sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
28.1.2020 10:00 - Log 1=0
sirien píše:
Ty texty - dobře že je připomínáš, ale tenhle víkend sem dost bussy; pls šťouchni do mě kdyžtak znovu v pondělí/úterý.

---> *šťouch*
28.1.2020 13:17 - sirien
Novej Blood Hunter - ShadoWWW: náhodou ho nemáš?
28.1.2020 13:25 - ShadoWWW
Přišlo mi dobrý přispět na hašení požárů v Austrálii, takže ano.
28.1.2020 14:15 - sirien
Cool, dík.
Teda, musim říct, že je docela zajímavý sledovat ten vývoj takhle step-by-step...
28.1.2020 14:46 - sirien
Log:

Rody lidí - dělit to "encyklopedicky" podle prostředí mi přijde dost sterilní a ne moc zajímavý. Vypadá to jak strohej výčet, nic z toho nemá wow efekt nebo stín nějakého příběhu v pozadí.

Pokud tam fakt půjdeme tou cestou že tam bude úvod s více lidskými rody pro čistě lidskou hru, tak je potřeba ten design začít "hloubějc" než na mechanický úrovni - je potřeba začít od nějakých archetypálních konceptů a s těmi pak jít dál. Některé můžou být svázané s prostředím, ale to prostředí nesmí být všechno, co sou - a naopak některé by měly být na prostředí nezávislé nebo klidně můžou být dva různé rody ze stejného prostředí (Vikingové i Rusové by zapadli pod "seveřany", ale je to dost rozdílnej typ kultury...)

Osobně bych šel po nějakých návodných archetypech, ale je potřeba to dobře vybalancovat, aby se nehitnul nějakej shit (osobně mám pro fantasy třeba rád cikány, resp. tuláky, což se mimochodem objevuje i v dost fantsy, např. u Shannary, ale ta past tam je myslím vcelku zřejmá...) - samozřejmě obdobně jde jít po nějakých knižních archetypech (V Conanovi i Tolkienovi jich je dost).

Celkově by se asi hodilo aby to bylo dost konkrétní, aby to vnuklo nějakou představu, ale zároveň dost nespecifické, aby to nezářilo jen jedním možným settingem (např. lze popsat aristokraticky vznosnou kulturu, ale tak, aby balancovala mezi romantizovanou historickou Anglií a Gondorem...)
28.1.2020 14:56 - Xyel
Osobně mi příjdou rody lidí jako nejméně zajímavá varianta, jak udělat rasy - DnD je pořád epic fantasy typ hry, a k němu do základu patří různé rasy, tradičně elfové/orkové/trpaslíci a pod. Jako čistě lidská hra je určitě možná, někdo ji i nejspíše bude chtít hrát, ale tipoval bych to dost na minoritu a to zejména pokud je cíl nějaké širší fantasy publikum, takže by lidské rody imo měla být nějaká subtabulka zastrčená někde, kde nepřekáží...
28.1.2020 15:23 - sirien
Xyel: mě to pořád přijde jako zajímavá alternativa která neni od věci. S tím, že by následovala kapitola s klasickými rasami to dá hráčům na výběr. Plus i když DnD šlo tou cestou multi-rasové fantasy (plus mu pocestě hráblo a vybouchlo v mišmaš), tak neni pravda, že epic fantasy je nutně multirasová.

A s boomem Hry o trůny, se stále žijící mytologií Conana atp. mám za to, že ten zájem bude větší, než myslíš. Ostatně zájem o hry v alter-historických prostředích existoval co pamatuju a "co s rasama" byla vždycky otázka na stole - a dost hráčů to odmávlo jakože "no jo, DrD neni pro historii, protože počítá s elfama a hobitama..." - přijde mi, že když ukážeš, že DnD může počítat "jen s lidma", tak to dost takových hráčů ocení a využije.
28.1.2020 15:33 - ShadoWWW
sirien +1
28.1.2020 15:37 - Log 1=0
A je nějaký důvod, proč by lidské rody měly být nekompatibilní s elfy, trpaslíky, pulčíky, obskurnějšími rasami a jejich rody?
Já totiž o žádném nevím.
28.1.2020 16:05 - sirien
Log: to je zajímavá úvaha; nicméně i pokud to pojmeš takhle, tak pořád platí, že za těma rodama by měla bejt nějaká story a ne jen náhodně zvolený okolní prostředí.

Třeba u toho jak sem sepsal trpaslíky si všimni, že ty prostředí - "podzemní", "horští" atd. - fungují jako nálepky, ale nejsou základem těch rodů, ale jen nějakym důsledkem jejich vývoje a každej ten rod má nějaké svéje příběhové téma, které zapadá do celé té sekvence. U elfů sem naopak šel s tím, že to skutečně bude podle prostředí, ale aby to fungovalo, tak sem to prostředí provázal mnohem víc do jádra těch rodů. Takhle jak to máš to na mě působí jen jako "nátěr" na mechanice, nic ve zlym.
28.1.2020 16:16 - Xyel
sirien píše:
Xyel: mě to pořád přijde jako zajímavá alternativa která neni od věci. S tím, že by následovala kapitola s klasickými rasami to dá hráčům na výběr. Plus i když DnD šlo tou cestou multi-rasové fantasy (plus mu pocestě hráblo a vybouchlo v mišmaš), tak neni pravda, že epic fantasy je nutně multirasová.

