) a tak, tak ano, dává smysl, že se mimo dobrodružnění věnují nějaké běžnější profesi. Na druhou stranu pokud rozjedeme adventuring tomb-trip (jakože tomb-rider / road-trip, chápeš...), tak to už moc smyslu nedává.
Což mě tak napadá se že pak trošku tluče i s tou ideou společných backgroundů. Pokud např. řeknu, že jsou všichni členy nějakého řádu, tak ano, pro některá zázemí bude dávat smysl, že to postavy dělají dál i v mezičase, ale pro jiná ne a tohle by se mezi sebou tlouct nemělo.
O 20. level bych se nestaral. To zázemí popisuje nějaký stav na 1. (-3.) levelu. Co bude dál je otázka hraného příběhu. Pokud se k tomu hráč bude vracet, ok, klidně může právničit i na 20. levelu (to bude hustokrutopřísnej warlock-lawyer, s takovou gildou bych do soudního sporu teda jako fakt nešel...) Pokud se na to vyflákne, tak to zůstane zakomponované jako nějaký relikt mládí který postavě zůstal občasným užíváním - nebo ty vlastnosti zmizí s tím, jak to hráč beztak bude během postupu napříč levely nahrazovat jinými věcmi.