sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
19.5.2020 16:19 - Naoki
Hledáš nápady ohledně grafického zpracování, nebo spíše content? (tzn. s jakými rasami se počítá pro knihu)
19.5.2020 16:25 - sammael
No s grafikou ani tak nie, skor ma zaujimaju celkove crty a vlastnosti. Mne osobne by sa pacil lud ktory je nieco ako chodiaci úľ pre osam a vcelam podobny hmyz. Ale toto je napriklad prestreleny nápad. Malo by to byt nieco na jednu stranu apelujuce 15 rocnym detom a na druhu stranu zaujimave pre skusenejsieho hraca DnD ci citatela fantastiky.
19.5.2020 16:34 - Log 1=0
Omlouvám se, ale trochu se ztrácím, na co se ptáš.
Ty jsi ilustrátor, co bude malovat rasy do JaD a ptáš se, s čím počítáme?
Nebo se plánuješ zapojit do tvorby obsahu a hledáš rámec, v jakém se máš pohybovat?
Oboje?
Něco dalšího, co mě nenapadlo?
19.5.2020 16:52 - sammael
Tak content ktory vznikne bude pouzity pravdepodobne pre hru ktoru planujem s White Wizard Games, ktoru ale budem navrhovat ja ale s tym, ze sa odrazim od toho co vznikne pre JaD. Projekty nebudu nijako prepojene ale pravdepodobne bude vyuzivat spolocne graficke assety. Preto pri navrhovani novych ras sa uz chcem priamo podielat. Tento krok je pre mna mimoriadne dolezity, pretoze formuje svet pre hru ktoru budem robit.

To je jediny sposob ako do grafickej podoby JaD viem zapojit medzinarodne uznavanych a velmi drahych umelcov a ziskat tak assety v hodnote minimalne 20 000 Euro.

Je to velmi zhrnute a je to daleko komplikovanejsie, ale k vysvetleniu zameru to myslim staci.
19.5.2020 20:02 - sirien
Jen pro ujasnění :)

Sammael je grafik, od kterého si Skaven už delší dobu zpátky objednal ilustrace (a design) k JaD. Část jeho prací a jím získaných prací jsme už viděli z dřívějška jako Skavenem sdílené ukázky. (Viz veřejné JaD téma... kdysi dávno.)

Protože prostředky na JaD jsou relativně omezené, tak se Sammael se Skavenem dohodl, že práce (obrázky) pro JaD budou použitelné dál na dalších projektech, což umožnilo za stejný budget udělat víc / sdílet artworky původně vytvořené / získané pro jiné Sammaelovy projekty.

S tím, jak se postupně blížíme k finalizaci příručky hráče, jsme začali řešit i otázku grafiky, sazby, obrázků atd. Přišla řeč i na rasy tak jsem zmínil záměr udělat to rozdělení kapitoly na tři podkapitoly (1: čistě lidské hry / světy, 2: tradiční fantasy sada založená na mých článcích tady, 3: DnD mišmaš s ukázkami vlastních ras). Sammael se zajímal zejména o ty rasy z kategorie 3, aby věděl, co vlastně tvořit do ilustrací pro tuhle část příručky nebo v návaznosti na ní.

Protože by Sammael chtěl ty rasy (popř. alespoň jejich ilustrace) případně zrecyklovat i v oněch jiných projektech (což btw. je určitě benefit pro JaD minimálně propagačně), tak se tu chce nějak zesynchronizovat ohledně toho co za rasy to má být.

Samozřejmě to přímo nehoří, jak jsme se dneska bavili, čekám, že k otázce tvorby a výběru těch ras se dostaneme až tak za 2-4 tejdny.
19.5.2020 20:16 - Aegnor
A jenom tak přehledově, jak rozsáhlá by ta třetí podkapitola měla být?
19.5.2020 20:54 - sirien
těžko říct - přemýšlel(i) jsme dřív co se pamatuju o něčem jako aspoň 4-5, max 10 krátce a stručně popsaných ras, co jsou nějak zajímavé / ne zcela tradiční a přitom nejsou v DnD samotném (nevidim moc hodnotu v tom znovu psát půl-orka nebo opisovat licenčně nedostupného dragonborna jinými slovy)
19.5.2020 21:19 - Log 1=0
Heh nevím, kdo je to (i) ale co já si pamatuji naši zcela nezávaznou diskusi, kde se pokud vím definitivně ustálil tenhle formát, tak jsme naopak chtěli zcela konzervativně vytáhnout pár free licence ras z DnD a udělat k nim trochu minimalistické omáčky.

Ale popravdě nemám problém s ani jednou variantou.
20.5.2020 09:23 - ShadoWWW
Stupně kouzel by lícovaly s mým překladem stupňů únavy, kde v originálu jsou taky levels of exhaustion.
22.5.2020 23:20 - sirien
Ok, dokončil sem revizi dokumentu PH - 2.3 - Povolání a schopnosti postavy

Je tam ještě pár otevřených komentářů, ale obecně to je myslím ještě lepší, než jsem čekal. Pokud si to budete mít někdo čas projít a případně okomentovat, tak budu moc rád.

