sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
23.5.2020 21:48 - sirien
ShadoWWW píše:
Neexistence tohoto lektvaru by způsobila minimální zájem o Berserkra

TĚŽCE pochybuju. Popravdě dost pochybuju, že by větší část hráčů měla ty itemy / lektvary vůbec nějak víc pročtené, natož že by je rovnou zvažovala v buildech - nebo, když sme u toho - že by se nějak extra objevovaly ve hrách, minimálně mimo předpřipravená dobrodružství.

Po těch naprosto odpornejch 4e MMOčkovejch item orgiích ze kterejch bylo už všem blbě odvedla 5e velmi dobrou práci v těžkym osekání věcí a velmi efektivně zkrotila tu příšernou magickou hyprinflaci, ke který docházelo celý dvě předchozí edice.

Osobně za sebe musim říct, že mě celej tenhle koncept itemů listovanejch jak kouzla v příručce kterym procházíš jak nákupnim seznamem dost znechucuje - z něčeho co by mělo mít vlastní story a feeling se stává katalogová položka nákupního centra. Mnohem víc by se mi líbilo mít v příručce nějaké návodné texty pro tvorbu itemů s náhodnými tabulkami pro jejich generování a možná pár příkladů sem a tam, ale tuhle DnD orgii bych v JaD nejradši zahodil - u nás nemá tradici, takže jí publikum postrádat nebude, DnDčkaři si to najdou v překladech, takže copypastovat DnD itemy do JaD mi přijde jako dost repetetivní plejtvání inkoustem (ono už z tý copypasty kouzel nejsem nadšenej, ale tam to je holt nutnost - na vytvoření celého alternativního spell-booku fakt nemáme tvůrčí kapacitu...)

...teď sem zvědavej, jak mě ukamenujete.
(a pokud to je blbost tak byste fakt měli, protože se jinak fakt silně klonim k tomu nějakej podobnej výše uvedenej cut reálně provést)
23.5.2020 21:51 - Log 1=0
ShadoWWW píše:
Neexistence tohoto lektvaru by způsobila minimální zájem o Berserkra, který je je základním (SRD-čkovým) oborem barbara.

Tak to je chucpe design, když nefunguje bez magických itemů.

Jinak mě osobně přijde celkem omezující, že tam je daná kombinace konkrétní zbraň X konkrétní účinek. Klidně bych dal "návod jak vymyslet hezkou magickou zbraň"
"návod jak vymyslet magickou zbroj" "návod jak vymyslet sesílací předmět" a konkrétní výčty nechal pro ty fakt zajímavé věci.
23.5.2020 21:56 - ShadoWWW
Já tě klidně ukamenuji. :) Ne, važně. Chápu, jak to myslíš. Dokonce bych na tvém místě měl úplně stejný záměr. Problém je, že to nefunguje. Tak jako nefungují obecné návody, jak si vytvořit vlastní nestvůru. Ve výsledku se s tím nechce nikomu drbat. I když ten seznam vypadá na první pohled hnusně (jako obyčejný MMO katalog), tak ve výsledku je docela užitečný. Někdo si ho prolistuje a nasbírá inspiraci, jiný si tam vyhledá přesně to, co potřebuje. A když tak si to přefluffuje (nebude to klobouk přestrojení, ale třeba brož přestrojení). Podobně jako s nestvůrami. Místo abych hodinu tvořil svou vlastní nestvůru podle kapitoly o tvorbě nestvůr, tak si raději vezmu nějaký hotový blok statistik a prostě ji přefflufuju. Když chci například větrný mlýn, který bojuje proti družině, tak vezmu statistiky nějakého obra a hotovo.
23.5.2020 22:02 - ShadoWWW
Kouzelné předměty samozřejmě trpí podobnou vadou jako bestiář – když do něj nahlíží (nebo ho už znají) hráči. Nebo když to nacpeš rovnou do PHB, jak 4E (to byl vážně hnus!). Můžeš s tím bojovat titulkem Pouze pro PJ!, podobně jako u vydaných dobrodružství, ale když si ti hráči to budou chtít načíst, tak si to prostě načtou a přijdou o kouzlo objevování.

Co jsem zjistil, tak nejlepší je naučit PJe improvizovat a re-fluffovat. Postupy tvorby jsou na houby. Jsou zdlouhavé a nedají se použít improvizovaně u stolu. Anebo si doma zdlouhavě nějaký předmět připravíš, aby ho pak hráči nenašli, nebo ho našli a vyhodili jako nezajímavý.
23.5.2020 22:06 - sirien
ShadoWWW píše:
Problém je, že to nefunguje.

