sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
25.4.2020 19:09 - Log 1=0
Já, a tohle nevydávám za nic víc, než svůj vlastní názor, si myslím, že hráči skutečně moc nemulticlassují, a že je to dobře. Nikdy jsem v té možnosti neviděl nic extra pozitivního. Pokud hráč má specifickou postavu, kterou jinak než multiclassem nevytvoří, tak mu nějaká taková odbornost bude ukradená. Spíše bych vymýšlel odbornosti tak, aby tihle hráči po tomhle nástroji sahat nemuseli.

A vzato obecně, já v malém multicllasu nevidím nevyužitý potenciál, ale znamení, že jsou ty povolání dobře navržená, takže není moc důvod je obcházet.
25.4.2020 19:14 - Tarfill
V pořádku. Proč si ale myslíš, že multiclassem se obchází normální povolání?
Multiclass by měl být spíš o tom tvořit zajímavé možnosti a kombinace, které postavám dodají komplexnější feeling.
Máš třeba Ty osobně nějaké negativní zkušenosti s využíváním multiclassu?
25.4.2020 19:31 - Log 1=0
Vysloveně negativní zkušenosti nemám, ale popravdě nemám ani žádnou pozitivní. Vždycky to bylo o tom, že hráč chtěl pro svoji postavu nějakou konkrétní schopnost. Možná jim ta schopnost dodala nějaký feeling, ale pak je na místě otázka, jestli si nenabrali taky hromadu balastu, který vlastně ani nechtěli.
25.4.2020 20:00 - ShadoWWW
Multiclass se v 5E používá málo. Tedy ve srovnání s 3.5, ve srovnání s 4E se používá docela dost. Obecně se ale používá málo, protože máš mnoho možností, jak "multiclassovat", aniž bys využil přímo pravidla pro multipovolání. Jednou možností je obor. Když například chceš bojovníka, který chce nějaká kouzla, můžeš si vzít čaroknechta.

Další možností je přímo si vzít nějaké povolání, které je "něco mezi". Když chceš něco mezi bojovníkem a kouzelníkem, můžeš si vzít hraničáře nebo mnicha. Nebo, když pronikneš do tajů pravidel, něco ještě specifičtějšího, jako je černokněžníkova Čepel uřknutí.

Další možností jsou odbornosti. Chceš trochu mnicha? Vezmeš si Hospodského rváče. CHceš jako nekouzlící povolání léčit? Vezmeš si Léčitele. Chceš trochu tuláka s jedo všeumělskými schopnostmi? Vezmeš si Odborníka. Chceš trochu kouzlit? Vezmeš si Zasvěcence magie.
25.4.2020 20:07 - ShadoWWW
Sirien: S odbornostmi je ten problém, že ty, co jsou v PHB, potřeby hráčů v podstatě plně vykrývají. Takže buď je budeš dublovat, nebo vymyslíš takové, které nebudou moc potřeba, nebo prostě vymyslíš silnější, které přebijí ty současné, ale tím už zasáhneš do multiclassování nebo oborů, které jsou stavěné jako silnější alternativy odborností. Nebylo by lepší odbornsoti do JaD nedávat s tím, že kdo bude chtít, najde si je v překladu? Další validní možností by bylo vzít ty z PHB a pojmenovat (přejmenovat) je lépe (výstižnějši) a třeba i lepší češtinou popsat jejich účinky. Tím bys zahladil jejich češtinu a neporušil bys OGL.

Víc kouzel? Jako celé školy, jak to má teď nově Mercer, nebo jen konkrétní kouzla? A která ti tam chybí?
25.4.2020 20:41 - Log 1=0
ShadoWWW píše:
Nebylo by lepší odbornsoti do JaD nedávat s tím, že kdo bude chtít, najde si je v překladu?

Protože jsem se v tom hovoru se Sirienem zmiňoval o víceméně tom samém, cítím se oprávněn odpovědět za něj:
Cílem Odborností v JaD bude seznámit čtenáře s touto mechanikou a jejím fungováním. Počítá se s tím, že kdo to bude myslet s jejich používáním vážně, sáhnou po překladu. Ale aby to mohli udělat, musí vědět že to je, co to je a kde to je, a vysvětlovat to bez nějaké vlastní nabídky by bylo dost zvláštní. Proto tam nějakou vlastní nabídku chceme, i když víme, že ta z překladu ji hravě zastíní.
25.4.2020 21:03 - sirien
ShadoWWW:

AD FEATY: přesně, jak píše Log. Pointa celé věci je zachovat pro čtenáře obecnou DnD mechaniku featů, nic víc (nic míň). Výběr stačí minimální potřebný, tohle neni nic, kde bysme se toužili nějak předvádět (iniciativě se meze nekladou, ale...)

