Chyba: zrovna teď sem se vrátil z přípravy osnovy kapitoly 9 pasáže Bestiář. V podstatě:
- Všechno co jde "ztabulkovat" chci ztabulkovat, i za cenu ztráty sexy-faktoru a případně i fluff/lore informace. Tj. zvířata, humanoidi, skřetoidi, nemrtví - masový tabulky statbloků. Neni to cool, ale je to extrémně efektivní způsob jak DMovy dodat hromadu potvor za cenu minima místa.
- pár potvor chci zpracovat ve formátu 2-4 na stránku. Tohle by měly být vybrané "hezké" kousky z SRD nebo vlastní tvorby. Ideálně bych tu chtěl věci které jsou mytologicky archetypální, příběhově zajímavé a mají nějakou hezkou gamistickou mechaniku co do taktičnosti atp. - ideálně všechno/co nejvíc naráz. Tohle by mělo vyvážit tu sterilitu předchozích tabulek a ukázat jak to má cca vypadat (jak máš chápat co ty statbloky reprezentují...)
- minimum potvor (jakože jednotky) dostanou jednu, možná max. 2 stránky. Tohle budou doslova výstavní kusy které mají demonstrovat co lze najít jinde a co dokážeme udělat když chceme a máme místo a jak cool ty věci vlastně mají být. Bude tam jeden drak, možná i druhej pro kontrast.
Jinak teda musim říct, že bez ohledu na abecedu bych skoro vytvořil ~takové nějaké kategorie, které tam teď jsou, protože bych k některým z nich s chutí přidal nějaké dodatečné komentáře a vysvětlení, což se dělá snáz, když ty předměty jsou hned u toho vysvětlení a ne pak rozházené halabala všude.
v SRD jsou statistiky k cca 80% potvor z celýho Bestiáře + celé dodatky A a B (zvířata a lidi) Pro nás se nejvíc asi projeví že v případě ras (goblini, orkové, drowové) tam jsou jen základní (bez mágů, válečníků, vůdců...) z nemrtvích tam není snad jen mstitel, z víl diblík, mefitové jsou čtyři z šesti, elementálů chybí víc, ale základ je.
Btw ještě k itemům:
Chceme Artefakty?
Máme Dračí jablka
A jednu věc, co jsem vymyslel.
Na jednu stranu je to ukázka, jak to má vypadat.
Na druhou je to hromada místa, kterou zaberou bazmeky co málokdo použije.
Jakože... dát tam jeden na ukázku není nutně od věci, asi? Dragonlance u nás vyšly, takže Dračí jablka asi mají smysl? A nevím, jeden dva další by se asi přežily. Ale zase je otázka kolik to bude stát místa no :/
V kapitole 9 jsem dopsal úvodní rady a pasáž o přípravě hry, od popisu žánrů a jejich tvorby přes tvorbu postav po crash-course na sféry a jejich obyvatele.
Vždycky se cení když to po mě někdo přečte, ale asi by bylo dobré kdyby po mě někdo checknul tu faktografii těch sfér. Jakože je to zestručněný na kost, takže čekejte že to je jen rámcový a nemusí to dokonale sedět (zvlášť ten vzdálenej astrální bordel...), ale zas by tam neměla bejt žádná úplná konina.
Jinak samozřejmě kdyby někoho napadlo že tam něco chybí, ať už přímo ve zpracovaném nebo v připravené osnově, tak dejte vědět.
Někde jsem přišel k reverse-engineernuté tabulce tvorby magických itemů. Jako vždycky u těhle věcí.. nesedí to na 100%, ale je to nástroj jak rychle udělat magický předmět, který by (snad) neměl rozbít hru.
Byl by o to zájem?
Přijde mi, že by se to mohlo k těm itemům dát jako nějaký guideline jak na magické předměty snadno a rychle.
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více
<<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více
<<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více
<<