sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
20.1.2020 23:39 - Log 1=0
Tak zase pár čerstvých dojmů.

14. Level, Druid pohromy, Ochránce-Pyrofor, Kmenový válečník.

Za mě, jako PJ fungovali vlastně dost dobře, ale hráči mi rovnou říkali dost výhrad.
Ochránce obecně slabší, a 3. level schopnost prý fakt hodně.
Pyrofor by prý potřeboval taky posílit.
Kmenový válečník slabší oproti ostatním.
14. level schopnost kruhu pohromy je ve skutečnosti OK, ale hráč ji měl problém dle popisu správně pochopit.
2. level schopnost kruhu pohrom s levelováním ztratí na významu.

A i když myslím, že jsou hratelné, tak na těch výhradách něco je.

Jo, a z hlediska těch pdf je megafail chybějící tabulka alchymistické kostky.
20.1.2020 23:48 - Aegnor
Log: Ochránce je ten můj Strážce?
20.1.2020 23:49 - Log 1=0
JJ, sorry.
20.1.2020 23:56 - Aegnor
Tak bych se ještě zeptal, jestli jste hráli s battle plánem. :-)

A která polovina té schopnosti z třetího lvlu? +5 na Pasivní vnímání mi přijde jako docela slušnej bonus.
21.1.2020 00:02 - Log 1=0
Ne. Ale to nemůžeme jako autoři předpokládat a vyžadovat.

To ona vlastně je, ale asi se od bojovníka čekalo něco bojovnějšího.
21.1.2020 00:03 - sirien
Já přemejšlim, že bych udělal nějakej test teď cca tak za dva tejdny. Jen by to znamenalo muset nastudovat ty dementní CRka :/
21.1.2020 00:14 - Log 1=0
sirien píše:
Já přemejšlim, že bych udělal nějakej test teď cca tak za dva tejdny. Jen by to znamenalo muset nastudovat ty dementní CRka :/

Jestli myslíš combat encounter calculator, tak kašli na ten z DMG a vem rovnou ty z Xanathara. Nevím, jestli jsou funkčnější, ale pracuje se s nimi o hodně lépe. Jsem za to je použít v PPJ, pokud je to možné (v SRD není stejně ani jedno, a tohle jsou jen tabulky s čísly).
21.1.2020 02:49 - Naoki
ty poznámky z testování zapisuje někdo?
21.1.2020 08:20 - ShadoWWW
Sirien: Použij rovnou tu utilitu v DNDB. Přístup máš, ne?
21.1.2020 11:20 - Aegnor
Log 1=0 píše:
Ne. Ale to nemůžeme jako autoři předpokládat a vyžadovat.

To mě ani nenapadlo naznačovat. Já se fakt zajímal jenom tak mimochodem.

Log 1=0 píše:
To ona vlastně je, ale asi se od bojovníka čekalo něco bojovnějšího.

Tak já měl tuším v hlavě nějakou "revenge" útočnou schopnost, teď nevím kde přesně skončila - možná se nedostala ani přes nástřel, možná jsem ji zrušil až někdy během diskuze.

Každopádně si nejsem jistej, jak velkej parkour si s těma archetypama můžeme dovolit, vzhledem k množství zpětné vazby bych řekl, že moc ne.
22.1.2020 01:04 - Log 1=0
Tak další test

Konečně jsme tu měli čtyři hráče, zato málo času, tak se hrálo to naprosto debilní dobrodružství z prvního testu.

Vojevůdce, pyrofor, kejklíř strážce.
Za sebe jako PJ jsem neměl pocit, že by družina byla silná či slabá, ani že by něco drhlo.

Dojmy od hráčů:
Kejklíř má slabinu v tom, že se skutečně zapomíná, co byl ten minulý hod. Ale radost z možnosti přenést si krit do dalšího tahu tyto problémy přebila.

Dodávám: I když jsem k tomu měl po přečtení výhrady, musím říci, že srážku s hráči ustál v pohodě.

Hráč strážce měl pocit, že moc nevyužívá své schopnosti, i když má v bojovém dobrodružství bojovou postavu.

Dodávám: Svou roli mohlo hrát specifikum dobrodružství, kdy strávil dost času sežraný žebomotem.

Hráč vojevůdce byl nováček v DnD, ale zjevně hrál jiné věci (nevím co, měli jsme málo času na pokec), a měl pocit, že mu něco chybí, i když to sám přikládal nevyužívání potenciálu systému.

Dodávám: Nevím, mě přišlo, že ho využívá dost a rozkazů použil spoustu. Sám nevím, co si z jeho feedbacku odnést.

Hráčka pyrofora měla pocit, že alchymista je slabý a má málo možností.

Dodávám: Na mě to tak "zvenku" nepůsobí, ale asi tam ten problém je, protože to slyším po několikáté. Musím s tím později něco udělat.
23.1.2020 00:08 - Log 1=0
Pár otázek:
1) Když už teď vím, že chci pár věcí v oborech změnit, mám to dělat, nebo počkat na finální vyhodnocení?
2) Do kdy ten test vlastně necháváme běžet?
3) Nechci Siriena popohánět (blbá zdvořilostní fráze, protože i když opravdu nechci, protože vím, že toho má nad hlavu, stejně to efektivně udělám), ale nějaká aktualizovaná prognóza, kdy bych mohl dostat připomínky k těm textům, co jsem napsal? Nebo alespoň, "Hej fakt nevím..."?
23.1.2020 01:13 - sirien
Log: asi záleží. Určitě si udělej poznámky.

