Ok.
Ohledně textu k Tvorbě postavy.
Bod 1: Moje zásadní výtka je k nadpisu "Rychlá tvorba postavy". Minulej měsíc sem nad tim (v kontextu překladů AWčka a Shadowrunu, který sem dělal) dost přemejšlel a dospěl sem k závěru, že Rychlou tvorbu postavy v pravidlech spíš nechceme.
Co chceme je, jak sem psal dřív, jednu kapitolu Tvorba postavy, kterou otevřeš a na jejim konci máš hotovou postavu na 1. úrovni. Tečka. Žádný přelistovávání, žádný kraviny, prostě otevřeš, vyrobíš, hraješ, done. Právě takhle - žádný "ještě rychlejší" verze ani žádný "komplexnější" verze (na patřičnejch místech bude neustále obracená fráze "teď a tady si zvol X nebo Y; dále v knize můžeš najít i další možné volby).
K tomu navíc chci ke každý classe jeden před-připravenej archetyp (možná hned na 3. úrovni, to ještě nevim) - tj. jakože postavu co má už přidělený staty a vybraný schopnosti a kterou můžeš vzít a jít hrát (možná k ní ještě přidělit rasu? To sem ještě neřešil a spíš to nespěchá).
Bod 2: Současná kapitola Tvorba postavy (a popravdě postup tvorby v PHB obecně) sucks.
= chceme celou novou kapitolu v tomhle směru.
To cos napsal mi připadá jako velmi dobrá úvodní verze.
Jedna věc kterou bych udělal jinak je, že začínáš tvorbou jednotlivé postavy, zatimco já bych rád začal tvorbou skupiny (viz jak sme se bavili dřív o těch skupinových backgroundech).
Jinak tam máš IMO správný pořadí:
- koncept
- class
- background
- charakter (tady Ti chybí volba přesvědčení; na začátek netřeba vysvětlovat, normálně bych šel stylem jedné otázky se sadou obecných odpovědí co řekne "jsi G/N/E" a s druhou otázkou se sadou obecných odpovědí co řekne "jsi L/N/C" s tím, že detaily věci viz kapitola...)
Mezi class a background bych vložil volbu rasy.
Trchu mi tam chybí úvody. Něco jako "nejprve se podíváme na koncept tvé postavy, její povolání, původ a charakter:" - víš co, abych věděl, co mě teď čeká.
- vlastnosti
ok...
tady je IMO zbytečné říkat "čaroděj potřebuje X a Y..." Místo toho bych tam navázal "čaroděj: vlastnosti dej takhle, uprav je o svojí rasu (viz výše) vyber si z těhle dovedností, vyber si z tohodle vybavení, vyber si triky a kouzla ze sady A, B C (opiš si je zezadu, víc možností najdeš v popisu povolání čaroděj) - tadá, máš čaroděje na první úrovni, šup běž hrát a k týhle knížce se můřžeš vrátit zase až po prvnim sezení.
přijde mi to smysluplnější, než to dělat takhle po položkách (jakože atributy - jednotlivá povolání... dovednosti - jednotlivá povolání), protože když už vim, že chci hrát kouzelníka, tak je lepší abych rovnou skočil na "kouzelník" a dojel to podle toho co se píše tam (a rovnou tam máš prostor i přepsat věci pro 1. level daný classy)
Ok. Do dokumentu sem zatim nepsal nic, přijde mi že bude lepší si tady nejdřív ujasnit koncept.
EDIT: PLUS ještě jedna věc - otevřeně bych psal, že úvodní tvorba postavy je nástřel a volby v ní učiněné (možná vyjma rasy a povolání?) nejsou závazné, protože i když máš třeba na přípravu dost času, tak prostě dokud si to nezahraješ, tak nikdy pořádně nevíš.
Tzn. klidně bych hráče "tlačil" do toho ať v téhle fázi udělají nějaké volby, byť je ještě úplně nedoceňují a NÁSLEDNĚ bych tam dal pod/kapitolu "po prvním sezení", kdy bych napsal "ok, teď si v klidu projdi ty všechny ty věci a výčty pořádně a cokoliv co chceš tak změň.