sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
28.10.2020 01:54 - sirien
Ok, nemá smysl se zdržovat a klidně můžeme věci rozkouskovat: Dokončili jsme další pasáž kapitoli 8, je v dokumentu 8.1 (zbytek hozen do 8.2, Boj přejmenován dočasně na 8.3)

8.1: Hraní hry: Pohyb a čas + Odpočinky + Cestování

Pohyb a čas jsou přepracované (o něco zjednodušené) a pro pohyb světem obsahují nový modul Hex-crawlu

Odpočinky jsou jak byly, ale jsou k nim v rámečku hozené věci z DMG

Cestování je celé zbrusu nový modul. Koláž cesty je soubor různých house rules co byl lehce naťuknutý v Noci goblinů. Pravidla pro Výpravy jsou vzatá z AiME - a brutálně přepracovaná (jakože k nepoznání - analyticky sem rozložil AiME na prvočinitele a sešrouboval sem to dohromady ve výrazně zobecněnější a tak trochu přehlednější a jednodušší podobě).


Anyway - kdokoliv má náladu udělat si další alfa-reading a proof-reading, tak do toho.
28.10.2020 01:57 - sirien
Log 1=0 píše:
1) Jestli jdeme do vedení hry v PH, bude tam i tvorba pastí a combat calculator? (Měly by)
2) Jak to dopadlo s těmi flaštičkami?

1:
- obecný úvod do game-masteringu
- nějaký soubor TLDR best tipů pro vedení DnD specificky
- combat kalkulátor... ano.
- TLDR bestiář - nějaká tabulka s přehledem statů potvor bez většího fluffu; info že a) vyjde Bestiář a b) krptické info že kdo hledá, najde
- pasti... ehm; ještě sem se na ní nedíval. Nejsem velký přítel pastí, takže bych nebrečel, kdyby nebyly - ale pokud to půjde sepsat stručně, tak asi budiž, v DnD to bohužel tradici má

ad 2 - wtf?
28.10.2020 08:51 - Log 1=0
28.10.2020 13:44 - sirien
aha, jasně. Jo, už sem to zarovnal do oficiálního errata-twitter-faq výkladu.
28.10.2020 14:05 - Log 1=0
Takže alchymistova truhla dá vlastně útok dýkou navíc? No, ono to až tak nevadí, ale fakt nemůžu říct, že mám radost.
28.10.2020 14:11 - sirien
Ohledně Únavy. Hodilo by se mi jí trochu přepracovat.

Současná verze:

StupeňNevýhodyVýdržRychlost
1Všechny dovednosti
2Rychlost/2
3Útoky + Záchrany
4Max výdrž/2
5Rychlost=0
6Umíráš
Zamýšlená verze:

StupeňNevýhodyVýdržRychlost
1Fyzické dovednosti-1, hex +1
2Všechny dovednosti-2, hex +2
3Útoky + Záchrany-3, hex +3
4Max výdrž/2-4, hex +4
5Nelze použít Kostky obnovy=1, hex - nelze cestovat
6Umíráš=0
...poznámka o původní podobě by zůstala. Udělá tohle někde problém?
28.10.2020 14:13 - sirien
Log: jakože... asi jo no. Ono to zas tak moc nevadí - aspoň si to alchymista fakt užije, rozbít by se to nemělo (pokud bude mít zásobu vrhacích nožů, vyjde to podobně).

Na druhou stranu, nějaký dobrodružství a podobný s tím můžou počítat a osobně mi přijde že měnit takhle detailní pravidlo když to neni nutný neni dobrej nápad - paradoxně z hlediska kompatibility jsou větší změny lepší (jsou viditelný a jasný a tudíž přehledný) než malý (který se ztratěj a lidi z nich budou zmatený když na ně narazej)
28.10.2020 14:29 - Log 1=0
Ad únava:
Nelíbí se mi dělení na fyzické a ostatní dovednosti, z několika důvodů.
1) Zbytečně se to tím komplikuje. Zavádíme tam kategorii, která sice jakože existuje, ale je dost nepoužívaná, a moc se mi to nechce měnit.
2) Vytváří to divnou nesymetrii u záchran a útoků.
3) Nereflektuje to různé zdroje únavy (občas se objeví i zdroj psychické únavy).
4) Je to fakticky nesmysl.
5) Strašně z toho cítím, že je to snaha dát něco na ten "volný řádek".
Nelíbí se mi ani pojetí snižování rychlosti. Ustanoví se jednoduché pravidlo, které je ale nakonec arbitrárně porušeno. To je ještě nekonzistentnější, než když se tam arbitrárně házelo všechno. A ztráta momentu, kdy někdo táhne společníka, který nemůže jít sám, u mě není pozitivum (byť reálně se mi to u hry nikdy nestalo).
28.10.2020 14:48 - sirien
Mě děsně vadí, že 1. stupeň Únavy plošně penalizuje všechny dovednosti - to je nějakej WTF 3e mindset kdy Dovednosti sou nějakej nezajímavej doplněk kterej můžeš jen tak zaříznout - což ale naprosto neodpovídá mnoha současným stylům hry a hlavně to jde totálně proti našemu game designu, kdy se o Dovednosti opíráme v pravidlech pro Sociální konflikty a pro Cestování - schyat na obojí paušální Nevýhodu s PRVNIM stupněm Únavy je hroznej overkill.

