sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
6.5.2020 01:59 - Naoki
Píše:
Naoki: Zhodnotili sme s Logem Tvé zázemí a došli jsme k závěru, že je moc úzké. Na druhou stranu nás nicméně inspirovalo k rozšíření a vyřešilo nám problém s "buňknou agentů", která měla stejný problém - rozhodli jsme se tyto dvě mergenout, přihodit k nim ještě zástupce armády a udělat z toho "představitele moci". (Název se ještě možná dopiluje... osobně sem přemýšlel nad "příslušníky organizace"?).

Hej super. Jsem právě přemýšlel i nad zázemím kde by hráči byli "spec ops" pro armádu, a dát to nakonec takto všechno pohromadě určitě je nejlepší řešení. Za mě jednoznačně palec nahoru.

Jinak ohledně problému s číslem - co takto dát zločince do Kobek? Koneckonců Kobky měly být pro ty spíše dark dobrodružství a JaD pro ty hrdinské, ne? Tam by se pak mohlo přidat i něco jako "sluhové zlé moci" (šíleného čaroděje, rudého draka, demiliche, atd.)
8.5.2020 17:15 - Naoki
Ad featy
Zkouzknul jsem toto video kde týpek porovnává mechaniky mezi DnD 5e a PF 2e a zaujalo mi co tam říkal o PF2 ohledně featů, hlavně jak prý pomáhají definovat postavu.
Ptám se tedy jak moc bychom byli ochotni šáhnout do jádra 5e? Částečně to děláme se společnými zázemi ale až kam jsme ochotni dojít?

Příklad:

Rasové featy - Elf
Zvolte jeden feat na 1, 5, 9, 13, a 17tém lvlu.
Lvl 1
Dezolátný
Efekt: Sledovat jak tví přátelé stárnou a umírají tě naplňuje moresou, která tě chrání proti negativním emocím. Získáváš bonus +1 na záchranné hody proti efektům z emocí.

Hbitý elf
Efekt: Máš dobře tonované svaly. Tvá rychlost se zvyšuje o 1 sáh.

Rodová dlouhověkost
Předpoklady: věk 100+ let
Efekt: Akumuloval jsi celou řadu prožitých znalostí během svého života. Na začátku každého dne, můžeš reflektovat nad svými životními zkušenostmi a získat trénovanost v jedné vlastnosti dle tvého výběru.

(...)

Lvl 5
Elfí instinkty
Efekt: Tvé smysly tí úmožní reagovat rychle. Získáváš +2 k inicitivě a pokud máš stejný hod jako někdo jiný, vždy jednáš před ním.

Nestárnoucí trpělivost
Efekt: Pracuješ v rytmu odpovídající tvé dlouhověkosti, který zlepšuje tvůj cit pro detaily. Můžeš dobrovolně strávit dvakrát déle na provedení hodu na dovednost (poslední slovo má GM) abys získal bonus +2 na ten hod. Navíc pokud padne na kostce 1, nebude to znamenat automatický fail.

(...)

Lvl 9
Elfí krok
Efekt: Pohybuješ se ladným tancem, i tvé kroky jsou delší. Za bonusovou akci můžeš použít Odpoutání se.

(...)


atd.
Kromě těchto rasových featů tam jsou i obecné featy (jako v 5e) a dovednostní featy, které prohlubují schopnosti skillů (např. jeden feat na arkanu který dá vrozenou schopnost sesílání detect magic, nebo jeden na diplomacii který umožňuje v downtimu vydělávat peníze hledáním slev a přeprodáváním).
V každém případě nápad je, že by tyto featy byly něco navíc, místo klasického "vyber si feat nebo +2 k atributu" a jako takové by měly být v porovnání slabší než některé z core rules.
9.5.2020 18:00 - Elfaxik
Rasové featy se objevili s Xanathar guide to everything a jestli to chápu správně, tak tenhle manuál by měl být kompatibilní s 5e, v tomto případě bych už neměnil mechaniky jádra daných ras.

Ale jsem silně pro přidání ras, které půjdou přizpůsobit přes "featy", které si vezmou. Ten nápad se mi velice líbí a zkušení hráči to jistě ocení.

Co se týká mikro featů, tak to taky není špatný nápad, ale jestli by měli být navíc, tak bych je dal buď jako volitelné pravidlo, něco co se můžou hráči naučit za peníze, či něco, s čím může PJ odměňovat hráče.

PS : A klidně bychom mohli přidat další rasové featy pro už zavedené rasy.

