sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
29.10.2019 23:02 - Log 1=0
Já s tím rozhodně nebudu polemizovat. Veškeré ty argumenty jsou platné.
Ale moje zkušenost je, že už to, že je na ten stat postavený hod na útok a SZ, mě dosti silně motivuje si ten hlavní stat namaxovat.
Sem tam se objevující limitace velikostí vlastností to vlastně nezmění.

Takže v tom nevidím až tak přínos, pokud kvůli tomu budeš měnit základy povolání, tak to bude matoucí a naruší to kompatibilitu. A navíc, vlastnost na mě tak nějak působí lépe (mám ji spojenou s postavou jako takovou ZB je pro mě jen číslo. Což limit schopnosti je taky, ale chápš.). Ale jak chceš, reálně se stane myslím že nic moc.
29.10.2019 23:04 - sirien
ShadoWWW: jakože postavy se stejnejma schopnostma, ale jinejma atributama, si budou podobnější, než postavy se stejnejma schopnostma a navíc stejně maxovanejma atributama?

Ne, myslim, že budou naopak rozmanitější.
29.10.2019 23:10 - sirien
Log 1=0 píše:
Ale moje zkušenost je, že už to, že je na ten stat postavený hod na útok a SZ, mě dosti silně motivuje si ten hlavní stat namaxovat

To je naprosto vpořádku. Optimalizovaný válečník může mít maxnutou STR. Ale to neznamená, že musí platit i to, že hratelný válečník musí mít maxnutou STR.

Útok a dmg sou dobrej důvod maxovat STR. Takže STR už je zjevně dost vytížená a nemá smysl jí přetěžovat. Pokud odtrhnu četnosti schopností od STR, tak tím mnohem víc otevřu dveře např. DEX válečníkům (vysoké obrany, střelba a vytříbené zbraně - může to být i konkurence v optimálizaci) nebo jinejm ještě divočejěím buildům (CHA, INT... nebudou optimalizované, ale budou bez problémů hratelné).

Měnit základy kvůli tomu nebudu. Ono to v základech naštěstí moc často neni. A nesystémové to taky neni - Ironie je, že si autoři sami minimálně podvědomně všimli problematičnosti věci a některé schopnosti mají omezení četnosti dané zcela arbitrárně (např. "3x mezi odpočinky" - naprosto random číslo), takže použití "zdatnost krát" místo "náhodně krát" neni žádná zvláštní systémová novinka.
29.10.2019 23:28 - Log 1=0
Myslím, že ani v oborech (wizardích i našich) to moc nebylo ani to nedělalo ten obor nějak "nehratelnější". Takže bouře ve sklenici vody.
30.10.2019 01:00 - sirien
jaká bouře? Sem jen někde napsal, že u nosnejch schopností preferuju designově množstevné omezení přes prof bonus než přes stat opravu a Ty ses zeptal proč, tak si dostal odpověď. Osobně to taky nepovažuju za nějak dramatický problém, jen prostě ten prof bonus je elegantnější řešení.

Jinak ne, moc častý to neni. Naštěstí. Osobně mi množstevní omezení schopností v počtu větším než "jednou za odpočinek" přijde takový... trochu neobratný. Jako ne špatný, jen prostě ne hezký.
30.10.2019 07:49 - Log 1=0
Pravda, asi jsem to celé pochopil více dramaticky, než to bylo míněno.
30.10.2019 07:57 - Tarfill
sirien píše:
...bych rád přešel z omezení schopností "tolikrát, kolik máš opravu statu" na "tolikrát, kolik máš zdatnostní bonus".

Souhlasím s tímto nápadem, ale ještě bych trochu ověřil jak moc to herně posílí multipovolání, které já osobně mám rád.
V případě Tvého návrhu mi totiž bude stačit mít nějaký stat jen minimální pro dané povolání (většinou 13/+1) ale schopnost budu moct využít hned vícekrát, dle zdatnostního bonusu... Nedokážu teď střelit jak moc a jestli vůbec by to zrovna v těchto případech přišlo silnější, ale nápad jako takový mi přijde dobrý.
30.10.2019 08:51 - Log 1=0
No, já si z toho odnesu, že můžu jet, jak jsem zvyklý, a kdyžtak se to zahladí u jednotlivých případů.

