sirien
7.10.2019 20:16
JaD tvorba: Autorská diskuse
Poněkud (i když ne úplně zcela) soukromější diskuse k vývoji JaD

(Tahle diskuse je "viditelná" (v panelu Aktualit) jen členům skupiny - nicméně je nalezitelná a přístupná)

Errata


Noc goblinů
Úsvit objevů
Soumrak v mlhách
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
12.11.2019 12:11 - ShadoWWW
Crawford už dřív psal, že design 5E počítá s tím, že tulák použije Zákeřný útok každé kolo.
12.11.2019 15:15 - sirien
ok, koukám na UA sorcerera... Spell Versatility mi ani tak nepřijde, že by (moc) křížilo Fantazii, ale jako... ta feature je overkill. Naprosto mění vyznění té classy.
12.11.2019 15:35 - Log 1=0
sirien píše:
Spell Versatility mi ani tak nepřijde, že by (moc) křížilo Fantazii,

S fantazií se kříží ty ostatní nové schopnosti, spell versitality je prostě jenom chucpe.
12.11.2019 15:44 - sirien
Na ty sem koukal a taková hrůza to neni. Spell versatility je jakože hodně chucpe - i když bohužel chápu, jak a proč k tomu došli.


Jinak mohl bys prosím mrknout na poznámky u alchymisty? Nejspíš Tě to nepingovalo protože sem ty dokumenty původně založil já, ale je tam pár bodů k dořešení. (Obory sem ještě moc neprocházel, dostanu se k tomu spolu s jejich překladem.)
12.11.2019 16:44 - ShadoWWW
Tady Jeremy vysvětluje vhled do designu těch nových volitelných pravidel:

12.11.2019 17:33 - Log 1=0
Mluví něky konkrétně o Spell Versitality?
12.11.2019 18:23 - sirien
jo, hned v tom prvnim.

V podstatě Spell Versatility je patch na skutečnost, že autoři nemají vůbec žádnou kontrolu nad tím, jak dlouho (v počtu session) trvá level - někdo má level co druhej tejden, jiný skupiny zůstanou na levelu klidně půl roku nebo rok. Tím pádem první skupina je ok s designově zamýšleným "vyměň si kouzlo když dostaneš level", zatímco u těch druhých to je "hej já bych si chtěl vyměnit kouzlo, ach jo..." Plus dodává, že pro Wizardy, Cleriky a Druidy to neni konkurence, protože mezi "vyměnim si jedno kouzlo a navíc ve stejnym levelu" za "zpřeházim si totálně celej spell list" je propastnej rozdíl. Což je.

Co si osobně myslim já (ale co tam nikde nepřiznává ani náznakem) je, že to je minor patch pro sorcku - dost hráčům kteří teď sorcku nemají rádi přijde ta classa moc rigidní (viz dříější diskuse o tom jestli to je sesilatel nebo archetyp mýtického původu co používá kouzla jako hráčsky flexibilnější podobu standardních schopností) a tohle jí nejspíš dá víc flexibility a možnosti si trochu upravovat spell list podle toho jakej typ dobrodružství zrovna hrajeme.

Což dává smysl. Popravdě čim víc o tom přemejšlim, tak to neni tak hrozná mechanika, protože fakticky ten nejhorší možnej exploit (tj. během 5 levelů totálně přetvořit stylizaci mojí postavy) je spíš nesmysl, protože buď máš koncept kterej to pojme dobře sám o sobě nebo ne a v tom případě si žádnej hráč takhle svojí postavu dobrovolně nezprzní a když už bude měnit kouzla, tak spíš za jiný co do toho konceptu taky nějak zapadaj.


...popravdě ta neochota přiznat, že to je mix půlky věcí co sou jakože rozšiřující nápady a půlky věcí co sou natvrdo patche je stejně úsměvná jako protivná. Třeba jak tam zatlouká, že u Rangera nejde o redesign tý classy - jako chápu tu filozofii že nechtějí říct že to je errata, protože by tim lidem rozbili PHBčka a donutili by je to používat i když nechtěj, ale zároveň všichni moc dobře víme, že u Rangera to je errata jak sviň a šáhne po tom většina těch ke kterejm se to dostane.
12.11.2019 19:22 - LokiB
sirien píše:
protože buď máš koncept kterej to pojme dobře sám o sobě nebo ne a v tom případě si žádnej hráč takhle svojí postavu dobrovolně nezprzní a když už bude měnit kouzla, tak spíš za jiný co do toho konceptu taky nějak zapadaj.


tohle mi nějak nesedí s tím tvrzením "tohle jí nejspíš dá víc flexibility a možnosti si trochu upravovat spell list podle toho jakej typ dobrodružství zrovna hrajeme", což je ten důvod, proč mi to přijde tak nějak meh. Jako jo, měl jsem mockrát jako hrátč chuť si kouzlo změnit, protože by se zrovna na další malé tažení hodilo něco trochu jiného, i tak mi tohle řešení moc nevoní. Ale jsem si jistý, že u hráčů populární bude.
12.11.2019 19:31 - sirien
Přeložil sem Divotvůrce a přidal sem k němu pár poznámek.