Nesouhlasím v tom, že by mu hráblo - ten mišmaš existuje, protože to hráči chtějí hrát a této poptávce DnD přizpůsobilo nabídku. Silně to vidím na roll20, kde požadavky na rasu od hráčů vnímám jako co nejspeciálnější a humana lidi berou jenom kvůli nějakému kombu přes feat skrze variant human.

sirien píše:
A s boomem Hry o trůny, se stále žijící mytologií Conana atp. mám za to, že ten zájem bude větší, než myslíš.

A bude ten zájem u DnD-style hry? Protože s tímhle zájmem vídám ruku v ruce zájem o low-magic fantasy a to DnD-typ hry prostě není.

Log 1=0 píše:
A je nějaký důvod, proč by lidské rody měly být nekompatibilní s elfy, trpaslíky, pulčíky, obskurnějšími rasami a jejich rody?
Já totiž o žádném nevím.

Není, ale o kompatibilitu tady vůbec nejde - z povahy věci musí být jeden z přístupů ten hlavní, ten první, s větším prostorem, ten co bude v příkladech tvorby postav/příkladech ze hry, co se potáhne celými pravidly.

A k tomu mířila moje poznámka - většina fantasy světa jde cestou ras, takže tlačit jako hlavní přístup lidské rody pro all-human game mi nepříjde jako šťastný přístup...
28.1.2020 16:21 - Aegnor
Xyel píše:
Silně to vidím na roll20, kde požadavky na rasu od hráčů vnímám jako co nejspeciálnější a humana lidi berou jenom kvůli nějakému kombu přes feat skrze variant human.

A chtějí hrát Černého drakorozeného, nebo chtějí hrát rasu +2 k síle a +1 k charismatu?
28.1.2020 16:35 - sirien
Xyel píše:
požadavky na rasu od hráčů vnímám jako co nejspeciálnější

k tomu existuje takové vysvětlení, že to, po čem se ty hráči tak hrozně vrhaj, neni rasa, ale mechanický výhody, který dává. Tj. že rasa jim je ukradená, chtěj svoje bonusový komba co se jim hoděj do buildu.

Osobně mám za to... že v tom je hodně pravdy.

Xyel píše:
Protože s tímhle zájmem vídám ruku v ruce zájem o low-magic fantasy a to DnD-typ hry prostě není

Se mi nezdá, že by AGOT byl low magic. Možná to je tim, že sem víc čet knížky, než sledoval seriál, ale...
28.1.2020 16:35 - Xyel
Aegnor píše:
A chtějí hrát Černého drakorozeného, nebo chtějí hrát rasu +2 k síle a +1 k charismatu?

No, hráči s wierd rasami přicházejí téměř výhradně s brutálně dlouhými/komplexními backstory/character backgroundy a navíc ty rasy jsou zpravidla slabší než ty základní. Ostatně powergamers hrají téměř výhradně variant humana/half-elfa/woodelfa.

sirien píše:
Se mi nezdá, že by AGOT byl low magic. Možná to je tim, že sem víc čet knížky, než sledoval seriál, ale...

No, sice je v knihách magie víc, ale že by tam kouzelníci bojovali fire bolt cantripem tam taky zrovna není. A navíc magie je i v knihách brána jako něco vzácného, co neumí téměř nikdo, narozdíl od typické dnd družinky...
28.1.2020 18:52 - ShadoWWW
V AiME to udělali tak, že lidské kultury odlišily speciálními soubory zdatností (feats), které si hráč mohl vzít jen tehdy, když jeho lidský hrdina pocházel z dané kultury. To mi přišlo docela zajímavé. Rozmanité a současně stále v rámci základních herních mechanismů.
28.1.2020 18:55 - LokiB
ShadoWWW: ale to můžeš jen tehdy, když máš jasně daný setting, AiME není univerzální, je "jen do Středozemě"
28.1.2020 19:52 - sirien
Tlus s počtem featů v 5e a jejich hodnotou to neni zrovna žádný terno.
28.1.2020 22:36 - Log 1=0
sirien píše:
akhle jak to máš to na mě působí jen jako "nátěr" na mechanice, nic ve zlym.

Ve zlém to určitě neberu, protože to tak je.
Šlo mi spíše o to, nakolik je pro nás přijatelné tohle pojetí rasovek jako vykradených featů a na fluff jsem se docela vydlábl. Samozřejmě, že ve výsledku by se musely k těm "prostředím" vymyslet nějaké skutečně sdílené znaky, a třeba i tu ideu prostředí úplně opustit. Ale možná paradoxně se mi do toho na rozdíl od mechanik nechce, když nevím, jestli to vůbec bude k něčemu.

Btw, přepracoval jsem ten dokument s obecnými charakteristikami.
29.1.2020 14:56 - Log 1=0
Jak tak čtu Jersona v úpravách, co se vykašlat na RIPV podle zázemí a místo toho tam dát něco na způsob společné tvorby aspektů ve Fate? Klidně i s bonusem pár inspiračních tabulek, kdyby to bez nich bylo pro některé lidi málo DnD?
29.1.2020 15:21 - sirien
RIPV?

Já si sem prakticky jistej, že tam chci dát pasáž která hráče vede do nějakého společného úvodu ještě před tvorbou postav. Přijde mi, že standardní DnD tim že "nic nenabízí" vede k docela stupidnímu defaultu "všichni sme náhodný potulný hrdinové", přitom těch možností toho kdo vlastně postavy (společně) sou je mrtě a tvořej mnohem zajímavější hry.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10642194747925 secREMOTE_IP: 18.119.253.2