sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
21.1.2021 02:19 - Log 1=0
Díky, u předmětů se z toho pokusím něco vymlátit.
U těch kouzel je otázka, jestli to chceme, určitě by se to hodilo, ale je to moc velké na rámeček.

Jo, nahrány Předměty, co zvyšují nosnost.
21.1.2021 13:53 - sirien
Já teď dodělávám tu kapitolu o vedení her, až to dorazim tak se na to podívám a případně ty kouzla zkusim nějak zkomprimovat (moje zkušenost zatím je že tyhle věci jdou komprimovat většinou docela dobře, zvlášť když stačí předat pointu a ne všechny detaily).
22.1.2021 18:45 - Log 1=0
Nahrány Předměty, co sesílají kouzla, a Pomůcky pro sesilatele.

Narazil jsem na něco, co se týkalo Svitkového kouzelníka a hodil k němu komentář.
23.1.2021 14:38 - Log 1=0
Uf, zbraně. Trochu jsem upravil pojetí a udělal pár drobných rozhodnutí, tak bych rád, kdyby se na to někdo podíval.
23.1.2021 15:15 - sirien
Já jsem - stranou Bestiáře - efektivně dokončil základní draft 9. kapitoly o vedení hry.

Bylo by super, kdyby si to přečetl kdo může a:

- poskytl peer-review; je to zcela nový text o vedení hry kde jsem sepsal nějaké náměty a nápady, z nichž některé jsou derivované ze Scénáristik a jiné jsou úplně nové, takže by bylo dobré k tomu dostat kritiku (jak k obsahu tak k formulacím a srozumitelnosti nováčkem)

- jste nadhodili seznam všeho co máte dojem že by tam mělo být nebo mohlo být a bylo by to hodnotné (zejména, ale nejen, pro nováčky) a zatím to tam není.


EDIT: jinak ta kapitola zatím vychází kratší, než bylo původně v plánu, takže místa pro rozšiřování tam je případně dost.
23.1.2021 18:46 - LokiB
sirien: a komentáře chceš klasicky přímo jako komenty do toho souboru?
23.1.2021 18:53 - LokiB
BTW: neuvažujete o tom, že by JaD měly vlastní stránky? Chápu tvou motivaci napojení na Kostku, ale tedy minimálně do doby, než bude nějaký nový, přehlednější design a používání, tak to tu pro běžné lidi, kteří hledají nějaké konkrétní odpovědi na otázky, není moc přehledné a použitelné.
23.1.2021 21:39 - Log 1=0
Oni mají ale posuď sám.
23.1.2021 22:16 - LokiB
Pak by mi přišlo fajn zvát lidi tam. Jak jsem psal, chápu sirienovi motivace a spojení s Kostkou, ale pro uživatele - kupující - hráče, je srozumitelnější, když se o hře více dozvídají, mohou se ptát a dostávat odpovědi na oficiálních stránkách dané hry, ne na webu, který s jejich pohledu nemá přímou souvislost a ve skutečnosti ani strukturu a funkce na to, aby jejich potřeby podporoval a plnil (aspoň v současném designu).
24.1.2021 14:23 - sirien
Loki: Ohledně odkazování na Kostku / web JaD. Hodně jsem nad tím přemýšlel a dospěl jsem k silnému závěru že ne, web JaD chci zmínit, ale odkazovat chci rozhodně na Kostku. Mám k tomu dva zásadní důvody:

Zaprvé, obsah a komunita ke kterým čtenáře z té kapitoly odkazuju na webu JaD neexistuje a realisticky nikdy existovat nebude - je a vždycky bude tady.

Zadruhé, ofiko weby her ve mě osobně nebudí ani nadšení, ani jistotu. Web JaD je aktuálně primitivní, a popravdě napůl rozbitý blog - rád bych aby byl v budoucnu trochu víc (přehled ofiko "authors approved" a neofiko fanovského dalšího obsahu + rozcestník), ale nemám jistotu že se to stane - a i kdyby se to stalo tak nemám jistotu, že to někdo bude do budoucna spravovat. Kostka je pro mě v tomhle směru konstanta - byla, je a bude a tento neměnný fakt naší RPG scény je pod mou přímou kontrolou.

