sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
6.6.2020 02:51 - sirien
Sorry, poslední dva tejdny cca zoufale válčim s těma rasama.

Vcelku se mi povedlo zkomprimovat tu úvodní pasáž (asi na 20% úvodního článku... když se člověk může opřít o autoritu autora pravidel a nemusí všechno obhajovat pro místní skeptické publikum, tak se dá dost věcí vypustit :D ), u lidí to už bohužel taková sláva neni (40%...), doufám, že elfy a trpaslíky zvládnu o něco líp. (A měli by snad jít snáz a rychejc, většina stylizačního vysvětlování byla v úvodu a u lidí, elfové a trpaslíci už sou převážně čistej fluff...)


Každopádně, pokud by to po mě někdo už teď pročet, tak budu fakt rád, protože místy sem v rámci snahy věci sesekat a přitom zachovat maximum sdělení prováděl fakt akrobacii a po 2 tejdnech práce na tom textu už absolutně netušim, jak je vlastně srozumitelnej pro kohokoliv jinýho.

Zbylý DnD rasy budou jen v rychlosti a bez rodů. Pokud byste měli zájem nějakou zajímavou rasu přidat, tak je pomalu čas to začít řešit.


Log: tak můžeš po mě zkontrolovat úvod do ras a lidi, můžeš projít tu magickou bižuterii (Xyel nevim jak s tim pokračuje a rozhodně by to chtělo víc názorů), můžeš jít zapracovat (třeba jen v návrhu pokud nechceš natvrdo) i feedback na ostatní obory.
6.6.2020 17:37 - sirien
to je ve skutečnosti boží intro a už sem o něčem podobnym přemejšlel při čtení Darths and Droids.

Cítí se někdo na psaní scénáře? :D (Ne, dobře, scénář ke komiksu si napíšu, sem si to chtěl už dlouho vyzkoušet - ale kdyby se někdo chtěl zamyslet nad seznamem věcí, které by v takovém úvodním komiksu měly být...
6.6.2020 19:45 - Log 1=0
Spíš je otázka, kdo to nakreslí.

Jinak hlavně by to mělo fungovat jako to největší antrée, ukázat interakci mezi hráči, hraní postavy atp. No, jako je v tom odkázaném. Mechaniky už podle mě dokážeme dostatečně vysvětlit v textu, takže max. jeden hod na ověení vlastnosti, a to spíš kvůli vstupu mechaniky do vyprávění, než mechanice samotné.

A přijde mi to hrozně cool.
6.6.2020 19:56 - sirien
Mě přijde škoda nevyužít příležitosti - interakci hráčů to ukáže tak jako tak, ale pokud přitom zároveň ukážeme i všechny základní mechaniky (ověření vlastnosti, útok, hod na záchranu, hod na zranění...), tak to bude myslim úplně epic.
6.6.2020 20:12 - Log 1=0
Taky otázka, kolik prostoru tomu dáme, spíše by to mělo být přehledné, a přehledné panely vyžadují prostor. Ale dát tam jedno ověření a short first level souboj s jedním, dvěma kouzly (třeba jedním léčivým a jedním zraňujícím), by ukázalo asi všechno. Ale to už by podle mě vyžadovalo tak 3 stránky. Pravda, možná bychom tím zrovna tolik ušetřili.
6.6.2020 20:58 - sirien
Klidně bych tomu dal 4-6 stránek - pokud to znamená, že za 5 minut budeš chápat, jak se ta hra celá hraje plus znát základní mechaniky, tak to je totálně worth it.



Jinak sem Ti prošel ty kouzla pro toho Ztracenýho mistra. Musim uznat, že při bližšim pohledu tam i mě přijde, žes to tam bral dost random a že to je víc výběr věcí co bys chtěl pro svého bojového černokněžníka než něco co by následovalo téma.

