sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
26.4.2020 18:07 - Elfaxik
Já se hlavně snažím "srát" různé nápady, které vy pak skritizujete a vybalancujete. Vždycky řekněte co je špatně, či co se tam nelíbí a já se pokusím polepšit. :D
A mám zkusit ještě vymyslet alternativu k trnovému biči, která nebude Re-fluff?

PS : Sirienův nápad na drain od aury se mi moc líbí.
26.4.2020 18:49 - Log 1=0
Elfaxik píše:
A mám zkusit ještě vymyslet alternativu k trnovému biči, která nebude Re-fluff?

Nemusíš
Hadí uštknutí
Vyvolávací trik
Vyvolání : 1 Akce
Dosah : 6 sáhů
Trvání : ihned
Na tvé ruce se objeví přízračný had, který zaútočí na tvora, kterého určíš v dosahu. Hoď si na útok na blízko kouzlem, pokud zasáhneš, cíl utrpí 1k4 bodného a 1k4 jedového zranení. Když dosáhneš 5. úrovně, zranění se zvýší na 2k4 bodného a 2k4 jedového, na 3k4 bodného a 3k4 jedového na 11. úrovni a 4k4 bodného a 4k4 jedového na 17.

U aury bych to viděl spíš na trojnásobek úrovně a zraňovalo by to při seslání a na konci tahu.

U slova moci žij si nejsem jistý, jestli je kouzlo, co dá hafo THP ekvivalentní mocnému healu.
26.4.2020 19:17 - sirien
ZKUR%&% ÚROVNĚ! Sem už zas přemejšlel že máš horečku že navrhuješ aby to na 20. levelu dávalo 60 temp-HPček než mi secvaklo že myslíš spell slot level.

Kruhy. Definitivní rozhodnutí, prostě to budou kruhy, odteď všude vždycky. Devět kruhů kouzel, kouzlo třetího kruhu, pozice kouzel pátého kruhu atd. jinak mi z toho jednoho dne hrábne.

(Tohle rozhodnutí měli udělat překladatelé už u 3e nejpozdějc, pokud ne rovnou u ADnD - I blame them!)
26.4.2020 19:23 - Elfaxik
Zkřivení prostoru
Transmutace 3. kruh
Vyvolávání: 1 akce
Dosah: 12 sáhů
Trvání: Ihned
Vytvoříš krychli o hraně 3 sáhů chaotické transmutační energie, v níž se vše bude deformovat, každé stvoření v krychli si musí hodit záchranný hod na odolnost, pokud neuspěje, tak utrpí 6k8 drtivého zranění, pokud uspěje tak poloviční. Oblast v krychli se stane těžkým terénem.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyššího kruhu, za každý další kruh pozice nad 1. se zvýší zranění o 1k8.
26.4.2020 19:42 - Log 1=0
sirien píše:
Kruhy

Já bych byl spíš za hladiny. Nebo stupně.
Elfaxik píše:
Zkřivení prostoru

Z hlediska doplňování stavů bych to boostnul na 3. úroveň místo Hadarovy touhy.
26.4.2020 19:45 - Aegnor
Log 1=0 píše:
Já bych byl spíš za hladiny. Nebo stupně.

Stupně jsou příliš ... "matematické"? Lepší je asi "vědecké".
Hladiny ... nevím, nějak se mi nelíbí, moc nedokážu říct proč.

Kruhy mají, aspoň pro mě, takový ten správný mystický nádech.
26.4.2020 20:03 - sirien
drtivé zranění prosím - se silovým opatrně, silové zranění není ani tak o fyzické síle jako spíš "metamagickej úder" které probíjí valnou většinu rezistencí a imunit (a naprosto nerozlišuje mezi fyzickými a přízračnými cíli atp.)

ad hladiny a stupně - vox populi...
26.4.2020 20:06 - Elfaxik
Log 1=0 píše:
Z hlediska doplňování stavů bych to boostnul na 3. úroveň místo Hadarovy touhy.


Jo, to více sedí, zkusil jsem to upravit aby to tak nějak silově sedělo.

Aegnor píše:
Kruhy mají, aspoň pro mě, takový ten správný mystický nádech.


Taky preferuji kruhy, přijde mi to trošku old school, ale to se mi na tom moc líbí :3
26.4.2020 20:24 - Log 1=0
Elfaxik píše:
Jo, to více sedí, zkusil jsem to upravit aby to tak nějak silově sedělo.

Pak by to mělo být spíš 6k8, aby to tak nějak korespondovalo s Bleskem a Ohnivou koulí.
26.4.2020 22:44 - sirien
ok, tohle začíná bejt malinko bordel - založil sem novej dokument:

PH - 9.1 - nová kouzla

Pak až to bude final tak to prostě mergeneme do těch zbylejch kouzel.

