sirien píše:
Xyel: mě to pořád přijde jako zajímavá alternativa která neni od věci. S tím, že by následovala kapitola s klasickými rasami to dá hráčům na výběr. Plus i když DnD šlo tou cestou multi-rasové fantasy (plus mu pocestě hráblo a vybouchlo v mišmaš), tak neni pravda, že epic fantasy je nutně multirasová.
Nesouhlasím v tom, že by mu hráblo - ten mišmaš existuje, protože to hráči chtějí hrát a této poptávce DnD přizpůsobilo nabídku. Silně to vidím na roll20, kde požadavky na rasu od hráčů vnímám jako co nejspeciálnější a humana lidi berou jenom kvůli nějakému kombu přes feat skrze variant human.
sirien píše:
A s boomem Hry o trůny, se stále žijící mytologií Conana atp. mám za to, že ten zájem bude větší, než myslíš.
A bude ten zájem u DnD-style hry? Protože s tímhle zájmem vídám ruku v ruce zájem o low-magic fantasy a to DnD-typ hry prostě není.
Log 1=0 píše:
A je nějaký důvod, proč by lidské rody měly být nekompatibilní s elfy, trpaslíky, pulčíky, obskurnějšími rasami a jejich rody?
Já totiž o žádném nevím.
Není, ale o kompatibilitu tady vůbec nejde - z povahy věci musí být jeden z přístupů ten hlavní, ten první, s větším prostorem, ten co bude v příkladech tvorby postav/příkladech ze hry, co se potáhne celými pravidly.
A k tomu mířila moje poznámka - většina fantasy světa jde cestou ras, takže tlačit jako hlavní přístup lidské rody pro all-human game mi nepříjde jako šťastný přístup...