PPS: Naoki návrh rasových featů je hodně hezký a možná by šel do hry vložit, aniž bychom museli rozhazovat základní mechaniky už daných ras. Napadá mě to použít jako volitelná pravidlo, něco jako má člověk, ale tohle by byla unikátní cesta pro každou rasu. Věřím, že by se tím zachoval balanc a každá rasa by mohla získat větší přizpůsobivost.
Takže si hráč buď může vybrat základního elfa s podrasou, či stvořit zcela svého, pokud bude volitelné pravidlo povolené.
10.5.2020 15:50 - sirien
Naoki: Do jádra 5e rozhodně nechceme šáhnout vůbec, je to jedna z premis tvorby JaD (zachování 100% zpětné kompatibility). Společná zázemí - všimni si - nic nemění; fungují jako čistý "addon". Všechno už existující zůstává stejné tak, jak to bylo.

Rasy jsou věc co jsme tady už řešili rozsáhlejc - existuje nějaká (moje) vize, kterou jsem se snažil prodat a kterou bych chtěl vyzkoušet. Na featech bych to stavět spíš nechtěl - zaprvé to jde proti 5e designu obecně a zadruhé jsem si tenhle design vyzkoušel dřív ve Fate (viz Fate Star Wars) a zatimco chápu proč se hodí pro Pathfinder 2e (popř. proč by se hodil do DnD 4e atp.), tak u DnD 5e mi přijde že jde proti původnímu designu, kde rasa má být jednotná volba a ne samostatný sub-set navazujících rozhodnutí z polo-otevřeného seznamu.
12.5.2020 22:03 - Log 1=0
Hups, teď jsem si všiml, že jsme přišli i o kouzlo 8. úrovně Telepatie, naštěstí je naprosto postradatelné.
12.5.2020 23:37 - Log 1=0
Chjo, snažím se sepsat nějaké ty návody, co z nich vypadne postava na prvním levelu, a u klerika jsem dost narazil. Ty naše koncepty jsou super, ale nedají se rozumně spojit s radami typu "chceš léčitele, vem si tyhle spelly, chceš bojovat, tak tyhle" a nechce se mi tam mít dvě paralelní volby.
Nějaká rada?
13.5.2020 09:20 - Tarfill
Máš už to někde rozepsaný? Pokud jo, v jakém čísle dokumentu?
13.5.2020 09:32 - Log 1=0
Jo, doma na disku ve Writeru. Doufal jsem, že na Gdoc dám už nějakou ucelenou verzi, ale asi tam večer hodím to, co je.
13.5.2020 09:37 - Tarfill
Ačkoliv Ti asi stejně nepomůžu, zkusím si to přečíst a zareagovat na již napsané, protože takhle si Tvůj úmysl moc dobře představit nedokážu...
13.5.2020 14:29 - sirien
SKUPINOVÁ ZÁZEMÍ

Ucelil jsem kapitolu jako celek - seřadil sme jí, zahladil a doplnil sem to co tam chybělo.

tady je tabulka s přehledem

Řazení je dramaturgické a je +- podle žánrové archetypálnosti - začíná to u klasické skupiny hrdinů a pak to jde přes tradičnější věci k méně obvyklým (a od "by default" pozitivních k negativním, byť ano, Řád lze hrát i negativně, ale v základu to lidi vidí spíš pozitivně) Náhodná sebranka je na konci a) protože mi tam přišla dobrá a b) protože sem nechtěl končit zločincema (efekt posledního dojmu, zbytečně moc by je to podtrhlo - chtěl sem tam opět něco tradičnějšího)

Zbývá dodělat:

1) Skupinové schopnosti. Vyjma náhodné sebranky (a možná šlechtické družiny) sou všechny dost nijaké a navíc mají hrozně opakující se motivy. Tohle bude potřeba udělat nanovo obávám se.

2) U Šlechtické družiny chybí otázky k rolím ve skupině. Nejsem si jistý, jestli tam vůbec jsou potřeba - spíš by to ale asi nějaké chtělo. Je možnot jít tam znovu mimo formu a zkusit dát třeba všem stejný set otázek, ale nenapadá mě jakých.

3) U Skupiny Hrdinů možná dodatečné třídění podle nějakého zla proti němuž tradičně stojí nebo podle nějakého typu dobra, které páchají? Nejsem si jistej, obejde se to i bez toho, ale zas bych nerad minul něco očividnýho, pokud to tam někdo vidíte.



Stranou tohodle mám tuhle podkapitolu za uzavřenou a rád bych moc poděkoval všem co s ní pomohli, zejména Logovi. Osobně jí teď asi na chvíli opustim a přesunu se zas někam dál.



