sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
23.11.2020 01:27 - sirien
Ve skutečnosti tam jsou odkázané Skupiny a Koláž cesty (další věci v rámečcích, což vnímám jako rozdíl).

Skupiny mi přijdou ok - zaprvé jsou uvedené jen o kousek dřív, zadruhé tam je řečeno "k tomuhle použij přesně tohle", což je spíš připomenutí, a pak tam jsou nějaká rozšiřující pravidla (která nechci dávat k základním skupinám, protože tam kontextově spíš nepatří).

Koláž bitvy... jsem si říkal, jak pojmout. Nakonec sem zůstal u tohodle minimalističtějšího pojetí, protože se mi to nechtělo rozepisovat stejně jako koláže mezidobí a významná mezidobí, protože narozdíl od mezidobí na Bitvy nechci upínat tolik pozornosti a dávat jim jedno specifické pojetí.

Jakože: nemáš zkušenosti = zkus si menší bitvu s 3-4 Vlajkami max, použij Skupiny a odehraj to jako 2-3 scény soustředěné kolem Vlajek a nekomplikuj to. Ten zbytek tam je až potom co si tohle vošmatáš (proto to je odklizené do rámečků).
24.11.2020 17:16 - sirien
Dodělal jsem kapitolu 10 - Magie až po seznamy kouzel. V principu jsem to hlavně přepsal do trochu hezčí podoby, sem tam sem zpřeházel nadpisy a doplnil sem tam jeden rámeček. Asi dva nebo tři body mi tam nejsou jasný, napsal sem k nim komentáře.

...zbývá projít všechna ta mizerná kouzla...
25.11.2020 18:57 - sirien
arrghx... ok, zcela vážně - kdokoliv ochotnej pomoct zbrousit Kouzla se počítá :(

Co je potřeba:

- Změnit název na Nadpis 4 (on to už je NAdpis 4, ale se změněnym formátovánim - kliknutí na Nadpis 4 obnoví výchozí formátování, což elegantně oddělí už zpracovaná kouzla od ještě nezpracovaných)

- Přepsat Úroveň kouzla na Stupeň
- Vyvolání, Trvání, Povolání - pokud tam je herní termín (Akce, Kolo...), tak je potřeba dát velké písmeno

V popisu:
- všechny herní termíny velkým písmenem
- zahladit terminologii (Úrovně / Stupně, životy / Body výdrže, zranění / Zásahy...)
- upravit znění tam, kde je současný překlad nehezký.


EDIT: zpracoval sem kouzla A-E plus hromadu hromadných nahrazení pro celý dokument. Jakože... de to fakt vopruzně pomalu :/
28.11.2020 12:28 - Log 1=0
sirien píše:
včetně toho, že v seznamu kouzel zachováváme soupis Paladinských kouzel atp.

Tyjo, díky že jsi o tom dal vědět.
Paladinská a Hraničářská kouzla jsem nekontroloval na licenci, mám to udělat, nebo už to máš hotové?
28.11.2020 13:39 - sirien
ups - to mě vůbec nenapadlo. Ne, nekontroloval sem to.

Btw. máme někde soupis kouzel, co mají v Licenci změněný název?
28.11.2020 15:00 - Log 1=0
Nelicencovaná Hraničářská kouzla co musí pryč:
1. stupeň
Krupobití trnů
Polapující úder
2. stupeň
Kordon šípů
Zvířecí smysly
3. stupeň
Bleskový šíp
Vyvolej palbu
4. stupeň
Uchvacující réva
5. stupeň
Rychlý toulec
Vyvolej salvu

Totéž Paladinská:
1.
Hromový úder
Spalující úder
Úder zloby
Vynucený duel
2. je OK
3.
Aura vitality
Křižákova pelerína
Oslepující úder
Živelná zbraň
4.
Aura čistoty
Aura života
Závratný úder
5.
Kruh moci
Ničivá vlna
Vypuzující úder