Dílčí diskuse k tomu nebo onomu navrhuju přenést dovnitř toho dokumentu do komentářů. (Taky bysme mohli někde vyhrabat a hodit tam ty triky co sme dotvářeli k oborům povolání... nebo to byl jen ten jeden od mága?)
27.4.2020 15:46 - Xyel
sirien píše:
prošel bys prosím znovu ty společné backgroundy a napsal bys co si o nich myslíš teď?

ok, do středy pošlu feedback... teď jsem byl lehce (okay, těžce), mimo.
30.4.2020 13:28 - Xyel
Pozdě ale přece - prošel jsem to, a takhle se mi to fakt libí. Nitpicking poznámky jsem hodil do commentů, obecně:

Řád, Kumpanie (imo přejmenovat na parta žoldnéřů nebo kamarádi z vojnu), skupina potulných rytířů (imo přejmenovat na skupina dobrodruhů) a šlechtická družina mi příjdou super. Náhodná sebranka je nutné zlo, a ten zbytek mi příjde takový... o dost slabší ve všech ohledech než ty první vyjmenované.
30.4.2020 13:30 - Aegnor
Proč přejmenovat Kumpanii?
Proč přejmenovat potulné rytíře?
30.4.2020 14:06 - Xyel
Kumpanie, protože to evokuje vojenskou jednotku, a postavy většinou v armádě nejsou/mohou být pouze ve velmi specifických kampaních. A i popis kumpanie je popis sedící na partu žoldnéřů, mnohem víc než na vojenskou jednotku.

Obdobně, potulní rytíři - množství rytířů v družince bývá v průměru 0 až 2, a celý popis toho zázemí je popis odpovídající partě dobrodruhů...
30.4.2020 20:18 - Log 1=0
Takhle, já si jsem vědom, že buňka agentů i potulní rytíři jsou vyjádřit i jinak, ale přišlo mi, že špionážní zápletky a věci a la Sedm samurajů jsou natolik klasické, že si zaslouží vytáhnout. Ale nijak na nich nelpím.
30.4.2020 21:07 - sirien
Probírat věci po chatu nemělo moc efektivitu, k těmhle sme se vůbec nestihli dostat. Někdy můžeme dát call a doprojít ten zbytek.

Každopádně já měl s obojím taky trochu problém.

Buňka agentů se mi osobně moc nelíbí. Jasně, to špionážní zaměření tam chápu, ale přijde mi, že se to hrozně tluče:
- se Zločinci z jedné strany, protože to jsou mnohdy ty samé příběhy v bleděmodrém
- s Gildou (a některými pojetími Řádu) z druhé strany

Celá ta věc by šla přestylizovat, přejmenovat na něco jako "Vyslanci" a pojmout to víc do šířky. Ale popravdě si nejsem moc jistej jak to ne/bude fungovat.

Spíš bych to zušil a rozšířil bych background Zločinecké skupiny. Buď lze na její začátek vepsat nějakou dodatečnou volbu (pro koho pracujete - a) pro sebe, b) pro cech zlodějů, c) jako špioni říše), nebo (spíš?) je možné připsat Špionáž do Specializací zločinecké skupiny. Ostatně ty volby (specializace a týmové úlohy) se u těhle dvou zázemí beztak hrozně překrývají.


Potulní rytíři je zázemí, které moc nechápu, jak je myšlené a jak ho mám uchopit.

- bylo záměrem podtrhnout mono-tematické party? (rytířskou jízdu, lektory magické univerzity, skupinu zlodějů...?)
- nebo bylo záměrem skutečně vystihnout skupinu hrdinů?

Obojí by nejspíš stálo za vystižení, ale obojí je potřeba vystihnout hodně jinak a z tohodle moc nechápu kam to vlastně má jít.

monotematické party jsou fun herní koncept. Jejich background je obvykle náležitost k nějaké specificky zaměřené instituci (armáda, univerzita, zlodějský cech...), volby jsou poměrně zřejmé (společný jmenovatel - všichni si tvoří bojově hodně kompetentní postavy, všichni si tvoří sesilatele nějakého typu... komu vlastně slouží atp.), schopnosti taky (nějaká sehranost atp.) Otázka je, jestli tohle vydá na celé plnohodnotné zázemí pro základní příručku, nebo jestli to je spíš okrajovej koncept pro nějaké online doplňky

parta hrdinů je taky zajímavá, ale aby to fungovalo pro tenhle výčet tak to je potřeba hodně rozmáchnout. Musí přibýt volba co za skupinu to je a tam pak může být něco jako "žoldnéři cti" (pokrývá i "rytířské" skupiny) a "lidoví zbojníci" (takoví ti robino-hoodovští...) a "potulní hrdinové" (klasická good-guys adventuring DnD parta) atp. Pak v druhé vlně může dojít k druhé volbě a to je původ skupiny, aneb co je dalo dohromady. Ten výčet by měl být opět obecnější než tam je - typu "někdo je svolal (kdo? proč?)", nebo "spojila je událost (jaká? co je udrželo pohromadě i potom?)" atp.



