sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
8.3.2020 22:59 - sirien
Už sem na pár věcí pasivně koukal, v tejdnu se k tomu i vyjádřim víc.

Ohledně Ničitele... uznávám, že sem to nebalancoval na deskovku. Představa toho jak Ničitel obíhá kolem dokola místnost plnou bojujících... jako DM bych asi hráči řek že jakože ne a že dostane ten pohyb, kterej mi zvládne smysluplně popsat (a kterej, nezapomeň, zahrnuje pohyb a útoky - žádnou samostatnou akrobacii atp., plus nemůže jen tak procházet skrz lidi a to ani spojence) Uznávám, že teď z patra moc nevim, jak to hodit smysluplně jako omezení na papír. (Plus bych asi potřeboval tušit víc o tom jak si měl popsanou tu scénu.) Btw. ho nikdo nehitnul opportunitkou nebo tak něco?
8.3.2020 23:23 - Log 1=0
Provokuje jen od těch, které nezasáhne. Zasáhl všechny. Což je popravdě na těhle levelech celkem normální, 75% na zásah, plus si může dát výhodu bezhlavým útokem (který se mu vyplatí, protože spíš než minutí ho chrání ten bilion HP co má- nestvůry těch 75% mají totiž nejspíš taky).

A já sám rád přiznám, že jsem to pojal trochu deskovkově, a fikci až tak "nehrotil" a že by to třeba s tebou jako PJ by to probíhalo dost jinak (a nebo kdybych měl battleplán, nebo lepší dobrodružství (Adventurer League, víc netřeba říkat)). Ale my jako designéři musíme počítat s různými styly, a tohle je legitimní DnD styl.

Aegnor: Jedna stálá parta, druhá de iure taky, ale ne celá a pokaždé chyběl někdo jiný, jeden one-shot s jedním člověkem s druhé party a lidmi úplně mimo.
13.3.2020 20:56 - Log 1=0
sirien píše:
Už sem na pár věcí pasivně koukal, v tejdnu se k tomu i vyjádřim víc.

Hm?
13.3.2020 21:26 - sirien
jj, já vim. Ale teď už fakt nedělám nic jinýho kolem RPG, teď sem prostě jen neměl úplně čas dělat konzistentnější činnost kolem RPG obecně. Až budu mít trochu celistvýho času, tak tohle je první v pořadí.
13.3.2020 21:33 - Aegnor
13.3.2020 21:44 - sirien
To je ošklivý abys věděl. Pravdivý, ale ošklivý :(
13.3.2020 22:04 - Aegnor
Promiň, mně to nějak nedalo.
14.3.2020 21:58 - Log 1=0
Pokouším se domluvit JaD classu v kampani. Reakce PJ:
Píše:
Prošel jsem ztraceného mistra a nepovolím ho. Nesouhlasím s rozšířenými kouzly 3. a vyšší úrovně, nemají žádné společné směřování jako u ostatních warlockých subclasů, vypadají jako kdyby někdo vybral ty nejlepší kouzelnický kousla jednotlivejch levlů a směrů, ktrě warlock nemá a nacpal je sem, takovej topten. Grimoár zapovězených nauk se mi příčí ještě víc. Boří hlavní myšlenku warlocka, že má málo kouzel, ale může je sesílat nejčastěni a na maximálním levlu. S grinoárem bude začinat na prvním levlu s o 100% vice kouzli a bude si je měnit jedno za krátký odpočinek místo jednou za celý lvl a bude mít potenciál mít k dispozici všechna warlocká kouzla. Prostě úplnej opak základní myšlenky. Zapovězená geometrie z ohnivé koupe o poloměru 20 uděláš krycly o straně 20.
to je asi špatně protože by byla čtvrtinová. Vytváření kapes by asi šlo.
Elementaristika by asi šla.
Přízpůsobyvost mi je proti srsti, opět mění vnitřní koncept hry, kdy ovlivňujíci kouzla jsou na wisdom, chlad je na odolnost, uhýbací věci na obratnost, tlak na sílu atd.
Jo ber to jako rešerši na to povolání, když už jsem nad tím dvě hodiny dumal:)
Píše:

jak jsem nad tím dumal víc a víc tak sem došel k názoru že v malém takhle na soukromé hraní by se to dalo asi zkousnout, ale do jako vydávané povolání bych do toho nešel. Mám pocit že pak bude zastiňovat ostatní castery a nemělo by pro powergaming smysl hrát cokoli jinýho, což by zas demoralizovalo normální kouzlící postavy. A ve své hře sem se obával neotestovanejch dopadů, který by tady mohli bejt dost zásadní, to jsem ani nepřemejšlel o kombinacích.
21.3.2020 13:44 - Log 1=0
Já úplně chápu, pokud není čas revidovat ty moje texty, ale nemohl bych dostat nějaké zadání, co případně dělat?
Rasy a zázemí jsou nastřelené, kouzel a magických předmětů je dost, odbornosti mi nepřijdou reálné, u návodů a rad by bylo dobré vědět předem, kam to směřovat. Prostě nevím, do čeho se dát.
21.3.2020 13:46 - sirien
actually - zrovna mám jeden ten text otevřenej :)
21.3.2020 13:47 - ShadoWWW
Taky mi přijde, že teď, když je většina lidí doma na HO, OČR nebo nemocenské, je ideální doba zamakat na JaD.
21.3.2020 14:48 - sirien
Ok.

