sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
15.11.2019 17:11 - sirien
Obecně ty různé versatility sou spíš dobrá věc mi přijde a ty nemagický (tj. ty dovednostní a u bojovníka ty styly a manévry) bych začlenil.

U barda a čaroděje by možná nebylo na škodu tu verzatilitu kouzel při long rest omezit nějakou domluvou s DMem ohledně toho aby tam zůstávala stylizace té postavy. Cantripy jak sem psal bych spíš možná odsunul na posun na level.

Jinak ty class specific:
U Barbara mi to přijde spíš meh a klidně bych to ignoroval.
U druida bych to klidně vynechal - nic proti ničemu, ale přijde mi to trochu "navíc".
U klerika mi přijde ok zapracovat channel of divinity, ale ta combatní schopnost mi přijde možná až moc silná.
U tuláka bych tu "aim" akci klidně vynechal pro nestylovost...
U černokněžníka bych to vynechal protože mi to přijde poněkud o ničem

Čarodej je asi jedinej, u kterýho si nejsem moc jistej
15.11.2019 17:28 - Xyel
Jinak to mu UA - versatility se mi líbí, taky ne úplně per long rest, chtělo by to něco jako per full moon, aby to pokrylo období kdy se vlastně neleveluje, ale zároveň aby se nemohla postava překopat za týden.

K těm schopnostem, osobně mi všechny přijdou tak nějak o ničem, možná s výjimkou té bardic inspiration úpravy, která řeší problém, že na vyšších lvlech je ta inspirace těžko využitelná a zároveň je to bardova core mechanika.
15.11.2019 17:42 - Log 1=0
sirien píše:
U Ztraceného mistra si to možná říká o to zrušit to omezení na počet kouzel která černokněžník zpřehází mezi svou halvou a Grimoárem?

Já přesunul navázání na short rest. Víc to sedí k černokněžníkovi, ale nevím, jestli to není moc silné.
sirien píše:
ale ta combatní schopnost mi přijde možná až moc silná.

Hlavně je děsně unifikující, normálně tam je schopnost subclassy, která má alespoň nějakou stylizaci (combat/mage, a pak rozdílný typ demage, který se k dané doméně hodí), i když je to hlavně demage boost.
S tímhle se to ztratí. Ignorovat. Pokud si to někdo najde v anglických materiálech, tak jeho věc, ale do ofiko JaD bych to nedával.
sirien píše:
Čarodej je asi jedinej, u kterýho si nejsem moc jistej

Já bych mu je dal, OP nejsou a nad tím, že je nemá jsme tu flamovali už kdysi dávno.

U Spell versatility bych dal triky co level a dodatečný rámeček, že pokud se ve hře málo leveluje, tak si mohou vyměnit 1 kouzlo co dvě sezení/ingame parametr, který nastává v průměru co 2 sezení.
15.11.2019 19:16 - Log 1=0
Prošel jsem si svoje subclassy v AJ (psát bych to nezvládl, ale čtení je OK) a všiml jsem si opomenutí u Grindera a Simonisty. A nejsou tam změny, udělané v CZ verzi po vytvoření EN.
15.11.2019 19:18 - sirien
Log: ještě to budu procházet. Změny co se dělaly pozdějc v CZ verzi budu ještě zapracovávat, teď sem radši překládal dál aby to bylo s tim že to pak zahladim naráz, zdálo se mi to jako rychlejší postup než se donekonečna točit kolem právě překládaného materiálu do dokonalosti a neposouvat se dál.
15.11.2019 23:14 - sirien
přečtení: https://forms.gle/W3mvMrLh9aSYBvwm9

zahrání: https://forms.gle/Lduxcv2FtLCKKx3S8

Zkusil sem to nastřelit takhle.

Uvažoval sem nad tim Xyelovim návrhem rozdělit "jak se ti líbí" od "jak ti to přijde" a nejsem si moc jistej, jestli by to ten dotazník zbytečně nenatáhlo?

Možná by tam stačilo dát na úvod jednu otázku "jak se tobě líbí tenhle obor" se souhrným hodnocením - to by mohlo lidem umožnit "vyfiltrovat" vlastní emoce k oboru a dál to hodnotit spíš objektivnějc?

High-level otázky přemejšlim kam dát...
15.11.2019 23:29 - ShadoWWW
Když si vzpomenu, jakým způsobem sbíralo feedback původní DrD II, tak už tento nástřel je profi.
16.11.2019 00:01 - Log 1=0
Možná bez obecné češtiny? Já vím, prkotina.
16.11.2019 00:08 - sirien
Konkrétně prosím? Obecná je co? Hovorová? Kde? (Jestli u toho veterána, tak tam mi přijde, že to -ý patří... jestli někde jinde, tak mi to uteklo...)
16.11.2019 03:32 - Naoki
Sirien: to bude jeden oddeleny dotaznik na kazde povolani?
16.11.2019 13:04 - sirien
Naoki: vzhledem k tomu že se chci ptát na jednotlivé schopnosti, tak ano.
16.11.2019 13:07 - Log 1=0
sirien píše:
Obecná je co?

