sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
29.1.2020 15:31 - Log 1=0
Rys-Ideál-Pouto-Vada.
29.1.2020 16:15 - sirien
Jo tohle.

To bych určitě nechal, protože popravdě mi to přijde zrovna jako dost dobrá věc v 5e. Spíš bych to ale odsunul jako "krok 2" kterej následuje až potom, co se vlastně dohodnem, co bude naše skupina zač jako celek.
29.1.2020 16:30 - Log 1=0
A myslíš tu sestavu, nebo přímo to propojení se zázemím? Ta kombinace je dobrá, ale to navázání na jednu charakteristiku je trochu zvláštní. Ne že by nefungovalo.
29.1.2020 16:44 - sirien
Představuju si to tak, že si hráči nejdřív prostě dohodnou, koho budou hrát. Technicky to je podobná charakteristika, jako RIPV. Můžeš mít třeba:
- žoldnéřská skupina
- šlechtická družina
- vojenská jednotka
- obyvatelé X
- doprovod (karavan, VIPček...)
- služebníci Řádu
- ...

Technicky by to šlo pojmout mechanicky jako společná zázemí, co by dávala něco skupině jako celku (resp. všem jejím členům). Ale nutný to neni a bude to fungovat i jako čistej soft nástroj.

Když si tohle ujasníš, tak pak teprve přejdeš k tvorbě svojí postavy s tím, že si vybereš takové Zázemí a RIPV, které zapadají do tohodle konceptu (tj. můžeš tam mít cokoliv, když vysvětlíš, jak ses s tím dostal do party s ostatními).
29.1.2020 16:54 - Log 1=0
Tím spíš mi přijde logičtější navázat RIPV na tohle než na zázemí (které toho sice nedává moc, ale má smysl i bez tohohle). Ale je to trochu zásah do kompatibility, pravda.
29.1.2020 17:05 - Gurney
Já nechci být zlý, ale byť se Jerson tváří strašně suveréně, tak kdyby hráči v jeho hrách skutečně hráli charaktery a (politické) přesvědčení svých postav, tak vidím poločas rozpadu skupiny asi tak na dvacet minut. A co se nějaké společné motivace týká, tak myslím, že tohle je ta diskuze, kde popisuje, jak se mu v poslední inkranaci jeho pravidel povedlo vyrobit skupinku, kde polovina postav zůstává raděj civět doma (doslova), než by se šli se zbytkem potloukat po Boretownu.

Tudíž bych se jeho radami k tvorbě postav zas tak nezatěžoval, RIPV ponechal a spíš dodal něco jako group identity z Demon Lorda (s. 53-54). V5 nebo Coriolis mají něco podobného už v základu, kdybyste měli zájem spíš o nějaké tématicky laděné alternativy.

EDIT: V podstatě to, o čem píše sirien.
29.1.2020 17:13 - LokiB
sirien píše:
Představuju si to tak, že si hráči nejdřív prostě dohodnou, koho budou hrát. Technicky to je podobná charakteristika, jako RIPV.


Nebude to moc omezující? Jako ve stylu DnD to není, tam se prostě sebere kupa ... osob.
Jako jsou mi jasné výhody, které striktnější svázání (chápu i inspiraci třeba BitD stylem party) postav, protože to dává něco společného do začátku. Ale je to celkem restrikce to "vyžadovat". Ne?
29.1.2020 17:16 - Log 1=0
Jako že Jerson umí tvářit nepřiměřeně suverénně (zvláště když dojde na věrohodnost toho či onoho), tak teď mi přijde, že se rad spíš dožaduje, než že by je přímo dával.

Každopádně je to spíš jedno, já to bral jako objednávku, ne jako instrukci.
29.1.2020 17:20 - ShadoWWW
Ono s tím koketuje už dobrodružství Descent Into Avernus, kde je doporučené, že hráči se mají sejít na 0. sezení a domluvit se na skupinovém "temném tajemství". Mí hráči si to velmi pochvalovali.
29.1.2020 18:40 - sirien
Loki: "náhodně sesbíraná skupina dobrodruhů" je IMO jedna z legitimních možností. Nicméně:
a) tím, že vedle ní budou ty ostatní, to nabídne linky pro větší rozmanitost
b) i pokud si zvolíš tuhle "klasiku", tak už to děláš vědomně a řekneš si "jo, sme prostě random parta hrdinů", což ale hráče přiměje to zvážit a předejít různým rozpačitým momentům typu "proč že vlastně cestuju s těmahle cvokama?" nebo "jak sem se to sem dostal a proč neodejdu pryč?" aj., protože od začátku víš, že ste si zvolili možnost a Tvoje postava do ní má zapadnout.
30.1.2020 00:27 - Log 1=0
Jak je to vlastně s psaním textů v dokumentech?
Napsal jsem text, Sirien mi ho opřipomínkoval, já to nějak zapracoval, a teď vidím, že tam Sirien začal ty texty přepisovat po svém. Přičemž se mi mnohde stylisticky nelíbily, takže jsem provedl pár změn. A najednou mě napadlo, jestli jsem ty věci neměl jen opřipomínkovat, jestli je ten text návrh, nebo počátek stylového sjednocování.