Tyjo, to by se nahrazovalo blbě.
Kouzla se změněnými názvy:
Tašin děsivý smích -) Děsivý smích
Leomundova chatka -) Přístřešek
Mordekainenův meč -) Mystická čepel
Mordekainenův velkolepý dům -) Velkolepý dům
Tenserův levitující disk -) Levitující disk
Melfův kyselinový šíp -) Kyselinový šíp
Nystulova magická aura -) Tajemná magická aura
Evardova černá chapadla -) Černá chapadla
Otilukova nepoddajná koule -) Nepoddajná koule
Mordekainenova soukromá svatyně -) Soukromá svatyně
Leomundova tajná truhla -) Tajná truhla
Bigbyho ruka -) Magická ruka
Raryho telepatické pouto -) Telepatické pouto
Drawmijovo okamžité přivolání -) Okamžité přivolání
Otilukova mrazivá koule -) Mrazivá koule
Otův neodolatelný tanec -) Neodolatelný tanec
29.11.2020 00:08 - Log 1=0
Vykopíroval jsem abecední seznam kouzel se stupněm a školou.
A chci se zeptat, měnily se nějak překlady některých kouzel?
Protože se o tom mluvilo, ale nevím, jak to dopadlo.
29.11.2020 22:19 - sirien
Udělal sem to včera.

Jinak dneska sem skupinu protáhnul tvorbou postav podle JaD kapitoly 2. Efektivně to bylo na hodinu, přičemž něco přes cca půl hodiny byla tvorba postav jako takových a cca něco pod půl hodiny dopracovávání společného zázemí (vztahy a tak). Přitom zejména části se společným zázemím byly i poměrně fun. Při virtuální hře, takže v reálu věřim že to za 30-40 minut stihnout de (byť na dlouhou kampaň to společný zázemí asi budou lidi řešit víc). Jakože za mě asi dobrý.

Měli jsme u hry jednoho úplného DnD nováčka - chytal se vpohodě, vyrobil si postavu která byla funkční a neměl jí problém odehrát.
30.11.2020 13:51 - Log 1=0
BTW která ta nová kouzla nakonec používáme? Všechna? Nějaká, co jsi vybral? Nějaká co teprve vybereme?
30.11.2020 13:56 - sirien
nejspíš maximum možného, když už jsme je vytvořili - ale je nutné to projít a dobrousit (např. která povolání, jestli fakt sedí čísla atp.), což nejspíš chci udělat až potom co dodělám zabrušování té úžasné kapitoly s přehledem všech normálních kouzel.
30.11.2020 23:17 - Log 1=0
Na obnovování při krátkém odpočinku narážím na tohle:
Píše:
Improvizace
Od 5. úrovně umíš vyrábět věci i v rychlosti na koleně. Během krátkého odpočinku můžeš vyrábět předměty do své alchymistické truhly a obnovit si tak tolik jejích použití, kolik je tvá oprava inteligence. Nemůžeš tím získat víc předmětů, než kolik se do truhly normálně vejde.


Mohl bych dát omezenou formu od začátku a tahle schopnost by to boostla, ale pak by nedával smysl ten fluff, a nevím jaký jiný bych tomu dával.
30.11.2020 23:34 - sirien
Na 1. Úroveň dej "Improvizace" a popiš to jako že "narozdíl od alchymistů co sedí na zadku v dílně, umíš si poradit i v terénu..."

Na 5. Úroveň dej "Zlepšená Improvizace" a popš to jako "praxe dobrodruha tě naučila vystačit si s málem a kreativně nahrazovat ingredience tím, co máš zrovna poruce..."
30.11.2020 23:38 - Log 1=0
Dýmovnice (50 Zl):
Dýmovnici můžeš jako akci hodit až dva sáhy od sebe. Dýmovnice vytvoří zadýmenou oblast ve tvaru válce o poloměru 2 sáhy a výšce 2 sáhy. Oblast je slabě zahalená a útoky na dálku skrz ni mají Nevýhodu. Dým vydrží 1 minutu.
Al. 5. level: Můžeš jí hodit až 2x oprava obratnosti sáhů. Oblast je hustě zahalená a vytvoří těžký terén. Vydrží 10 minut.
Al. 18. level: Poloměr a výška oblasti mohou být až tvá Oprava inteligence (dle tvé volby). Každý tvor, který do ní vstoupí nebo v ní začne svůj tah su musí hodit ZH na Odolnost se SO 8+tvá oprava Inteligence + tvůj zdatnostní bonus, jinak utrpí ohnivé zranění dané tvou kostkou alchymisty + tvou opravou inteligence.