Ironie je, když tohle napíšeš, a v tom samém postu napíšeš i návod na to, jak to udělat funkčně (a zjevně si toho ani nevšimneš) :D
23.5.2020 22:08 - Log 1=0
Nevím, jak to mínil Sirien, ale já určitě neměl na mysli skutečně obecný návod na výrobu něčeho od nuly. Na to se každý zvysoka, to je jasné. Myslel jsem spíše nástroj, jak to udělat rychle a efektivně.
23.5.2020 22:10 - ShadoWWW
Cimrman píše:
Autor vlastně zastává stanovisko, které zároveň vyvrací.

:D
24.5.2020 02:19 - sirien
Zítra se s trochou štěstí dostanu k vytvoření nějaké zamýšlené osnovy pro rasy. (Dnešek sem strávil procházením poznámek z dřívějška a znovu-studiem mých dřívějších materiálů co mi sloužily jako podklady pro ty články...)


Obecně s tím, jak o tom přemýšlím víc a víc konkrétně, se mi to zdá jako menší a menší problém. To zamýšlené tří-podkapitolové řešení rasové otázky vypadá slibně - o to víc, že se podle všeho dá uspořádat do "kaskády":

Na začátek bude nějaké obecné intro k rasám. V podstatě výtah z toho mého úvodního článku, ale v hodně zhuštěné formě - obecně spíš ve formátu rámečku z mých SW. Následovat budou:

1 - LIDÉ
Tady bude obecný úvod k lidem a jejich základní stylizaci. V zásadě mix úvodu a dodatku. Budou tu pak navazovat 2-3 stručné varianty různých možností toho jak lidi pojmout (stranou generického "all+1") Potom budou následovat nějaké vairanty národů pro human-only settingy (S&S, AGoT...)

2 - TRADIČNÍ
Na předchozí přímo navážou elfové a trpaslíci, resp. ukázka "klasické" fantasy s pojetím "několika málo, ale fakt odlišných ras", tj. hloubka, ne šířka. Nějaké stručné variace na to co sem tu dal do těch článků - s tím, že budu muset nějak přeskládat / přetřídit ty rody (nebo přinejmenším přejmenovat, aby tam nebyl překryv s orig 5e variantami). I když tu bude nutné zestručnění, tak bych rád zachoval všechny původní myšlenky z těch článků - uvidim, jak to pude (Gurney svýho času řikal, že sou ty články zbytečně rozkecaný, tak snad jo...); teoreticky je tu nicméně místo na další 1-2 rasy. Šáhnul bych případně po něčem fakt zajímavém nebo vlastním (a zajímavém), do kontrastu k těm dvěma klasikám. (Pitvat tu takhle půlčíky atp. mi přijde plejtvání místem).

3 - MIŠMAŠ
Tady je místo na dalších 5-10 ras pro variantu víc šířky než hloubky. Nicméně v návaznosti na předchozí bych je popsal stejným stylem (podle těch článků), jen prostě ve stručných nástřelech bez jakéhokoliv rozepisování. Tady je prostor pro to dát sem těch pár klasických ras co chceme zachovat, ale dát jim nějaký trochu spin (půlčíky...) popř. si tu dovymyslet vlastní.



Otázky tu zatím jsou:
- jak jsme na tom vlastně s rasami a Licencí? Log už tuším někde dělal nějaký přehled...
- Jaké jsou případné nominace na rasy do kategorie 2 (rozpracování do hloubky) a 3 (ty zmíněné v běžném DnD rozsahu)
?


(Log: yup, prošel sem ty Tvoje dřívější texty... a asi mě nebudeš mít rád. Můžeme to kdyžtak zejtra projít naživo.)
24.5.2020 09:12 - Log 1=0
sirien píše:
zejtra

Vzhledem k tomu, že to píšeš po půlnoci, ale nejspíš předtím, než jdeš spát (ve dvě ráno jsi nejspíš nevstával) tak se zeptám, jestli zítra znamená dneska nebo fakt zítra. Dneska večer (v neděli) to probrat můžem, zítra večer (v pondělí) na to s ohledem na věci, co čekám v práci, nejspíš nebudu mít ani čas, ani náladu.
24.5.2020 09:37 - Xyel
sirien píše:
TĚŽCE pochybuju. Popravdě dost pochybuju, že by větší část hráčů měla ty itemy / lektvary vůbec nějak víc pročtené, natož že by je rovnou zvažovala v buildech - nebo, když sme u toho - že by se nějak extra objevovaly ve hrách, minimálně mimo předpřipravená dobrodružství.

Tohle je čistě o stylu vedení dané kampaně, respektive v odpovědi na otázku "Dá se v našem světě koupit magický předmět?"
Pokud je odpověď ne, je to jak píšeš, a téměř nikdo magické předměty nečtě a build neplánuje.
Ale jak je odpověď ano, tak si naopak téměř všichni magické předměty projdou, a najdou si co se jim líbí/hodí do buildu.