Ohledně textu k Tvorbě postavy.

Bod 1: Moje zásadní výtka je k nadpisu "Rychlá tvorba postavy". Minulej měsíc sem nad tim (v kontextu překladů AWčka a Shadowrunu, který sem dělal) dost přemejšlel a dospěl sem k závěru, že Rychlou tvorbu postavy v pravidlech spíš nechceme.

Co chceme je, jak sem psal dřív, jednu kapitolu Tvorba postavy, kterou otevřeš a na jejim konci máš hotovou postavu na 1. úrovni. Tečka. Žádný přelistovávání, žádný kraviny, prostě otevřeš, vyrobíš, hraješ, done. Právě takhle - žádný "ještě rychlejší" verze ani žádný "komplexnější" verze (na patřičnejch místech bude neustále obracená fráze "teď a tady si zvol X nebo Y; dále v knize můžeš najít i další možné volby).

K tomu navíc chci ke každý classe jeden před-připravenej archetyp (možná hned na 3. úrovni, to ještě nevim) - tj. jakože postavu co má už přidělený staty a vybraný schopnosti a kterou můžeš vzít a jít hrát (možná k ní ještě přidělit rasu? To sem ještě neřešil a spíš to nespěchá).


Bod 2: Současná kapitola Tvorba postavy (a popravdě postup tvorby v PHB obecně) sucks.


= chceme celou novou kapitolu v tomhle směru.

To cos napsal mi připadá jako velmi dobrá úvodní verze.

Jedna věc kterou bych udělal jinak je, že začínáš tvorbou jednotlivé postavy, zatimco já bych rád začal tvorbou skupiny (viz jak sme se bavili dřív o těch skupinových backgroundech).

Jinak tam máš IMO správný pořadí:
- koncept
- class
- background
- charakter (tady Ti chybí volba přesvědčení; na začátek netřeba vysvětlovat, normálně bych šel stylem jedné otázky se sadou obecných odpovědí co řekne "jsi G/N/E" a s druhou otázkou se sadou obecných odpovědí co řekne "jsi L/N/C" s tím, že detaily věci viz kapitola...)

Mezi class a background bych vložil volbu rasy.

Trchu mi tam chybí úvody. Něco jako "nejprve se podíváme na koncept tvé postavy, její povolání, původ a charakter:" - víš co, abych věděl, co mě teď čeká.


- vlastnosti

ok...

tady je IMO zbytečné říkat "čaroděj potřebuje X a Y..." Místo toho bych tam navázal "čaroděj: vlastnosti dej takhle, uprav je o svojí rasu (viz výše) vyber si z těhle dovedností, vyber si z tohodle vybavení, vyber si triky a kouzla ze sady A, B C (opiš si je zezadu, víc možností najdeš v popisu povolání čaroděj) - tadá, máš čaroděje na první úrovni, šup běž hrát a k týhle knížce se můřžeš vrátit zase až po prvnim sezení.


přijde mi to smysluplnější, než to dělat takhle po položkách (jakože atributy - jednotlivá povolání... dovednosti - jednotlivá povolání), protože když už vim, že chci hrát kouzelníka, tak je lepší abych rovnou skočil na "kouzelník" a dojel to podle toho co se píše tam (a rovnou tam máš prostor i přepsat věci pro 1. level daný classy)




Ok. Do dokumentu sem zatim nepsal nic, přijde mi že bude lepší si tady nejdřív ujasnit koncept.


EDIT: PLUS ještě jedna věc - otevřeně bych psal, že úvodní tvorba postavy je nástřel a volby v ní učiněné (možná vyjma rasy a povolání?) nejsou závazné, protože i když máš třeba na přípravu dost času, tak prostě dokud si to nezahraješ, tak nikdy pořádně nevíš.

Tzn. klidně bych hráče "tlačil" do toho ať v téhle fázi udělají nějaké volby, byť je ještě úplně nedoceňují a NÁSLEDNĚ bych tam dal pod/kapitolu "po prvním sezení", kdy bych napsal "ok, teď si v klidu projdi ty všechny ty věci a výčty pořádně a cokoliv co chceš tak změň.
21.3.2020 15:16 - sirien
Kolektivní zázemí

VELMI dobrej text.