Ten dialekt, kterým se mluví ve většině Čech. -ej místo -ý, a tak.
sirien píše:
Hovorová?

To je forma spisovné češtiny, používaná pro mluvený projev. Je o něco volnější, ale pořád je to spisovná čeština. A ano, vím, že nejen mluvčí obecné češtiny jí říkají hovorová, ale akademicky vzato je to něco jiného.
sirien píše:
Kde? (Jestli u toho veterána, tak tam mi přijde, že to -ý patří... jestli někde jinde, tak mi to uteklo...)

Ano, -ý tam patří, jenže je tam -ej.
16.11.2019 14:43 - sirien
ok, k dotazníkům se ještě vrátim.


Zranitelnosti, elementy, skupiny těchto a bordel v nich

Hele lidi, jak teď přenášim ty věci do PDF, tak sem si všimnul jedné nemilé drobnosti a to že máme dost rozhašené představy (resp. Log a Xyel máte dost rozhašené představy a já v tom trochu plavu) ohledně toho které elementy a jak se grupují k sobě.

V některých místech očividně chcete, aby měla postava možnost fungovat v rámci nějakého okruhu živlů (typů zranění), typicky s "materialistickými" živly.

Rámcově se shodnete na tom, že do fyzických elementů patří Fire a Cold, ale odtud dál už to je bordel - Thunder, Lightning, Acid, Bludgeoning... sou pak u každého povolání jinak.


Jedna možnost je nechat to bejt - pak to ale bude spíš dost neintuitivní a bojim se (viz níže) že možná i nevyvážené.

Druhá možnost je shodnout se na nějakých skupinách a ujednotit je. Navrhnout můžu třeba:

- Běžné: Slashing, Piercing, Bludgeoning
- Materiální elementy: Fire (oheň), Cold (voda), Acid (země), Thunder (vzduch), Lightning (??), Poison (??)
- Nemateriální elementy: Radiant, Necrotic, Psychic
- (Meta)magické: Force

Týká se:
- Dramatického barda
- Elementárního čaroděje
- (Chodce, velmi volně a teoreticky)
- Fantazijního čaroděje, nejspíš
- Dračího warlocka (asi?)
- Alchymisty (teoreticky)


Rád bych tady poznamenal, že ty jednotlivé elementy / typy zranění si nejsou moc rovny a co sem si v DnD všimnul tak ty skupiny co sem uvedl jsou seřazené cca v pořadí od nejvšednějších a nejslabších po nejvzácnější a nejsilnější, takže to jestli s Acid budeme zacházet na rovině s Fire nebo na rovině s Psychic bohužel asi hraje roli.
16.11.2019 15:32 - Naoki
Píše:
Naoki: vzhledem k tomu že se chci ptát na jednotlivé schopnosti, tak ano.

To bude opruz pro ty co chteji dat feedback vice povolani nekolikrat vyplnovat to samy.

Lepsi by bylo dat jediny dotaznik kde nazactku vyplnis obecne informace o sobe (jak dobre znas 5e, kolik jinych systemu hrajes) a k jakym oborum chces dat feedback (stylem neco jako "obor 1: nechci komentovat - chci komentovat a pouze jsem cetl - chci komentoval a mel jsem to ve hre"), nacez dalsi kroky se odemknou podle toho co komentujici vybral (coz AFAIK Google Forms umi).
Perlickou by jeste bylo, kdyby po dovyplneni komentujici dostal link ke svemu formulari pro pripad ze by se k tomu chtel pozdeji vratit a neco zmenit nebo okomentovat neco navic (coz uz si nejsem jisty jestli Google Forms umi).

Jestli se ti napad libi, ale myslis si ze by to pro tebe bylo moc dat dohromady takovy dotaznik, tak si to klidne vemu na starosti ja, ale nekdo se mi bude muset v tom hrabat a upravit cestinu :)


Ad elementy:
proc to rozdeleni na nematerialni a metamagicke? Resp. co mit dmg types bezne - elementalni (fire, cold, lightning...) - ne-elementalni (radiant, psychic, force...)?
16.11.2019 15:40 - sirien
Ve světle té UA sem přepracoval lvl 14 schopnost Fantazijního čaroděje. Momentálně to umožňuje dát kouzlu 2 elementy naráz, přičemž:

- buď si 1 zvolim a druhej určim náhodně
- nebo oba určim náhodně a způsobim dalších 1d12 zranění
16.11.2019 15:47 - sirien
Naoki: jako jednotlivé dotazníky se to bude O HODNĚ snáz vyhodnocovat. Ty tři kliknutí o sobě na začátku mi přitom nepřijdou jako žádná zvláštní zátěž (oproti následujícímu počtu otázek na schopnosti) Zároveň mi přijde, že je i pro respondenta jednodušší si otevřít prostě dotazník k danému povolání a pak k dalšímu, než aby postupně otevíral rozbalovací dotazník - zvlášť pokud bude ty povolání číst postupně.


