sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
30.12.2019 11:18 - Gurney
Aha ok, asi jsem fakt čekal něco konkrétnějšího. Navíc mi většina toho v RAW přijde jako starost tak někdy na dobu, kdy se postavy dožijí 3-4. úrovně.

EDIT: sorry za "úpravy", omylem jsem do toho kliknul a vepsal (a následně smazal) nějakou mezeru, jinak se na tom textu nic nezměnilo
30.12.2019 15:52 - Log 1=0
Gurney píše:
Aha ok, asi jsem fakt čekal něco konkrétnějšího.

Jestli jsi očekával rady jak hrát bílého heterosexuálního muže, tak to fakt psát nebudu, a ani mi to nepřijde jako dobrý nápad. Jestli něco jiného, tak moc nevím, co si představit pod "konkrétnější".
Gurney píše:
Navíc mi většina toho v RAW přijde jako starost tak někdy na dobu, kdy se postavy dožijí 3-4. úrovně.

Úmrtnost (i na těch deadly nízkých úrovních) je víc otázka stylu hry, než pravidel. Což je taky věc, co by se tam (jistě ne jen podle mě) mela objevit.
7.1.2020 14:16 - Log 1=0
Píše:
Yup. Včera sem mluvil se Skavenem a Příručka hráče de do tisku za 85 dní.

Rozhodli sme se to seškrtat jen na čistý pravidla bez keců okolo (vyjma místy potřebných vysvětlení jak je něco myšleno), zato tam dát celý systémový jádro včetně hacků z DMG a nějakejch našich věcí.

To mi přijde strašně málo. Jasně, většinu tam jen přebereme, ale:
-nemáme ještě odladěné subclassy (vím, že ten feedback nic moc, ale právě proto jsem doufal, že se mi podaří udělat během ledna a února pár testovacích her)
-nemáme rasy (nebo chceš jít stylem "základní člověk a OGL materiál k ostatním"?)
-zázemí máme první nástřel (jo, tohle podle mě patří do "systémového jádra")


Píše:
Rady pro hráče se spojí s radami pro DMy, protože srsly, to rozlišování je outdated - protože to sou soft texty tak to bude easy, předpokládáme vydání koncem léta (chtěli bysme stihnout GameCon, ale to asi nedáme).

Tohle bych taky nepodceňoval.

Píše:
S Monster manualem sme na vážkách. Skaven by to pořád rád vydal jako knížku (nejspíš do Vánoc, ale to IMO nepůjde stihnout), ale mě se víc líbí představa toho, že bysme MM vydávali jako v podstatě sběratelské sešity, které by sis zakládal do šanonu. Ty sešity by měly různá témata, takže bys mohl sbírat všechno, nebo by sis mohl skládat jen tematicky laděný vlastní MM vhodný pro Tvojí hru. Mohli bysme zveřejnit i grafickou šablonu (s nějakou drobnou úpravou) takže by sis pak do svého Monster Manualu mohl vkládat i vlastní home-brew příšery a moh bys je sdílet s ostatníma. Výhoda je, že v tomhle formátu bysme to mohli začít vydávat už na podzim.

Zní fajn, ale nevím, jak to funguje ekonomicky.
Píše:

Log navrhoval, že by se daly dělat i nějaké výroční nebo sběratelské edice, ale to už mi osobně trochu moc (i když ta podobnost s Magicama by tomu mohla prospět).

To jsem fakt navrhoval já? Je to možné, protože mi to přijde jako dobrý nápad, ale nepamatuju si to.
7.1.2020 14:25 - sirien
ehm... sorry? :D Uznávám, že 7. leden+85 dní je dost meta a čekal sem damage, ale friendly fire mě teď trošku zaskočil :D

Celej ten post je trolling na téma ShadoWWWovy otázky při veřejném nesdělování termínů. Teda, tak byl aspoň původně myšlenej, když sem to psal. Kdysi sem ve svym GC profilu uved že lidi občas nepoznaj kdy žertuju a pak moje trollingy realizujou. Teď sem zjevně dosáh nový úrovně, protože potom co sem to odeslal sem si u všeho uvedeného začal říkat: "well, actually..." (teda, u všeho obsahově uvedného, ty termíny sou samozřejmě pořád totální BS).