Ke zbytku 2. kapitoly s tvorbou postavy se asi vrátíme později, další položkou na pořadu bych viděl rasy, které na nás už fakt tlačí z více stran a je potřeba s nimi pohnout. Někdy během víkendu se snad dostanu k tomu udělat nástřel koncepce, projít si to co je už nějak hotové nebo připravené atp. a udělat k tomu nějakou tvůrčí vizi podle které to budeme moct sepsat.



btw. nechcete někdo udělat "přehled ztrát" (tj. nelicencovaných položek) u magických předmětů a lektvarů? Možná by se to pomalu docela hodilo.
23.5.2020 01:55 - Log 1=0
sirien píše:
btw. nechcete někdo udělat "přehled ztrát" (tj. nelicencovaných položek) u magických předmětů a lektvarů? Možná by se to pomalu docela hodilo.

A je někde k dispozici kompletní přehled itemů a přehled volných itemů? U kouzel to bylo, ale u předmětů o tom nevím.
23.5.2020 01:56 - sirien
...ShadoWWW?
23.5.2020 02:09 - Naoki
23.5.2020 08:56 - ShadoWWW
Ten přehled udělám.
23.5.2020 13:41 - ShadoWWW
Nenašel jsem nikde na gd příslušný dokument, tak jsem ti to Siriene poslal mailem jako excelový dokument.

Jak je vidět, v SRD nejsou všechny předměty, ale je jich tam drtivá většina. Pokud by tě překvapilo, že tam chybí nějaké generické předměty jako čepice vodního dechu nebo plášť neviditelnosti apod., pak věz, že se na to Wizardů už lidi ptali a odpověď zněla, že Hasbro bylo dost zásadně proti, aby pro 5E SRD vůbec vzniklo. Wizardům se nakonec podařilo vyjednat, že SRD vznikne, ale budou tam jen ty věci, co jsou v původním SRD (pro 3E), jen aktualizované pro pravidla páté edice. Proto generické předměty, které v SRD pro 3E nebyly, nejsou ani ve verzi pro 5E (proto tam není ani dost podstatný předmět nástroj bardů). Jiný důvod v tom není.

Pak jsou tu předměty, které mají v PHB nějaký zeměpisný název nebo jméno, a v SRD pak je bez něj, například Quaalův péřový žeton je v SRD jen péřový žeton. To je vlastně stejná situace jako u kouzel. Možná by stálo za to tam dát nějaké vlastní názvy. Například já jsem to udělal u překladu Heward's handy haversack, který jsem přeložil jako Honzova šikovná brašna. Altar něco podobného kdysi udělal u kouzla Otto’s Irresistible Dance, který dal do Dračího doupěte jako Montyho čardáš.

Z vnímajících kouzelných předmětů není v SRD nic a z artefaktů jsou tam jen dračí jablka.
23.5.2020 14:27 - sirien
ShadoWWW píše:
Hasbro bylo dost zásadně proti, aby pro 5E SRD vůbec vzniklo. Wizardům se nakonec podařilo vyjednat, že SRD vznikne, ale budou tam jen ty věci, co jsou v původním SRD

LOL - zrovna včera sem v chatu s Logem když sme řešili nějaký kouzla nad timhle neskutečně prskal vzteky a když mi Log řikal že v 5e SRD sou věci z 3e SRD, tak tohle bylo přesně to vysvětlení, co sem k tomu tipoval.

Předpokládám, že když se předmět pojmenuje trošku jinak a popíše se jinými slovy, tak to je z pohledu licence vlastně jiný předmět?
23.5.2020 14:32 - sirien
Může prosím někdo věci znalý projít ten seznam a zhodnotit, jestli něco z těch pár chybějících položek jsou skutečně ztráty, kterými bysme se měli nějak trápit?

(Heretický dotaz navíc - co by se stalo, kdybysme to naopak dál nějak proškrtali? Ehm, dobře, je mi jasný, že to asi neprojde, ale za ten dotaz nic nedám.)
23.5.2020 15:26 - Xyel
sirien píše:
Může prosím někdo věci znalý projít ten seznam a zhodnotit, jestli něco z těch pár chybějících položek jsou skutečně ztráty, kterými bysme se měli nějak trápit?


Jestli jsem to pochopil správně, tak z věcí co nemají srd překlad:
Rod of the Pact Keeper je big deal, protože to je jediná de-facto +1/+2 zbraň pro eldritch-blast hraného warlocka
Boots of the Winterlands jsem viděl hrát

And that's it.