Loki: Příklad. (Předpokládejme, že okolo je dostatečný výběr takových kouzel). Při hraní sorcky postavené jako magika zrozeného doslova z dračí krve mám na nějakym nižšim levelu třeba 10 kouzel. Jeli sme nějaký dungeon crawly a já si tam nabral z většiny combatní ohnivý kouzla a pár charm kouzel pro doplnění. Pak DM změní tempo a přenese nás do nějakého města kde jedeme palácový intriky. Vezmu pár ohnivejch kouzel a zaměnim je za víc charm kouzel. Vyznění postavy jako někoho zrozeného z dračí krve a vládnoucí kouzly která vykreslují v podstatě polo-dračí původ zůstane (pořád podpaluju věci a dokážu lidi zmámit pohledem a slovy), ale dokážu během pár dnů překlopit potavu stavěnou pro combat dungeon crawl do postavy stavěné pro palace adventures, čimž jí udržim herně aktuální místo toho abych jen chodil v pozadí a čekal, jestli náhodou nedojde na nějaký plošný upalování (což spíš nedojde, protože i když dojde na boj tak nechceme spálit půlku čtvrti). Fluffově to dává smysl - tam venku se moje násilně okouzlující schopnosti neměly moc kde projevovat, naopak ve městě jim dám průchod a moje plošně destruktivní schopnosti se potichu stáhnou do pozadí. Pořád si přitom ale rozhodně neberu žádné plane shifty ani sofistikované transmutace ani iluze atp.
12.11.2019 19:51 - LokiB
sirien: já tomu rozumím, jak to při hře bude fungovat, a že to může být fluffově v pořádku. ale to by si mohly třeba jiné postavy měnit schopnosti svých povolání, kde se rozhodují na určitém levelu, co si vezmou, a taky by se to fluffově dalo udělat tak, že to bude ok.
a jak jsem psal, já bych to mockrát jako hráč chtěl u postavy mít, pocitově, protože člověk chce mít postavu co nejlíp připravenou na situace, které se hrají ... ale pachuť toho, že to je munchkinovské, prostě zůstává. a kyselé pohledy spoluhráčů, kteří u postavy podobné versatility mít nebudou, vidím zcela jasně :)
12.11.2019 23:31 - sirien
Loki: jenže přesně k tomu (variabilita všech class, aby žádná volba nebyla nutně definitivní a neohrozila pastí jednou kdysi chybného výběru) to směřuje. Jeremy to v těch videích přímo říká.
13.11.2019 01:04 - Log 1=0
Zapracoval jsem připomínky u divotvůrce a udělal černokněžníky kompatibilní s těmi pozměněnými pravidly.
13.11.2019 16:56 - sirien
přeložil a okomentoval sem pyrofora
13.11.2019 17:26 - sirien
...a theurga
14.11.2019 00:04 - Log 1=0
Komentáře zapracovány. Blbé je, že teď ty anglické verze vždycky "zaostávají"
14.11.2019 00:21 - sirien
Zapracovat to potom je o dost míň práce než např dohledat orig názvy z tabulek rozšířeného seznamu kouzel.

Jinak sem přeložil ještě dva černokněžníky, dneska ještě šest oborů cca
15.11.2019 14:57 - sirien
ok, tak přeložený je všechno, tak já checknu tu UA.

Pak je potřeba připravit feedback dotazník a pak to hodit do grafiky i s odkazama.

DOTAZ: co všechno potřebujeme získat z feedbacku?

Hodnocení stylizace toho oboru (jak je cool, jak se lidem líbí ten nápad)
Hodnocení vyváženosti celkově
Hodnocení vyváženosti těch jednotlivejch schopností
Vnímané stylizační / systémové překryvy s jinými classami?

Návrhy na úpravy?
15.11.2019 16:05 - ShadoWWW
Doporučoval bych obdobný styl dotazníku jako mají Wizardi aktuálně třeba tady na své nové obory povolání.

Tj. zaškrtávání jednotlivých věcí na škále. Zjistit zázemí hodnotitele ((ne)hraje DnD, jaké edice, (ne)hraje DrD, (ne)hraje jiný systém); celková nadšenost z oborů; pak jednu schopnost povolání po druhé a opět hodnocení na škále; nakonec nějaké celkové zhodnocení. U povolání by mělo být na výběr, že hodnotitel bude hodnotit jen určitá povolání, které chce, ne nutně všechny.

