sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
4.10.2020 21:40 - sirien
ShadoWWW: jakože v tom výčtu "chráněných" termínů sem našel i takovou perlu jako "Dungeon Master". Což je jako dobrej fuck-off. Problém je, že tady se věc dál komplikuje tím, že nejde jen o vlastnické právo na různé obchodní značky, ale Ty využitím té licence dobrovolně vstupuješ do smluvního vztahu, v němž je ze strany Hasbra vymezeno, že se vzdáváš práva použít tyhle termíny. Což jako...


Log: Hele, nejsem právník a odmítám se jím stát. Jestli je obecné slovo z názvu nenapadnutelné, protože to je obecné slovo, nebo jestli je napadnutelné, protože tvoří sousloví, které jednoznačně identifikuje produkt, je otázka, kterou se mi prostě a jednoduše vůbec nechtělo začínat řešit.

Mě přijde jméno na stejné písmeno které má podobnou znělost naopak velmi určující. Ale je to jen můj dojem, ruku do ohně za to nedám.
4.10.2020 21:49 - ShadoWWW
Sirien: Taky proto všechny ostatní hry používají Game Master. U překladů je to ale komplikovanější, protože ta hranice mezi přímým překladem a jen odvozeným termínem se smazává. Např. Pán jeskyně: je to překlad DM, nebo je to jen zavedený, obecný český termín pro Pí Džeje? Osobně bych se vyhnul vlastním jménům (Volo, Xanathar atp.) a samozřejmě značce (Dungeons & Dragons) a logům.

EDIT: Ty odvozená jména mi přijdou v poho.
4.10.2020 21:57 - sirien
U překladů to je komplikovanější ještě navíc o to, že by v podstatě musel řešit korektnost věci podle dvojího práva, který neni ani zbla kompatibilní :/
7.10.2020 17:12 - sirien
Hele lidi... kdo bude brečet, když vezmu DnD pravidla pro cestování a vyhodim je z okna?

Protože seriózně, ty pravidla sou děsnej shit. Jakože fakt příšernej.

Z patra sem vymyslel alternativní, který sou značně lepší a budou i herně zábavnější a ty originálně vedle toho - v prvnim odstavci by mělo bejt napsáno pro jaký účel se hodí využít TAHLE pravidla a já se u první věty zaseknu a "tato pravidla se hodí zejména..." mám tendenci dokončit větou "...když máš nepřekonatelnou tendenci přečmárat naprosto zbytečnou stránku v knížce zatimco se nudíš při naprosto debilních kostkovejch orgiích zatímco PJ řeší s ostatními cestování"
7.10.2020 17:28 - LokiB
sirien píše:
Z patra sem vymyslel alternativní, který sou značně lepší a budou i herně zábavnější


Tvá skromnost je tvou nejlepší vlastností! :)

Kterou kapitolu to vlastně vyhazuješ? 8. Pohyb? nebo něco z DMG?
7.10.2020 17:44 - sirien
Skromnost je bezcennej nesmysl vymáhanej průměrnou a horší masou v obraně před oprávněným komplexem méněcennosti.

Dokument 8.1, pasáž Cestování / Rychlost cestování / Konkrétní cestovní rychlost
7.10.2020 17:45 - LokiB
Já jen, že ta pasáž se jmenuje v originálu Movement, v překladu Pohyb ... tak mě to mátlo
7.10.2020 18:29 - sirien
Jo, já sem rozdělil pravidla pro pohyb v boji od pravidel pro cestování, protože u cestování chci víc rozvést techniky pro zajímavé vystižení cestování. Plus ta pravidla ve skutečnosti nemají herně nic moc společného (ani mechanikami, ani užitím).
7.10.2020 19:26 - ShadoWWW
Co vím, tak v podstatě všichni, co hráli AiME, nahradili pravidla pro cestování v 5e těmi z AiME (tam je to jako Journeys).
7.10.2020 23:34 - Log 1=0
Jako, já souhlasím, že ty tvoje jsou lepší, ale nechceš je tam nechat alespoň jako "alternativu z důvodu kompatibility"?
8.10.2020 00:06 - sirien
Log: jakože asi jo, no :/ Otázka je, jak je uvést - jestli tam nechávat ten feeling "hej a tohle je altrnativa pro nějaké případy" nebo natvrdo napsat "hej... tohle je legacy co tu necháváme jen pro zpětnou kompatibilitu".
8.10.2020 00:15 - Log 1=0
Držel bych se stejného přístupu jako u naložení.
8.10.2020 00:29 - sirien
Log: Jakože to CELÉ narveš do rámečku? To bude kurva velkej rámeček...
10.10.2020 12:17 - sirien
Dotaz ohledně 2. kapitoly a Basic rules.

Chceme Basic rules simulovat tím, že bysme dali před jednotlivé volby rámeček, který by říkal, že pro jednoduchost mohou začátečníci volit pouze mezi člověk / elf / trpaslík / hobit a mezi válečník / kouzelník / tulák ?

Na jednu stranu by to dál zjednodušilo volby a přiblížilo by je to laickému vnímání fantasy (=Tolkienovi). Na stranu druhou mi přijde, že naše 2. kapitola tohle zjednodušení možná až tak moc nepotřebuje?
10.10.2020 12:56 - Log 1=0
Tak rámeček s informací, že nejzákladnější povolání jsou bojovník, kouzelník, klerik (!) a tulák, a rasy člověk, elf a trpaslík, ale návod na tvorbu postavy je natolik zjednodušený, že i začátečník zvládne vytvořit postavu s jakoukoli kombinací, tam dát můžeme. I když by možná stačilo udělat jeden společný a není třeba mít pro každou kategorii jeden.

Btw. předbíhající poznámka, až budeme u výtvarníků objednávat charsheety, měli bychom nechat udělat i společný pro družinu, kde se napíše kolektivní zázemí, společný poklad, společní známí a kontakty, možná i zadané úkoly a získané informace.
10.10.2020 18:57 - sirien
Zajímavá poznámka z test-readingu:

ruční kuše je poněkud nejasný termín - myslí se tím "jednoruční" nebo "rukou natahovaná" (v protikladu k pákovým nebo navíjecím)? Možná bysme měli přejít na "jednoduční kuše"?


Log: To je docela dobrý point.
10.10.2020 19:13 - ShadoWWW
Spíš příruční kuše. Taková ta malá kuše, menší než lehká.
10.10.2020 19:18 - Log 1=0
S jednoruční kuší souhlasím.
10.10.2020 19:52 - sirien
ShadoWWW: příruční je zavazadlo. Příruční kuše mi zní jako nějaká skládací kuše hozená do sedlový brašny nebo tak něco :)
10.10.2020 20:24 - sirien
Do kapitoly 2.0 jsem přidal rámeček Jednoduchá hra. Rovnou jsem se v něm otřel i o možnost umenšení magičnosti hry vyřazením nebo ze-vzácněním některých magických povolání. Když už na DH vidíme, že lidé stále propadají mýtu o tom jak je DnD nutně víc epic-magic než DrD, tak mi přijde poměrně k věci podtrhnout hned z kraje, že to tak fakt být nemusí.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096747159957886 secREMOTE_IP: 18.118.254.28