sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
28.10.2019 21:51 - sirien
Ve skutečnosti to nepůsobí špatně, ale popravdě tematicky spíš jako materiál pro Kobky (NPCčka, PCčka pro hráče co chtějí něco specifičtějšího...) než do základu.
28.10.2019 22:49 - Log 1=0
A mě se ten Strážce hodně líbí, ani mi nějak specifický nepřijde. Prostě defender.
Pravda, najít pro něj nějakou typizaci je těžší, v tom připomíná šampiona, ale dovedu si představit, že by si ho někdo vzal prostě z gamistických důvodů a stylizaci bojovníka si udělal celkem nezávislou.
28.10.2019 23:02 - Aegnor
On je ten strážce specifický dost tím, že vlastně všechny jeho věci jsou pasivní nebo reaktivní. Není to úplně aktivní obor.
29.10.2019 00:17 - sirien
ok, pojďme ho dobrousit a uvidíme...


Naoki: doprojedeš prosím poznámky u Kazatele? Uzavřeli bysme tím kleriky.


Log: měl bys někdy čas potkat se na tom chatu? Eminence vypadá jako poslední nedodělanej tulák, tak že bysme projeli a dokončili ty Sítě.

Plus kdyby sis našel čas doklepnout Průzkumníka, tak budou hotoví i kouzelníci.



...a po tom všem... nám zbydou jen ty otravný druidi. Jako... hustý. Hodně hustý :)
29.10.2019 01:49 - Naoki
doplnene poznamky - ostatni se muzete na to taky mrknout a prispet svoje do mlyna
29.10.2019 08:15 - Log 1=0
sirien píše:
měl bys někdy čas potkat se na tom chatu? Eminence vypadá jako poslední nedodělanej tulák, tak že bysme projeli a dokončili ty Sítě.

Dneska večer?
sirien píše:
Plus kdyby sis našel čas doklepnout Průzkumníka, tak budou hotoví i kouzelníci.

Od doby, co jsem se mu věnoval posledně, nepřibyly žádné připomínky.
29.10.2019 10:58 - Log 1=0
sirien píše:
Eminence vypadá jako poslední nedodělanej tulák,

Neříkej hop, dokud nepřeskočíš, v Kejklíři i Vykradači vidím pořádný bug.
29.10.2019 12:30 - sirien
Ve Vykradači šlo jen o opomenutí (měl sem za to, že sem tu lvl3 schopnost začlenil, zjevně sem na to zapomněl).

U Kejklíře s Tebou obávám se nesouhlasim a mám za to, že to bude muset rozseknout až testing (popř. jednohlasný příklon proofreaderů na Tvojí stranu). Pokud lidi řeknou, že máš pravdu s je to shit design, tak to nemám problém přiznat, ale nečekám to. Přinejhorším čekám rozporuplné reakce, ale jak řek tuším Jeremy (možná Mike) - ne každej obor je pro každýho hráče (dobře, bylo to řečené o classe a ve vztahu k Rangerovi, ale i tak myslim, že na tom je něco pravdy...)


Log 1=0 píše:
Od doby, co jsem se mu věnoval posledně, nepřibyly žádné připomínky.

Aha, sorry, jak si jen změnil text ale nepingnul si komentáře, tak mi to na pohled uniklo.


Naoki: yup, díky.
29.10.2019 12:39 - Log 1=0
Jak jsem napsal i do dokumentu: Dejme tomu, ale stejně mi tam vadí ta nutnost si pamatovat/zapisovat/hlídat čísla.
29.10.2019 17:20 - sirien
Nová Tajemná vzývání
ShadoWWWovy domácí tajemný vzývání... by se daly použít, ne? :)
29.10.2019 21:26 - Log 1=0
sirien píše:
Nová Tajemná vzývání
ShadoWWWovy domácí tajemný vzývání... by se daly použít, ne? :)

Danse Macabre-Asi bych to upravil na "větší než polovina tvé úrovně černokněžníka" ani 15 černokněžník by neměl donutit Stráda dělat buližníka, protože mu blbě padl save. Ano, ta pomsta by byla strašná, ale stejně.
Krvavá oběť-Já bych si to nevzal, přijde mi to slabé. Ale třeba by to někdo viděl jinak. Slabé vzývání nevadí, nezabere moc místa a přinejhorším si ho nikdo nevezme.
Mistr prokletí-Můžu párkrát seslat Kletbu /černokněžnické kouzlo/ bez pozice. Jako ne, tohle je blbé.
Ničivá chapadla-složité, prostě můžu házet to kouzlo zadarmo. Ty další boosty už jsou zbytečné.
Tajemný plášť-OK
Tkadlec soumraku-Nechal bych až tu 9. level verzi.
Znalec labyrintů-zrušit předpoklad.
29.10.2019 21:28 - ShadoWWW
Strád, pokud vím, má legendární záchrany, tudíš se může rozhodnout v záchraně uspět, když neuspěje.
29.10.2019 21:44 - Log 1=0
Strád by neměl jít donutit dělat buližníka, ani když je vyčerpaný.
29.10.2019 22:11 - Xyel
Dle rychlého searche je Strahd imuní na charm, takže ot to řeší :)
29.10.2019 22:18 - Log 1=0
Ale to není zmámení, to jsou rozkazy. :P
29.10.2019 22:32 - sirien
V jedné diskusi u Aegnorova strážce sem napsal, že bych v celých JaD u cca 80% případů rád přešel z omezení schopností "tolikrát, kolik máš opravu statu" na "tolikrát, kolik máš zdatnostní bonus". Loga zajímalo proč.

Takže.