Log: hoď to na gDrive, ať se na tom dá rozumně kolaborovat, takhle nastřelit věc v diskusi bez toho aby bylo vidět co přesně tam máš neni optimální. Jinak zrovna tohle je myslim něco co mi relativně de, tak to klidně sepíšu.
13.5.2020 21:45 - Log 1=0
sirien píše:
hoď to na gDrive

Pardon za zpoždění, je to tam.
14.5.2020 19:15 - sirien
Log: Ten dokument 2.2 můžeme jinak zahodit?
14.5.2020 20:01 - Log 1=0
Ještě s tím počkej, některé věci bych z něj později vykopíroval.
16.5.2020 12:33 - sirien
Ohledně formátování pracovních dokumentů do budoucna - když je zakládáte, zkuste prosím začínat od úrovně nadpisu která zapadá do celé struktury (hlavní kapitola H1, podkapitola H2 atd.) - ono se to pak bude muset taky nějak spojit a tak a procházet celej dokument a posouvat všechny nadpisy o 1 úroveň neni moc fun.

Jinak ta podkapitola 2.3 Povolání a schopnosti vypadá docela dobře na vcelku první dobrou. K Logově práci sem tam doplnil nějaký intro a převed sem tam nějaký věci z toho původního nástřelu (aktuálně 2.2) plus nějaké obecné shrnutí schopností povolání před samotný výpis, což umožní ty texty u jednotlivých povolání sesekat a ušetřit tak místo.

Pokud by se někdo nudil a chtěl prokrastinovat produktivně, tak tam je potřeba:
- převést všechny nadpisy (aktuálně od "Barbar" dál) o na jedna vyšší úroveň (z H2 na H3 atd.)
- přepsat texty popisující schopnosti povolání podle vzoru, co je teď u Alchymisty.


Log: U čaroděje a černokněžníka mi přijde hrozný šizení neudělat tam aspoň zkratkovej výběr původu / patrona, zejména s ohledem na to že to je to, co je na těch classách stěžejní. Pak se ještě mrknu na to jak to popřípadě zakomponovat, teď musim někam ještě běžet.


Každopádně tenhle víkend bych asi rád uzavřel (resp. "uzavřel") tyhle dvě podkapitoly a od příštího bych se s chutí podíval zejména na ty rasy. Až budou hotové ty, tak asi bude načase vrátit se k těm povoláním a oborům a dokončit ty.
16.5.2020 16:57 - sirien
Ohledně pojmenování spell levelů

Hladiny totálně propadly jak tady tak na FB

Kruhy a stupně jsou dost vyrovnané - tady vyhrály kruhy 19:16, na FB vyhrály stupně 25:20.

Zazněly nicméně dva velmi dobré dodatečné argumenty:
- Lokiho argument: stupně zní víc pravidlově-neutrálně, kruhy znějí fluffově, ale nehodí se fluffově pro všechny classy, tzn. stupně jsou lepší
- Gergonův argument: kruhy se už používají pro druidské obory

S přihlédnutím k oběma těmto argumentům bych se odteď dál napevno přiklonil ke stupňům.


PS - ten moment, když Skavenovi napíšete, ať hodí na FB anketu, a pak zjistíte, že tam jen položil otázku, takže vezmete tužku a papír a dete si dělat čárky post po postu...
16.5.2020 20:08 - ShadoWWW
Dobrá volba. Máme to prosadit i do překladů?
16.5.2020 20:51 - sirien
ShadoWWW: hej jako lobovat za to nebudu. Věcně to je rozumný, protože mít obojí označený jako "úroveň" je fakt bordeloidní - na druhou stranu je to mrtě práce a tohle bys musel udělat nárazově u všech překladů najednou, což asi nikdo z překladového gangu nebude moc happy.
18.5.2020 00:28 - Log 1=0
Dopsal jsem klerika, předělal černokněžníka, takže to Sirien může projet buldozerem do své šablony.
19.5.2020 16:02 - sammael
Ahojte, Sirien ma odkazal na tento thread a rozoberali sme ake rasy by sme chceli v JaD. Ja pracujem na grafike a grafickom spracovani ras. Chcem sa opytat ci mate niekto nejake odporucania a napady niecoho nie prilis pritiahnuite z vlasy ale zaroven originalne.
19.5.2020 16:13 - sammael
Pytam sa to len preto aby vysledny produkt mal co najlepsiu kvalitu, tento produkt z mojej strany nieje otazkou ega, zalezi len a len na vyslednej praci a len na samotnej knihe. Na nicom inom nezalezi. Preto sa velmi rad necham inspirovat vasim napadom a nezabudneme na vas prispevok do projektu samotneho.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07922101020813 secREMOTE_IP: 3.137.164.210