sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
1.11.2020 23:47 - sirien
Průběžně pracujeme na kapitole pro Mezidobí.

Už jsme zpracovali všechna původní pravidla z DnD 5e, k tomu pravidla pro Koláž mezidobí a teď ještě obecná pravidla pro tvorbu magických předmětů a divů a pro magický výzkum. Klidně můžete mrknout a okomentovat. (Dokument 8.2 - Hraní hry - Mezidobí)

Výhledově chceme ještě pravidla pro sítě a vliv, dost možná pro následovníky a případně pro tvrze.

(Jinak ta pravidla tvořim průběžně s Logem hlavně z titulu toho že se Log průběžně zapojuje nápadama, takže jestli má někdo nápad pro nějaké téma a chce se přidat, tak do toho.)

Btw. ty pravidla pro Pohyb, Cestování a Nepříjemné situace (dokument 8.1) jsou tak flawless že k tomu nikdo nic nemá, nebo jen všechny potkalo zrovna když ste neměli čas se na něj mrknout? :)
2.11.2020 00:47 - LokiB
sirien píše:
Výhledově chceme ještě pravidla pro sítě a vliv, dost možná pro následovníky a případně pro tvrze.


To je ambiciózní plán. Dá se to všechno nacpat do základních příruček, aby to bylo dostatečně rozpracované v použitelné podobě a nezabralo to příliš mnoho prostoru?

Jako já tuhle možnost vítám, pro mě takováto pravidla posunují hru o level výš, když jsou dobře udělaná, protože dají hráčům systémové pravidlové nástroje, jak tyhle agendy (a to jsou agendy, které podle mě chce s postupem skoro každý hráč) hrát.
Jestli se to podaří, velký palec nahoru!
4.11.2020 19:09 - Maelik
sirien píše:
dost možná pro následovníky


jako něco takového?
4.11.2020 20:21 - Log 1=0
Otázka: Kolik by si měly postavy nalootovat na různých levelech?
Já zkusil určit tabulku, a vyšlo mi:
1 300
2 300
3 400
4 400
5 4000
6 4000
7 4000
8 4000
9 4000
10 4000
11 40000
12 40000
13 40000
14 40000
15 40000
16 40000
17 200000
18 200000
19 200000
20 200000
Je to ve zlaťácích, zahrnuje i cenu případných magických předmětů a podle mě i docela sedí. Názory?
4.11.2020 20:46 - Maelik
Já jsem osobně proti zlaťákům jako sekundárnímu XP. Ale je fakt, že je to systém, který je v D&D hodně dlouho, takže se asi vynechat nedá (protože tradicionalisti).

Když už to tam ale je, tak bych to hodil vedle XPček na úroveň. Prostě to přiznat, že jsou dva nezávislé XP metry.
4.11.2020 20:50 - sirien
Podle mě to je všechno hromada bullshit čísel který si někdo cucal z prstu. Všechno co tam vidim já je jeden ohromnej číselnej bordel za kterym se skrejvá:

- na 1-2. levelu si máš zvládnout pořídit všechno normální co chceš. (90% předmětů je náhodnej šum jednotek zl, zbytek je za 25 / 50 / 75 / 100 zl, dost náhodnym způsobem)
- na 5. dostane válečník plátovku jako protiváhu kouzelníkově fireballu
- NIC
- pro 5-10 level bullshity v náhodných tisících a desítkách tisíc (lodě za 10-30k)

...fun fact, udržování hradu v průběhu roku vyjde na 36k - což je 11-16 úroveň, ale nic navíc vám nezbyde. Palác je za 120k, taže to je pro postavu od 17. úrovně. Cena postavení paláce je 500.000 zlata. Malý hrad je 50.000. Což je asi jako velká loď.

Aby bylo jasno - snažíme se najít logiku v systému, v němž sou od pohledu vidět hovadiny jako že základní jed je pětkrát dražší, než protijed a dvakrát dražší než léčivý lektvar nebo kniha kouzel a kutilské nářadí je dva-a-půlkrát dražší, než kovářské - ale všechno se to vejde do výdělku slušnýho řemeslníka za dva měsíce. Ten řemeslník si zjevně zvládne koupit i Slona - aniž by se řešilo, jak daleko je Indie.

