sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
4.10.2020 21:40 - sirien
ShadoWWW: jakože v tom výčtu "chráněných" termínů sem našel i takovou perlu jako "Dungeon Master". Což je jako dobrej fuck-off. Problém je, že tady se věc dál komplikuje tím, že nejde jen o vlastnické právo na různé obchodní značky, ale Ty využitím té licence dobrovolně vstupuješ do smluvního vztahu, v němž je ze strany Hasbra vymezeno, že se vzdáváš práva použít tyhle termíny. Což jako...


Log: Hele, nejsem právník a odmítám se jím stát. Jestli je obecné slovo z názvu nenapadnutelné, protože to je obecné slovo, nebo jestli je napadnutelné, protože tvoří sousloví, které jednoznačně identifikuje produkt, je otázka, kterou se mi prostě a jednoduše vůbec nechtělo začínat řešit.

Mě přijde jméno na stejné písmeno které má podobnou znělost naopak velmi určující. Ale je to jen můj dojem, ruku do ohně za to nedám.
4.10.2020 21:49 - ShadoWWW
Sirien: Taky proto všechny ostatní hry používají Game Master. U překladů je to ale komplikovanější, protože ta hranice mezi přímým překladem a jen odvozeným termínem se smazává. Např. Pán jeskyně: je to překlad DM, nebo je to jen zavedený, obecný český termín pro Pí Džeje? Osobně bych se vyhnul vlastním jménům (Volo, Xanathar atp.) a samozřejmě značce (Dungeons & Dragons) a logům.

EDIT: Ty odvozená jména mi přijdou v poho.
4.10.2020 21:57 - sirien
U překladů to je komplikovanější ještě navíc o to, že by v podstatě musel řešit korektnost věci podle dvojího práva, který neni ani zbla kompatibilní :/
7.10.2020 17:12 - sirien
Hele lidi... kdo bude brečet, když vezmu DnD pravidla pro cestování a vyhodim je z okna?