Názor?
30.11.2020 23:42 - sirien
sounds legit. Poznámky:

a) nesnažil bych se to definovat jako kouzlo, prostě bych napsal že zakouříš kruh o poloměru 2 sáhy.

b) ...poznámka o tom že to rozfouká vítr by bodla

c) těžký terén by chtěl zdůvodnění (těžké dýchání nebo tak něco)
30.11.2020 23:50 - Log 1=0
a) já myslím, že s ohledem na případné použití venku a létající protivníky by to výšku definovanou mít mělo
b) fair point, stačí napsat "nebo než ji rozfouká vítr" nebo mám kravit se silou větru?
c) OK, doplním.
30.11.2020 23:55 - LokiB
To, ze se to neda hodit na nizkych urovnich dal nez 2 sahy, je nejak konzistentni se zbytekem hazeni? chapu, ze to ma byt omezene, jen by treba pomohl wording, ze ktereho by vyplyvalo, proc to nemuzes hodit da; (nemuze hodit asi ucinne?) ... jako "hodit dal" ji asi muze, ne? jen by to nemelo ten efekt
30.11.2020 23:58 - Log 1=0
LokiB píše:
To, ze se to neda hodit na nizkych urovnich dal nez 2 sahy, je nejak konzistentni se zbytekem hazeni?

Jo, všechny ty alchymické volovinky mají takto omezený dosah.
1.12.2020 00:40 - sirien
Alchymistický oheň se hází na 4 sáhy, ty ostatní nesmysly taky.

EDIT: Vítr stačí zmínit - představa jak nějakej DM určuje sílu větru mě při čtení těch kouzel dost rozesmála (upřímně, většina lidí ani neumí přiřadit rychlost větru subjektivnímu pocitu jeho síly - já to rozhodně neumim - natož aby říkala že "fouká vítr 12.5 mil z jiho-jihozápadu, světelnost klesla na 850 lumenů a vlhkost 67% zkracuje Maximální dostřel luků a kuší o 2 sáhy" nebo jinej bullshit like that...
1.12.2020 22:27 - sirien
Jak tak čtu Tašu vedle - budeme vykrádat?
1.12.2020 23:05 - Log 1=0
Hele, víš co, já to čtu tak letmo, protože je to psané nějakou cizí řečí, a to by mi trvalo strašně dlouho, číst to pořádně.
Ale:
Já ani nevidím moc co.
Možná do PPJ, pokud nějaký opravdu bude.
7-8 by mohly poskytnout mechanickou kostru pro vymyšlení vlastní rasy pro vlastní svět (OK, ale do PPJ)
Pak variantní změny v povoláních (na to bych se vykašlal, popravdě, hra je dobrá i bez nich) a nové obory.
Cool, kdyby to někdo přeložil (byť mě popravdě moc nezaujaly), ale pro nás nic.
Patroni plní +- roli spoolečných zázemí, a přišlo mi, že my to máme lepší. Jestli se ti to chce projít, jestli tam není nějaký tip nebo třeba nápad, který by se hodil, tak by bylo asi dobré, ale moc to nečekám (a bylo by to asi fér odkázat nějakým rámečkem).
Pak hromada kouzel a itemů, čili nic, máme jich až moc, plus problém s licencí.
Nějaké tabulky pro podivné lokace, stránka o nástrahách prostředí... Myslím že pro PPJ by se něco i našlo, ale ne do jedné kapitolky.
A hádanky jsou spíš WTF.
Samozřejmě, věci do PPJ se mohou zohlednit i v těch one-shotech na výuku PJů.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.060953855514526 secREMOTE_IP: 3.145.46.18