Tohle je shit když řešíte 20 levelů hry v jednom jedinym finančnim systému.
4.11.2020 21:00 - LokiB
Log: rozbíjí to něco, když si nalootují řádově víc nebo míň?
4.11.2020 21:18 - Maelik
Tak dal by se tam dát nějaký realistický cenník služeb a věcí, s tím, že prostě kašlem na to, že draci mají poklady za miliardy. Resp. je součástí žánru, že zabitím draka získají dost zlata na koupi menšího království.

LokiB: Ani ne. Jediné co musíš hlídat je aby si plátovku mohli koupit až na té 5. úrovni (nebo ji někde našli, dostali za odměnu,atd) a aby odpovídal jeden léčivej lektvar na 5 goblinů, nebo ekvivalentního nepřítele.

Anebo na to kašli a dávej léčivé lektvary a jiné poklady podle toho jak to dává smysl a jak je potřeba.
4.11.2020 21:19 - Log 1=0
LokiB píše:
Log: rozbíjí to něco, když si nalootují řádově víc nebo míň?

To záleží.
- Jestli je možné kupovat a prodávat magické předměty.
- Jestli se hrají i zápletky ve společnosti, kde záleží na společenském postavení.
- Jestli povolíš používat hrady, kupovat vozy a takové věci.
Tj. ve většině her spíš ne. V některých specifických skoro všechno, a v těch ostatních to vyhodí pár otravných nebo WTF momentů.
Dá se na to vykašlat (Sirien má pravdu, Wizardi se na to vykašlali), my se tu snažíme pár věcí udělat tak, aby byly kompatibilní, ale lepší, a v rámci toho mi přijde lepší se na tyhle věci nevykašlat.
4.11.2020 21:29 - LokiB
Si jen snažím udělat představu, když si postava na 2. úrovni nalootuje 2000, co se přesně může stát. Koupí si lepší zbroj moc brzo? Nebo si koupí nějaký mocnější magický předmět, takže bude "neadekvátně silná"?

jako tu hro změní, jestli mají 300 nebo 3000, o tom žádná. Jen mě zarazilo, že by to přímo i v těch případech, které zmiňuješ, hru rozbilo.
4.11.2020 22:16 - ShadoWWW
No já byl fakt rád, když v 5E konečně zrušili "povinný progres pokladů a magických předmětů." Pokud tady něco řešit, tak spíš za co utrácet peníze. Za vlastní panství? Něco ve stylu ZZ nebo Matta Colvilla?
4.11.2020 22:17 - sirien
Loki: na nízkých úrovních to může mít vliv na náročnost střetnutí. Až na to, že nemůže, protože stejně všechno vybavení až po AC 17 seženeš už někdy na prvních dvou úrovních nebo tak něco a navíc ani neni nikde psaný že by skupina musela mít bojovníka. Efektivně ty ceníky položek do 100 zl jsou jedno - prostě to sou věci co něco stojí, něco stát musí, je asi jedno kolik, jsou tam nějaká čísla, ok, proč ne.

Průběžně se to pak ale týká sesilatelů, protože některá kouzla z nějakého důvodu stojí i zlato. Což je ale epic bullshit, protože to nemá žádnou logiku - jiná obdobně silná kouzla nic nestojí a navíc ty částky nemají relevanci, protože ta čísla neexistují v žádném ani trochu fixním kontextu nějaké ekonomiky (cokoliv co stojí víc jak 100 zl stojí náhodné-bullshit-číslo, které je mnohdy náhodné i co do svého řádu) - tzn. 50 zl za barevnou kouli jí může činit bezcennou protože neseslatelnou, nebo to může bejt jen opruz omezení co nikoho nezajímá - o tom že existuje kouzlo 6. Stupně se surovinama za 10 (deset) zlatejch což je naprosté wtf nemluvě.

A pak se dostaneš do věcí které se týkají zásadních věcí - hrady, paláce, armády, lodě... které jsou double-bullshit, protože buď je do té hry chceš (a prostě je hráči dostanou - což se i píše v DMG) nebo je řešíš v mezidobí... a tam to pak nedává smysl, protože tam sou naprosto náhodné hodnoty.