Hodil sem Ti tam nějaké předvýběry. Občas se v nich na víc levelech objevují kouzla co dělají rámcově totéž, jen s jinou silou, tak to bych samozřejmě neduplioval.
6.6.2020 21:55 - Log 1=0
Téma paktových kouzel:
Patron je velmi mocný kouzelník, takže jsem tam dával ikonická kouzelnická kouzla. To, že kouzelnická kouzla ikonická v DnD komunitě jsou ta, která z něj dělají altilérii na nožičkách není moje vina.

Ty jsi na to šel zjevně cestou: Patron je znalec mystických umění. Což taky dává smysl, jen je to něco jiného, než jsem myslel já.

Asi to zkřížím, protože na jednu stranu to fakt působí divně, na druhou stranu, paktová kouzla jsou jediný způsob, jakým se černokněžník dostane k přímočaré bojové magii, tak by jich tam pár mít mohl. Jen se bojím, aby se to dvojí pojetí netlouklo. I když, boužný obr má blesky a věštění, takže asi cajk.
7.6.2020 00:29 - sirien
A je fakt potřeba, aby byl každej černokněžník přímočaře bojovej? Já vim, že to je jakože základní build, ale...

Jinak ano, já vycházel z toho, že to patronem je smrtelník co se přenesl někam mimo. Teoreticky to nemusí být vůbec kouzelník, ale třeba sorcka nebo dokonce warlock. Myslel sem, že to je původní záměr - jakože tajemné mystické vědomosti a tak.

Jinak já nemám ani tak nic proti přímé bojové magii, jen prostě ty kouzla co tam byly na mě nepůsobily moc tajemně a mysticky - i když i pár takovejch sem našel, nějaký summonovaný strážci nebo ten přízračnej mečák a tak mi přišly fakt nice.
7.6.2020 00:45 - Log 1=0
Tak on ani být nemusí, nikdo nikoho nenutí si ta kouzla brát. Ale aby měl jeden obor tuhle cestu bloklou (OK, pár přímých bojových kouzel má černokněžník i v základu, ale je to dost omezené), to bych viděl jako dost nešťastné.

Jinak jsem mu většinu těch bojových kouzel vyměnil za ty z tvého výběru. Krom ohnivé koule, která sice není moc tajemně mystická, ale ikonická je tak moc, že mu ji chci nechat.
7.6.2020 00:58 - sirien
Ta ohnivá koule se hodně váže k tomu, že to táhneš k wizardovi. Když tohle člověk nesdílí, tak tam fakt působí jak fireball na voko.

Jinak asi ok, no. Osobně bych možná někde šáhnul trochu jinak:
- 2nd: asi bych tam zkusil protlačit tu duchovní zbraň, ale spíš protože se mi to kouzlo osobně líbí než co jinýho :D
- 3rd: stvoř nemrtvýho... spíš bych dal spíš mluv s mrtvými, ale jako... jemná nuance no, po které nekromancii šáhneš. (Místo Fireball bych dal určitě Přízračný strážce, protože mi to přijde jako fakt přesně ten typ kouzla co k tomuhle patronovi hrozně sedne a daj se s nim dělat hrozně cool popisy a stylizace a tak - zatimco fireball prostě bouchne...)

...ale jako ono to je spíš o tom, že těch kouzel k té stylizaci prostě sedí víc a každý má něco fakt do sebe, ale DnD Tě nutí vybrat z nich jen dvě na level no. To pak žádnej výběr neni nakonec perfektní. (Zábavný je jak tohle designuješ a vidíš do toho procesu toho výběru a do toho jak hrozně random některý kroky sou a jak by klidně mohly bejt jinak kdyby ses trochu jinak vyspal - a pak vidíš lidi jak argumentujou těma nejmenšíma detailama toho, co je tam napsaný :D Tohle by si zasloužilo nějakej vysvětlující text někam.)
7.6.2020 17:16 - Log 1=0
sirien píše:
Ta ohnivá koule se hodně váže k tomu, že to táhneš k wizardovi. Když tohle člověk nesdílí, tak tam fakt působí jak fireball na voko.