Btw,někdo s citem pro power by se mohl podívat na Kruh bylin, je to to poslední, kde mám velké resty.
30.10.2019 12:16 - Xyel
Tarfill píše:
Souhlasím s tímto nápadem, ale ještě bych trochu ověřil jak moc to herně posílí multipovolání, které já osobně mám rád.
V případě Tvého návrhu mi totiž bude stačit mít nějaký stat jen minimální pro dané povolání (většinou 13/+1) ale schopnost budu moct využít hned vícekrát, dle zdatnostního bonusu... Nedokážu teď střelit jak moc a jestli vůbec by to zrovna v těchto případech přišlo silnější, ale nápad jako takový mi přijde dobrý.

Tohle mi příjde jako hlavní důvod, proč je 5E designované přes vlastnosti a ne přes zdatnostní bonus - aby se tyhle schopnosti nedaly splashovat, nebo minimálně aby to bylo slabší.

Druhý důvod je imo ten, že to navádí hráče, jak tu postavu přirozeně postavit, aby byla gamisticky funkční aniž by museli rozumět detailům. Orientace přes 1 stat novým hráčům hodně usnadňuje život, a minimalizuje výskyt kdy s minimální znalostí pravidel naplánují build, a pak na pokročilejší úrovni hledají, jak si postavu předělat, protože to co tehdy vypadalo cool teď herně nefunguje, a připadají si v družince méněcení.

Třetí důvod, proč se nepoužívá imo zdatnostní bonus, je že 2/3 uses na úrovních 1-8 je fakt málo. A drtivá většina dnd her se hraje v tomhle range.

Co se týče samotného fightera, tak tam je "problém", že má validní buildy jak str tak dex. Proto má battlemaster počet kostek fixní.
30.10.2019 12:56 - sirien
Stavba postavy pro hráče, co ještě neznají systém, je ošetřená ve všudypřítomné pasáži "rychlá tvorba postavy".
30.10.2019 13:28 - sirien
Dobře, blížíme se ke konci, takže asi je načase plynule navázat dál.


Zaprvé - díky moc všem. Vytvořit 30 oborů k použití, dalších 5 oborů co jsou poruce jako náhrada nebo případně jako další rozšíření coby online materiál nebo tak něco a zvládnout to během cca měsíce je totálně epic výkon. Zejména Log a Xyel musim říct jeli jak fretky. O tom, že dalších asi 20 konceptů neprošlo ani nemluvě - na druhou stranu, 60% úspěšnost je ve skutečnosti pro kreativní práci fakt hodně dobrej poměr (jakože běžně se při kreativní tvorbě vyhazuje třeba 80% vytvořenýho materiálu a jen 20% projde, takže tady sme byli 3x lepší...)


Další krok je proofreading od lidí, kteří se tu s náma v tom netopili a můžou to nějak objektivně posoudit. Zejména co do:
- mechanik a vyváženosti
- stylizace a coolness
...tohle doufám stihneme relativně rychle, doufám, že si to pročte tak 5-10 lidí, půl na půl se zaměřenim na jedno a druhý. Trocha nezávislýho pohledu a možná dozahlazení na základě toho co dotyční napíšou.

Krok 3 Pak to celé nějak sepíšu/eme do malinko uhlazenější formy (jakože se srovná formát, terminologie a dá se nějaké minimální množství fluf textu) a chci udělat i anglickou verzi (byť hodně ořezanou na minimum skutečně nutného)

Krok 4 je, že připravim feedback dotazníky a pak tyhle verze pošleme ven mezi lidi na testing.


Testing nějakou dobu potrvá, takže mezitim se budu věnovat na JaD jinejm věcem (zahlazování zbytku PHB, možná rozjedu práci na DMG...)