Jestli chceš lidem v testu něco měnit... tak asi jen věci u kterejch si seš fakt jistej, že změnit potřebujou.

Test sme slíbili nechat běžet aspoň do konce března, takže minimálně tak.

Ty texty - dobře že je připomínáš, ale tenhle víkend sem dost bussy; pls šťouchni do mě kdyžtak znovu v pondělí/úterý.
23.1.2020 19:50 - Log 1=0
Rozhodl jsem se, že svoje poznámky, které si mám pamatovat, napíšu veřejně sem. Abyste je mohli kdyžtak okomentovat, ještě nejsem pevně rozhodunutý, a ještě jsem neviděl výsledek dotazníků.
Týkají se alchymisty, o kterém jsem několikrát slyšel, že je slabý.
Řazeno od nejpravděpodobnější změny
1. Alchymistova zbraň umožní potřít zbraň a 20 střel (místo nebo).
2. Pyrofor bude moct vyrobit 20 kulek nad rámec věcí ve své truhle.
3. Zvětšení dosahu předmětů ze 4 sáhů na 2xObr (minimálně 4) bude už na 5. levelu.
4. Pyrofor bude moct vyrobit granát s poloměrem výbuchu menším než je jeho oprava inteligence, pokud se tak rozhodne.
Alchymický oheň bude od 5 úrovně dávat při útoku bonusové zranění kA+Opr Int.
5. Alchymista bude moct za bonusovou akci vytáhnout předmět z truhly a někomu ho dát. (od 1. 6. nebo 10. úrovně).
6. Alchymistova zbraň bude mít dodatečné zranění kA+Opr Int (od 2. 6. nebo 10. úrovně).
7. Pyroforova výbušnina bude dávat kA ohnivého a kA drtivého zranění za každé použití truhly.
23.1.2020 19:56 - sirien
Komu chceš, aby se alchymista v bojový efektivitě vyrovnal a jak moc bojový hry si hrál? Protože mě by třeba přišlo trochu nešťastný ladit sílu povolání co neni primárně bojový na základě hodně bojově orientovanejch testů proti bojovejm povoláním.
23.1.2020 20:01 - ShadoWWW
Sirien +1. Mně přijde současně blbý ladit to proti sobě. Spíš bych to vyvažoval proti oborům v PHB. Pyroforovi víc než posílení chybí nějaká vyloženě unikátní mechanika, kterou by byl jedinečný. Něco děsně jednoduchýho, ale současně co by bylo jedinečné i zapadalo do celkového konceptu.
23.1.2020 20:16 - ShadoWWW
Zatím to připomíná spíš Tal'Dorei, čili mechanicky spíš překomplikované mechaniky inklinující k přesílení pokrývající dobrý fluff. Např. změnit kostku zranění je ok, ale jinak bych šel spíš cestou redefinování (předělání) samotné mechaniky daného prvku jako celku než např. přidávání dávek, počtu použití apod.

Krásný příklad je hraničář. Hodně hráčů volalo po jeho předělání. Xanathar přišel s posílenými obory, ale nakonec se ukázalo, že to ani tak není ono. Když pak MM v Happy Hour ukazoval svou představu, všichni byli nadšení. Ukázalo se, že ten jeho koncept není o nic silnější než ten z PHB, ale že fluffově i (hlavně) mechanicky mnohem lépe vyjadřuje to, co hráči podvědomě očekávají od hraničáře jako archetypu.
23.1.2020 20:34 - Log 1=0
sirien píše:
Komu chceš, aby se alchymista v bojový efektivitě vyrovnal

Tulákovi a černokněžníkovi. Pyrofor ať je klidně o něco silnější, druzí dva možná i slabší, ale s mírou.
sirien píše:
a jak moc bojový hry si hrál?

Jednu normální, druhou trochu bojovější, třetí extrémně bojovou. Jasně, v nebojové hře by vyvstaly jiné srovnání, ale i v ne moc bojových hrách se občas bojuje.
sirien píše:
Protože mě by třeba přišlo trochu nešťastný ladit sílu povolání co neni primárně bojový na základě hodně bojově orientovanejch testů proti bojovejm povoláním.

Souhlas, ladím to proti tomu tulákovi, resp. se snažím.
ShadoWWW píše:
Mně přijde současně blbý ladit to proti sobě. Spíš bych to vyvažoval proti oborům v PHB.

To by bylo fajn, ale kdybych nechal hráče ty classy mísit, tak otestuju tak čtyři obory.
ShadoWWW píše:
Pyroforovi víc než posílení chybí nějaká vyloženě unikátní mechanika, kterou by byl jedinečný. Něco děsně jednoduchýho, ale současně co by bylo jedinečné i zapadalo do celkového konceptu.

Podle mne to výbušniny docela splňují.
23.1.2020 20:51 - ShadoWWW
K té mechanice: ani ne. Mnohem víc kůl by např. bylo, kdyby ty rakety místo úrovně postavy dávaly zranění 1k20. Statisticky podobné, ale značně jednodušší na popis mechaniky, napínavější (co padne) a hlavně i unikátní (nikdo jiný si nehází na zranění dvacetistěnkou!).
24.1.2020 14:18 - Xyel
Už jsem sem dlouho nic nenapsal, tak jenom že s další tvorbou rád pomohu, jenom potřebuji relativně přesné zadání (ie "chybí nám 5 backgroundů co se nekryjí s žádnými existujícími" nebo tak něco).
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081053018569946 secREMOTE_IP: 18.223.29.143