A když se snažíme napsat pravidla pro mezidobí a pro tyhle věci a vyvstává otázka toho, že by ty věci měly třeba něco stát, tak to je totálně rozbitý - na pohled to vypadá že tam něco je, ale jakmile se toho dotkneš tak se to začne řítit na hlavu.
4.11.2020 22:19 - sirien
ShadoWWW: Colvilla sem čet někdy předevčírem. Celá ta jeho pravidla sou ještě větší shit než sem od něj čekal a to je hodně co říct. Zapovězené země zas řeší pro DnD naprosto nesmyslný detaily.

Jestli chceš vidět kam to směřujeme (~/směřuju), tak viz dokument 8.2; ironie je, že já bych pro ty pravidla co tam mám ty peníze ani vůbec řešit nepotřeboval, ale prostě DnD k tomu dává nějaké cenovky a s tim se potřebuju nějak vyrovnat :(
4.11.2020 22:46 - LokiB
sirien: proto jsem i doteď myslel, že tuhle část vlastně v JaD mít nebudete. mně moc smysl nedává. jako fungující ekonomika je důležitá, ale jet to podle toho, kolik má postava získat na té které úrovni, je pro mě už moc mechanický.
4.11.2020 23:35 - sirien
Loki: v JaD to taky nikdo nechce, protože to je shit; problém je jak se vyrovnat s tím, že to DnD 5e má.
5.11.2020 18:55 - sirien
Dozahladil sem kapitoulu 6:

- uzavřel a případně zohlednil sem všechny zbývající komentáře
- dopsal jsem text o Příliš velkých penězích
- dodělal jsem pravidla pro moderní zbraně (střelné zbraně)

- přepsal jsem text o magických službách
- upravil jsem text uvádějící tabulku obchodního zboží

Dvě tučně zvýrazněné položky by asi ocenily něčí kontrolu a peer-review. Text o penězích není moc hard-pravidlový a je spíš úvodem pro nějaké věci které plánuju psát do mezidobí a je to způsob jak se zbavit položek desetitisíců a statisíců zlatých, které v DnD prostě herně nefungujou a sou bullshit.

Palné zbraně jsou nějaká moje improvizace na dané téma, je pravidlová a je to především nástřel, který by bylo fakt dobré, aby mi někdo šel rozebrat na součástky - jak z historického hlediska (v téhle kategorii zbraní fakt totálně plavu) tak z pravidlového (to co sem tam nastřelil vlastně netušim co ne/udělá za bordel)

EDIT: u těch palných zbraní - to co je psané v DMG je totálně nepoužitelný, ofiko nic nevyšlo zjevně; vycházel jsem tak nějak z toho, co sem našel tady:
- http://dnd5e.wikidot.com/fighter:gunslinger:firearm-properties
- https://www.gmbinder.com/share/-LaQ-9bfLBNNBm-hoMee
...tyto dvě věci se moc nepotkávají, ta první je pravidlovější, ta druhá historičtější (nevim, tak od pohledu), já jsem šel nějakou třetí cestou - spíš sem se klonil k té první, ale bez toho crunche o přebíjení a selháních.
5.11.2020 19:16 - ShadoWWW
Gunslinger byla ofiko cizí postava v Dračí loupeži. Jinak se už za ofiko považuje i gunslinger od Mercera (z něj bylo odvozené to NPC).
5.11.2020 19:31 - sirien
Aha... tak ten první odkaz koresponduje s tím Mercerem.

Tak nevim - máme to použít i s těma Missfire a Explosive pravidlama? (Ty reload pravidla se mi nelíběj, protože do DnD zaváděj něco, co se v nich nikdy neřešilo - viz kuše, zejména těžké kuše - jakože v pohodě house rule a klidně bych to vydal jako "ofiko" JaD hack, ale rvát to do základu se mi nechce)
5.11.2020 21:48 - Log 1=0
sirien píše:
- dodělal jsem pravidla pro moderní zbraně (střelné zbraně)

Aneb jak dopřát pyroforovu schopnost povolání každému, kdo si zaplatí. A většinou i silnější (teda, je tam pár specifických omezení typu nosnost, ale fakt mi to přijde pořád slabší).
5.11.2020 21:54 - sirien
Log: v pořádku, není problém - k pyroforovi se napíše, že v případě že jsou ve hře moderní zbraně, tak dostane revolver nebo výbušnou munici nebo tak něco - když se posouvá technologická úroveň, tak se zázraky technologů posouvají spolu s ní.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.064137935638428 secREMOTE_IP: 18.226.180.68