čímž nám odpadl Face :)
kdyby se do toho chtělo jít vážněji tak vnímám tyto překážky se kterými by se muselo poprat:
1. divácky zajimavé dobrodružství
2. dobrý GM
3. aktivní hráči
4. produkce
5. postprodukce
1. divácky zajimavé dobrodružství
Chtělo by to one-shot, který se vejde do 3, max 4 hodin hraní, který bude zábavný sledovat (moc s tímto nemám zkušenosti ale hádal bych že to znamená víc roleplayu na úkor rollplayu), a který zároveň ukáže featury JaD (resp. musí zároveň být pochopitelný pro nováčky a zároveň ukázat veteránům co je tam navíc oproti 5e).
Tímto si myslím že by odpadla Noc Goblinů, neboť tam toho rollplaye je fakt hodně (a navíc nevím do jaké míry je dobrý nápad spoilovat jeden z doprovodných dobrodružství)
2. dobrý GM
GM který zná dobře pravidla, umí pracovat s tempem dobrodružství, a bude mu dobře rozumět.
3. aktivní hráči
Roleplayeři, kteří si umí udělat zajimavé postavy a vnášet charakter a zábavné elementy do hry (včetně vlastními popisy)
4. produkce
Google meets pro tyto účely padá. Co se použije pro komunikaci? Co pro sdíleni mapy? Bude se házet pomoci nějaké veřejné appky která všem ukáže výsledky, nebo tradičně kostkami? A má každý účastník dobrý mikrofon a internetové připojení?
5. post-produkce
Chce to někoho kdo materiál vezme, nastříhá, poupraví a uploadne to na YT
Osobně k těm bodům:
Normálně mi nedělá problém GMovat, ale pro potřeby veřejného hraní se nehodím (jak dosvědčí Shari a Log) a dobrodružství pravdopodbně bude na GMa.
Co se produkce týče tak nemám žádný zakoupený software. Naposledy jsem hrál normálně přes Discord, pro mapy a sdílení používal Miro, a házelo se normálníma kostkama.
A v postprodukci jsem úplně marný - nulová zkušenost.
Tak mi to vychází že bych se maximálně mohl přidat jako hráč.
Jinak tato úvaha platí pouze pro online hraní. Ještě je možnost někde se fyzicky sejít, natočit to jednou kamerou a dát to online, čímž spousta problémů odpadá, ale zase vzniká obrovský problém logistiky.