sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #81
23.10.2019 19:59 - sirien
Log 1=0 píše:
Cíl musí uspět v záchranném hodu na Inteligenci

Sílu vůle má ofiko zastupovat Charisma.

jinak ale hezkej detail s tim vystrašenim / zmámenim.
Autorská citace #82
23.10.2019 20:32 - Log 1=0
Proto je tam "mysl" a ne "vůle". A popravdě, Wizardi mají nakonec většinu přes moudrost. Přes charisma jen pár. A přes intelienci skoro nic (pokud nepotkáš mozkožrouty). Právě proto bych rád alespoň něco přes inteligenci, navíc to mají všichni jako dump stat (nejen PC, nestvůry v Bestiáři-proto má jen k6 a ne k8, jako většina triků).
Autorská citace #83
23.10.2019 22:53 - Xyel
sirien píše:
Jakože aby se to míň krylo s oborem kterej je dělanej podle Sherlocka, tak mu dáš schopnost nazvanou Palác mysli? :)

Jinak ten překryv tam pořád cítim. Ne mechanicky, ale fluffově, pořád u toho mám takovej pocit jako kdyby to byla snaha zachytit tentýž archetyp mechanicky jinak. (Stranou toho že schopnosti lvl 9 a 17 mi do toho konceptu nějak moc nezapadaj.)

Když já v tom inquisitive toho sherlocka nevidím. Možná tak Robert Downej jr. Sherlocka, který je v podstatě super-powers based... myšlenka je zachytit privátního detektiva, tedy umí někoho vyslechnout, něco občas i zjistí, a často strká nos do nebezpečných končin, takže se umí slušně bránit - na schopnosti je to ta první část 3 a 13, ta druhá 9 a 17.
Autorská citace #84
23.10.2019 22:56 - sirien
Xyel píše:
Možná tak Robert Downej jr. Sherlocka

já sem původního Sherlocka čet a popravdě ten Dawnieho mu je docela věrnej (dobře, ten příběh je odvyprávěnej trochu sucks stylem, ale ta postava je vykreslená a prodaná docela dobře). Možná i víc, než ten Cumberbatchův (i když ten má - v prvních dvou sériích - zase věrnější příběhy a styl)
Autorská citace #85
23.10.2019 23:40 - Log 1=0
Nahodil jsem další pokus o Barbara.

Ad OT: Je zajímavé, jak tyhle dvě na první pohled modernizované a neortodoxní adaptace jsou ve skutečnosti předloze věrnější, než různé pseudo-konzervativní, které ve snaze potěšit anglické staré dámy všeho věku, pohlaví a národnosti ((c) Raymond Chendler) vysušily Sherlocka Holmese (svým způsobem geniálního šílence) na Hercula Poirota.
Autorská citace #86
24.10.2019 01:33 - sirien
Hezky Ty. Jediná výtka co mám je, že tam je jen jedna zuřivost... ale jinak fakt hezký a zábavně působící (a skoro to působí jako unarmed koncept, i když to neni - bonus body)

Já sem zkusil nahodit Tuláka - Vykradače (něčeho, nechci přímo psát hrobek...) V zásadě Tomb Rider / Indiana Jones koncept. Chybí mi tam top level schopnost (stejně, jako u Bojovníka-Vaterána :/ ) Ale je to hezkej dobrodružnej archetyp (co navíc neni spojenej se zločinem).
Autorská citace #87
24.10.2019 04:14 - Naoki
se nam to rozjelo
Autorská citace #88
24.10.2019 15:20 - Xyel
Add Druid, návrh konceptů - prohrabal jsem Irskou historii, a napadlo mě:
1) Potomek Fomoriů -- druid přes ty "špatné" jevy přírody - sucho, požár, potopa...etc; čistě kouzelník
2) Potomek Danaů (Tuatha dé Danann jestli by prošel dlouhý název) - druid přes ty "dobré" jevy přírody - světlo, život; s věcmi na boj zbraní.

Mám to zkusit zpracovat?
Autorská citace #89
24.10.2019 15:38 - sirien
Asi zkus udělat nějakej nástřel, u druida mi přijde, že sme dost ztracený :(

Jen bych to asi nějak přejmenoval - asi od čtenářů nemůžeme čekat znalost Irské mytologie (v takovéhle hloubce, přiznám se, že Fomoriové a Danaové neřikaj nic ani mě - sice nejsem expert, ale mám k Irský mytologii troufám si říct blíž, než je běžné...)