A tyto rozdílné styly hry potřebují z kapitoly magických předmětů zcela rozdílné věci - styl první imo potřebuje dobrý guide na dělání zajímavých magických itemů + menší seznam pro inspiraci + když se s tím PJovi nechce drbat, jak píše Shadowww, zatímco ten druhý styl potřebuje rozsáhlý seznam ala jak je teď v DnD (kde taky prakticky plní funkci loot table protože naházení pokladu dle tabulky je vcelku běžná praxe).
24.5.2020 09:43 - Log 1=0
Xyel píše:
zatímco ten druhý styl potřebuje rozsáhlý seznam ala jak je teď v DnD

Klidně to trochu rozveď. Proč by si hráč v tomhle stylu hry nemohl udělat item na míru a říct si o něj PJovi? Neříkám, že ten důvod není, ale tekhle "ze vzduchu" ho nevidím.
24.5.2020 09:47 - Xyel
Log 1=0 píše:
Klidně to trochu rozveď. Proč by si hráč v tomhle stylu hry nemohl udělat item na míru a říct si o něj PJovi? Neříkám, že ten důvod není, ale tekhle "ze vzduchu" ho nevidím.

Mohl, a někteří hráči to i udělají, ale problém je někde jinde - ve chvíli, kdy se ve světě, v jakékoliv podobě, objeví prodejce magických předmětů, hráči se vždy přirozeně zeptají "A co prodává?", a v tomhle momentě není realistické po PJovi chtít, aby vymyslel každý předmět individuálně - potřebuje seznam, který hráčům dá/převypráví/odroleplayuje, a ten by měl najít v pravidlech.
24.5.2020 10:02 - Log 1=0
Tomuhle rozumím ještě méně (což může být i moje chyba). Takový magokupec určitě nebude mít sortiment s těmi 200 položkami, ale bude nějaký předvýběr. PJ může místo vybírání vymýšlet (klidně za použití random tabulky, aby ho to moc nezdržovalo).

Btw, Xyele, které předměty ti přijdou vhodné k vyhození? Já to moc probrat neumím.
24.5.2020 10:21 - Aegnor
Já bych udělal krok zpátky a zeptal bych se na něco souvisejícího. Chceme, aby JaD podporovalo nakupování magických předmětů v Tescu?
24.5.2020 10:28 - Log 1=0
Já bych rád, aby JaD podporovaly stejně širokou paletu herních stylů, jako DnD, a pokud některé potřebují nakupovat itemy v Tescu, tak jim v tom máme pomoci. Ale to je můj názor.

Btw, vyrobil jsem text o magických zbraních, aby bylo vidět, co si pod tím představuju. Je na Gdoc.
24.5.2020 10:40 - Xyel
Log 1=0 píše:
Tomuhle rozumím ještě méně (což může být i moje chyba). Takový magokupec určitě nebude mít sortiment s těmi 200 položkami, ale bude nějaký předvýběr.

Ano, ale taky to nebude moc prodejce, když jich bude mít míň než 10-20, a i to chtít po PJovi tvořit nějak jinak než subsetem většího seznamu je nesmyslné... obvzláště s vědomím toho, že drtivá většina těch předmětů se nikdy nepoužije, protože si je PC nekoupí.

Add předměty --- na úvod řeknu, že tohle je brutálně biased a založené na osobní zkušenosti, protože jinak to udělat neumím --- a budu to postovat po částech, protože na jeden zátah to nedám. Část 1:

