sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
31.1.2020 12:45 - Aegnor
Případně by mohlo být cool mít nějakej bonus (asi spíš fikční než mechanickej) točící se právě okolo té nesehranosti. Ale nějak mě nenapadá, jak to podchytit.
31.1.2020 20:46 - sirien
Log: Zkusil sem tu závěrečnou pasáž ohledně diskriminace a okolního světa v Obecnejch charakteristikách (PH - 5.2) dopsat trochu odlišně a tak nějak mi z toho něco vyšlo. Nevim teď, jestli to je nebo neni vhodnější jako rámeček spíš než jako hlavní text, každopádně když sem to pojal jako rámeček, tak se mi to rozhodně líp psalo - a řek bych, že by se mi to jako rámeček i příjemnějc četlo, ale možná sem teď už jen zblblej, s nějakym odstupem to budu schopnej posoudit líp. Každopádně na to mrkni. 
31.1.2020 22:19 - Log 1=0
Rámeček je podle mě dobré řešení. Nezapadá to do struktury textu, ale být by to tam mělo, klidně i zvýrazněné.

Obsah taky dobrý, pár věcí bych trochu poladil (myslím, že obecně zbytečně často používáš závorky), ale to počká na 0. korekturu.
2.2.2020 20:07 - Log 1=0
Ta jsem přihodil ty tabulky.

Koukal jsem na to Xyelovo kolektivní zázemí, a přijde mi, že je hrozně omezené. V tom smyslu, že je ta historie hrozně úzká.
7.2.2020 23:54 - Log 1=0
1. Totálně jsem předělal lidské rody (ten rod je fakt blbý. Skupiny?)

2. Jak mám otestovat subclassy zaměřené na vyjednávání? Diplomatická hry se strašně zvrhla v hraní s málo pravidly (ne že by to nebyla zábava, ale žádný feedback z toho vzít nejde)?
9.2.2020 23:55 - Log 1=0
Tak jsem zkusil nahodit text k rychlé tvorbě postavy.
Chybí tam příklady z knížek a filmů, ale já je moc neumím vymýšlet.
Máme příklady např. k povoláním?
15.2.2020 17:35 - Log 1=0
Nahrál jsem několik "Kolektivních zázemí".

Teď nevím, co bych měl dělat.

A přiznám se, že bych docela rád viděl nějakou reakci, třeba jen "Jde to na read-list, nevím, kdy se k tomu dostanu."
15.2.2020 18:58 - sirien
Jde to na read-list, dostanu se k tomu (O: za týden, R: za dva, P: za dva a pár dnů)

SR je dodělanej. Ta druhá věc se hnula do poslední fáze dřív, než sem myslel, tak jí teď dorážim aby byla komplet a měl sem jí z krku. A za 2 tejdny je jarní org sraz GameConu. Plus pocestě mám jako horní položku seznamu odbavení poslední iteraci 5e v Kostce cos mi poslal.

Trochu teď nevim, co checkovat a korekturovat dřív, ale popravdě mi přijde, že už sem za špicí návalu věcí na mě a opadává to (navenek to možná neni vidět, ale já tu zkracující se frontu dluhů v ToDo docela cítim...) Trochu pomalejc, než sem myslel, ale opadává.
20.2.2020 22:42 - Log 1=0
Protože Sirien toho má na čtení málo, tak jsem nahrál i nějaké rody k Elfům, Trpaslíkům a Pulčíkům.

A znovu připomínám návrh změnit označení rody na skupiny, protože se mi to fakt nelíbí.
24.2.2020 08:56 - ShadoWWW
Úvod do pravidel plus tvorbu postavy doporučuji udělat podle tohoto, co je na DNDB (dá se na to doklikat i přes "New Player Guide v hlavním menu), než podle toho, co je v PHB. Od nových hráčů mám info, že ten přehled na DNDB je pro ně přehlednější a jasnější.
24.2.2020 22:54 - Log 1=0
Další test. 11. level.
Průzkuník: Prošel bez ztráty kytičky. Hráč byl vysloveně spokojený, použil všechny schopnosti a nebyl žádný problém.
Inkvizitor: Hráč se divil, proč nemá těžkou zbroj a vzal si ji z featu. Jinak taky neměl výhrady, schopnosti používal a nic nekazily.
Bijec: Hráči přišly sevření a Osedlání slabší, ale to je částečně dáno chybou, zapomněj jsem mu započítat výhody. A měl jednu dobrou připomínku, když barbar nepoužije útok, přijde o zuřivost. Neměl by o ni ale přijít, když místo útoku použije tyto schopnosti.
27.2.2020 15:05 - Log 1=0
sirien píše:
má asi takovou logiku že by pro mě měl bejt problém uvařit podle receptu, když mě jeho autorka oslovuje čtenářku. get fucking over it je asi jediná reakce, kterou ode mě na to téma kdokoliv uslyší. Jen tak předesílám, abys nebyl případně zklamanej.

No, pokud má být výsledek stejně vtahující a usnadňující sebeidentifikaci jako kuchařská kniha, tak tento argument bez výhrady přijímám. Ale měl jsem tak nějak za to, že máme trochu vyšší ambice než vyrovnat se kuchařkám.

Teď vážně, toto je zkušenost reálné hráčky:
Dělala si postavu, nějak si ji představovala, svou elfí tulačku, a reálně jí u toho rušilo, že se o té elfí tulačce pořád mluvilo jako o chlapovi. A když se dozvěděla, co dělala, když byla malým chlapcem, tak se jí ta představa rozpadla.