Výhodou je, že když té škále dáš váhové hodnocení (např. možnost hodnocení 1-5 jako ve škole), tak ihned a automatizovaně vidíš oblíbenost jednotlivých herních prvků, aniž by ses do toho musel moc zanořovat. A když pak budeš hodnodtit ty neúspěšné prvky, tak na ně se už můžeš podívat podrobněji na důvody.
15.11.2019 17:05 - sirien
Procházim si tu UA. Moje dojmy:

Všichni: Změny skill profek když dostanu atribut boost - obecně ok a asi bych to začlenil.

Barbar: dvě schopnosti, který mi osobně přijdou poněkud slabší (náhrada výhody na DEX save za 2 dovednosti s double bonus a náhrada rychlosti za přiskočení k protivníkovi). Asi lze přehlídnout nebo dát někam do rámečku...

Bard: Spell versatility a možnost přihodit inspiraci k dmg/heal kouzla pro 1 cíl. Asi bych začlenil.

Klerik: Spell (cantrip) versatility. Možnost použít božskou přízeň na obnovu 1th level spell slotu (asi ok způsob jak dát té přízni běžnější použití) a možnost nahradit 8th level bonus k cantrip damage nebo melee damage obecnym 1d8 radiant damage (to mi popravdě zní trochu silně v porovnání k těm cantripům...) ...asi ok a jde začlenit?

Druid: Spell (cantrip) versatility. Možnost povolat fey familiara místo proměny.

Bojovník: Možnost měnit bojové styly každou novou úroveň. Asi ok. Nějaké bojové styly navíc. Jeden styl navíc je od Taktika, šlo by dát jako poznámka do rámečku. Asi ok? Asi jde začlenit?

Taktik získává možnost měnit si 1 manévr za jiný na konci dlouhého odpočinku - zrcadlí spell versatility, ale nás se naštěstí netýká.

Tulák: Mazaná akce umožňuje získat výhodu k útoku v podstatě automaticky každé kolo. Jeremy sice řiká, že s tim DnD počítá, a chápu, proč to dali, ale přijde mi to poměrně nestylový :/ Ale jako asi to začlenit de.

Čaroděj: Spell versatility. 2 sorc pointy za výhodu k dovednosti... ok... 2 sorc pointy učiněj zbraň magickou na 1 minutu, fajn, (sorc point)d4 temp HP... jako tohle sou vcelku zajímavý možnosti, ale zas stojej 2 sorc pointy, takže asi neni problém? Tři nové metamagie. 2 sou ok, třetí dost boří 10. level u Fantazie, ale ten de asi upravit (osobně sem z něj nikdy nebyl úplně happy, je zděděnej z původního draftu) Tzn. asi de taky začlenit? Jen je potřeba upravit tu fantazii

Černokněžník: spell versatility. U Ztraceného mistra si to možná říká o to zrušit to omezení na počet kouzel která černokněžník zpřehází mezi svou halvou a Grimoárem? Pakt Talismanu. Popravdě mi přijde... divnej. Jakože oproti ostatním poměrně slabej. Asi bych ho klidně ignoroval?

Kouzelník: Cantrip versatility. Asi neni problém?


Všichni okolo mají rozšířené své seznamy kouzel. Na jendu stranu to asi trochu bere unikátnost, na stranu druhou od rychlého pohledu mi ty rozšířené seznamy dávaj asi spíš smysl? Tohle byste měli posoudit spíš vy co ty classy hrajete...


Ohledně spell versatility - možná si řikám, jestli nedat možnost měnit cantripy jako standard při přechodu na level (tj. kouzelníci, sorcky a bardi by si mohli vyměnit kouzlo a cantrip) - z nějakýho důvodu mi to měnění cantripů při long-restu přijde takový trochu moc. Kouzlo sešlu jednou za čas a když se to změní tak asi ok, cantrip je něco čim se ta postava ohání pořád a spíš by to asi mělo bejt stálejší (???)

Samotnou možnost výměny kouzla si řikám jestli nedat spíš do rámečku jako optional pravidlo s nějakým dovysvětlením věci.
15.11.2019 17:08 - Xyel
Pár námětů:
1) hodnocení určitě ano, ale 1 - 4, ne 1 - 5, aby nebyl bezmyšlenkový exit dát průměr
2) otázky rozdělit na objektivní a subjektivní - ie - jak se tobě líbí tento obor? + Jak dobrý je tento obor? Občas to pomáhá dostat objektivnější feedback
3) nezapomenout na higher-level otázky jako "Příjde ti, že se subclassy dobře doplňují/že se společně hodí k povolání...etc?"
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090650081634521 secREMOTE_IP: 3.144.74.88