Co Log nedodal (a může se hodit vědět, pokud by se do toho někdo chtěl pustit) je, že bych rád cílil na 10 "ukázkových" featů. Tyto můžou být klidně "bleděmodré" přepisy featů již existujících. Při callu s Logem sem procházel seznam a od oka sem viděl potenciál na pár featů v šabloně "+1 atribut +2 skill profky", pak nějakej feat na jednoručky (po vzoru těch dvouruček a dual-wieldů, jen se to nesmí tlouct s fighting styles), nějakej feat co posílí typ kouzel (elementární už existujou, ale něco se určitě najde...), nějakej "lingvistickej" feat bude určitě možnej taky... nějaké featy by možná šly navázat na nějaké naše mechaniky a rozšíření, třeba feat co "rozšiřuje" savy v rámci social combatu...


AD KOUZLA: ještě jsem to nestudoval, vim jen že Log už dřív dával echo, že v Licenci je jen část kouzel a některá chybí. Je potřeba checknout, která to jsou (to ještě nikdo neudělal...) a zhodnotit, "kam" je potřeba případně tyto "ztráty" doplnit (povolání / spell levely)

Určitě není zájem dotvářet žádné nové školy ani předělávat ty stávající (sice sou IMO totálně debilní a je to tradicionalistická svatá kráva co už nedojí a maso z ní bude hnus, ale fuck it...), prostě jen "dorovnat ztráty".

Tentýž problém pokud vím je u lektvarů a kouzelných předmětů.
25.4.2020 21:19 - sirien
Tarfill: Design 5e je inherentně anti-multiclassingovej. (Inherentně, nádherný slovo, sorry, jak mě napadlo tak sem ho prostě musel napsat... :D ) Koncept 5e stojí na tom, že máš classy, které postihují obecné archetypy, a obory, které v rámci těchto archetypů vystihují jednotlivé bližší koncepty.

By design, jakejkoliv koncept by měl odpovídat nějakému oboru nějakého povolání, přičemž existují šablony na to, jak tvořit obory "hackující" jiná povolání. (Nejlíp to vidíš na sesilatelských oborech světských povolání - čaroknecht, mystickej šejdíř... nicméně tentýž princip by měl fungovat i v jiných kombinacích). Pokud někde něco neni k dispozici, tak by to mělo jít jako obor dotvořit. Což vcelku dobře funguje.

Multiclassing je do 5e danej v podstatě z tradiční povinnosti (jakože patřil ke starejm edicím a 4e chytala hate za to, že ho efektivně neměla) a v podstatě de proti idey toho čistýho C&L, kterej 5e propaguje.
25.4.2020 22:16 - Tarfill
OK, rozumim.
25.4.2020 23:18 - sirien
Xyel: prošel bys prosím znovu ty společné backgroundy a napsal bys co si o nich myslíš teď?
26.4.2020 01:17 - Log 1=0
sirien píše:
ještě jsem to nestudoval, vim jen že Log už dřív dával echo, že v Licenci je jen část kouzel a některá chybí. Je potřeba checknout, která to jsou (to ještě nikdo neudělal...) a zhodnotit, "kam" je potřeba případně tyto "ztráty" doplnit (povolání / spell levely)