Co se týče skřtání, tak tam je určitě prostoru dost, protože většina předmětů imo je v pravidlech spíš pro flavour a pro balancování loot tabulky, než že by byly nějak dobré/hratelné/zajímavé...
23.5.2020 18:41 - Log 1=0
Přišli jsme o:
Alchymistický džbán - jeden z těch vlastně ne moc dobrodružných itemů. Možná by se jednou mohly v Kobkách objevit podobné předměty, které nejsou určené pro dobrodružství, ale běžný život (samozřejmě pro fakt high magic světy). Ale že ve vlastním JaD není tohle, není problém.
Berla zmije - myslím, že bez toho se obejdeme.
Botky mrazivky - líbí se mi, že to je v zásadě velmi praktická věc, která se hodí na dobrodružství i jinam, ale je to zároveň vázáno na prostředí. Rozhodně ale nikdo nebude nijak trpět, pokud zmizí.
Čepice vodního dechu - dovedu si představit, že tyhle itemy rozdám na začátku dobrodružství na dně moře, které by bez nich nedávalo smysl. Takže asi nahadit.
Elixír zdraví - když vypiješ tenhle lektvar, sešle se na tebe Nižší navrácení. Víc to není.
Chapadlové žezlo - cool item, ale nějakou nepostradatelnost nevidím. je ho škoda, ale vymyslet něco jiného to stejně nepřenese.
Ifrítí drátovka - něco mezi čapkou vodního dechu a botkami mrazivkami, ale navíc je to +3 zbroj.
Kameny poselství - ty mě mrzí, další praktická věc využitelná na dobrodružství i normálně. Ale žádné velké peklo bez nich nenastane.
Lektvar dlouhověkosti - dtto džbán.
Lektvar jasnozřivosti - dtto elixír zdraví, akorát s jasnozřovostí.
Lektvar nezranitelnosti - nudné.
Lektvar ohnivého dechu - dtto elixír zdraví, ale s hořícíma rukama druhého stupně, plus refluff. Ve výsledku paradoxně celkem cool, ale nekrvácím pro to.
Lektvar vitality - užitečná věc, když jí máš, ale já ji neměl asi nikdy, a nechyběla.
Meč odplaty - otravná kletba, vůbec nechybí.
Meč odpovídání - je kolem něj hromada fluffu, ale mechanicky to nedělá nic extra zajímavého. Postradatelné.
Námořníkova zbroj - Hrajeme Ghost of Salmarsh, máme v družině dva bojovníky (cca), našli jsme to, prodali jsme to, nikdo to nechtěl. To myslím říká vše.
Nástroj bardů - tohle byl asi jediný předmět k cílenému boostění bardů. Nějakou náhradu by to chtělo.
Plášť neviditelnosti - hele, tohle je naprosto běžná věc v tuně fantasy. Něco podobného by možná být mělo.
Rukavice zlodějství - postradatelné, víc k tomu neřeknu.
Rukověď tichého jazyka - věc brutálně propojená s Lorem, nahradit ji vlastně nelze, efekt bez sekundárních věcí je nudný.
Sedlo kavalíra - viz džbán
Strážný štít - fakt užitečná věc, co se dost hodí když je.
Svitek ochrany - užitečný ale nudný.
Štít přitahující střely - zajímavá kletba, ale postradatelná.
Vznášivá koule - jako může být cool.
Zbraň varování - dtto strážný štít.
Žezlo správce paktu - jako dobré, že to zvedá i SZ, dodatečná schopnost je meh, jinak totéž co hůlka válečného mága, která má lepší schopnost.
23.5.2020 21:29 - ShadoWWW
Dobré postřehy Logu. Neodpustím si ale jednu poznámku:
Log 1=0 píše:
Lektvar vitality - užitečná věc, když jí máš, ale já ji neměl asi nikdy, a nechyběla.

Protože jsi nehrál barbara-Berserkra. Pro něj je tento lektvar alfa a omega. Nikdy jsem nepochopil, proč je v kategorii "velmi vzácný". Neexistence tohoto lektvaru by způsobila minimální zájem o Berserkra, který je je základním (SRD-čkovým) oborem barbara.

Za mě pár věcí, co v PPJ chybí a co bych v JaD rád viděl:
  • Víc zajímavých magických střelných zbraní. je trapný, že tam není žádná pořádná kuše a je jediný (!) luk – luk přísahy.
  • Celkově by bylo pěkné vymyslet nějaké další divotvorné předměty. Eberronská příručka je pěknou inspirací. A když jsem u ní, je v ní i pěkný kouzelný bič, který konečně dává smysl si vzít bič jako zbraň. Možná by stálo za to vymyslet magické vlastnosti i jiných okrajových zbraní, jako trojzubec, srp, prak, foukačka, síť apod.
  • Stálo by za to přidat několik takových těch všedních kouzelných předmětů, jako jsou předměty v Xanatharovi na str. 136, části Common Mgic Items. Vím, že i Quentin kdysi vymyslel tabulku takových předmětů a slavil s nimi úspěch. Dokonce i Dračí doupě mívalo takový předmět v podobě kostky štěstí (mohl ji vyrábět alchymista). Takovéto předměty okořeňují běžné kampaně a jsou důležitou součástí low-magic světů, k nimž čeští hráči obecně inklinují víc než ti v USA.
Jinak co s těmi vnímajícími předměty?
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081935167312622 secREMOTE_IP: 3.129.218.144