Snaha o zaplnění "volného řádku" to fakt neni - je to primárně snaha o umírnění toho dopadu na Dovednosti, kterej mi hrozně leze na nervy a kurví několik námi přidanejch modulů - a to všechno kvůli jedné doplňkové tabulce, kterou autoři IMO očividně odflákli a řekli "takhle dobrý, whatever".


Postupné snižování Rychlosti má určitou přehlednost, dává vcelku +- tytéž výsledky ale hlavně má takhle mnohem pohodlnější převod do pravidel pro hexcrawl.
28.10.2020 15:04 - Log 1=0
Tak to se mi to řešení líbí ještě méně, popravdě. Pokud je pro nás 1 stupeň únavy Overkill (a mě osobně tedy přišlo, že s ní zacházíš dost "štědře" ale vždycky jsi mě ukecal, že to bude v pohodě...hm...), tak to rozhodně nespravíš tím, že vyrobíš sadu "privilegovaných" dovedností, kterým ten overkill odsuneš a sadu "podřadných" dovedností, na které dopadne stejně overkillově.

Postupné snižování rychlosti se mi vlastně docela líbí, ale vadí mi, jak je ke konci tabulky "zničehonic" opuštěno.
28.10.2020 15:32 - sirien
to snižování rychlosti je trivialita, klidně to může pokračovat 5: -5 a 6: =0 nebo klidně i 5: =0, na tom mi nijak nesejde. Co mi leze krkem jsou ty základní efekty.

Ta tabulka má očividně určitou exponenciální gradaci:
- 1: otravný efekt
- 2: omezující efekt
- 3: nebezpečný efekt
- 4: silně oslabující efekt
- 5: efekt hrozící smrtí
- 6: smrt

Stupně 3+ mi nijak moc nevaděj - to zarovnání u nich je spíš že mi to takhle přišlo tak nějak elegantnější a ty efekty zajímavější. Co mě fakt trápí jsou ty stupně 1 a 2, kde mi přijde, že designový záměr nepotkal reálnou dynamiku toho systému a efekt co byl zamýšlen jako plácnutí přes prsty tvoří ránu na solar.

Já bych prostě rád odsunul Nevýhodu do dovedností až na druhej stupeň (když ne třetí, ale ok, budiž druhej), ale moc pak nevim co s prvnim.
28.10.2020 15:52 - Log 1=0
sirien píše:
Já bych prostě rád odsunul Nevýhodu do dovedností až na druhej stupeň

To mi přijde mnohem lepší než je rozdělovat.
sirien píše:
ale moc pak nevim co s prvnim.

1) Nic, stačí omezení rychlosti
2) Zakázat reakce (případně i bonusovky, ale to mi přijde moc drsné).

Na postupném snižování rychlosti je blbé, že pokud ho necháme bez zlomu, tak znehybní malé rasy o stupeň dříve než velké, a pokud tam zlom dáme, tak tam bude zlom. Ale asi to bude lepší, je bych dal prostě na 5 "Rychlost klesne na 0" nad rámec postupného snižování.
28.10.2020 16:09 - sirien
Důvod proč jsem dal při Únavě 5 Rychlost =1 bylo právě zarovnání ras na stejnou startovní čáru předtím, než na stupni 6 umřou :D Plus ta představa postavy s Rychlostí 1 co se snaží silou vůle dostat někam kde může nabrat trochu sil mi přišla zajímavá - Rychlost 0 mi přijde že fakt patří až k tomu umírání - přecejen je to heroic žánr, dokud žiješ, tak bys měl bejt schopnej aspoň trochu jednat. Ale jak píšu, je mi to jedno.