Tak jedem, píšu, o co přicházíme:
Triky
Přátelé - tohle bolí, chce to nahradit nějakým čistě sociálním trikem (a nezapomenout to změnit a boostnout u Mága).
Znamení proti čepelím - myslím, že se bez něj obejdeme
Trnový bič - není to kritické, ale asi by to chtělo nějaký bojový trik pro druidy
1. úroveň
Nelibozvučný šepot - bard tímto přišel o polovinu svých bojových kouzel, a nemá nic proti 1 cíli.
Čarodějnický blesk-viz níže
Kletba-viz níže
Hadarovy paže -viz níže
Zbroj Agathysu - viz níže
Tyhle čtyři, to je opravdu darda. Černokněžník tímto přišel o všechny svá zraňující kouzla 1. úrovně krom Pekelného pokárání (což je reakce). Sice může něco nabrat z paktu, ale zas bych na to nespoléhal. Je potřeba je nahradit zraňujícími bojovými kouzly, ale trochu "suboptimálními" ne menšími firebally.
Barevná koule - viz níže
Paprsek otrávení - viz níže
O bojová kouzla přišli i čaroděj a kouzelník, ale oni jich mají dost.
2. úroveň
Koruna šílenství - viz níže
Oblak dýk - viz níže
Odzbrojování vesele pokračuje, zasáhlo úplně všechny mystické sesilatele i barda. Sice tentokrát něco zůstalo, ale mám pocit, že ta nabídka je tím dost ochuzená a jsou tím dost redukovány ty méně přímočaré bojové věci.
Přelud-iluzorní kouzlo, kterých mají bard, čaroděj a kouzelník dost.
Zvířecí smysly - tuhle ztrátu druid přežije.
3. úroveň
Hadarova touha-wizardi zjevně chtějí monopol na bojové černokněžníky.
Předstírej smrt - dost situační věc, myslím, že se bez ní obejdeme.
4. úroveň
Uchvacující réva - to je fakt pěkná věc, ale nahrazovat ji asi není nutné.
5 úroveň
Prošla celá!
6. úroveň
Mystická brána - srandovní věc, bez které se obejdeme
7. úroveň
Prošla celá!
8. úroveň
Tsunami - pěkná věc, ale obejdeme se bez ní.
9. úroveň.
Slovo moci uzdrav - asi by chybělo, možná stačí dát bardovi hromadné uzdravení.
26.4.2020 01:54 - sirien
uuuh... ok, to neni TAK kritický jak sem se děsil, ale jako zas nebudu předstírat, že to nebolí. Pozitivní je, že většina těch co potřebujeme nutně doplnit sou damage-dealingy s nějakym dodatečnym nápadem / stylizací, což neni TAK kreativně brutální. Ale pokud se toho někdo chce zhostit...


Jinak dneska sem projel ty společný zázemí, zejtra se snad stihnu dostat k těm restům co mi visej u individuálních.
26.4.2020 08:38 - ShadoWWW
Udělám tedy analýzu kouzel plus nějaké nástřely featů.
26.4.2020 10:24 - Naoki
Píše:
AD KOUZLA: ještě jsem to nestudoval, vim jen že Log už dřív dával echo, že v Licenci je jen část kouzel a některá chybí. Je potřeba checknout, která to jsou (to ještě nikdo neudělal...) a zhodnotit, "kam" je potřeba případně tyto "ztráty" doplnit (povolání / spell levely)

Kouzla která spadají do OGL jsou tady: https://open5e.com/spells/spells-table a kdyý jsem designoval Inkvizitora, tak jsem si bral kouzla podle toho.
Jen moc nechápu co přesně chceš abych s tím seznamem dělal.

EDIT: ehm, dobře, měl jsem číst trochu dál no
26.4.2020 14:29 - sirien
ok. Přidal sem sem do skupiny Elfaxika, ozval se že by rád pomoh s tvorbou potvor a poslal mi hezkou ukázku tvorby, ale protože potvory sou ještě daleko, tak sem se mu zmínil o kouzlech, tak třeba bude mít nějaké hezké nápady i k těm.


ShadoWWW: no tak tu analýzu už vcelku udělal Log výše, teď by za ta kouzla co chybí a bolí byla nejspíš potřeba spíš už rovnou vymyslet nějaké náhrady.

Obecně se počítá asi hlavně zajímavej nápad / koncept - číslíčka se už pak případně doladěj.