Adamantine armor -- super, hraje se
Alchemy jug -- bullshit, může imo ven
Ammunition +1-+3 -- musí být pro konzistenci
Amulet of Health -- super silný, hraje se
Amulet of proof against detection and location -- často jsem viděl použit pro specifické mise, a to docela cool, nechal bych
Amulet of the planes -- umí zrušit kampaň, ven
Animated shield -- dost textu a otázek pro nic, ven
Apparatus of Kwalish -- hromada textu pro dost wtf věc, ven
armor +1-+3 -- nutné pro konzistenci, dopsat do popisku že to od +2 začíná být fakt silné
armor of invulneratbility -- k ničemu na své vzácnosti, strašně op early -- ven
Armor of resistance -- skvěle funguje jako filler item - nechat
Armor of Vulnerability -- cursed předměty bych dal jako diy návod než stockové, celkově mi nepříjdou v dnd moc zajímavé díky relativně nízkému spell lvlu remove curse kouzla
Arrow-catching shield - super, nechat
Arrow of slaying -- super, nechat
Bag of Beans -- bullshit, ven
Bag of devouring -- bullshit, ven
Bag of Holding -- core item, necehat
Bag of tricks -- bullshit, ven
Bead of force -- cool, nechat
Belt of Dwarvenkind -- cool, nechat
Belt of Strength -- tradiční, nechat
Boots of elvenkind -- tradiční, nechat
Boots of levitation -- asi okay
Boots of speed -- super, nechat
Boots of Striding -- weird filler, ven
Boots of the Winterlands -- super, nechat
Bowl of Commanding Water Elementals -- dost drsné, asi nechat
Bracers of archery -- core, nechat
bracers of defense - - core, nechat
Brazier of fire elementals -- dost drsné, asi nechat
Brooch of shielding -- filler, ven
Broom of flying -- nic neroztrhá partu jak létání pro jednoho, bullshit, ven
Candle of Invocation -- super, nechat
Cap of water Breathing -- situační, imo nechat
Cape of the Mountebank -- super, nechat
Carpet of Flying -- super, nechat
Censer of air elementals -- ditto co ostatní elementálové
Chime of opening - super, nechat
Circlet of Blasting -- filler, ven
Cloak of Arachnida -- super, nechat
Cloak of displacement --- op, tradiční, nechat
Cloak of Elvenkind -- super, nechat
Cloak of invisibility -- tradiční, nechat
Cloak of protection -- tradiční, nechat
Cloak of the bat -- super, nechat
Cloak of the manta ray -- dost se duplikuje s cap of waterbreathing
Crystal ball -- super, nechat
Cube of force - hodně textu pro nic moc věc, ven
Cubic gate -- umí rozbít kampaň, ven
Daerns instant fortress - weird af, ven
Dagger of venom -- super, nechat
24.5.2020 11:28 - ShadoWWW
Už v DMG 5E se v kapitole s kouzelnými předměty píše, že defaultně nepodporuje nakupování kouzelných předmětů a ty jsou jen "za odměnu" v nalezených pokladech nebo za splněný úkol (quest). To je dáno tím, že vydaná dobrodružství i nebezpečnost nestvůr defaultně nepočítá s magickými předměty, jak tomu bylo v 3.5 nebo 4E. Všechny jsou v systému jako "příjemný bonus navíc".

Celá kapitola je strukturovaná podobně jako ta předchozí o tvorbě dobrodružství - na minimální náročnost pro PJ. Ten si určí základní parametry pokladu a pak už si jen párkrát hodí kostkou a má ho komplet vygenerovaný.
24.5.2020 11:35 - ShadoWWW
Xyel píše:
Broom of flying -- nic neroztrhá partu jak létání pro jednoho, bullshit, ven

Souhlas. Ale co na to ježibaby? Je nutné vzít v potaz, že kouzelné předměty, stejně jako kouzla, jsou tu i pro cizí postavy a nestvůry a nejen hráčské postavy. Nestvůry používají ty stejné jako postavy a je tedy nutné je zohlednit i vůči nim.
24.5.2020 12:57 - sirien
Log, Xyel - super, díky moc, zkoušim si to nějak přepsat do té tabulky, pak si ty předměty zkusim ještě projít sám. Pokud by se k nim vyjádřil někdo další, bylo by to super, víc názorů víc adidass.

Ten Xyelův point o tom, že v některých světech (Ebberon - ale ono i FR...) je potřeba mít poruce nějaké rychlo-seznamy není úplně od věci.

Log: ano, myslel sem tím "dneska" jako "v neděli". :)
24.5.2020 18:45 - Xyel
ShadoWWW píše:
Už v DMG 5E se v kapitole s kouzelnými předměty píše, že defaultně nepodporuje nakupování kouzelných předmětů a ty jsou jen "za odměnu" v nalezených pokladech nebo za splněný úkol (quest). To je dáno tím, že vydaná dobrodružství i nebezpečnost nestvůr defaultně nepočítá s magickými předměty, jak tomu bylo v 3.5 nebo 4E. Všechny jsou v systému jako "příjemný bonus navíc".

Celá kapitola je strukturovaná podobně jako ta předchozí o tvorbě dobrodružství - na minimální náročnost pro PJ. Ten si určí základní parametry pokladu a pak už si jen párkrát hodí kostkou a má ho komplet vygenerovaný.

Jo, jenže to pak strašně drhne v kombinaci s loot tably za encountery - postavy nacházejí magické předměty poměrně často, a kolem 8+ úrovně začne strašně drhnout to, že postavy sebou táhnou 20+ magických předmětů,z nichž polovinu nepoužívají, a jednou tolik lahví, z nichž polovinu nepotřebují, ale zároveň neexistují obchody s magickými předměty, přestože by si ho postavy fakticky mohly otevřít...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.0800940990448 secREMOTE_IP: 3.145.158.106