Zaprvé rozdělme 80 od 20. Máme případy, kdy je nějaká klíčová schopnost přímo ovlivněná tím, co nazývejme "primární stat classy" (Síla pro Válečníka, Inteligence pro Kouzelníka, Charisma pro sorcku...) V těchto případech mnohdy dochází k tomu, že toto omezení je přímá součást silového vyvážení - jde o důležitou schopnost a je omezena právě a jenom výší tohoto bonusu ("...minimálně 1x"). To je těch 80%. U onoho strážce typicky schopnost, u které sem to zmínil - kolikrát dotyčný zvládne uchránit spojence před zraněním. Docela trademark schopnost pro stylizaci oboru a výrazná část jeho síly.

Pak existují některé jiné případy. Místy je primary stat použitý jen k dokreslení jako součást rovnice - např. kouzelník má na den připravených lvl+INT. Na začátku je rozsah Int u kouzelníků cca +2 až +3 a postupem času složka "lvl" silně převládne. Nebo je u nějaké schopnosti u níž četnost vlastně není AŽ tak důležitá použitý non-primary stat, aby to ukázalo trochu odlišné zaměření toho oboru. Např. u onoho Strážce že může vztáhnout preventivní ochranu reakcí až na WIS spojenců - ok, WIS je druhotnej stat u válečníka a konkrétní počet nehraje až tak roli, protože tam jsou jiná omezení (dosah, fakt, že mám na kolo jen jednu reakci...) To je těch 20%.


Tak. Těch 20% me nežere a považuju to za validní promítnutí statu do četnosti schopností. Těch 80% mi drásá nervy a považuju to od Wizardů za bad design.

Důvody jsou rozvedené v tomhle super talku - toho, že se mluví o comp hře se nenechte zmást, mluví o obecnejch design konceptech (a má tam beztak tunu narážek na DnD).

TLDR: i když staty ovlivňují efektivitu postavy (a to je správně, protože proč by tam jinak byly), tak by jí neměly ovlivňovat příliš a zejména class-level schopnosti by měly být validní bez ohledu na vejšku statů. Celé to je o dvou konceptech:

Zaprvé to je otázka volby (pokud všechny moje schopnosti visej, stojej a padaj se Silou, tak reálně nemám volbu a musim maxovat Sílu, i když bych třeba nechtěl a radši bych si vzal feat nebo si z RP důvodů zvýšil třeba INT nebo CHA - jenže pokud STR ovlivňuje nejen můj útok a damage, ale i četnost použití půlky mejch schopností, tak si jí prostě nemůžu dovolit oželet - hra se tváří, že mi dává volbu, ale reálně žádnou nemám).

Zadruhé to je otázka použitelnejch ('viable') a optimálních buildů. Hra toreticky přežije, pokud existuje jeden optimální build (namaxovaná STR je nejlepší). Aby bylo jasno, osobně to považuju za přinejlepším neelegantní, spíš za odfláklý - mám za to, že i když by optimalizace měla bejt možná, tak by neměla mít nutně jedinou předdefinovanou cestu a mělo by existovat dilema mezi X a Y (minimálně třeba v situačních kontextech atp.)

Ale budiž, optimální válečník má max STR se dá přežít. NICMÉNĚ hra MUSÍ mít víc použitelnejch buildů. V momentě, kdy build, kterej neni optimální, propadá, tudíž vedle optimálního buildu neexistuje hratelná alternativa, je celej design blbě. A vracíme se zpátky k tomu, že pokud STR definuje počet užití půlky mejch schopností, pak je STR přetížená a tim je protíženej jedinej optimální build - na začátek maxnout STR a všechny boosty atributů pálit do STR++ dokud to nedotáhnu na 20.

Problém je, že když je hra gamisticky balancovaná počtem užití schopnosti přes atribut, pak design automaticky počítá s tím, že optimalizuju tento atribut a tím mi bere volby (protože když to nedělám, tak neplním předpoklad a moje postava je slabá)


Pokud optimalizuju atribut, tak se za válečníka dostanu na 20+5 na 6. levelu, za ostatní se na 20+5 dostanu na 8. levelu. Ne každej hráč je fanatickej min-maxer a vezme si na začátek rasu co mu dá primary atribut boost popř. si někde cestou chce vzít feat nebo tak něco. Tzn. řekněme, že začnu na +2 (a ne na +3) a na 20+5 se dostanu cca na 8. (bojovnk), 10. (tulák) nebo 12 (všichni ostatní) levelu. Zdatnostní bonus +5 získám na 13. levelu.


Tzn. reálný průběh zdatnostního bonusu je prakticky stejný, jako u optimalizovaného atributu (začíná na +2, na +5 se dostane trošku pozdějc, pak doběhne na +6... relativně zanedbatelné odchylky, ono na +6 se u atributu můžu beztak dostat artefaktama atp.), ALE nenutí mě to do specifického buildu, takže mi to dává víc volnosti a volby (a designově to dává větší předvídatelnsot a váhu na samotnou classu) a umožňuje to víc použitelnejch buildů.



EDIT: v tom videu je klíčová pasáž 12:25 a na to navazující.
29.10.2019 22:45 - LokiB
Tohle bych celé podepsal. +1
29.10.2019 22:55 - ShadoWWW
Myšlenka je to na 1. pohled dobrá, ale skončíš jako 4E s AEDU: všichni se ve výsledku budou podobat jak vejce vejci.
29.10.2019 22:57 - LokiB
ShadoWWW: proč myslíš? resp. kam ta úvaha směřuje? protože já to moc nevidím. v čem si budou podobní?
29.10.2019 22:59 - Xyel
Log 1=0 píše:
Ale to není zmámení, to jsou rozkazy. :P

A ten 24h trvající status, že ty rozkazy musí poslouchat, je teda co? Já jenom že ten wording je téměr identický se sugescí...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.057815074920654 secREMOTE_IP: 18.119.248.149