skew píše:
Hmm, tedy malé itemy po šesti zabírají 1 bod, velké itemy po 1 bodu, velké zbraně po 1 bodu.
Imo to s čím přišli OnGe a <ten druhý developer, sorry> není o tolik složitejěí, obsahuje to jen o trochu víc kategorií a Encumberance počítáš v číslech tak kolem 10, zatímco LotFP končíš tak u 5.
Jako máš pravdu že to zas takový rozdíl není, i když mi to naložení z LotFP přijde z těch důvodů co jsi sám uvedl o něco elegantnější. Už proto že se třeba naotravuje s nosností, ale to tak nějak souvisísí s tím, že LotFP (stejně jako spousta jiných klonů D&D, kde se postavy obvykle nahazují) nechce aby měla základní šestice vlastností příliš velký význam.
Jinak pravidla pro zátež prostě jsou věc která se prostě můžou hodit. Třeba v D&D mi přijde poměrně typické že se střídají části kampaně, kde se cestuje po totální divočině a kolik má kdo zásob nebo šípů (nebo jestli si vzal na úkor toho všeho radši lepší zbroj) může být docela důležitá starost, s těmi částmi v civilizaci, kde se řeší sociální střetnutí, vyšetřování,... kde se nosnost pochopitelně moc neřeší.
Jestli je to aktuální problém ve chvíli kdy se autoři snaží se svým "unikátním stolním rpg" dohrabat k něčemu alespoň
srovnatelnému s tím co vznikalo ve světě koncem osmdesátých let - zatím asi moc ne. Jestli má význam vůbec dělat vůbec nějaká pravidla pro nosnost - ano, pokud to aspoň trochu souvisí se žánrem hry (nebo je naopak velmi univerzální systém) a je to rpg určené pro širokou věřejnost. Ne, pokud je to rpg pro domácí použití skupiny, která žádná pravidla pro naložení nepoužívá.