Pokud někdo tvoří kouzlo a není si jistý vyvážením, tak prosím rovnou pište do zápisu něco jako "zranění XdY" nebo "nějaká záchrana" atp., ať je jasný, že tam nevíte a je to potřeba doladit. Pokud tam dáte nějakou hodnotu, tak to sice asi někdo zkontroluje, ale spíš to budu brát tak že jste se nad tím už zamysleli a přijde vám to s danou hodnotou ok.
26.4.2020 14:47 - Elfaxik
Tak rovnou zkusím hodit svůj návrh na náhradu za Zbroj Agathysu.
Murhajova aura (Názvy mi nejdou)
(Netroufnu si školu magie) 1. úrovně
Trvání : (1 minuta či možná i déle)
Vyvolání : 1 akce
Dosah : Ty sám
Okolo sesilatele se vytvoří aura nekrotické energie, která saje život z okolí, aura má dosah 1 sáhu od sesilatele a je viditelná, pokud se nějaké stvoření poprvé ve svém či v tvém tahu poprvé octne v auře, či pokud tam začne svůj tah, tak si musí hodit záchranný hod na ?odolnost? ( nějaká záchrana) a neuspěje, utrpí 2 body nekrotického zranění a sesilatel získá dočasné životy rovné zranění aury.
Na vyšších úrovních. Sešleš-li toto kouzlo použitím pozice kouzla 2. či vyšší úrovně, za každou další úroveň pozice nad 1. se zvýší zranění o 2, takže na druhé pozici bude aura zraňovat 4 a dávat 4 dočasné životy atd.
26.4.2020 16:53 - Elfaxik
Náhrada za Trnový bič
Drtivá réva
Transmutační trik
Vyvolání : 1 Akce
Dosah : 6 sáhů
Trvání : ihned
Z tvé ruky vyroste popínavá réva, která začne škrtit vše, čeho se dotkne, svým útokem na blízko vrhneš révu svým útokem na blízko kouzlem proti cíli na dosah, pokud zasáhneš, tak cíli způsobíš 1k6 drtivého zranění. Jako bonusovou akci můžeš posunout cíl o 1 sáh libovolným směrem.
Zranění tohoto kouzla se zvýší o 1k6, taktéž i posunutí tvora o 1 sáh, když dosáhneš 5. úrovně (2k6) a posun o 2 sáhy, 11. úrovně (3k6) a posun o 3 sáhy a 17. úrovně (4k6) a posun o 4 sáhy.

PS : Mechanicky vzato velice podobné Trnovému biči, přesto jsem se snažil tomu dát trochu jiný pocit.
26.4.2020 17:43 - Log 1=0
Zdravím nového člena týmu a přivítám ho motivačně, tedy tvrdou kritikou.
Vzhledem k tomu, že dočasné životy se nekumulují, jsou 2 dočasné životy vcelku nic.A tak jak je to kouzlo napsané, motivuje k tomu, pobíhat po bojišti, aby trigro co nejvíc cílů. To není dobré.

To druhé je tvrdý refluff trnového biče, což tedy je taky cesta.
26.4.2020 17:52 - Elfaxik
Co se týká slova moci "uzdrav", tak hromadné uzdravení to asi dobře nahradí, jen tím přijde bard i klerik o jistou dávku speciality... což je škoda.

Taktéž mě napadlo slovo moci "žij", které by mohlo fungovat, jako jistá forma náhrady za Slovo moci "uzdrav".
Očarování 8. úrovně
Slovo naplní cíl životní energií.
Cíl získá dočasné životy rovné polovině jeho maximálních životů a pokud je cíl v bezvědomí, tak se mu obnoví 1 život.
Není to ideální, ale přijde mi to dost bardské...
26.4.2020 17:55 - sirien
Log 1=0 píše:
přivítám ho motivačně, tedy tvrdou kritikou

no, nevim, jak moc motivačně, ale tradičně určitě :D

S tím fungováním point, ale ta myšlenka se mi osobně třeba vcelku líbí. Fakt, že se životy nekumulují, nemusí být na škodu - efektivně to kouzlo prostě každé kolo někoho vydrainuje a obnoví Ti temp-HP buffer v množství např. PROF + 2*spell level? (tj. na 1. úrovni by Tě to refreshovalo na 2+(2*1) HP bufferu, na 20. by to bylo 7+(2*9) = 25 temp HP bufferu (s tim, že na to spálíš devítkovej spell slot - což je na úrovni Wish...)

?

Jakože tu de jen o to vyvážit jak velkej buffer to bude tvořit.


Re-fluff... je jakože míň zajímavá cesta, ale jak píšeš, taky cesta.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.098906993865967 secREMOTE_IP: 18.191.25.195