Arten CZ píše:
pokud tedy vycházíme z toho, že si nosnost skutečně počítat chceš
To je ale právě ta kardinální otázka. Kdybych ji vztáhnul třeba na svou stávající kampaň, tak za 16 měsíců ani jednou nebylo potřeba odpovídat na otázku, kolik toho nějaká postava unese, nebo co všechno má u sebe. Takže otázka zní: Je to v téhle hře jinak? A proč?
Druhý důvod, proč dát nějakou mechaniku do hry, může být snaha motivovat hráče něco dělat. Pokud mají například hledat šrot a něco z něj vyrábět, má smysl ho nějak měřit. Na druhou stranu ale jestli se celkem běžně zpracovávají množství ve stylu opuštěného železničního vagónu, tak je zase vcelku nezajímavé, jestli najednou unesu o 10 kilo víc nebo méně. Zajímavé by pak ale mohlo být třeba to, jak rychle ho zvládnu zpracovat.
Průběžné trackování naložení má smysl například v dungeoncrawlu, kde postavy vstoupí do uzavřeného mikrosmu a podstatnou částí hry je, jak budou hospodařit se svými zdroji. Ale funguje to jen díky tomu, že v dungeonu se obvykle nedá snadno najmout kůň s vozem (natož třeba auto nebo vzducholoď) a zásoby se nedají jednoduše doplnit. Odstraň stěny dungeonu a zmizí důvod to dělat, a tudíž se to do hry vůbec nedostane. Maximálně si to hráči spočítají na začátku hry, protože to je přece napsané v pravidlech, ale pak už to nikdy k ničemu nepoužijí. Ať si vzpomenu na jakoukoliv hru, kterou jsem kdy hrál, vždycky to tak bylo.
TLDR: Smysl má trackovat jen to, čeho je nedostatek.