Krok 5 je, že počítám, že tak za měsíc, dva nebo tři by se měl sejít dostatek feedbacku (snad...) a podle toho se ty obory případně dobrousí a ve finální podobě se už začlení do textu Příručky hráče (což bude s trochou štěstí poslední krok tvorby PH, takže pokud se to sejde s grafikou, tak by Skaven mohl v optimistické verzi dostat finalizovanou PH někdy ve čtvrtině příštího roku... možná. Spíš ne, ale možná. Někdy v sobotu, řekněme? :D )
30.10.2019 13:34 - ShadoWWW
Co je na řadě dál? Podrasy, zázemí nebo odbornosti?
30.10.2019 13:50 - Aegnor
Tak jsem proběhnul toho Strážce, tuším že jsem zareagoval na všechny komentáře.

sirien píše:
Někdy v sobotu, řekněme? :D

I like that. EDIT: Ale teda, bude to ta sobota před úterým, kdy má být Nightfall, nebo až ta sobota potom?
30.10.2019 14:10 - sirien
Nejspíš před.


Jinak bych rád poznamenal, že skutečnost, že sme se dostali k potřebnému množství oborů, neznamená nutně, že se zavřely dveře pro další. Pokud někdo přijde s nějakým lepším oborem, tak se pořád dá nahradit za nějaký stávající popř. pokud někdo dodá další hezkej obor, tak ho klidně můžeme přiřadit k materiálům do Kobek.


ShadoWWW: Rasy sem ještě moc nestudoval, takže nevim, který sou dostupný a který ne. Nicméně tam zas až tak moc problém nevidim, ty by snad měly jít udělat snadno. Zázemí se daj kdyžtak vzít z... se můžeme inspirovat tvorbou na internetech. Odborností by to nejspíš pár chtělo, ale nespěchá.

Obecně já asi svojí pozornost zaněřim na text jako takovej (k variantě nějakých věcí v PHB sem měl nějaké výhrady...) a když narazim na nějaké podobné věci k dopracování, tak je asi hodim pro zájemce do placu.

Ale pokud si někdo chce nahodit zázemí / odbornost / rasu / kouzlo / vzývání, tak asi rovnou může, ono budou beztak asi potřeba.
30.10.2019 14:50 - Naoki
Píše:
Zaprvé - díky moc všem.

Velky potlesk Logovi a Xyelovi i ode me.
Mrzi ze se mi to s praci seslo takto blbe, ale jsem rad ze tu byli lidi kteri zvladli odvist medvedi kus prace.
Píše:
Krok 3

S anglickou verzi rad pomuzu (urcite tam budu uzitecnejsi nez s cestinou)
Píše:
Krok 4

taktez


Ad ras, hrozne rad bych videl zainkomponovane do JaD cos tu napsal do clanku. Dat tyto 4 rasy a mozna par dalsich se zajimavym konceptem by bylo obrovskou pridanou hodnotou
30.10.2019 15:41 - sirien
Ty rasy chci táhnout timhle směrem - problém je, že v JaD je mnohem míň prostoru než kolik mám k dispozici v článku na Kostce, kterej si můžu udělat tak dlouhej, jak mi je libo (...a kolik myslim, že čtenář snese) Tj. bude to brutální komprimace.
30.10.2019 22:04 - Aegnor
No, strážce má pořešený komentáře od Siriena, teoreticky na to může kouknout ještě někdo další, pokud chce.
31.10.2019 02:38 - sirien
takže chybí... dodělat jednu schopnost u jednoho oboru. Budeme na to vyhlašovat soutěž? :D
31.10.2019 07:35 - Log 1=0
Dodávám, že ta schopnost je v principu taky OK, jen je třeba jí nastavit čísla.
Sám jsem to v podstatě cíleně nadstřelil, s tím, že lépe to dát vysoko, vyslechnout si, jak je to OP, a snížit, než dát málo, nezaujmout, a pak nemít feedback.
Jenže tady to zjevně nezabralo.
31.10.2019 08:14 - Mirkul
Zdravím, přidám se tu občas se svou troškou do mlýna. Každopádně jste dobří a je fajn, že s JaD to po dlouhé době vypadá dobře.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074068069458008 secREMOTE_IP: 3.128.155.149