Naoki píše:
Resp. co mit dmg types bezne - elementalni (fire, cold, lightning...) - ne-elementalni (radiant, psychic, force...)?

Protože v DnD kosmologii jsou ty ostatní (minimálně teda Radiant a Necrotic) taky elementy.

V zásadě piercing, slashing a bludgeoning sou jednoduché nemagické typy zranění.

Pak máš sérii elementárních, které se dají vyvolat magicky ale i přirozeně - acid, poison, fire, cold, thunder (tlaková vlna, výbuch), lightning (ok, to asi v DnD bez magie spíš nepude, ale typově to sem zapadá)

Pak máš dvojici necrotic / radiant, která je už výhradně magická a dost drsná (rezistence vůči těmto sou vzácné, naopak vulnerability relativně časté) plus se někde tady technicky motá psychic.

Force je pak brutalita, protože proti tomu co se vybavuju neni žádná imunita ani rezistence a bashuje to cokoliv, hmotnýho, nehmotnýho, viditelnýho, neviditelnýho, materiálního, sférickýho...
16.11.2019 15:48 - ShadoWWW
Naoki: Feedback na 1 povolání máš naklikaný max. za 5 minut. Tj. na 3 povolání to máš naklikané max. za čtvrt hodiny. Většina lidí dá max. 1 povolání.
16.11.2019 16:08 - Log 1=0
Všechna zranění jsou si rovna, ale některá z nich jsou si rovnější.
Ty kategorie jsou:
Zranění zbraní: Bodné, sečné drtivé
Materiální: Ohnivé, hromové, chladné, bleskové, kyselinové, jedové
Nemateriální: Silové, nekrotické, zářivé, psychické
Ale se silou to souvisí jen částečně. U té první kategorie jde hlavně o to, že se strašně snadno působí. Ty materiální se už musí získat schopnostmi, kouzly a speciální výbavou. Ty nemateriální jsou v podstatě vždycky magické.

Co se týká odolání a imunit na straně nestvůr, jsou zbraňové brány skoro jako jeden paklík, máloco má imunitu nebo odolání jen na některé z nich.
Materiální jsou o hodně běžnější než nemateriální. Ale popravdě bych se tím až tak netrápil, protože vždycky záleží, co za potvoru potkáš.
U elementárního čaroděje mám zranění přiřazená 4 aristotelským živlům, což je challenge, se kterou si až tak neví rady ani Wizardi, ale všechny se pohybují tak nějak na úrovni materiálních živlů. A navíc je má všechny čtyři najednou, takže nás až tak netrápí.
Chodec si je nevybírá, takže za mne OK. Navíc, klerik má taky v jedné subclasse zářivé a ostatní materiální.
Fantazijní čaroděj je má určené náhodně, takže nevadí, že se všemi nakládá jako se sobě rovnými.
Dračí černokněžník si vybírá a nakládá se všemi rovnocenně. To by mohl být problém, ale zas mi přijde, že ty materiální mají u něj lepší catripy a kouzla, takže se ráči podrží spíš fluffu a stylizace, než "Vezmu si force, na to není imunní nic" (tedy, Obrněný děs, ale jen ten).
16.11.2019 16:18 - sirien
Log: jenže Zemi zjevně místy přiřazuješ bludgeoning (zbraňové, obvyklé a často rezistované zranění) namísto acid (materiálně-elementární).
16.11.2019 17:03 - Log 1=0
sirien píše:
jenže Zemi zjevně místy přiřazuješ bludgeoning (zbraňové, obvyklé a často rezistované zranění) namísto acid (materiálně-elementární).

Zemi přiřazuji drtivé zranění, protože to dává smysl a dělám to naprosto konzistentně. Proč by země měla dostat kyselinové, mi naprosto uniká.

U první úrovně to nevadí, protože to posiluje kouzla, která daný typ tak jako tak dávají, a to u čtyř typů zranění. Není tu žádná volba, takže nevadí, že je jedna ze čtyř silnější nebo slabší (tohle je magické zranění, takže odolání a imunity nejsou, ale zas se to týká jen pár kouzel (v PHB 3, Xanathar to zvedne, ale pořád je to snesitelné).

Na šesté se vybírá odolnost, ale vždy v konkrétní situaci, takže si čaroděj určitě rád nahodí i ty ostatní, navíc se k nejběžnější zemi pojí nejméně dobrodružná dovednost.

Na čtrnácté není nic se zraněním.

Na osmnácté se volí elementární forma. Zranění je magické, takže rezistence má zem naopak nejmenší, zato nedává dodatečnou imunitu.

Shrnuto: Nevidím žádný gamistický důvod, proč dávat nehodící se zranění místo vhodného, protože všechny možnosti, které hráč dostane, jsou validní a závisí na situaci.

Ty kategorie, co tu řešíme, jsou spíše pomůcka, a není důvod se jimi omezovat, když k tomu není jiný fluffový nebo mechanický důvod.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10069513320923 secREMOTE_IP: 3.145.37.92