Ale jinak si samozřejmě nenavrhoval nic, jen sem se Tebou trochu bez dovolení ohnal (stejně jak Skavenem - abych byl fér, tak Skavena sem se teď ale ptal na to jestli by ty sešitové MM byly technologicky schůdný, protože představa šanonového MM mi ve skutečnosti přijde... zajímavá, když nic jinýho; uvidíme, co na to řekne).
7.1.2020 14:33 - Log 1=0
Hele, jako že marketing jde totálně mimo mě, tohle mi fakt připadá jako hodně matoucí. Je to hrozná blbost, ale ne taková, aby se to nedalo vzít vážně. Zvlášť když to bude číst někdo, kdo neví, jak na tom ve skutečnosti jsme. Hoď tam prosím nějaké vysvětlení, nebo to smaž, abychom tu neměli za 85 dní mrtě blbých dotazů.
7.1.2020 14:49 - sirien
Log 1=0 píše:
abychom tu neměli za 85 dní mrtě blbých dotazů

Já myslim, že za 85 dní přesně by to naopak bylo... velmi tematické, ne? :D

Ok, point, to tam du radši vysvětlit než kolem toho zas Karpianus vyrobí nějakou scénu...
7.1.2020 15:24 - ShadoWWW
Jo, spletl jsem si vlákno. Ta otázku jsem chtěl dát sem.
7.1.2020 15:50 - sirien
Tak tady v užším kroužku Ti klidně řeknu, že zatím asi platí původní plán, tj.:

- někdy do konce čtvrtletí dodělat aspoň první hrubej, ale celistvej draft PHB (s tim že teda obory asi uzavřeme až na konci Q1, takže faktické uzavření PHB by mělo bejt v Q2...)
- někdy během ledna/února rozjet práci na DMG. S trochou štěstí mít páteřní texty někdy v létě.
- MM je ve hvězdách

Obecně to je ten původní plán co sme nastřelili se Skavenem někdy v říjnu. Resp. to trochu uklouzává pryč z toho nejoptimističtějšího scénáře, ale to sem popravdě dost čekal a ten (super)optimistickej termín publikace na GC 2020 sem nikdy nebral jako nějak reálně realizovatelnej.

Z PHB teď udělám:
- svoje review toho, co tam vlastně vůbec je
- ...a pak asi otevřu naplno rasovou otázku
8.1.2020 23:36 - Log 1=0
Dotaz:
1) Kde je nějaký link na ty dotazníky z testování? Nějak je nemůžu najít.
2) Mám tam nabouchat i svůj pohled, nebo jsem moc zaujatý?
9.1.2020 08:53 - sirien
Uvnitř těch testovacích pdf.

Hej... Náš pohled je asi spíš do nějakých poznámek než do těch dotazníků.
9.1.2020 21:11 - Log 1=0
Tak já napíšu svůj pohled sem.
Hráli jsme Střelec(11)+Kejklíř(3), Veterán(12)+Barbar(2), Ničitel(11)+Vykradač(3).
Jako GM jsem neměl pocit, že by byly postavy přesílené, ale u pár věcí mě zarazilo.
Multiclass Kejklíř+bojovník má de facto +5/10/15 životů k DPR . Což v kombinaci s tím, že každý tulák+bojovník je hrozně silné kombo bylo už možná moc. Navíc když se nehraje poctivě na tasení jedné/dvou zbraní (což bychom možná měli zohlednit, že ne každý dělá, já sám jsem zvyklý na to kašlat), exploduje to. Plus jsme si nebyli jistí, jaký mají u tohohle komba vrhací zbraně dostřel.
Veterán má za reakci další útok každé kolo. Fakt. Pravda, měl halapartnu, ale stejně. To už je moc. Hru to přímo nerozbije, ale výkyv z ne/rovnováhy oproti ostatním je citelný.
Docela jsem je šťouchal, ať naklikají odpověď do dotazníků, ale raději jejich dojmy, co sdělili po hře, napíšu i sem.
Výše řečené vnímali ještě silněji než já.
Hráči Ničitele připadaly jeho schopnosti moc pasivní.
A dvě formální věci: Jeden hráč měl problém v těch textech odlišit fluff od popisu mechanik.
Absence 18. level schopnosti u Vojevůdce je divná a matoucí (PHB tam má redundantně informace o zvednutí kostky).
9.1.2020 22:53 - Aegnor
Dokážeš lépe rozepsat, čím přesně ten Střelec/Kejklíř tak moc exploduje?

A k tomu Ničiteli - no jo, schopnosti jsou pasivní, ale ... není to takový v podstatě základ barbara, že má pasivní schopnosti?
9.1.2020 23:21 - Log 1=0
Aegnor píše:
Dokážeš lépe rozepsat, čím přesně ten Střelec/Kejklíř tak moc exploduje?

3 útoky, akční vlna= 6 útoků. Za prodloužení už tak oblíbeného multiclass dipu o 1 level v minor classe dostane potenciálně 30 HP demage navíc.
Což by samo o sobě až tak nevadilo, je to 14 level, ale cesta k nim vede přes kombo, které je už tak dost silné. Kdyby je dostal třeba bojovník s pár levely barda, tak to nejspíš neřeším, ale tohle je fakt dost na ráně.