Kumpanie: dneska sem to dohledával a ano, jeden význam je "jednotka", ale druhý význam je "společnost", což byl ten na který jsme mířili a který to poměrně pokrývá, takže za mě je kumpanie ok jako kumpanie.

Jinak Gilda je za mě určitě super background - ok, není extra hrdinský, ale pro spoustu světů a i typů příběhů bude výborně sedět.
30.4.2020 21:19 - Aegnor
Ad kumpanie - první, co si pod tím slovem představím, je "nájemná skupina". Primárně bojová, ale ne nutně. Prostě sehraná* jednotka lidí, kteří se na sebe dokážou spolehnout.

*Není myšleno jako "secvičená", spíš takový to "už jsme spolu byli v tolika potyčkách, že vím, co můžu od ostatních čekat".
1.5.2020 15:20 - sirien
Terminologie kouzel

Kruhy v anketě vedou nad stupněma, ale popravdě s přihlédnutím k Lokiho argumentu (kruhy zněj jako in-fiction pojem a jako takové nesedí ke všem povoláním, stupně znějí jako pravidlový termín a jsou neutrální) mám tendenci se přiklonit ke stupňům kouzel (kouzlo x-tého stupně, pozice x-tého stupně, seslat kouzlo z 5. stupně / jako kouzlo 5. stupně...)

?


Aegnor: to sis představil správně :)
1.5.2020 15:44 - Naoki
Dovolil jsem si přidat nástřel dalšího společného zázemí ale trochu se bojím že by se mohlo krýt s jinými. Pokud stojí za to ho ponechat přijměte změny a já zkusím ho dodělat
5.5.2020 18:53 - sirien
Heh, sme zas zapomněli napsat závěr našeho sedánku. Sorry.

O víkendu sme se s Logem prokousali kolektivníma zázemíma až skoro na konec. Resp. prošli jsme to a v základu zahladili / z valné většiny doplnili až do 6. včetně, ale ke zbylým třem jsme si už stihli říct alespoň nějaký záměr a rámec.

Skupinu rytířů jsme předělali na skupinu hrdinů a obsahově jsme jí rozšířili.

S trchou štěstí by to mohlo být tenhle týden dodělané. Pokud byste někdo chtěl ještě pomoct, tak:
- u těch prvních 6 místy něco chybí - mělo by být poměrně zjevné co, tak klidně dopracujte napřímo
- u těch zbylých 3 chybí hodně - oceníme případně pomoc, ale ideálně v módu revizí nebo ve formě komentářů, aby se v tom dalo vyznat a snáz se to pak ucelovalo
- těch zázemí je teď 9, což je takové trochu blbé číslo - technicky to jakože nevadí a s Logem nás už nic dalšího nenapadlo, ale kdybyste někdo měl nápad na desáté...



Naoki: Zhodnotili sme s Logem Tvé zázemí a došli jsme k závěru, že je moc úzké. Na druhou stranu nás nicméně inspirovalo k rozšíření a vyřešilo nám problém s "buňknou agentů", která měla stejný problém - rozhodli jsme se tyto dvě mergenout, přihodit k nim ještě zástupce armády a udělat z toho "představitele moci". (Název se ještě možná dopiluje... osobně sem přemýšlel nad "příslušníky organizace"?).

Podstatou zázemí je to, že sloužíš organizaci, která na Tebe ale pohlíží "jen" jako na jednoho z mnoha. (Narozdíl od Řádu, kde jsi součástí věci a nositelem ideálů, od Kumpanie, kde ty sám jsi kus kumpanie, a od Gildy, kde jsi dobrovolným členem a "podílníkem", tak jako příslušník organizace můžeš být klidně i zverbovaný nebo prostě jen najatý)

Zázemí aktuálně pokrývá: jakékoliv stráže, případně jakoukoliv policejní sílu, armádní jednotku, tajné zvědy (špiony, špehy... ty lze hrát i jako zločince, rozdíl by měl být zřejmý a volba zázemí slouží i k podtržení tohoto rozdílu).
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084078073501587 secREMOTE_IP: 52.15.160.43