sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
16.11.2019 17:06 - sirien
Log 1=0 píše:
Zemi přiřazuji drtivé zranění, protože to dává smysl a dělám to naprosto konzistentně. Proč by země měla dostat kyselinové, mi naprosto uniká.

Problém je, že úplně stejnou logiku dává dát drtivé zranění vodě. Resp. nevidim u země o nic větší logiku než u vody (až na to, že vodě si narval mrazivý - nicméně spojitost vody s chladem není zrovna přímá, resp. rozhodně není o nic přímější než spojení země s kyselinou nebo jedem)

Na druhou stranu úplně nedává smysl dát třem elementům ze čtyř "vyšší" typ fyzicky-elementárního zranění a zemi dát obyčejnej zbraňovej typ.
16.11.2019 17:27 - Log 1=0
sirien píše:
Na druhou stranu úplně nedává smysl dát třem elementům ze čtyř "vyšší" typ fyzicky-elementárního zranění a zemi dát obyčejnej zbraňovej typ.

V té kategorizaci nevidím nic filozofického, jen takový důsledek dostupnosti věci.

A ano přiřazení aristotelských a DnD živlů k sobě jde udělat více způsoby.
U elementálů to je
Oheň-ohnivé (+imunita na oheň)
Voda-drtivé (+ odolnost na kyselinu)
Vzduch - drtivé (+ odolání bleskům a hromům)
Země - drtivé
U myrmydonů jsou stejná odolání, jako u elementálů
Oheň-Ohnivé
Voda-chladné
Vzuch-bleskové
Země-hromové
U Starých elementálů to je
Oheň - Ohnivé
Voda - kyselinové
Vzduch - bleskové a hromové
Země - drtivé

A já si do z toho bordelu vybral, co mi nejvíc sedělo.
16.11.2019 19:34 - sirien
Aha. Sem netušil, že v tom maj už v základu takovej bordel.
16.11.2019 20:49 - ShadoWWW
Log +1
17.11.2019 23:14 - sirien
Ohledně těch dotazníků - napadá někoho ještě něco na co se ptát kromě stylovosti oboru a schopností a vyváženosti oboru a schopností?

Rád bych to ideálně tenhle tejden dodělal celý...
17.11.2019 23:46 - Aegnor
Napadla mě "lákavost" (jakože jak moc si to člověk chce zahrát/chce mít ve skupině), ale to už máš v rámci stylizace, že?
17.11.2019 23:51 - sirien
Aegnor: ještě to tam neni, ale doplnim, dík za připomenutí
18.11.2019 04:39 - Naoki
Teoreticky se muzes jeste zeptat kolik (pripadne ktere) dalsich oboru daneho povolani dany clovek hral/zazil ve hre.
18.11.2019 05:27 - ShadoWWW
Na výsledky jsem zvědavý. Podle mého odhadu minimálně polovina dnešních hráčů D&D v Česku nikdy žádnou předchozí edici nehrála a pro ně D&D = 5E.
18.11.2019 10:31 - Tarfill
No Shadowww, já zrovna ten případ jsem - jinou edici než pětku jsem nehrál a ani nemám chuť to zkoušet...
18.11.2019 14:03 - Naoki
4E 4EVER :P
18.11.2019 14:32 - ShadoWWW
Tak to mají téměř všichni hráči, se kterými jsem v posledních letech hrál. Pak je tam ještě pár těch, co hráli 3E.
18.11.2019 17:44 - sirien
Log: Teď přenášim Tuláky do PDF a u Šedé eminence si řikám, že dávat Sítě na 13. úroveň je možná škoda. Je to dost ikonická schopnost toho oboru a 13. úroveń je už dost vysoká.

Nešlo by Sítě shodit dolu na 9. a Analýzu aktérů posílit a dát na 13.?

Dává mi to smysl i fluffově - nejdřív se naučim hrát hru, teprve pak v rámci hraní hry se naučim studovat protivníky. (Nejdřív musim umět hrát šachy - pak teprve můžu docenit rozdíl stylu mezi Fisherem a Karpovem.)
18.11.2019 18:03 - Log 1=0
No jo, no. Ale přes najaté pobudy můžeš zařídit i věci, co nejdou face-to-face.
Reálně se bojím, že by se to celé rozbilo. Popravdě jsem rád, že to vůbec funguje, v některé momenty jsem tomu vůbec nevěřil.
18.11.2019 19:15 - sirien
Toho bych se nebál.

Zaprvé přes najaté pobudy toho nemůžeš udělat zas tak moc - vložili sme tam dost pojistek kdy DM může říct, že věc přesahuje možnosti Sítí v dané lokalitě (vraždění atp.) popř. že se to vymyká podmínkám (věc je "příliš" střežená atp.)

Zadruhý řešit věci jinak než face to face se dá i jinak. Zaprvé tu schopnost můžeš už teď nasimulovat pokud chceš (skilly, cash), zadruhý na 9. levelu sme se čerstvě dostali ke kouzlům 5. úrovně (hodně si hraju s myšlenkou v JaD přejmenovat úrovně kouzel na kruhy kouzel, btw. - přijde mi to míň zmatečný) a to už dávno máme přítelíčky, můžeme vyvolávat i vyšší démony, sme 1 úroveň kouzel od vyvolávání víl atp. (a to checkuju jen kouzla, ne schopnosti, tam bych určitě našel další...) - tyhle všichni zvládnou na proxy rozhodně víc, než parta najatejch mlátiček z ulice.

...a když se to ukáže moc silný, tak to vždycky můžeme switchnout zpátky? (Opět - od toho ten test je, abysme dostali feedback, tak proč toho nevyužít i k nějakýmu experimentu).


Mě prostě přijde škoda že du hrát classu pro kterou sou takovýhle věci docela ikonický (Rischelieu měl svého Roschfora, Moriarty svoje miniony, Kmotr členy rodiny a týpky z ulice...) ale vlastně se k tomu dostanu až hloubějc ve vyšší půlce levelů (kam se kdekdo nedohraje nebo tam vůbec nehraje) - na tý devítce by mi to přišlo takový dosažitelnější (kdo ty vyšší levely hraje si to může užít víc a kdo ne se k tomu má šanci dostat aspoň ke konci hry).


Plus mě ta subclassa nakonec přijde docela dost robustní, i když pravda že se do toho stavu dostávala trochu kotrmelcema, tak teď už stojí docela jistě, takže o rozbití bych se nebál.
18.11.2019 19:41 - Log 1=0
Tak jo, zatím jsem to jednoduše prohodil. Moc nevím, co přidat/ubrat.
18.11.2019 20:44 - Tarfill
Podporuji myšlenku nahradit pojem "úrovně kouzel" něčím jiným (kruhy apod).
Vždycky když v bestiáři čtu takový to "...je to sesilatel páté úrovně..." ale kostky životů a zdat. bon. má podle dvanáctky, tak bych se z toho voloupal...
18.11.2019 20:46 - sirien
jinak sem to doházel do PDF, ještě sem to hodil ke grafický konzultaci a musim předělat tu Šedou eminenci, ale jinak se pustim do těch dotazníků.
18.11.2019 21:58 - ShadoWWW
Tarfill: Jo, Gurney kdysi navrhoval kruhy, aby se to nepletlo.
19.11.2019 03:20 - Naoki
Kruhy je dobry, ale co stupen? E.g. kouzla pateho stupne. Mozna to mam divne nastaveny ja, ale vyssi stupen mi lepe evokuje silnejsi kouzlo nez vyssi kruh.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090204954147339 secREMOTE_IP: 3.22.101.151