Všechna zranění jsou si rovna, ale některá z nich jsou si rovnější.
Ty kategorie jsou:
Zranění zbraní: Bodné, sečné drtivé
Materiální: Ohnivé, hromové, chladné, bleskové, kyselinové, jedové
Nemateriální: Silové, nekrotické, zářivé, psychické
Ale se silou to souvisí jen částečně. U té první kategorie jde hlavně o to, že se strašně snadno působí. Ty materiální se už musí získat schopnostmi, kouzly a speciální výbavou. Ty nemateriální jsou v podstatě vždycky magické.
Co se týká odolání a imunit na straně nestvůr, jsou zbraňové brány skoro jako jeden paklík, máloco má imunitu nebo odolání jen na některé z nich.
Materiální jsou o hodně běžnější než nemateriální. Ale popravdě bych se tím až tak netrápil, protože vždycky záleží, co za potvoru potkáš.
U elementárního čaroděje mám zranění přiřazená 4 aristotelským živlům, což je challenge, se kterou si až tak neví rady ani Wizardi, ale všechny se pohybují tak nějak na úrovni materiálních živlů. A navíc je má všechny čtyři najednou, takže nás až tak netrápí.
Chodec si je nevybírá, takže za mne OK. Navíc, klerik má taky v jedné subclasse zářivé a ostatní materiální.
Fantazijní čaroděj je má určené náhodně, takže nevadí, že se všemi nakládá jako se sobě rovnými.
Dračí černokněžník si vybírá a nakládá se všemi rovnocenně. To by mohl být problém, ale zas mi přijde, že ty materiální mají u něj lepší catripy a kouzla, takže se ráči podrží spíš fluffu a stylizace, než "Vezmu si force, na to není imunní nic" (tedy, Obrněný děs, ale jen ten).