Sice mi to trhá srdce, ale máš pravdu.
Dal jsem tam jasnozřivost.
Sice se mi nelíbí, že tím klesne počet bojových kouzel, ale alespoň to bude méně svádět hrát černokněžníka jako kouzelníka (což je dobrý způsob na to, jak si nabít držku).
13.6.2020 00:40 - Log 1=0
Popravdě mi přijde až zbytečné procházet seznam kouzel a "hodnotit" věci, co něco kopírují, dávají nějaký bonus nebo něco podobného. Na to bychom měli vytvořit nějaký obecný mustr a skutečně analyzovat jen ty zajímavé.
13.6.2020 21:15 - sirien
sorry, tenhle tejden stíhám spamovat diskuse, ale JaD sem nějak nedával.

...o čem přesně to mluvíš? Předpokládám spíš procházet seznam kouzelných předmětů, spíš než kouzel?
13.6.2020 22:01 - Log 1=0
Jo, kouzelné předměty, sorry.

Jde o to, že tam je dost věcí, které jsou ve stylu jednou/X krát/jednou denně/x krát denně/libovolně sešli kouzlo XYZ.
Nic proti existenci těch předmětů jako takových, ale fakt nemám energii na to, koukat se na to a dávat tomu +-1 v tabulce, jestli je nahradí obecný mustr a 1-4 příklady od každé vzácnosti do náhodné tabulky (což by podle mě měly), a hodnocení tohohle konkrétního předmětu je vlastně jedno.
20.6.2020 23:31 - Log 1=0
Dal jsem ti pár poznámek k té základní osnově.
22.6.2020 16:02 - sirien
Log: nějaký důvod, proč zakládáš soubory mimo složky?

Jinak jsem se v podstatě už pevně rozhod, že všechny seznamové výčty včetně mg předmětů, lektvarů atp. budou ve formě dodatku na konci příručky, protože srsly mě nehorázně jebe, když listuju skrz DMG, něco hledám (pravidlo, doporučení, postup...) a v půlce kapitoly mám najednou položkovej výčet na desítky stránek.

Tj. v odměnách může bejt zmíňka o pokladech a mg předmětech a případně jejich vyvažování atp., ale samotný mg předměty budou až nějakej Dodatek X.
22.6.2020 16:18 - Log 1=0
Jestli jde o ten článek o zbraních, tak ten jsem zkoušel přetáhnout z jedné složky do druhé a moc to nefungovalo. To se musí jít do textu cestou CtrlA, CtrlX, CtrlN a CtrlV? Nebo jsem něco dělal blbě?
22.6.2020 17:08 - sirien
nahoře vedle názvu souboru máš takovou složtičku kde je jeho umístění a tam to můžeš prostě změnit.

Druhá možnost je prostě to přetáhnout když si na gDrive rozbalíš nalevo stromovej diagram složek a přetáhneš to do některé z nich.
24.6.2020 23:26 - Log 1=0
Píše:
A když už jsme u těch herezí... Přecházíme na Morální kompas, nebo zůstáváme u RIPVu?


Ještě jsem nad tím přemýšlel, tedy nad těmi neutralitami, a přišlo by mi nejjednoduší říct hráči, ať zaškrtne 1 nebo 2 rysy. Bylo by to méně formální a spíše by to vedlo k tomu skutečně vystihnout postavu, než splnit dva povinné body.
Přesvědčení by pak bylo
ZD: Přísaha+Svědomí
ZN: Přísaha+Cíl;Přísaha
ZZ: Přísaha+ Pokušení
ND: Svědomí+Cíl; Svědomí
PN: Svědomí+Pokušení;Přísaha+Rozmar;Cíl
NZ: Pokušení+Cíl; Pokušení
CHD: Rozmar+Svědomí
CHN: Rozmar+Cíl; Rozmar;
CHZ: Pokušení+Rozmar
28.6.2020 22:43 - Log 1=0
Rozebral jsem ty magické předměty, viz nasdílený dokument. Klidně se ještě znova podívám na nějaký konkrétní předmět, ale v zásadě jsou tu kategorie, o kterých se dá rozhodnout dost souhrnně.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079662084579468 secREMOTE_IP: 18.118.210.133