Nevim moc jak dobře bude fungovat druid s orientací na zbraně - ten bojovej shapeshifting je v DnD pro druida vcelku trademark.
Autorská citace #90
24.10.2019 16:09 - Xyel
Jenže bojový shapeshifting nemá pokud si nevezme circle of the moon, tedy žádný druid v JaD ho mít nebude. A čtenářům to nic říkat nemusí - od toho je úvod do subclassy, kde se k tomu ten fluff napíše
Autorská citace #91
24.10.2019 16:20 - LokiB
Xyel: má smysl tam dávat do názvu subclassy názvy těsně spojené s konkrétní mytologií? DnD se hodně drželo settingové neutrality co se Subclass mi přijde a jestli JaD nebude mít vlastní default setting, nedává mi takovéto pojmenování moc smysl. Obecný název, nebo nějaký neutrální
Autorská citace #92
24.10.2019 16:23 - sirien
ad shifting: ok, budu Ti věřit, já fakt expert na DnD druidy nejsem :)

Ohledně názvu se klonim spíš k Lokimu. Ono fluff se měnit nemusí, jen prostě aby to od pohledu říkalo, o co de.
Autorská citace #93
24.10.2019 17:49 - Xyel
Proto jsem se právě ptal - jestli si mohu dopsat kus druidího fluffu o bájné historii nebo jestli strict neutralitu.
Autorská citace #94
24.10.2019 18:11 - LokiB
pohled zvenku: mně by přišlo, že Fluff by byl přeci ok ... jen ten název, by bylo lepší, kdyby zůstal neutrální :) ale to je jen komentář zvenku
Autorská citace #95
24.10.2019 18:34 - Log 1=0
Sorry, Siriene, ale já už se prostě ztratil v tom, co znamenají barvičky v tabulce.
Btw, ty sis schválil vykradače? Trochu předčasné, možná.
Autorská citace #96
24.10.2019 18:43 - sirien
Log: Sorry, s barvičkama sem blbnul jakoby šlo o můj pracovní dokument a nedošlo mi, že je kolaborativní a že ty barvičky slouží i pro orientaci ostatních. Barvičky sou orientační a spíš než "schválení" teď ukazují "dokončenost" a to zejména ve smyslu toho jestli tam jsou vymyšlené typově vhodné schopnosti s mechanickým sepsáním (bez ohledu na to že se třeba ještě budou muset dobrousit co do power level). Tj. obecně to ukazuje hrubý odhad nutné další pozornosti, práce a kreativity.

zelená - hotové, vymyšlené, jsou tam všechny schopnosti, TEORETICKY testovatelné
žlutá - v zásadě koncepčně vymyšlené, ale něco významného tam neni hotový
oranžová - existuje nějaký nástřel, ale je jen vágní / nedotažený / něco tam je nefunkční
červená - zavržený koncept
(fialová - koncept odsunutý pro supplement / web support)


Až se dostaneme všude na zelenou, tak to stejně ještě bude nutné celé projít s trochou odstupu než se s tím udělá něco dalšího (nejspíš vypuštění na alfa-review nějakého širšího okruhu kritiky bude další krok...)


EDIT: plus sem měl ještě super nápad mít paralelní jinej color-coding pro classy; ten teď teda plošně rušim, ať se v tom dá vyznat)

Každopádně prosím ber v potaz že všechno je momentálně WIP, takže žádné "schválení" a asi ani žádné "zamítnutí" není nutně definitivní, sme ve fázi kdy každá "jistota" má max. 95%. Až se propracujem všude do zelený tak udělám nějaké definitivnější review, ale dokud to nemáme všechno, tak to myslím nemá smysl hrotit.
Autorská citace #97
24.10.2019 19:41 - sirien
Ok, docela sme pokročili, tak další overview...


Tyhle sou v podstatě hotový:

BARBAR
  • Kmenový válečník ok
  • Ničitel - možná dovyrovnat lvl14 multi-útok (asi až v testingu?)
  • Bijec - je potřeba doladit lvl10
.


BARD
  • Drama je tam pár poznámek, ale spíš na pozdějc
  • Romance ok
  • Písně světské ok
.



BOJOVNÍK
  • Šampion - možná nakonec začlenim
  • Veterán - potřebuje check, ale snad je už ok
  • Střelec ok
  • Vojevůdce chci ještě poštelovat rozkazy, jinak ok
  • Chodec ok
.