Samozřejmě jí to nezabránilo v tom si tu elfí tulačku udělat, stejně jako tobě nic nezabránilo, abys ušlehala z bílků sníh. Ale stejně tak by jí v tom nezabránilo, kdyby text působil sterilně, nebo kdyby se v textu objevovaly zcela nežánrové narážky na 1984 nebo podobné voloviny. Koneckonců, léta hrála fantasy RPG s narážkou na 1984. Ale tak nějak jsem doufal, že jsme jinde, dál.

Na rovinu: Poté, co jsme řešili, aby naprosto obecná zmínka o náboženství nepřipomínala moc křesťanství, poté, co jsi měl několik výhrad, aby nějaké formulace nedráždily naprosto hypotetické konzervativní hráče, mi přístup ke konkrétní a reálné výhradě ve stylu "Mrdám na to a víc ti k tomu neřeknu!" připadá... no, nevím jaký, ale rozhodne ne jako něco, co by se mi líbilo.
27.2.2020 15:17 - sirien
Log: klid simtě. JaD nejsou AWčko. Nicméně otázku případný genderový neutrality oslovování čtenáře s chutí nechám až na finalizaci popř. ještě dál to hodim na krk Skavenovi v rámci finálních proofreadingů a korekcí. Tvé anekdotické povšimnutí je asi hodnotné, ale aktivně to řešit během game designu a pro testový materiály se mi fakt nechce. (Ono co do zahlazenosti maj ty testovací texty o dost větší problémy, než tohle, tak mezi náma... jako ne, že bych je nakonec nešil trochu horkou jehlou, abysme je stihli před Vánocema :/ )

To co sem tam psal byl spíš můj obecný postoj k otázce aktivního a cíleného měnění jazyka obecně přes hranu přirozenosti (např. nekonečné anglické vnucování křečovitýho "or she..." za každý jedno obecný he, za který mám už chuť dávat přes držku jen to slyšim, fakt...), nenapadlo mě, že řešíš formu textu pro JaD.


Btw. tenhle víkend mám ještě org sraz GameConu. Od příštího tejdne už budu mít okolo RPG pozornost převážně pro JaD. Sorry za to hluchý okno teď, ale dodělání SR6 sazby a finalizace celýho AWčka byly vcelku náročný a fakt sem je chtěl už mít z krku.
27.2.2020 15:44 - Log 1=0
sirien píše:
nenapadlo mě, že řešíš formu textu pro JaD.

Aha, tak to potom jo.
Já ji ani nechtěl řešit, jen jsem to tak poznamenal, když jsem viděl ten rant. A u té odpovědi jsem se mylně domníval, že víš, že jsem myslel JaD. Obecně si samozřejmě posílej do prdele, koho chceš.sirien píše:
vnucování křečovitýho "or she..." za každý jedno obecný he

Jo, to je otravné. Ale to jsem tou neutralitou rozhodně na mysli neměl.
2.3.2020 16:32 - Log 1=0
Čaroděj sfér má úplně blbě rozházené schopnosti po levelech.
2.3.2020 18:03 - sirien
Detaily?

Jinak od středy budu funkční, co všechno Ti už věčnost dlužím odbavit?
2.3.2020 18:55 - Log 1=0
No, má mít schopnosti na 1., 6., 14. a 18. Jenže má na 1. 2. 6. 10. a 14. Nevím, jestli je to špatně jen očíslováno, nebo i nadesignováno.

Odbavit je třeba:
Rychlá tvorba postavy-první nástřel návodu na tvorbu postavy.
Lidské rody - návrh lidských rodů, vycházejících z featů, ale už trochu svojštějších a s víc fluffem než minule.
Rody - rody ostatních ras, v rozsahu originálního PH, s možností trochu rozvinout.
Zázemí - zázemí, není co dodat
Kolektivní zázemí - společné původy pro celou družinu (ke kterým jsem přeřadil RIPV)
Tabulka pro tvorbu NPC - pro PPJ
Tabulka náhodného vzhledu - taky spíš PPJ, ale hráčům by se taky mohla někdy hodit.

Plus se máme pohádat, jestli je rod dobré slovo (navrhuji skupina), a vymyslet vhodné příklady z knížek pro různá povolání.
7.3.2020 00:29 - Log 1=0
sirien píše:
Jinak od středy budu funkční, co všechno Ti už věčnost dlužím odbavit?

Šťouch ---->
8.3.2020 22:40 - Log 1=0
Já tu nezapsal zápisky z testování:
Dojem po přečtení: Není tam žádný bojový bard.
Další dojem po přečtení: Živlový čaroděj má dvě nejvyšší schopnosti moc silné (říkal hráč, který nemohl přijít na hru).
Jinak se hrál 20. level, Ničitel, Vojevůdce a Strážce.
Ničitel: Regulérně jsme nebyli schopni vyhodnotit 14. level schopnost jinak, než že barbar útočí na všechny protivníky, ke kterým dojde (což byli v místnostech dungeonu všichni). Takže regulérně jeden útok na každého na bojišti.
Vojevůdce: Kritické zásahy padají tak málo, že se nevyplatí brát schopnosti, které spouští. A je to to samé co taktik.
Strážce: Má úplně všechno přes reakce a je výhodnější ji použit na 10. schppnost, je li to možné, než na 18. Bez battle plánu se dá snadno okecat, že ano, a 18. se moc nevyplatí používat.
8.3.2020 22:53 - Aegnor
Log: hráváš se stejnou bandou lidí, nebo se to různě točí?

Docela mě překvapuje, jak často se objevuje Strážce. A přemýšlím, jak ho zbavit závislosti na Battle plánu.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.048050880432129 secREMOTE_IP: 3.147.61.180