Designově se mi tam moc nelíbí nahrazování individuálních rysů skupinovými. Přijde mi to... takové redundandní a navzájem se tlučící - jakože skupinová vlastnosti pro danou postavu vytěsní tu běžnou, jenže co z toho, když si někdo jinej vezme ze standardního výběru a někdo třetí si vezme ze skupinovýho, ale něco jinýho?

Na druhou stranu ta idea toho že skupina bude mít podobné vlastnosti je velmi zajímavá. Navíc to u každé může fungovat maličko jinak což dá každému tomu zázemí charakteristiku.

Tj. tohle bych redesignoval tak, aby tam toho klidně bylo míň, ale aby v momentě kdy si zvolíme nějakou takovouhle skupinu sme vždycky udělali nějaký společný volby. Obecně by tam IMO měla být charakteristika která vyjádří skupinu a jednotlivé postavy jako její členy (cca mix Rysu a Ideálu?) a pak něco co dá skupině trošku dynamiky (to co máš u Posádky jako pouta - dal bych tam nějaké obecné události a jednotlivé kurzívy bych nechal nahradit ostatními postavami)


Tím by vzniklo to že zároveň bude existovat ta skupinová identita navíc k identitě postavy.


Again - mám nějaké postřehy / návrhy přímo k jednotlivým backgroundům, nicméně to asi nemá smysl řešit dokud nevyjasníme tohle.



S tim asi radši teď trochu skončim, jinak to tu zahltíme.
21.3.2020 15:29 - ShadoWWW
Klidně pokračuj...
21.3.2020 15:46 - Log 1=0
Jo jo, jen pkračuj, až vyžehlím košile tak se k tomu dostanu.
21.3.2020 17:25 - Log 1=0
sirien píše:
"Rychlá tvorba postavy"

Nelpím na něm.

Dále nevím, jestli to tvé rozhodnutí dobře chápu, ani jestli s ním souhlasím.
Máme 10. povolání po 20. levelech, plus fluff. Minimálně 4 (ale fakt bych rád viděl alespoň 5) rasy, s podrasami a fluffem. Vlastnosti, které si vybíráš s ohledem na povolání a rasu. Zázemí s fluffem. Dovednosti, vybírané při zázemí a povolání. Fakt nevím, jestli je možné to sepsat bez odkazů jinam, se vším potřebným a zároveň skutečně přehledně. sirien píše:
jakože skupinová vlastnosti pro danou postavu vytěsní tu běžnou, jenže co z toho, když si někdo jinej vezme ze standardního výběru a někdo třetí si vezme ze skupinovýho, ale něco jinýho?

Hu, tohle absoluně nechápu, takže mi ani není moc jasné, co chceš čím nahrazovat a proč.
21.3.2020 18:55 - sirien
...dneska hrajeme, zejtra se k tomu dostanu naplno.
21.3.2020 20:32 - Xyel
Ke kolektivním zázemím, příjde mi , že cíle jejich existence by měly být:
1) Přidat extra hodnotu k tvorbě postavám. Tu hodnotu vidím především v dodání nějakého příběhu, který postavy spojí, který jim dá pouto, a který umožní vstup do světa, protože všichni hráči budou intuitivně mít představu o tom, kdo jejich postavy jsou
2) Zjednodušit hledání důvodu, proč je naše parta spolu a proč se chová jako parta nevráží si kudly do zad každou druhou noc.

Za těmito účely mi příjde, že společné zázemí musí být velmi konkrétní (aby navodilo společnou představu), a take and go formátované, takže se nestane, že ušetřený čas na dohadování se proč je parta spolu se spotřebuje na dohadování se o detailech kolektivního zázemí (už samotné vybrání zázemí bude pro hodně skupinek dost obtížné).

A z těchto důvodů mi nepříjde šťastná konstrukce kolektivních zázemí jako série skupinových voleb, kde se musí vybrat zázemí, a pak deset dalších věcí... to je oser, ne přidaná hodnota.
21.3.2020 21:20 - Log 1=0
Xyel: Dost nesouhlasím. Společná tvorba rozhodně není oser, který je třeba minimalizovat, resp. pokud je, pak nemá cenu nějaké společné zázemí vůbec řešit. Pokud by jeho výběr spočíval v přečtení monstertabulky konkrétních příběhů, z nichž se musí jeden zalíbit všem a nakonec člověku ani pořádně nedá oporu při hraní postavy (protože neproběhl ten proces propojení unikátní postavy s tím obecným příběhem), tak je to úplně k ničemu.
21.3.2020 21:25 - Xyel
Log 1=0 píše:
protože neproběhl ten proces propojení unikátní postavy s tím obecným příběhem

Ale tenhle proces si musí imo udělat hráči individuálně, ne jako skupina, protože za background vlastní postavy ultimátně rozhoduje primárně ten hráč. A rozhodně by to nemělo být dělané tabulkou/hodem kostkou, protože to hráči(ům) vnucuje něco, co se jim vůbec nemusí líbit.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083520174026489 secREMOTE_IP: 3.144.38.24