ČARODĚJ
  • Živlový 1 otázka k ujasnění, jinak ok
  • Fantazie ok ???
  • Sféry ok
.


ČERNOKNĚŽNÍK
  • Obr ok
  • Nauky ok
  • Drak ok
.


ALCHYMISTA
  • Divotvůrce ok
  • Pyrofor ok
  • Theurg ok
.



Na těhle dalších je potřeba ještě nějak citelnějc zapracovat:


KLERIK
  • Inkvizitor ok
  • Kazatel - koncepčně ok, ale myslim že to potřebuje dost dobrousit
  • Misionář - v podstatě ok, lvl17 mi ale přijde slabá?
.


KOUZELNÍK
  • Svitky ok
  • Průzkumník koncepčně ok, ale myslim že to potřebuje plošně doladit
  • Mág jen pár detailů a ok
.


TULÁK
  • Zloděj - asi taky nakonec začlenim
  • Kejklíř ok (? upravil sem lvl 17)
  • Vykradač - probíhá ladění a nějaká diskuse okolo
  • "Sicco" - work in progress. Nastřelil sem nějaké alternativy.
  • ??? - teoreticky se sem případně vejde ještě 1 obor (není nutný, ale pokud bude, tak proč ne)
.



No a nakonec tu je:

DRUID

jakože... Roční období sou hezkej koncept, ale za mě to zpracování je špatně a na předělání, Město je taky zajímavej koncept, ale je tam potřeba se víc zaměřit na prostředí a míň na jeho lidské obyvatele. Hvězdy sou teoreticky zajímavý námět, ale zpracování se podle mě moc nechytlo.

Obecně se tu žádnej obor zatim neblíží nějakému pokročilejšímu stavu a buď nejsou moc rozpracované vůbec, nebo dou do slepých uliček :/
Autorská citace #98
24.10.2019 23:53 - Log 1=0
sirien píše:
Bijec - je potřeba doladit lvl10

Tu připomínku, co tam je jsem zapracoval (mělo to tam být od začátku, vypadlo mi to při sepisování)sirien píše:
Veterán - potřebuje check, ale snad je už ok

Podíval jsem se, a přijde mi dost OP.
sirien píše:
Živlový 1 otázka k ujasnění, jinak ok

Doplněno.
sirien píše:
Fantazie ok ???

Opřipomínkováno.sirien píše:
Misionář - v podstatě ok, lvl17 mi ale přijde slabá?


I posílená verze?sirien píše:
Průzkumník koncepčně ok, ale myslim že to potřebuje plošně doladit

Komentáře se od té doby, o jsem ho myslím dost posílil nezměnily.
sirien píše:
Mág jen pár detailů a ok

Připomínky mám zapracované.
sirien píše:
Kejklíř ok (? upravil sem lvl 17)

Možná by se mělo něco udělat i s těmi nižšími.sirien píše:
"Sicco" - work in progress. Nastřelil sem nějaké alternativy.

Já už mám Sicca plné zuby. Ty tvoje nápady se mi nelíbí, moje vlastní taky ne.
sirien píše:
Město je taky zajímavej koncept, ale je tam potřeba se víc zaměřit na prostředí a míň na jeho lidské obyvatele.

Hotovo.
Autorská citace #99
25.10.2019 01:20 - sirien
jako - u většiny věcí to vypadá že nějak konvergujeme k závěru (ty výtky vypadaj menší a menší - resp. snazší a snazší na zapracování... veterán a fantazie třeba už se mi zdá že je jen o dovyvážení nějakejch omezení a čísílek).

Jen teď tenhle víkend asi nebudu mít moc čas JaD řešit, tak se k tomu vrátim pořádně zase až příští tejden.

Sicca můžeme klidně nechat zatim ležet. Mě připadá docela slušnej, kdyžtak ho nějak dotáhnu. Ono se nám nemusí všechno zdát perfektní (já taky nejsem fanoušek dost věcí co maj lidi očividně rádi) a navíc sme všichni biased protože se v tom intenzivně hrabeme - všechno to pak ještě bude muset posoudit (stylizačně i mechanicky) pár nezávislejch lidí co to uvidí relativně nově.
26.10.2019 14:03 - Xyel
Nastřelil jsem dva druidy - Strážce přírody a kruh pohromy.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084882020950317 secREMOTE_IP: 18.119.116.102