Aegnor píše:
A k tomu Ničiteli - no jo, schopnosti jsou pasivní, ale ... není to takový v podstatě základ barbara, že má pasivní schopnosti?

Já tlumočím feedback hráče, necítím se k tomu polemizovat.
Ale co jsem se díval, tak jak který.
9.1.2020 23:36 - Aegnor
Já to tam jako fakt nevidím a asi mi to budeš muset rozepsat jako pro idiota.
Potenciál na 6 útoků za kolo má i sám Bojovník. Tulák k tomu celému kolu přidá akorát +2k6 dmge. Nebo co jsem kde přehlídnul?
9.1.2020 23:56 - Log 1=0
Takhle, jdeš multiclass bojovník-tulák. Jsi na 13. levelu, chceš vzít třetí level tuláka.
Jakou si vezmeš subclassu?
Kejklíř ti ke každému hodu na zranění umožní přidat opravu obratnosti (tj. nejspíš 5) dvakrát. To je s tou akční vlnou potenciálně až +30 k DMG. OK, musí to být vrhací vytříbená zbraň (což mimochodem není v té schopnosti uvedeno, jen to tak nějak implicitně visí, s tím budeme muset taky něco udělat). Takže k4 dýka, oproti třeba k8 luku, v průměru o 2 HP méně. Takže tak 18 DMG navíc.
Má některá jiná subclassa něco, co by se tomu alespoň přibližovalo? Ani mi nepřijde, popravdě. A i s nimi je bojovník s pár levely tuláka silné bojové kombo. Tož tak.
11.1.2020 18:41 - Log 1=0
Zmizel ten článek na stránkách Mytága. Což je asi spíš info pro Skavena či tak někoho, ale nemáme zálohu toho PDF s povoláními, ať je k dispozici těm, se kterým domlouvám testování?
11.1.2020 21:00 - sirien
Spíš se Skavenovi rozbořil celej ten blog.

Du mu dát echo ať to opraví. V mezičase Ti hodim přístup k tý složce kde to je nahraný, všechno to je shared by link, tak pls jen sdílej ten sdílecí link a nic jinýho (jinak rozbiješ ty PDFka)
17.1.2020 00:30 - Log 1=0
Druhé testování, má domácí skupina, mé vlastní dobrodružství.
Možná to nebylo tak dobré testování, jako to první, ale zato to byla o něco větší zábava.

První poznámka, v těch PDF jsou chyby. V alchymistovi zmizelo škálování alchymistické kostky, nebo jsem ho alespoň nebyl schopen rychle najít, u Theurga je jednou ve vzorci použita místo inteligence moudrost...

Spoluhráčce vadilo používání mužského rodu. Jako vážně, byla to pomalu první věc, co mi řekla. Zejména jí vadily věty typu "když jsi byl malý chlapec" (ne, nevím, kde to přesně je).

Druhá se totálně ztrácela v popisech alchymisty, pletl se jí fluff s mechanikami (podobná poznámka obecně byla i na prvním testingu).

K samotnému testování - Šedá eminence, vykradač hrobů, theurg. 11. úroveň, dobrodružství spíše bojové.
Jak vidno, ne zcela optimální kombinace. Ale alespoň bylo vidět, že i v té konstalaci byli schopní fungovat. Pravda, vyhýbali se bojům, ale i při tom používali schopnosti.

Theurg příšel své hráčce slabý a působil tak vedle těch dvou tuláků trochu i na mne. Ale na druhou stranu jsem neměl pocit, že ho hraje optimálně, docela rád bych viděl víc testů alchymisty.

Co ale opravdu bude dobré změnit, bude tohle: Alchymista má jako alchymistickou zbraň zbraň zblízka nebo střely. Spíše by měl mít zbraň a střely. Strašně to omezuje taktické možnosti alchymisty, který už tak není bojové povolání.

Šedá eminence totálně mimo svoje vody, nepoužil jedinou schopnost. Pravda, díky základu tuláka fungoval i tak.

Vykradač hrobů taky neměl ideální podmínky, ale přišel mi z pohledu PJ OK.
18.1.2020 20:28 - Log 1=0
Nahrál jsem nástřel lidských rodů, sice nevím, jestli o to bude zájem, ale minimálně do Kobek by to jít mohlo. Je to hodně feat-based (OK, jsou to přepsané featy), ale s tím se dá kdyžtak něco udělat.

Taky jsem začal dělat nějaké tabulky "Jak vypadá to NPC, které se tu náhodou objevilo" a zjistil jsem, že i u toho mi chybí, že není žádné stanovené pojetí ras.
19.1.2020 23:15 - Aegnor
Nesháníme náhodou ještě jeden archetyp pro bojovníka?

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.082709789276123 secREMOTE_IP: 3.16.69.1