A z úplně jiného soudku. Dělám si tabulky náhodného vzhledu. Plánoval jsem, až budou hotové, je hodit jako link někam do diskuse. Ale napadlo mě, jestli by se to nehodilo jako inspirační tabulky pro PC/NPC. Určitě se to může někdy hodit, ale zas si říkám, jestli to je natolik často, aby to zdůvodnilo místo v knížce a další pracovní čas. Nějaký názor?
30.1.2020 00:39 - sirien
Log: sorry - sem tam něco rozepsal, pak mi do toho skočilo něco z běžnýho života, pak sem se k tomu vrátil, pak mi do toho skočila porada GameConu... takže ten text dneska překopávám od rána v neustále rozpracovaném stavu :/

Pasáže co sem tam vepsal sem zeleně podbarvil jako moje.

Věci co mi přišly jako dílčí změny / návrhy sem dal do komentářů. Tam, kde mi přišlo, že mě napadlo alternativní znění celé pasáže sem jí vepsal a zeleně označil - nicméně původní znění sem tam nechal.

Předpokládal sem, že to živelně zkonverguje k nějaké finální variantě, ale kdyžtak by možná nebylo od věci potkat se na chatu.

______________


Do budoucna je dobré se nad tím zamyslet. Systém napsání textu a následného iteračního připomínkování / editování / připomínkování... ve skutečnosti neni moc efektivní na to, co se chystáme dělat (napsat pár set stránkovou příručku) - myslim, že trocha živelnýho chaosu, dokud je dělaná s respektem k tomu co tam napsali ostatní, je mnohem lepší postup.


Náhodný tabulky - rozhodně se hodí, plánoval sem jich do DMG narvat co nejvíc :)
30.1.2020 01:10 - sirien
ok, sem ten text nějak doprošel; asi by bylo dobrý se potkat někde na IMku nebo v chatu toho dokumentu a zahladit to část po části. Do mě někdy šťouchni až budeš mít chvíli.
30.1.2020 12:24 - Xyel
sirien píše:
Technicky by to šlo pojmout mechanicky jako společná zázemí, co by dávala něco skupině jako celku (resp. všem jejím členům). Ale nutný to neni a bude to fungovat i jako čistej soft nástroj.

Tohle se mi vyložené líbí a nebál bych se tomu dát i hard věci - prostě napsat několik group zázemí a dát jim i mechanické bonusy jako extra proficiency + nějakou schopnost ala standardní zázemí s tím, že tohle mají všechny postavy pokud něco dělají spolu jako celá skupina. Možná i expertise by se takhle dala dát.
Protože dělání skupiny jako týmu se mi extrémně osvědčilo při hraní (nejsem dost velký vzorek, ale stejně), protože to předchází hodně dohadování se mezi hráči.
31.1.2020 10:57 - Log 1=0
Siriene, teď jsem si vzpomněl, myslím, že bychom mohli vytěžit ten můj článek DnD v kostce pro úvodní kapitolu. A při té příležitosti ho dorazit, protože je to dost WTF rest ze strany kostky.
31.1.2020 12:15 - sirien
Xyel: jako, udělat to můžem, nějak extra náročný by to bejt nemělo.

Log: rest to je, to máš pravdu, asi ho du konečně dodělat... ale využít ho pro první kapitolu si fakt nejsem jistej; něco podobnýho sem udělal ve Fate: Star Wars a (byť to mělo nějakou historii atp.) zpětně s tim nejsem moc spokojenej.
31.1.2020 12:23 - Log 1=0
Nemyslím vzít 1:1, jestli to tak vyznělo, ale odpíchnout se od toho myslím půjde.
31.1.2020 12:30 - Xyel
sirien píše:
Xyel: jako, udělat to můžem, nějak extra náročný by to bejt nemělo.

Okay, dva nastřelím.
31.1.2020 12:38 - sirien
Ok, pokud tohle chceme udělat, tak budeme potřebovat nějakej default, aby skupiny co si nic nevezmou nebyly bitý? Něco jako "náhodná skupina". Její bonusy lze odvodit z takových těch klasických tropes kdy o sobě můžou zjišťovat něco nového atp.
31.1.2020 12:45 - Xyel
Jo, udělat jeden "náhodní kolemjdoucí" nebo tak něco a k tomu dát odpovídající mechanické bonusy by systémově tohle skvěle pokrylo.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.067939043045044 secREMOTE_IP: 3.139.83.178