sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
10.4.2021 14:19 - Pan Bača
Teď jsem se díval, že Abolet není dodělaný, takže ho ještě musím dodělat. Pak tam budou Abolet a Tlamáč.

EDIT: doplněni oba dva. prosím o kontrolu.
12.4.2021 04:17 - Naoki
je někde k dispozici JaD jako jednotný dokument? přemýšlím že bych vedl hraní podle těch pravidel (hlavně se zkusil zaměřit na ty přidané věci co zazněly u Gergona) ale listovat z jednoho word documentu do druhého po kapitolách bylo u posledního hraní dost peklo
12.4.2021 07:44 - sirien
Naoki: není; ale máš přístup do složky, tak si napiš script co Ti to spojí :)

EDIT: dostaneš dokument o nechutným počtu stran, cca 700-800, takže výsledek nechceš dávat jako google doc.
12.4.2021 08:04 - shari
Při letmém procházení povolání jsem si všimla pár nekonzistencí ve wordingu.

Druid - Kruh města - Pohyb ulicemi: Když se pohybuješ prostorem ohraničeným minimálně ze dvou stran stěnami alespoň dva sáhy vysokými, máš následující prospěchy
Druid - Kruh města - Spojení s městem: umíš se naladit na okolní civilizaci a během jedné Akce získat jeden z následujících přínosů
Bojovník - Chodec - Soužití s krajinou: Navíc v každém terénu máš následující benefity

Je to takhle OK, nebo je jednotná fráze, která by tam měla být použitá?
12.4.2021 08:06 - Pan Bača
Sirien: 895
12.4.2021 08:12 - Pan Bača
Shari: prospěch je z překladu, benefity a přínosy z vlastní tvorby.

Já bych to sladil, ale bude to titánská práce
12.4.2021 08:21 - sirien
Správné slovo je asi "přínos". Prospěchy je umělé až to bolí a benefity nezní moc dobře.
13.4.2021 20:44 - sirien
Dokončil jsem kapitolu 13

...což bylo bolestivé, ale je to hotové.

Pokud si někdo chcete vymyslet nějakou vlastní nemoc, teď máte příležitost. Pár by se jich možná ještě hodilo, ale pět taky relativně stačí a mě to už nebaví.

Pokud se do toho pustíte, tak dodržte mnou zavedený jednotný formát nemocí co do zápisu a volby mechanik (tj. držte se Stupňů, kašlete na wizardí "při úspěchu SO klesne o 1k6" a podobné bullshity). Máte čas dokud na to nevletí Lenka (což se stane potom co dokončim i kapitolu 12, chce to brát celé najednou).

Pokud nemáte inspiraci, můžete zkusit:
- úpal a dehydrataci (protiklad Nachlazení) nebo jinou "cestovní" nemoc do kategorie prostředí
- nějakej typickej mor.
- něco psychickýho, co neni přímo jen šílenství (chtěl sem mít všude 2, ale žádná jiná vysloveně psychická kterou by už nepokrylo to Šílenství mě nenapadla - a Šílenství chci z nějakých důvodů nechat primárně jako Stava a ne jako Nemoc)
- zombie nemoc! (sice už mám Přízračnění, ale Zombie jsou klasika...) Klidně v Cthulhu stylu (měnění se do shogotů atp.)
- nějakou kletba-nemoc co působí jako důsledek prokletí a temných rituálů

Zkuste případně udržet že by Nemoc měla mít zajímavý herní prvek ať už jako zápletka nebo jako hrozba nebo jako efekt nakažení. (Nemoci v DMG... jsou spíš o ničem). Nebojte se místy udělat nějaký parametr netradičně (já se o to u těch co tam jsou snažil) - má to fungovat jako designová demonstračka, takže je ok ukázat jak se s tím dá hrát. Obecně tam chybí nemoc která by byla těžko léčitelná, ale dlouhodobá (něco jako stone-scale v Game of Thrones atp.) mě teď tak napadá


Log: Přepracoval jsem Závislosti, Nachlazení i Tropickou horečku, tak na to možná mrkni na celý ještě jednou jestli mi někde neujela ruka pravidlově, dík. Případně dotvoř nějakou další nemoc, samozřejmě :)
13.4.2021 21:11 - sirien
Jen abysme byli kdyžtak všichni na stejné tvůrčí vlně, tak nemoc by měla mít vždycky nějaký fun-factor do hry, nejde o simulaci reality. Fun factor kterej vidim v těch svejch:

- Nachlazení vyjadřuje Hrozbu prostředí a komplikaci cestování. Z kraje je cítit, ale nemá kritický efekty.

- Tropická horečka je voser, ale funguje především jako hrozba a ukázka nebezpečnosti bažiny a dává prostor pro nějaké bylinkaření a lektvarování, které umenší efekty nemoci

- Závislost... je pro dark-style hry a pro Hýření.

- Čarozmar je long-term zápletka, navíc nakažení postavy může být drsná hrozba. Některý hráče by to nebavilo, pro jiný to bude epic.

- Přízračnění je vyjebávka, kdy každej Stupeň nemoci dává víc a víc gamistických výhod - až v jeden moment zemřeš
15.4.2021 21:40 - Chyba
Nahráno pár nemocí
16.4.2021 00:13 - Log 1=0
Taky jsem jich pár nahodil.
16.4.2021 07:55 - Pan Bača
jste se nějak rozjeli. dejte vědět, až to bude nachystané na kontrolu.
18.4.2021 03:34 - sirien
wow, ok.

Takže. 11. kapitola s magickými předměty je hotová.

13. kapitola se Stavy a Nemocemi je ode mě dodělaná, vzhledem ke změnám a doplněným rámečkům by asi bylo dobré, kdyby jí po mě ještě nejdřív prošel Log, než jí prohlásíme za úplně dokončenou.

...už jen ten blbej Bestiář...
18.4.2021 13:24 - Naoki
v jaké kapitole jsou ty pravidla pro vedení válek jak Sirien nakousl u Gergona?
18.4.2021 13:26 - Aegnor
8.2 --- Boj.
18.4.2021 19:09 - Pan Bača
za mě je 11. kapitola ok, u 13. čekám na schválení.
18.4.2021 19:52 - Log 1=0
Klidně se do toho pusť.
18.4.2021 19:55 - Pan Bača
ok, upravovali jste už jen nemoci, nebo jste zabrousili i do stavů?
18.4.2021 20:17 - Log 1=0
To ti musí říct spíš Sirien, já do stavů už nijak nezasahoval, ale já to moc nesepisuju.
Vlastně jo, asi dva body v tabulce šílenství (nespavost a migréna tuším- to co kraví s odpočinky).
18.4.2021 22:39 - sirien
jj, upravovala se nespavost a mánie, jinak Stavy zůstaly jak byly a blbli sme jen s Nemocema.

Naoki: VIP access koukám :D
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11058211326599 secREMOTE_IP: 3.14.133.138