Omezení reakcí mě nenapadlo - to je asi dobrej nápad. Otázka je jestli říct že máš Nevýhodu ke všem reakcím a bonusovkám (tam by to šlo zasáhnout obojí), nebo jestli říct že reakce používat nemůžeš (tam bonusovky nutné vynechat, protože by to bylo příliš - váží se na to nějaké schopnosti povlání, ale jen některých, takže by to zasahovalo nevyváženě)
28.10.2020 16:29 - Log 1=0
sirien píše:
Plus ta představa postavy s Rychlostí 1 co se snaží silou vůle dostat někam kde může nabrat trochu sil mi přišla zajímavá -

U těhle momentů je i ta rychlost 2 dost limitující, zatímco vynecháním 0 můžeš přijít o jiné heroické okamžiky.

Osobně jsem za plošný zákaz reakcí. Spíš intuice, ale přijde mi, že na bonusovky se váže hromada věcí, na které se stejně neháže, takže by to byla hlavně další šikana bojovníků se dvěma zbraněmi.
28.10.2020 18:18 - Chyba
Plošný zákaz reakcí dost poškodí bojovníka s Bojovým stylem ochrana. Tento styl si na 3. úrovni může vybrat i Barbat - ničitel a obdobnou schopnost (bez nutnosti štítu) na 3. úrovni má i Barbar - Kmenový válečník, který má navíc často použitelnou schopnost vážící se k reakci i na 6. úrovni

Edit: opraven bojový styl
28.10.2020 18:31 - sirien
Chyba: někdo to na něčem slízne vždycky a vždycky to bude nerovnoměrný, protože DnD nemá symetrickej design class. V aktuální implementaci dostává tečku Tuálk a Bard (jako dvě na skilly orientovaný classy). Pokud to chytí jen menší výseč class co si vezmou jeden konkrétní bojovej styl, tak to je asi docela ok.

Ale dobrej postřeh, hodí se vědět.

EDIT: mimochodem máš namysli bojový styl Ochrana, nikoliv Obrana. A případně to je řešitelné tím, že by se to nezakázalo, ale dalo by se to jako Nevýhoda k hodům v rámci Reakce.
29.10.2020 16:18 - sirien
Dodělal sem ještě celou podkapitolku s riziky prostředí a hodil sem jí do 8.1 k Pohybu a cestování.

V dokumentu 8.2 tudíž zbývá už jen Mezidobí, což je něco co je potřeba dodesignovat (se speciálním ohledem na Alchymistu a Sicca, tedy sítě, výrobu atd.)


EDIT:
- Do kapitoly 8.1 k Hodům je potřeba dovložit ještě pasáž o zacházení s neúspěchem
- Někam je potřeba narvat popis Stavů

...celkově se ale velmi citelně blížíme k dokončení kapitoly 8; pak už bude zbývat jen Boj, zbroušení Magie a sepsání Povolání... a ta přidaná kapitola pro Vypravěče. Ok, nezní to jako málo, ALE - jakože postupujeme velmi dobře, myslím.


Otázka zní - co by měla obsahovat ona kapitola pro PJ? Jakože co považujete za to nejdůležitější, co musí začátečník znát a mít k dispozici, aby přežil své první hry v DnD?
29.10.2020 17:56 - Log 1=0
Povzbuzení a poplácání po ramenou.
Combat calculator (ten z Xanathara) - bez něj se opravdu nedá pořádně PJovat.
Tolik z budoucího bestiáře, co jen půjde (bez fluffu).
Tvorba nástrah, pastí, a nepříznivých okolností.
Tvorba NPC, jak povaha, tak staty.
Že nemá vymýšlet svět, ale jen ten kousek, co potřebuje k dobrodružství.
Že má vymyslet lokace, NPC, základní zápletku a případně globální události, a ne děj.
Že má udělat 0 sezení a o čem se na něm bavit.
Povídání o herním stylu a žánru, s tím, že mu něco doporučíme a něco ne (klidně s tím, že i to ostatní by teoreticky mělo jít, ale je to těžší).
Pár takových těch obecných dobrých rad.
1.11.2020 23:18 - Log 1=0
Napsal jsem úvodní text k alchymistovi. Je to to, co se od tohoto textu čeká, nebo je úplně mimo?
1.11.2020 23:39 - Aegnor
Za mě by v té kapitole o vedení hry měly zaznít i nějaké základy ohledně předávání agendy hráčům - konkrétně takové ty věci jako "pokud ta hospoda není kriticky důležitá pro zápletku, tak ji nech popsat hráče" a podobně. Ale možná je to materiál až do DMG.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080410957336426 secREMOTE_IP: 18.226.87.83