Odkazovat na "ofiko" web JaD má hodnotu pouze jako pro forma záležitost, která ale je povrchní a bez přidané hodnoty - naopak bych tím záměrně ukazoval směrem o kterém vím, že bude nejspíš špatný / složitější. Kromě toho, JaD jsou vlastní produkt a vydává je Mytago, ALE reálně jsou tvorbou místní komunity - od původního překladu až po právě finalizované drafty a dva roky intenzivní práce lidí, kteří jsou zvětšiny odtud. Odkazovat na Kostku je úplně stejně legitimní jako odkazovat na web Mytaga - a čtenáři to tak je i prezentováno (Kostka jako domovský web samotných autorů).
25.1.2021 02:21 - LokiB
co se týče 9. kapitoly ... prošel jsem první cca třetinu a musím říc, že je napsaná hezky, dokonce mi to přijde, že i výrazně "hezčím způsobem", než kapitoly, které více vycházely z překladů. so far so good
25.1.2021 22:44 - LokiB
Prošel jsem celou 9. kapitolu, navrhl opravy a připsal poznámky (stylistické a významové, nikoli obsahové)
25.1.2021 22:52 - sirien
A názor na obsah? :)
25.1.2021 23:08 - LokiB
Když odhlédnu od stylu, tak obsahově mi to přijde dobré. s jednou výhradou ... přijde mi, že je to psané pro hráče, který už nějakou zkušenost má a teď se chce dále zlepšovat. tedy jednotlivé pojmy a myšlenkové obraty už mu něco říkají, jen si je třeba nedokázal sám utřídit a něco z toho vyvodit. A tohle mu pomůže

Pro nováčka to jde až moc po povrchu. Nováček potřebuje, aby se víc vysvětlovalo, daleko víc příkladů a to klidně i komplexnějších, aby vůbec pochopil, co kterým obratem a pojmem myslíš. Jinak se v tom ztratí a utopí.

Představ si, že toho o vedení hry moc nevíš a přečteš si třeba :

"Při vedení mocenských her je důležité dávat důraz na následky činů, intrik a událostí. Tyto následky by měly být logické a z větší části, ale ne zcela, předvídatelné, a měly by bránit tomu, aby přímá akce byla vždy žádoucí."

Všechno z toho uvedeného je dejme tomu pravda, ale JAK na základě toho vůbec něco vytvořit? Těch podmínek je hodně, ne u každé je jasné, jak přesně ji myslíš, a nezkušený PH se bude drbat na hlavě, jak je všechny splnit.
Dej mu příklad, ať se má čeho chytit, z čeho vyjít a dál si rozvíjet a upravovat a na podobě toho vytvářet sám nové.

Ještě ke stylu ...
Tam, kde nejdeš po pravidlech, ale popisuješ třeba aspekty Vílí Divočiny, problém není. Vyžvejknout se umíš, popisy dáš taky barvité a nápadité.

V těch pravidlověji-těžších pasážíš je to pak někdy trochu kostrbatější, věty píšeš podle mě zbytečně dlouhé (dlouhá souvětí) a někdy složitě formulované. Na tom se dá při zahlazování zapracovat nejvíc. I když se tím význam a obsah nezmění, bude to následně "až o 30% čtivější a přívětivější" :)
26.1.2021 00:05 - sirien
...když máte pocit, že je na vás Loki v komentářích kousavej, a pak začnete číst poznámky, který tam zkorekturovala vaše přítelkyně (a od druhýho stolu posloucháte nějaký jízlivosti o zájmenu "ona" ve čtvrtém pádě, které, jak všichni víme, je "jí").
26.1.2021 00:22 - LokiB
byl jsem v komentářích jak milius. co jsem měl nejkousavější, bylo "fujky" ;)
26.1.2021 01:15 - Log 1=0
Uf. Obdivuji Siriena, že zvládl zpracovat to gigantické množství kouzel, aniž by se zbláznil. Ale cca stovka magických předmětů je zpracována. Ještě ten úvod a návody na výrobu (to bude taky robota, ale kreativní, alespoň), někdo jiný ještě zkontrolujte ty bazmeky, a tahle kapitola bude hotová.
26.1.2021 21:30 - Log 1=0
Tak mě napadlo, máme někde napsaný návod na stanovování SO? Nevybavuji si, jestli jsme to řešili.
27.1.2021 18:02 - sirien
Log: hned na začátku kapitoly 8. Přemýšlel jsem, že bych k tomu napsal víc - ale pak mi přišlo, že to co tam je stačí a že ten systém je tak jednoduchej a přímočarej (tři zvýrazněné stupně, tři hodnoty) a pointu pochopíš při hře tak rychle (tak do pátého improvizovaně nastaveného hodu), že nechat to takhle je možná lepší, než PH ještě zamotávat hlavu nějakým složitějším výkaldem.
8.2.2021 21:51 - Log 1=0
Už se mi nechce hledat tohle vlákno, tak tu píšu bezobsažný post, který ho vystřelí nahoru.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083952188491821 secREMOTE_IP: 3.23.92.209